Byggepladen Websted Genveje:
Hjemmesiden
Om foreningen
Event Kalender
Statistik om medlemmer
Byggebladet
Download

Forum start Forum start > Åbent område - alle(!) kan læse med her > Se min nyeste skabning
  Aktive emner Aktive emner RSS Feed - 79&PARK - Bjarke Ingels arkitektur fra Stockholm
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

79&PARK - Bjarke Ingels arkitektur fra Stockholm

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
 Rangering: Emne rangering: 1 Stemmer, Gennemsnit 5.00  Emne Søg Emne Søg  Emne funktioner Emne funktioner
Esben.K Se drop down
Panel
Panel
Avatar

Medlem siden: 09-Februar-2006
Sted: Denmark
Region: Hovedstadsområdet
Status: Offline
Point: 1817
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (5) Tak(5)   Citér Esben.K Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: 79&PARK - Bjarke Ingels arkitektur fra Stockholm
    Sendt: 29-April-2018 kl. 23:01
Hej alle,

Tak for en fin dag som besøgende til Klodsfest i dag. Min seneste kreation kunne desværre ikke vises til Klodsfest da den er udstillet i LEGO House i Billund frem til 13. maj sammen med de øvrige modeller fra BIG Builders projektet.

79&PARK er et boligbyggeri tegnet af BIG som i øjeblikket er under opførelse i Stockholm. Processen fra de tidlige skitser og designvalg frem til den endelige model er beskrevet i min byggedagbog dels i en tråd på forum, dels i en række blogposts på vores blog, bigbuilders.dk.

Jeg har lavet en lille video som viser modellen sammenholdt med visualiseringer af den virkelige bygning:



Billederne er taget i et professionelt studie og de kan alle ses i dette Flickr album.








Jeg fik også lavet et 360 graders foto af modellen som kan ses på dette link (klik på billedet for at få det til at rotere). Er der nogen der ved om man kan indlejre den linkede aspx side i en forum post?

Jeg ser frem til at høre jeres kommentarer.

Esben


Til top
Klaus.Thomsen Se drop down
Panel
Panel
Avatar

Medlem siden: 06-August-2010
Sted: Danmark
Region: Hovedstadsområdet
Status: Offline
Point: 834
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Klaus.Thomsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30-April-2018 kl. 09:05
Kun 1 kommentar - wow
Klaus Thomsen
_____________________
Den der LEger GOdt - lever
Til top
Lasse.Vestergård Se drop down
Liftarm
Liftarm
Avatar

Medlem siden: 20-Juni-2010
Sted: Danmark
Region: Midtsjælland
Status: Offline
Point: 3383
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lasse.Vestergård Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30-April-2018 kl. 10:48
Super flot model.

Jeg kan rigtig godt lide, at du har fået lagt lys ind i nogle af vinduerne. Det er en smart måde at få modellen til at se "levende" og beboet ud, når den er bygget i så lille en skala, at det ikke er muligt at have figurer med.
Lasse Vestergård

"At bygge er at hygge"

Mine MOCs kan ses her
Til top
Ulrik.Hansen Se drop down
Dæk
Dæk
Avatar

Medlem siden: 04-Marts-2008
Sted: Denmark
Region: Hovedstadsområdet
Status: Offline
Point: 7233
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ulrik.Hansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30-April-2018 kl. 13:04
Fedt byggeri Thumbs Up

Hvis nu TLG lavede Slope 18 2 x 1 x 2/3 with 4 Slots i en version uden Slots (riller) og gerne i 2x2, kunne du have brugt dem til at afslutte de to skæve vinkler i fundamentet rimelig diskret.

Bliver BIG-byggerierne udstillet andre steder end i LEGO House? Det er måske lidt kort eksponering for så meget byggearbejde, selvom stedet opvejer det.


Redigeret af Ulrik.Hansen - 30-April-2018 kl. 13:07
Ulrik Hansen | Flickr-galleri
Til top
Helgi.Toftegaard Se drop down
Bestyrelse
Bestyrelse
Avatar
Bestyrelsessuppleant

Medlem siden: 20-Februar-2013
Sted: DK
Region: Hovedstadsområdet
Status: Offline
Point: 1509
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Helgi.Toftegaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30-April-2018 kl. 20:21
Sejt!

og sjovt, i den lille filmsnas, at se skitserne til den rigtige bygning sammen med modellen.
Helgi
Til top
Ole.Olsen Se drop down
Panel
Panel
Avatar

Medlem siden: 28-Juni-2012
Sted: Danmark
Region: Midtjylland
Status: Offline
Point: 1847
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ole.Olsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30-April-2018 kl. 20:33
Kørte lige forbi udstillingen i Lego House, Billund her i eftermiddags. Det er altså bare iorden de modeller der er udstillet.
Kan da klart anbefale de glasmontre der er brugt til et par af modellerne, og så burde afspærring båndet stilles på en måde, så "pilfingre" ikke kan nå ind og flytte på taget på Glenns model.
Ole Olsen
Til top
Esben.K Se drop down
Panel
Panel
Avatar

Medlem siden: 09-Februar-2006
Sted: Denmark
Region: Hovedstadsområdet
Status: Offline
Point: 1817
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Esben.K Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01-Maj-2018 kl. 15:30
Citat: Ulrik.Hansen Ulrik.Hansen skrev:

Fedt byggeri Thumbs Up

Hvis nu TLG lavede Slope 18 2 x 1 x 2/3 with 4 Slots i en version uden Slots (riller) og gerne i 2x2, kunne du have brugt dem til at afslutte de to skæve vinkler i fundamentet rimelig diskret.

Bliver BIG-byggerierne udstillet andre steder end i LEGO House? Det er måske lidt kort eksponering for så meget byggearbejde, selvom stedet opvejer det.
 
Tak. Jeg overvejede at bruge netop den klods til afslutning af vejen, men valgte en anden løsning som gav et ekstra lille knæk men var mere diskret.
 
Der er pt. ikke flere udstillinger planlagt, men jeg håber modellerne kan blive udstillet sammen igen ved en senere lejlighed.
 
Esben
Til top
Anne.Mette.V Se drop down
Liftarm
Liftarm
Avatar

Medlem siden: 20-September-2007
Sted: Denmark
Region: Midtsjælland
Status: Offline
Point: 3913
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Anne.Mette.V Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01-Maj-2018 kl. 18:32
Citat: Esben.K Esben.K skrev:

Citat: Ulrik.Hansen Ulrik.Hansen skrev:

Fedt byggeri Thumbs Up

Bliver BIG-byggerierne udstillet andre steder end i LEGO House? Det er måske lidt kort eksponering for så meget byggearbejde, selvom stedet opvejer det.
 
Der er pt. ikke flere udstillinger planlagt, men jeg håber modellerne kan blive udstillet sammen igen ved en senere lejlighed.
 
Esben

Jeg håber at bygningerne kommer med til LEGO World 2019, hvis vi tilmelder dem og de bliver godkendt.

Generelt kan man vel sige at BIG og LEGO House mistede interessen for projektet. Der skulle havde været en reception fredag den 20. april om eftermiddagen. Så vi var en del, der tog fri fra arbejde for at nå at opstille Modellerne. Men den blev aflyst ugen inden, fordi de synes udstillingen var blevet for lille og de ikke ville reklamere for den. 

En af årsagerne til at den blev mindre end beregnet var, at de ikke ville betale for transport af bygningerne. Så ham der havde bygget fra Taiwan måtte for egen regning betale for at få sendt en lille del af sin model her over. For os andre betød det at vi får 4 fribilletter hver, som aflønning og så selv skal betale transport af os og modeller. (Nåh ja og så den feriedag som jeg måtte ofre!). Så nej, jeg synes faktisk ikke at stedet (LEGO House) opvejer noget som helst!!

Faktisk er der ikke ret mange besøgende i LEGO House. Så en anden gang vil jeg nok foretrække at udstille et sted, hvor der er flere besøgende og hvor mine udgifter står i forhold til, hvad jeg får ud af det. Så det bliver nok næppe LEGO House igen. 

Citat: Ole.Olsen Ole.Olsen skrev:


Kan da klart anbefale de glasmontre der er brugt til et par af modellerne, og så burde afspærring båndet stilles på en måde, så "pilfingre" ikke kan nå ind og flytte på taget på Glenns model.

Endnu en grund til at fravælge LEGO House som udstillingssted en anden gang. I mails havde der stået at montrene var klar. Men da vi kom, kunne vi konstatere at det så kun var 2 montre. 




Redigeret af Anne.Mette.V - 01-Maj-2018 kl. 19:29
Anne Mette Vestergård

Mine modeller på flickr
Til top
Anne.Mette.V Se drop down
Liftarm
Liftarm
Avatar

Medlem siden: 20-September-2007
Sted: Denmark
Region: Midtsjælland
Status: Offline
Point: 3913
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Anne.Mette.V Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01-Maj-2018 kl. 18:43
Og glemte helt at sige, at det er en super super flot model du har bygget. 
Jeg er mest imponeret af, at du har kunnet bygge den i så lille en skala og alligevel få så mange karakteristika og farvenuancer med. 
Anne Mette Vestergård

Mine modeller på flickr
Til top
Ulrik.Hansen Se drop down
Dæk
Dæk
Avatar

Medlem siden: 04-Marts-2008
Sted: Denmark
Region: Hovedstadsområdet
Status: Offline
Point: 7233
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ulrik.Hansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01-Maj-2018 kl. 21:09
Tak for din udlægning, Anne Mette. Surt med så uheldige sammentræf. Jeres byggerier fortjener helt sikkert (selvsagt) eksponering flere steder Smile
Ulrik Hansen | Flickr-galleri
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum tilladelser Se drop down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.04
Copyright ©2001-2021 Web Wiz Ltd.

Denne side blev genereret på 0.156 sekunder.