![]() |
Genveje: Hjemmesiden Om foreningen Event Kalender Statistik om medlemmer Byggebladet Download |
Odense Banegård |
Besvar ![]() |
Side <1234 5> |
Forfatter | |
Jørgen.Pedersen ![]() Liftarm ![]() ![]() Medlem siden: 28-Marts-2006 Sted: Denmark Region: Hovedstadsområdet Status: Offline Point: 3892 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Det ligner jo det rigtige . Er ikke "LEGO(R)", men modeltog
![]() |
|
Jørgen Pedersen
§10 Man skal samvittighedsfuldt overholde de regler, der gælder for ens stilling, og såvel i som uden for tjenesten vise sig værdig til den agtelse og tillid, som stillingen kræver. |
|
![]() |
|
Dennis.Tomsen ![]() Liftarm ![]() ![]() Medlem siden: 03-Oktober-2010 Sted: Danmark Region: Trekantsområdet Status: Offline Point: 4987 |
Simpelt. 2 spor ind, 2 spor ud til øvrige layoutet. 3 til flere spor på selve stationen ![]() Det markeret område er Odense Banegård + een perron. ![]() Redigeret af Dennis.Tomsen - 12-Februar-2021 kl. 00:20 |
|
Mit Flickr-galleri med langt bedre og højere opløsning end forum tillader
|
|
![]() |
|
Dennis.Tomsen ![]() Liftarm ![]() ![]() Medlem siden: 03-Oktober-2010 Sted: Danmark Region: Trekantsområdet Status: Offline Point: 4987 |
Renders med hele moletjavsen af de tre første moduler
![]() Perronafsnit med bænke: Byggepladen har anvendt lidt af formuen på reklame, åbenbart er vi ikke medlemmer nok ![]() ![]() Glastaget kan løftes af, hvilket giver adgang til skuret nedenunder. ![]() Perronafsnit med træbygning: Taget kan løftes op, hvilket giver adgang til bygningen nedenunder. ![]() Tagkonstruktionen:
![]() Redigeret af Dennis.Tomsen - 13-Marts-2021 kl. 14:40 |
|
|
|
![]() |
|
Lars.Kristensen ![]() Panel ![]() Medlem siden: 10-Januar-2006 Sted: Denmark Region: Østjylland Status: Offline Point: 1984 |
LEGO kunne godt nok tage ved lærer af dine fine stations moduler når de laver togsæt med et håbløst trinbræt.
|
|
Lars Kristensen
|
|
![]() |
|
Henrik.Kunz ![]() Dæk ![]() ![]() Medlem siden: 10-Februar-2013 Region: Vestsjælland Status: Offline Point: 5366 |
Så skulle vi bare have en større pung for det er ikke billigt det Dennis laver, dog er det bare super.
![]() |
|
Henrik Kunz
|
|
![]() |
|
Exactement, Henrik.
Men jeg gad dog godt se LEGO gjorde bare en smule mere ud af deres togstationer (og perroner) end hvad vi har set de seneste årtier, og mere som i 80erne ![]() Redigeret af Dennis.Tomsen - 11-April-2019 kl. 18:44 |
|
|
|
![]() |
|
Jørgen.Pedersen ![]() Liftarm ![]() ![]() Medlem siden: 28-Marts-2006 Sted: Denmark Region: Hovedstadsområdet Status: Offline Point: 3892 |
Det er så genialt og flot det du laver . Fortsæt. Det er god inspiration til andre
|
|
Jørgen Pedersen
§10 Man skal samvittighedsfuldt overholde de regler, der gælder for ens stilling, og såvel i som uden for tjenesten vise sig værdig til den agtelse og tillid, som stillingen kræver. |
|
![]() |
|
Så er renders med hele moletjavsen færdige for tre moduler mere
![]() Perronafsnit med trappe ned til den centrale tunnel: ![]() Perronafsnit med elevator: ![]() Perronafsnit for enderne: ![]() Redigeret af Dennis.Tomsen - 12-Februar-2021 kl. 00:25 |
|
|
|
![]() |
|
Knud.A.Albrechtsen ![]() Liftarm ![]() ![]() Medlem siden: 02-November-2012 Sted: Danmark Region: Midtjylland Status: Offline Point: 2520 |
Flot lavet Dennis
![]() |
|
Knud Ahrnell Albrechtsen
http://www.snakebyte.dk/lego |
|
![]() |
|
Min tilgang var meget modulært allerede fra starten, at hvert enkelte modul nemt skal kunne udskiftes med et andet således at perronens overall udseende er variabelt uden at skifte karakter for meget
![]() En af mange muligheder for en perron kan ses på forrige side i et opdateret indlæg ![]() |
|
|
|
![]() |
|
Sidste modul i denne omgang - next step, Skærbæk Fan Weekend 2019
![]() Perronafsnit med sporstopper kombineret med åbent perronafsnit ![]() Redigeret af Dennis.Tomsen - 12-Februar-2021 kl. 00:26 |
|
|
|
![]() |
|
Knud.A.Albrechtsen ![]() Liftarm ![]() ![]() Medlem siden: 02-November-2012 Sted: Danmark Region: Midtjylland Status: Offline Point: 2520 |
Og fint lille Byggepladen logo på reklameskiltet
![]() |
|
Knud Ahrnell Albrechtsen
http://www.snakebyte.dk/lego |
|
![]() |
|
Ja, foreningen smider om sig med pengene
![]() |
|
|
|
![]() |
|
Lars.Kristensen ![]() Panel ![]() Medlem siden: 10-Januar-2006 Sted: Denmark Region: Østjylland Status: Offline Point: 1984 |
Skalerbart træ (og blomsterbed):
[/QUOTE]
![]() Hej Dennis har vist spurgt før, men hvad er Bricklink nummer på den røde dims? Når den er hjemme så er jeg klar til at efterligne dit træ. pft.
|
|
Lars Kristensen
|
|
![]() |
|
|
|
![]() |
|
Og med det skrevet, så bygges der på livet løs til Skærbæk Fan Weekend 😁
![]() Redigeret af Dennis.Tomsen - 12-Februar-2021 kl. 00:27 |
|
|
|
![]() |
|
Takker, så må jeg have købt et par stykker. Vildt flot det du har gang i - og kæmpe stort! Der er da gået nogle klodser til og så mangler hele banegården langs med, eller den venter du måske med at vise
![]() |
|
Lars Kristensen
|
|
![]() |
|
Ja, banegården er først planlagt til næste år, men 99% af klodserne er i hus nu. Det eneste der mangler er tid og især plads
![]() |
|
|
|
![]() |
|
Klaus.Gravesen ![]() Klods ![]() Medlem siden: 06-Juli-2019 Sted: Midtjylland Region: Midtjylland Status: Offline Point: 139 |
Det ser rigtig lækkert ud :)
|
|
![]() |
|
Hmm, vil det sige baren blot hviler på axlen? for ud fra billedet troede jeg den sad nede i. Kan se på bricklink ordre fra april, at jeg så har købt den rigtige dims den gang.
Tænker dine handler har været i en helt anden kategori end mine ;-)
|
|
Lars Kristensen
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1234 5> |
Skift forum | Forum tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |