Byggepladen Websted Genveje:
Hjemmesiden
Om foreningen
Event Kalender
Statistik om medlemmer
Byggebladet
Download

Forum start Forum start > Åbent område - alle(!) kan læse med her > Se min nyeste skabning
  Aktive emner Aktive emner RSS Feed - BIG Bygning fra Bahamas
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

BIG Bygning fra Bahamas

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
 Rangering: Emne rangering: 1 Stemmer, Gennemsnit 5.00  Emne Søg Emne Søg  Emne funktioner Emne funktioner
Anne.Mette.V Se drop down
Liftarm
Liftarm
Avatar

Medlem siden: 20-September-2007
Sted: Denmark
Region: Midtsjælland
Status: Offline
Point: 3909
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (4) Tak(4)   Citér Anne.Mette.V Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: BIG Bygning fra Bahamas
    Sendt: 21-April-2018 kl. 20:45
Jeg er med i en gruppe af AFOLs, der har bygget nogle bygninger designet af Bjarke Ingels Group også kaldet BIG. 

Mange har valgt bygninger fra eget land, men jeg faldt for en bygning på Bahamas. Specielt på grund af altanerne. De er indrettet med en swimmingpool på hver altan. Når man sidder i sin swimming pool kan man samtidigt kigge ud over havet. 

Bygningen er bygget i målestok 1:75, da det passede bedst med at kunne anvende 1x2x5 bricks i trans-clear og derfor undgå lodrette samlinger i de store skråtstillede vinduespartier.  Dette målestok har så medført, at jeg har måttet "opfinde" en lidt mindre og slanker minifig.

Bygningen hedder Albany Marina Residences og ligger som sagt på Bahamas. 

Den er udstillet i foyeren i LEGO House (hvor der er gratis adgang)  fra 20. april 2018  - 13. maj 2018. Herefter er der endnu ikke planlagt andre udstillinger af modellen.







 




Redigeret af Anne.Mette.V - 21-April-2018 kl. 20:46
Anne Mette Vestergård

Mine modeller på flickr
Til top
Poul-Erik.Borre Se drop down
Tagsten
Tagsten


Medlem siden: 16-Juli-2015
Sted: Aarhus
Region: Østjylland
Status: Offline
Point: 622
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Poul-Erik.Borre Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22-April-2018 kl. 10:34
Næsten "helt tilfældigt" var Ulf og jeg forbi LEGO House og så udstillingen i fredags. Det er tydeligt at der er lagt mange timers arbejde i de imponerende LEGO udgaver af BIGs ikoniske bygninger.

Det er uforståligt at hverken BIG eller LEGO ønsker at gøre mere ud af at promovere udstillingen I LEGO House eller efterfølgende bruge bygningsværkerne til at skabe opmærksomhed.

Anyway tak for at åbne mine øjne for nogle perler jeg ikke kendte til. Denne bygning var jeg nødt til at læse mere om, da den virker meget unik med swimmingpool på altanerne.

Jeg er helt vild med de nye slimline minifigs. De må også kunne være brugbare i andre sammenhænge.
Poul-Erik Borre
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum tilladelser Se drop down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.04
Copyright ©2001-2021 Web Wiz Ltd.

Denne side blev genereret på 0.094 sekunder.