![]() |
Genveje: Hjemmesiden Om foreningen Event Kalender Statistik om medlemmer Byggebladet Download |
Odense Banegård |
Besvar ![]() |
Side <12345 6> |
Forfatter | ||
Dennis.Tomsen ![]() Dæk ![]() ![]() Medlem siden: 03-Oktober-2010 Sted: Danmark Region: Trekantsområdet Status: Offline Point: 5143 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Ja, med reddish brown technic connectoren rundt om til at sætte begge i spænd. Det er solidt nok 🙂
Ja, der er en del BL-sælgere som er blevet glade for mig 😬 En stor fordel ved at skulle bruge store mængder klodser er dog, at man så kan gå efter den billigste EU-sælger med flest af samme klods, og ikke den som har flest klodser på ens wanted liste. Derved sparer man rigtigt meget, da man tit får klodserne til langt under average price. Jeg tror det hele ender lige under et femciferet beløb - og det er konen taknemmelig for 😂 Redigeret af Dennis.Tomsen - 17-September-2019 kl. 17:46 |
||
Mit Flickr-galleri med langt bedre og højere opløsning end forum tillader
|
||
![]() |
||
Ulrik.Hansen ![]() Dæk ![]() ![]() Medlem siden: 04-Marts-2008 Sted: Denmark Region: Hovedstadsområdet Status: Offline Point: 7107 |
|
Det er så lækkert, Dennis!!
|
||
Ulrik Hansen | Flickr-galleri
|
||
![]() |
||
Dennis.Tomsen ![]() Dæk ![]() ![]() Medlem siden: 03-Oktober-2010 Sted: Danmark Region: Trekantsområdet Status: Offline Point: 5143 |
|
Tusind tak, Ulrik. Et billede mere... Perronen er som sådan færdigbygget, men den mangler klistermærker, sten-variation (1 x 1 round plates) og banetilbehør langs skinnerne og ikke mindst masser af mini-figurer og typiske optrin. Det diskrete knæk på taget gik ikke og måtte fjernes ![]() Desværre var det en skrøbelig løsning med tendens til at falde meget langsomt ned igen pga. tyngdekraften.
Det kunne godt fixes, men ville kræve massiv understøttelse på undersiden af taget, som ville ødelægge det visuelle udtryk af den spinkle tagkonstruktion. Ikke en uhørt situation ved at designe digitalt først ![]() På den anden side, så er taget meget mere solidt nu og langt mere plant fra perron-modul til perron-modul. Så et eller andet sted lose-win ![]() Redigeret af Dennis.Tomsen - 12-Februar-2021 kl. 00:40 |
||
|
||
![]() |
||
Knud.A.Albrechtsen ![]() Liftarm ![]() ![]() Medlem siden: 02-November-2012 Sted: Danmark Region: Midtjylland Status: Online Point: 2575 |
|
I skal vist snart have en større lejlighed
![]() |
||
Knud Ahrnell Albrechtsen
http://www.snakebyte.dk/lego |
||
![]() |
||
Lars.Mogensen ![]() Panel ![]() Medlem siden: 05-Januar-2010 Sted: Denmark Region: Nordsjælland Status: Offline Point: 1469 |
|
Det er et meget flot togsæt, og en meget flot station!
Og måske er det bare er vinklen, men forholdet driller mit øje; for er togsættet ikke for lille til stationen? |
||
Lars Mogensen
Formand for Togklodsen. www.togklodsen.dk |
||
![]() |
||
|
Godt spottet og dybest set ja. Togsættet er 1:60 og perronen er tæt på 1:45. Det er ikke så meget højden på toget som er problemet, men især bredden. Men min litra MZ med personvogne er også eneste togsæt, som er langt nok til at dække hele længden på perronen. Næste gang må jeg låne Knuds IC3 så vi har to togsæt i forlængelse af hinanden 🙂 Redigeret af Dennis.Tomsen - 18-September-2019 kl. 01:19 |
||
|
||
![]() |
||
Nikolai.O.M.Nissen ![]() Tagsten ![]() Medlem siden: 07-Juni-2017 Sted: Herning Region: Midtjylland Status: Offline Point: 381 |
|
Det er et syn jeg glæder mig til at se udført!
![]() |
||
![]() |
||
|
Så skrider byggeriet fremad 🙂
![]() ![]() ![]() ![]() Redigeret af Dennis.Tomsen - 12-Februar-2021 kl. 00:44 |
||
|
||
![]() |
||
Knud.A.Albrechtsen ![]() Liftarm ![]() ![]() Medlem siden: 02-November-2012 Sted: Danmark Region: Midtjylland Status: Online Point: 2575 |
|
![]() ![]() |
||
Knud Ahrnell Albrechtsen
||
![]() |
||
Daniel.Andersen ![]() Liftarm ![]() Medlem siden: 18-August-2009 Sted: Denmark Region: Sydsjælland Status: Offline Point: 3358 |
|
Det bliver grande at se den til KF Næstved. Håber ihverfald at den bliver færdig
|
||
At bygge med LEGO er som at male i 3D
|
||
![]() |
||
|
Den skulle helst være klar til debut på Modeltog for alle den 28-29 marts i Kolding ![]() Og så burde det gå slag i slag med Klodsfest-Skærbæk-Lego World (næste år, måske).
Redigeret af Dennis.Tomsen - 16-Februar-2020 kl. 21:52 |
||
|
||
![]() |
||
Lars.Mogensen ![]() Panel ![]() Medlem siden: 05-Januar-2010 Sted: Denmark Region: Nordsjælland Status: Offline Point: 1469 |
|
Wow! ![]()
Kameravognen er pakket ![]() |
||
Lars Mogensen
Formand for Togklodsen. www.togklodsen.dk |
||
![]() |
||
Søren-Johansen ![]() Dæk ![]() ![]() Medlem siden: 18-Marts-2012 Sted: Danmark Region: Midtsjælland Status: Offline Point: 5474 |
|
Ser rigtig godt ud. Stort arbejde.
|
||
Søren Johansen
|
||
![]() |
||
|
Byggeriet skrider hastigt fremad og nærmere sig det færdige resultat
![]() (jeg undskylder igen den lidet imponerende fotografering) ![]() ![]() Byggeriet har ikke budt på de store overraskelser hidtil (!) Virkeligheden har vist sig tæt på det digitale om end der selvfølgelig løbende er fortaget forbedringer fra tid til anden, hovedsageligt æstetisk og bærende konstruktionsmæssigt. Især taget på den midterste sektion har vist sig at være ret så tungt med et understøttende og nødvendigt lag af klodser indvendigt - så stor tak til Morten Dalermoen for at være forudseende nok til at låne mig en kæmpe portion 2 x 8 klodser oveni alt det andet ![]() Og projektet udvikler sig med inkludering af halvdelen af den firsporede vej foran banegården ![]() ![]() Redigeret af Dennis.Tomsen - 12-Februar-2021 kl. 00:47 |
||
|
||
![]() |
||
Lars.Kristensen ![]() Liftarm ![]() Medlem siden: 10-Januar-2006 Sted: Denmark Region: Østjylland Status: Offline Point: 2049 |
|
Det ser bare godt ud Dennis. Dit "kobber" arbejde sætter lige prikken over i'et.
|
||
Lars Kristensen
|
||
![]() |
||
Tina.Haulrich ![]() Bestyrelse ![]() ![]() Ambassadør Medlem siden: 19-Marts-2013 Sted: Danmark Region: Vestsjælland Status: Offline Point: 3206 |
|
Super fedt at se noget byggeri med fede detaljer og i en fornuftig str.😉
|
||
Tina Haulrich
"Spend your life doing strange things with weird people" |
||
![]() |
||
Søren-Johansen ![]() Dæk ![]() ![]() Medlem siden: 18-Marts-2012 Sted: Danmark Region: Midtsjælland Status: Offline Point: 5474 |
|
Det er super flot Dennis. Glæder mig til at se det til kf.
Redigeret af Søren-Johansen - 27-Februar-2020 kl. 18:25 |
||
Søren Johansen
|
||
![]() |
||
Finn.Olsen ![]() Panel ![]() Medlem siden: 25-Maj-2012 Region: Hovedstadsområdet Status: Offline Point: 797 |
|
husk alt vejarbejdet
|
||
Finn Olsen
|
||
![]() |
||
|
...og så blev stationen 99,9% færdig og tæt på klar til udstilling på “Modeltog for Alle” i Kolding den 28-29. marts 🙂
Hurtigt (og halvdårligt) foto uden vejbanen foran og perronen med sporene bagved: ![]() Redigeret af Dennis.Tomsen - 13-Marts-2021 kl. 14:41 |
||
|
||
![]() |
||
|
![]() |
||
Knud Ahrnell Albrechtsen
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <12345 6> |
Skift forum | Forum tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |