Byggepladen Websted Genveje:
Hjemmesiden
Om foreningen
Event Kalender
Statistik om medlemmer
Byggebladet
Download

Forum start Forum start > Åbent område - alle(!) kan læse med her > Se min nyeste skabning
  Aktive emner Aktive emner RSS Feed - Kirker fra Færøerne
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Kirker fra Færøerne

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
 Rangering: Emne rangering: 2 Stemmer, Gennemsnit 5.00  Emne Søg Emne Søg  Emne funktioner Emne funktioner
Anne.Mette.V Se drop down
Liftarm
Liftarm
Avatar

Medlem siden: 20-September-2007
Sted: Denmark
Region: Midtsjælland
Status: Offline
Point: 3909
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (3) Tak(3)   Citér Anne.Mette.V Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Kirker fra Færøerne
    Sendt: 21-April-2019 kl. 09:02
I forbindelse med Færøernes første/største LEGO udstilling nogensinde har jeg valgt at bygge nogle færøske kirker, som jeg da også gerne vil vise her, da det nok ikke er så mange af jer, der lige kommer til Færøerne og ser dem. 

Angående LEGO udstillingen på Færøerne, så foregår den i indkøbscentret SMS i Thorshavn fra den 12/4 - 4/5-2019, hvor Lasse Vestergård og jeg udstiller sammen med 2 færinger Helgi Toftegaard og René Askham Wink.

Der er mange kirker på Færøerne og en del mindre byer her en traditionel færøsk trækirke med græs på taget. Denne er bygget med udgangspunkt i kirken i Kollafjørður:



Christianskirken i Klaksvík
Klaksvík er Færøernens næst største by, og i denne by ligger denne moderne kirke fra år 1963, som jeg synes er virkelig flot. Den er bygget så den passer til fjeldet, hvor den går lidt længere ned i den ene side end i den anden. 




Sandavágur kirke
Hvis man har været på Færøerne, vil man når man kører fra lufthavnen i Vágar komme forbi denne kirke i Sandavágur. Den virkelige kirke ligner næsten at den er bygget af LEGO, da tagets røde farve har præcis samme farve som LEGO, så derfor var den oplagt at bygge. (Normalt er det Lasse der bygger kirker, og faktisk har vi bygget denne kirke sammen)



  

Flere billeder af kirkerne kan ses her:

 



Redigeret af Anne.Mette.V - 21-April-2019 kl. 09:04
Anne Mette Vestergård

Mine modeller på flickr
Til top
Lars.Kristensen Se drop down
Liftarm
Liftarm


Medlem siden: 10-Januar-2006
Sted: Denmark
Region: Østjylland
Status: Offline
Point: 2112
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lars.Kristensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21-April-2019 kl. 13:28
De er flotte på hver deres måde, den første siderne og ikke mindst stengærdet, nr to kilppe looket, og nr tre ikke mindst korets tag - dog må man håbe kørestolsbrugern får en hjælpende hånd ;-)

God tur til Færørerne når der skal udstilles.
Lars Kristensen
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum tilladelser Se drop down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.04
Copyright ©2001-2021 Web Wiz Ltd.

Denne side blev genereret på 0.109 sekunder.