Byggepladen Websted Genveje:
Hjemmesiden
Om foreningen
Event Kalender
Statistik om medlemmer
Byggebladet
Download

Forum start Forum start > Åbent område - alle(!) kan læse med her > Se min nyeste skabning
  Aktive emner Aktive emner RSS Feed - Byggedagbog: MTN - BIG Builders
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Byggedagbog: MTN - BIG Builders

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Esben.K Se drop down
Panel
Panel
Avatar

Medlem siden: 09-Februar-2006
Sted: Denmark
Region: Hovedstadsområdet
Status: Offline
Point: 1812
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (4) Tak(4)   Citér Esben.K Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Byggedagbog: MTN - BIG Builders
    Sendt: 18-Januar-2019 kl. 21:34
Hej alle,

I lighed med mit første BIG Builders projekt af 79&PARK har jeg tænkt mig at lave en byggedagbog for mit næste BIG Builders projekt: Bjerget i Ørestaden (The Mountain, forkortet MTN).

Læs om de indledende designovervejelser, prototyper og første spadestik i dette blogindlæg.

Herunder lidt teaserbilleder for at lokke jer ind på siden Smile

Jeg håber I har lyst til at følge med. Modellen og mange af de tidligere modeller i projektet skal udstilles ved en stor udstilling om BIG på Dansk Arkitektur Center i det nye BLOX kompleks på Københavns Havn til sommer.

Esben




Til top
Helgi.Toftegaard Se drop down
Bestyrelse
Bestyrelse
Avatar
Bestyrelsessuppleant

Medlem siden: 20-Februar-2013
Sted: DK
Region: Hovedstadsområdet
Status: Offline
Point: 1491
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Helgi.Toftegaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08-Februar-2019 kl. 16:07
Det ser rigtig godt ud og det bliver spændende at se om billedet af bjerget bliver en del af modellen.
:-) Helgi
Helgi
Til top
Esben.K Se drop down
Panel
Panel
Avatar

Medlem siden: 09-Februar-2006
Sted: Denmark
Region: Hovedstadsområdet
Status: Offline
Point: 1812
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (4) Tak(4)   Citér Esben.K Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08-Februar-2019 kl. 19:35
Så er der mere nyt på bloggen.

Parkeringshuset i den nederste del af bygningen er færdigt og ligner mest af alt en nedstyrtet Imperial Star Destroyer Smile

Kommentarer eller spørgsmål til byggeprocessen eller modellen er meget velkomne.

Esben


Til top
Ulrik.Hansen Se drop down
Dæk
Dæk
Avatar

Medlem siden: 04-Marts-2008
Sted: Denmark
Region: Hovedstadsområdet
Status: Offline
Point: 7227
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Ulrik.Hansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09-Februar-2019 kl. 21:05
Spændende Smile Det er heldigvis blevet lidt lettere at arbejde i 45° de seneste år, ikke mindst p.g.a. de nye tiles. Hvis man veksler imellem Tile, Modified 2 x 2 Corner with Cut Corner - Facet og Tile, Modified 2 x 2 Triangular, får man en kontinuerlig 45°-flisekant. Det er selvfølgelig mest brugbart hvis kanten skal være synlig.



Ulrik Hansen | Flickr-galleri
Til top
Esben.K Se drop down
Panel
Panel
Avatar

Medlem siden: 09-Februar-2006
Sted: Denmark
Region: Hovedstadsområdet
Status: Offline
Point: 1812
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Esben.K Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10-Februar-2019 kl. 09:09
Citat: Ulrik.Hansen Ulrik.Hansen skrev:

Spændende Smile Det er heldigvis blevet lidt lettere at arbejde i 45° de seneste år, ikke mindst p.g.a. de nye tiles. Hvis man veksler imellem Tile, Modified 2 x 2 Corner with Cut Corner - Facet og Tile, Modified 2 x 2 Triangular, får man en kontinuerlig 45°-flisekant. Det er selvfølgelig mest brugbart hvis kanten skal være synlig.

Tak. Jeg har ikke trekant-tilen i samlingen endnu, men det kan være jeg anskaffer nogle når bygningen er færdig, hvis der er steder hvor det vil se markant bedre ud end den nuværende løsning.

Esben
Til top
Esben.K Se drop down
Panel
Panel
Avatar

Medlem siden: 09-Februar-2006
Sted: Denmark
Region: Hovedstadsområdet
Status: Offline
Point: 1812
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (2) Tak(2)   Citér Esben.K Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18-Februar-2019 kl. 14:13
Tak for en flot udstilling til Lego World! Og tak for gode snakke med mange af jer i lørdags.

Jeg har også fået tid til at bygge lidt i weekenden, så der er nyt på bloggen. Lejlighederne begynder at skyde i vejret.



Kommentarer eller spørgsmål til byggeprocessen eller modellen er meget velkomne.

Esben
Til top
Esben.K Se drop down
Panel
Panel
Avatar

Medlem siden: 09-Februar-2006
Sted: Denmark
Region: Hovedstadsområdet
Status: Offline
Point: 1812
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (2) Tak(2)   Citér Esben.K Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14-Marts-2019 kl. 21:08
Så er byggeriet nået halvvejs op ad bjerget! Læs mere om teknikker og flere billeder i det seneste indlæg her på bloggen.



Kommentarer eller spørgsmål til byggeprocessen eller modellen er meget velkomne.

Esben
Til top
Esben.K Se drop down
Panel
Panel
Avatar

Medlem siden: 09-Februar-2006
Sted: Denmark
Region: Hovedstadsområdet
Status: Offline
Point: 1812
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (2) Tak(2)   Citér Esben.K Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13-April-2019 kl. 13:09
Byggeriet skifter nu karakter. Lejlighederne på toppen er færdige og nu er det tid til at bygge en mosaik.

Læs mere på bloggen her:


Et teaserbillede:


Til top
Sandra.Almeida Se drop down
Liftarm
Liftarm
Avatar

Medlem siden: 28-September-2009
Sted: Denmark
Region: Vestjylland
Status: Offline
Point: 2091
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sandra.Almeida Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13-April-2019 kl. 15:28
Wow, den ser meget spændende ud!
AKA: Cassiebsg

- "There are those who believe that life here began out there..."

- "The Future? He can barely function in the present!"
Til top
Esben.K Se drop down
Panel
Panel
Avatar

Medlem siden: 09-Februar-2006
Sted: Denmark
Region: Hovedstadsområdet
Status: Offline
Point: 1812
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Esben.K Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01-Maj-2019 kl. 09:48
Så har jeg bygget Mount Everest i LEGO! Godt nok kun en mosaik på en husfacade, men alligevel...

Læs mere om mosaikken og se flere close-up billeder i det nyeste indlæg i byggedagbogen på bloggen:

http://bigbuilders.dk/?p=566

Som altid er kommentarer meget velkomne.

Esben
 

Til top
Henrik.H.Glostrup Se drop down
Klods
Klods


Medlem siden: 12-Juni-2012
Region: Hovedstadsområdet
Status: Offline
Point: 193
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Henrik.H.Glostrup Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15-Maj-2019 kl. 16:52
Det er mega flot.
Henrik Hansen
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum tilladelser Se drop down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.04
Copyright ©2001-2021 Web Wiz Ltd.

Denne side blev genereret på 0.125 sekunder.