Byggepladen Websted Genveje:
Hjemmesiden
Om foreningen
Event Kalender
Statistik om medlemmer
Byggebladet
Download

Forum start Forum start > Åbent område - alle(!) kan læse med her > Se min nyeste skabning
  Aktive emner Aktive emner RSS Feed - Min første GBC modul
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Min første GBC modul

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Niri.Bodvar.Baklid Se drop down
Tagsten
Tagsten
Avatar

Medlem siden: 19-August-2018
Sted: Telemark Norge
Region: ikke oplyst
Status: Offline
Point: 305
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (2) Tak(2)   Citér Niri.Bodvar.Baklid Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Min første GBC modul
    Sendt: 29-November-2018 kl. 20:57
Jeg vet godt at den ikke er så stor og imponerende som de som mange andre moduler, men jeg har gjort et forsøk. Jeg har ingen fotballer så jeg har nøyd meg med vanlige LEGO kuler.

Her er link til Youtube film av den: https://www.youtube.com/watch?v=d3cuUQspvJk
Niri Bodvar Baklid

"I'd get it one piece at a time
And it wouldn't cost me a dime"
Johnny Cash 1976 "One piece at a time"
Til top
Daniel.Andersen Se drop down
Liftarm
Liftarm
Avatar

Medlem siden: 18-August-2009
Sted: Denmark
Region: Sydsjælland
Status: Offline
Point: 3358
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Daniel.Andersen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30-November-2018 kl. 12:42
fint forsøg. Du skal tænke på at der er nogle standarter i forhold til i hvilken højde den skal modtage og aflevere boldene. Ellers kan den ikke bygges sammen med andre modeller.
Kan ikke huske de præcise regler, men de må kunne søges på siden.
At bygge med LEGO er som at male i 3D
Til top
Helgi.Toftegaard Se drop down
Bestyrelse
Bestyrelse
Avatar
Bestyrelsessuppleant

Medlem siden: 20-Februar-2013
Sted: DK
Region: Hovedstadsområdet
Status: Offline
Point: 1509
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Helgi.Toftegaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30-November-2018 kl. 13:00
Citat: Daniel.Andersen Daniel.Andersen skrev:

fint forsøg. Du skal tænke på at der er nogle standarter i forhold til i hvilken højde den skal modtage og aflevere boldene. 

De fleste kører efter denne standard: http://www.teamhassenplug.org/GBC/  

Type 1 interface standard:

Standard module layout

  1. Each module should have an "in" basket, and will move balls to the next module's "in" basket, which must be directly in line.  
  2. The IN basket should be 10 studs by 10 studs (outside dimension) with an 8x8 opening, and should be 10 bricks (beams) tall.
  3. The front of the basket should be 32 studs from the back of the module.  This will allow all modules to be lined up against a wall.  The back of the module CAN be closer to the basket, but not farther.
  4. The In basket should be located on the left side of the module, and output should go to the right.
  5. There are no size limits, beyond those listed
  6. Each module should be able to accept balls at an average rate of 1 ball per second.  Balls can be passed continueously, or in a batch.  A batch should not exceed 30 balls.
Helgi
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum tilladelser Se drop down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.04
Copyright ©2001-2021 Web Wiz Ltd.

Denne side blev genereret på 0.266 sekunder.