![]() |
Genveje: Hjemmesiden Om foreningen Event Kalender Statistik om medlemmer Byggebladet Download |
Odense Banegård |
Besvar ![]() |
Side <1 456 |
Forfatter | |
Dennis.Tomsen ![]() Dæk ![]() ![]() Medlem siden: 03-Oktober-2010 Sted: Danmark Region: Trekantsområdet Status: Online Point: 5215 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Efter Modeltog for alle sidste år begyndte så det triste arbejde med at skille banegården ad til konens store glæde efter at eurokasserne med den havde stået og fyldt i stuen tæt på tre år på det tidspunkt. Det eneste sted i vores hjem med nok plads
Redigeret af Dennis.Tomsen - 03-Juli-2023 kl. 20:34 |
|
Mit Flickr-galleri med langt bedre og højere opløsning end forum tillader
|
|
![]() |
|
Knud.A.Albrechtsen ![]() Liftarm ![]() ![]() Medlem siden: 02-November-2012 Sted: Danmark Region: Midtjylland Status: Offline Point: 2587 |
Det var et super flot layout i havde fået stablet op til udstillingen på Jernbanemuseet
![]() Redigeret af Knud.A.Albrechtsen - 28-Juni-2023 kl. 10:26 |
|
Knud Ahrnell Albrechtsen
http://www.snakebyte.dk/lego |
|
![]() |
|
Dennis.Tomsen ![]() Dæk ![]() ![]() Medlem siden: 03-Oktober-2010 Sted: Danmark Region: Trekantsområdet Status: Online Point: 5215 |
Den kommer jeg til i mit næste indlæg - tak for teaseren
![]() Redigeret af Dennis.Tomsen - 28-Juni-2023 kl. 22:13 |
|
|
|
![]() |
|
Sidste udstilling var med Togklodsen på Danmarks Jernbanemuseum i Odense den 2-5. juni i år. Jernbanemuseet havde været tæt på at trække følehornene til sig i chok over vores normale udgangspunkt på 100-150 m2 udstillingsareal, da et lokale på 60 m2 var alt hvad museet havde til rådighed til fælleslayoutet. Børnebanen og udstillingsmontrerne var placeret ude i den store remisse. Tilfældighederne gjorde, at jeg kom til at stå for planlægningen af layoutet - for første gang nogensinde - da jeg var den mindst ringe i styregruppen til layoutsoftwaren BlueBrick ![]() Min holdning var, at eftersom vi ikke kunne imponere med vores vanlig store toglayout, så måtte vi satse på (endnu mere) kvalitet. For første gang (afaik) var der også tale om et fuldt ud integreret Moduverse-MILS-Helsingørstandard layout (den sidste standard er en Togklodsen baseplate-specialitet). Altså ikke et layout, hvor standarderne sættes sammen i forlængelse af hinanden, men sammensat så meget på kryds og tværs, at selv et erfaren øje har svært ved at se overgangene mellem den ene eller anden standard. Noget af et puslespil. Vi havde endvidere en del deltagende ”frie hænder” uden det store at udstille, som fik til opgave at pynte med vores (megen) medbragt tilbehør af træer/buske, køretøjer, minifigurer og andet småbyg og ellers finde på scenerier under opsætningen. Det bandt layoutet endnu mere sammen, og løftede det hele en ekstra tand efter min mening ![]() Det medførte dog alt sammen at opsætningen tog præcist 12 timer, og altså hele fredagen for os 12 deltagere (!) Nedtagningen gik heldigvis meget hurtigere ![]() Udstillingen blev en kæmpe succes på alle måder med rigtig flot feedback fra os deltagere, publikum og ansatte. Så meget at museet har inviteret Togklodsen igen til næste år ![]() Alt i alt en fantastisk og perfekt afslutning for min Odense Banegård, og den lange rejse, der begyndte så småt i 2019. ![]() Foto @ Christoffer Behrens 2023 ![]() Foto @ Christoffer Behrens 2023 ![]() Foto @ Peder Svend Pedersen 2023 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Banegården er nu ved at blive skilt endeligt ad, og har såmænd allerede passeret point of no return til konens store tilfredshed. Hun har fået lovning på at skille de sidste to klodser ad, så måske kan jeg ligefrem lokke et foto af "begivenheden" ud af hende til den tid ![]() Slutteligt endnu en gang et kæmpe tak til Morten Dalemoen for at skubbe mig i gang med byggeriet samt det store lån af klodser hele vejen fra Norge. Og for til sidst at sælge alle klodserne til mig selvom han virkelig ikke havde lyst, da lånet blev ved med at trække ud, og tilbageleveringen så vanskeligere og vanskeligere ud for os begge. Det til en pris, vi begge kunne leve med. Klodserne skal nu bruges til andet nybyggeri - naturligvis ![]() Redigeret af Dennis.Tomsen - 03-Juli-2023 kl. 23:16 |
|
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1 456 |
Skift forum | Forum tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |