Byggepladen Websted Genveje:
Hjemmesiden
Om foreningen
Event Kalender
Statistik om medlemmer
Byggebladet
Download

Forum start Forum start > Åbent område - alle(!) kan læse med her > Se min nyeste skabning
  Aktive emner Aktive emner RSS Feed - Le Mans 2018 - Bilerne i GTE PRO-klassen
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Le Mans 2018 - Bilerne i GTE PRO-klassen

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Lasse.Deleuran Se drop down
Liftarm
Liftarm
Avatar

Medlem siden: 20-Juni-2007
Sted: Denmark
Region: Sydvestjylland
Status: Offline
Point: 3670
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (8) Tak(8)   Citér Lasse.Deleuran Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Le Mans 2018 - Bilerne i GTE PRO-klassen
    Sendt: 11-Juni-2018 kl. 22:24


Opdateret indlæg med færdiglavede byggevejledninger i toppen

Ferrari #51
Ferrari #52
Corvette #63
Corvette #64
Ford #66
Ford #67
Ford #68
Ford #69
Ferrari #71
BMW #81
BMW #82
Porsche #91
Porsche #92
Porsche #93
Porsche #94
Aston Martin #95
Aston Martin #97

Oprindeligt indlæg

Sidste år blev det til de to biler i hybrid-klassen.

I år har jeg haft lidt mere tid og har bygget bilerne i GTE PRO-klassen:



Jeg er allerede på vej derned, og billedet blev snuppet hurtigt inden vi kørte fra Århus. Flere billeder og byggevejledninger kommer senere. Bilerne er forbedrede versioner af dem I så til Klodsfest i år.

Bilerne er:

I øverste venstre hjørne er tre Porsche-911 RSR-biler: Nummer 91, 92 og 93. Nummber 91 og 92 kører med farver fra gamle Le Mans racere for at fejre Porsches 70 års fødselsdag. Disse blev fremvist for første gang for 6 dage siden, så det var noget af en opgave at få dem færdig til tiden. Til Le Mans kan vi holde øje med bil 92 hvor vi har danskeren Michael Christensen. Porsche kører også bil 94 som er magen til nummer 93.

Under porscherne er der to Ferrari 488 GTE EVO. Nummer 51 og 71 kører med de mørkerøde farver, så der har jeg kun 51 i LEGO. Nummer 52 er speciel med almindelig rød bemaling.

Den blå bil er en Ford GT. Dem er der 4 af til Le Mans, men jeg nøjes med at bygge en, da de fire er ens, bortset fra nummer, sidespejle og farvet cirkeludsnit over forruden. Jeg er kommet til at lave en fejl og mangler "Powered by" på hækspoileren.

Øverst til højre er den store nye BMW M8 GTE. BMW'erne har desværre ikke været så hurtige til testene i år.

Under BMW'en har vi Jan Magnussens Corvette nummer 63. De punkterede jo i kampens sidste minutter sidste år, så en Aston Martin og en Ford kørte forbi.

Sidst har vi den nye danskerbil: Aston Martin Vantage AMR. Den blev smadret til den seneste test, men reservebilen er sat ind og bliver klar til årets løb.



Redigeret af Lasse.Deleuran - 23-August-2020 kl. 15:21
Se mine byggevejledninger og del dine egne på BrickHub.org
Til top
Anders.Sinding Se drop down
Liftarm
Liftarm
Avatar

Medlem siden: 07-April-2015
Sted: Ishøj
Region: Hovedstadsområdet
Status: Offline
Point: 3053
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Anders.Sinding Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12-Juni-2018 kl. 17:58
Cool! 
Besøg min Instagram & Flickr her:
https://www.instagram.com/sinding.dk/
https://www.flickr.com/photos/133195951@N07/
Anders Sinding
Til top
Nicolai.Kej.Zinck Se drop down
Panel
Panel
Avatar

Medlem siden: 25-November-2013
Sted: Denmark
Region: Trekantsområdet
Status: Offline
Point: 1851
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nicolai.Kej.Zinck Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12-Juni-2018 kl. 19:10
Du har sandelig været produktiv her på det sidste!
Det ser super godt ud som altid - og rigtig god tur.
- Medhjælper på BYGGEBLADET (blad@byggepladen.dk)
Til top
Lasse.Hammerdorf Se drop down
Tagsten
Tagsten
Avatar

Medlem siden: 17-Oktober-2017
Sted: Borup
Region: ikke oplyst
Status: Offline
Point: 631
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Lasse.Hammerdorf Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12-Juni-2018 kl. 20:46
du har godt nok styr på byggeteknikkerne! vildt imponerende! og go’ tur! det er fantastisk til le Mans! 
Til top
K.Gabriel Se drop down
Panel
Panel


Medlem siden: 24-Juli-2008
Sted: Denmark
Region: Hovedstadsområdet
Status: Offline
Point: 933
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér K.Gabriel Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13-Juni-2018 kl. 19:55
Hvor er de bare flot lavet. Nu bliver det meget nemmere at fælge med i GTE Pro klassen.
K.Gabriel
Til top
Daniel.Andersen Se drop down
Liftarm
Liftarm
Avatar

Medlem siden: 18-August-2009
Sted: Denmark
Region: Sydsjælland
Status: Offline
Point: 3358
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Daniel.Andersen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13-Juni-2018 kl. 20:18
Citat: K.Gabriel K.Gabriel skrev:

Hvor er de bare flot lavet. Nu bliver det meget nemmere at fælge med i GTE Pro klassen.

Fælge medLOL den var godt ramt den stavefejl 
At bygge med LEGO er som at male i 3D
Til top
Daniel.Andersen Se drop down
Liftarm
Liftarm
Avatar

Medlem siden: 18-August-2009
Sted: Denmark
Region: Sydsjælland
Status: Offline
Point: 3358
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Daniel.Andersen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13-Juni-2018 kl. 20:20
Og det er ingen tilfældighed at Lasse rimer på høj klasse.
Hvor stabile er dine biler?
At bygge med LEGO er som at male i 3D
Til top
Søren.P.Dalsgaard Se drop down
Klods
Klods
Avatar

Medlem siden: 07-Juni-2017
Region: Midtjylland
Status: Offline
Point: 154
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Søren.P.Dalsgaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14-Juni-2018 kl. 12:56
Stabiler?
Søren Pingel Dalsgaard
Til top
Søren.P.Dalsgaard Se drop down
Klods
Klods
Avatar

Medlem siden: 07-Juni-2017
Region: Midtjylland
Status: Offline
Point: 154
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Søren.P.Dalsgaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14-Juni-2018 kl. 13:03
Og så er bilerne lige dagens højdepunkt i The Lego Car Blog!
Søren Pingel Dalsgaard
Til top
K.Gabriel Se drop down
Panel
Panel


Medlem siden: 24-Juli-2008
Sted: Denmark
Region: Hovedstadsområdet
Status: Offline
Point: 933
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér K.Gabriel Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17-Juni-2018 kl. 20:01
Citat: Daniel.Andersen Daniel.Andersen skrev:

Citat: K.Gabriel K.Gabriel skrev:

Hvor er de bare flot lavet. Nu bliver det meget nemmere at fælge med i GTE Pro klassen.

Fælge medLOL den var godt ramt den stavefejl 

Ups. LOL
K.Gabriel
Til top
Lasse.Deleuran Se drop down
Liftarm
Liftarm
Avatar

Medlem siden: 20-Juni-2007
Sted: Denmark
Region: Sydvestjylland
Status: Offline
Point: 3670
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (2) Tak(2)   Citér Lasse.Deleuran Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15-December-2018 kl. 23:04
Der blev lovet byggevejledninger til bilerne. Nu er der gået et halvt år!

... Men sådan kan det gå når man pludselig skal flytte og have alt op at køre igen.

Til de tålmodige er der nu endelig lys for enden af tunellen. Jeg har lige lagt sidste hånd på Porschen (standard Porschen for bil nummer 93 og 94):



Byggevejledningen er gratis tilgængelig på min nye side her: BrickHub.org.

Klistermærker er under udarbejdelse. Det er på min liste at få hjemmesiden til at kunne vise dem. I første omgang vil jeg bare lægge et billede op.

Opdatering

Klistermærker til bilerne er klar og lagt op på hjemmesiden.

Redigeret af Lasse.Deleuran - 24-December-2018 kl. 23:36
Til top
Lasse.Deleuran Se drop down
Liftarm
Liftarm
Avatar

Medlem siden: 20-Juni-2007
Sted: Denmark
Region: Sydvestjylland
Status: Offline
Point: 3670
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Lasse.Deleuran Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23-December-2018 kl. 23:06
Byggevejledningen til den opdaterede Corvette er nu også blevet lagt op her



Jeg arbejder på ark med klistermærker for Porschen og Corvetten.
Til top
Peder.Svend.Pedersen Se drop down
Panel
Panel
Avatar

Medlem siden: 09-August-2012
Sted: Danmark
Region: Hovedstadsområdet
Status: Offline
Point: 1192
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peder.Svend.Pedersen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24-December-2018 kl. 00:08
Ved godt opslaget er lidt gammelt. Men det er godt nok nogle flotte modeller, så det bliver helt sikkert spændende at se nærmere på. Tusind tak for at dele.
Peder Svend Pedersen
Til top
Lasse.Deleuran Se drop down
Liftarm
Liftarm
Avatar

Medlem siden: 20-Juni-2007
Sted: Denmark
Region: Sydvestjylland
Status: Offline
Point: 3670
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lasse.Deleuran Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30-December-2018 kl. 19:23
Mange tak. Det er et lidt gammelt opslag fordi det har taget mig så længe at få byggevejledningssiden til at køre. Og her kommer bil #52 - den røde Ferrari 488 GTE EVO som kun kørte Le Mans - ikke de andre løb i WEC-kalenderen:



Byggevejledning her: https://brickhub.org/i/242.
Til top
Lasse.Deleuran Se drop down
Liftarm
Liftarm
Avatar

Medlem siden: 20-Juni-2007
Sted: Denmark
Region: Sydvestjylland
Status: Offline
Point: 3670
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lasse.Deleuran Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15-Marts-2019 kl. 20:29
Så er byggevejledning til Porsche #94 også klar. Se dem ved at klikke her



SOm I kan se, så er der kommet klistermærker på en del af bilerne. Jeg vil gerne have at hver bil har klistermærker for at gøre det så let som muligt at bygge dem.

Jeg opdaterer første indlæg med links til byggevejledninger som de bliver færdige.
Se mine byggevejledninger og del dine egne på BrickHub.org
Til top
Lasse.Deleuran Se drop down
Liftarm
Liftarm
Avatar

Medlem siden: 20-Juni-2007
Sted: Denmark
Region: Sydvestjylland
Status: Offline
Point: 3670
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lasse.Deleuran Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28-Marts-2019 kl. 06:56
Corvette #64 fra 2018 har nu fået byggevejledning. De kan findes her.

Og renderet i stud.io ser modellen sådan ud:

Se mine byggevejledninger og del dine egne på BrickHub.org
Til top
Ulrik.Hansen Se drop down
Dæk
Dæk
Avatar

Medlem siden: 04-Marts-2008
Sted: Denmark
Region: Hovedstadsområdet
Status: Offline
Point: 7227
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ulrik.Hansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28-Marts-2019 kl. 10:09
Imponerende byggerier Thumbs Up og brickhubs byggevejledningsmodul er sgu smart.

Jeg er blevet noget mere bevidt om biler det sidste år og særligt de sidste par måneder, da min kæreste er ved at skifte en leasing-bil ud med køb af en ny, så jeg kigger pludselig meget på biler overalt hvor jeg bevæger mig. Jeg er også ret vild med (vidoer af) projekter hvor klassiske bildesigns konverteres til elektrisk 🤤

Min anke med LEGO byggede biler er mest at de mange kurver aldrig kan blive helt glatte, så enten bliver de rettet ud (Aston Martin), eller også benyttes hængsler og slopes (som med skibsskrog), og det får det til at se ud som om bilen er ved at smuldre. Det er jo ikke fordi der ikke er imponerende teknikker involveret, men det magisk ved karosserier lider lidt under LEGO behandlingen.

Men alt lider jo lidt når det får LEGO behandlingen og de her biler er virkelig imponerende og meget genkendelige. Smukt – tak fordi du deler, Lasse 🙂


Redigeret af Ulrik.Hansen - 28-Marts-2019 kl. 10:10
Ulrik Hansen | Flickr-galleri
Til top
Carsten.M.Johansen Se drop down
Bestyrelse
Bestyrelse
Avatar
Bestyrelsesmedlem

Medlem siden: 04-Marts-2017
Region: Nordsjælland
Status: Offline
Point: 1839
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Carsten.M.Johansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28-Marts-2019 kl. 11:04
Super godt lavet!!
Carsten Mesnikow Johansen
Bestyrelsesmedlem - sekretaer@byggepladen.dk
Til top
Lasse.Deleuran Se drop down
Liftarm
Liftarm
Avatar

Medlem siden: 20-Juni-2007
Sted: Denmark
Region: Sydvestjylland
Status: Offline
Point: 3670
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Lasse.Deleuran Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05-April-2019 kl. 21:26
Tak, begge to. Ja det piner mig at jeg ikke kan gøre hjulskærmene tætte - det kan man jo så let når hjulene er 4 knopper brede.

Men i aften er rigtig god. Jeg har tilføjet to ekstra biler - de to Porscher som kørte ind på første og andenpladsen. Se links i første indlæg.



Se mine byggevejledninger og del dine egne på BrickHub.org
Til top
Dennis.Tomsen Se drop down
Dæk
Dæk
Avatar

Medlem siden: 03-Oktober-2010
Sted: Danmark
Region: Trekantsområdet
Status: Offline
Point: 5406
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Dennis.Tomsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05-April-2019 kl. 23:40
Lasse, hvordan render du din custom ‘skiltning’ i stud.io?
Mit Flickr-galleri med langt bedre og højere opløsning end forum tillader
Til top
 Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum tilladelser Se drop down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.04
Copyright ©2001-2021 Web Wiz Ltd.

Denne side blev genereret på 0.090 sekunder.