Byggepladen Websted Genveje:
Hjemmesiden
Om foreningen
Event Kalender
Statistik om medlemmer
Byggebladet
Download

Forum start Forum start > Åbent område - alle(!) kan læse med her > Se min nyeste skabning
  Aktive emner Aktive emner RSS Feed - Ludo med stjerner og glober
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Ludo med stjerner og glober

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Ulrik.Hansen Se drop down
Dæk
Dæk
Avatar

Medlem siden: 04-Marts-2008
Sted: Denmark
Region: Hovedstadsområdet
Status: Offline
Point: 7227
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (3) Tak(3)   Citér Ulrik.Hansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Ludo med stjerner og glober
    Sendt: 02-April-2018 kl. 21:53
Midt i en større sortering af mit LEGO sortiment, har jeg lavet et lille ludospil, da vi i min omgangskreds talte om at det kunne være sjovt at spille igen, men ingen af os havde længere spillet.

Jeg var først på nettet og se TLGs officielle version og derefter dem som folk selv har fundet på. Jeg var ret sikker på at jeg ikke ville bygge min version til at inkludere minifigurer – tanken var nærmere at bruge Brick, Round 1 x 1 til brikker (endelig kan jeg bruge det udtryk om et legoelement), men jeg endte med at bruge Cone 1 x 1 i stedet. Jeg tænkte selvfølgelig også på at bruge LEGOs nuttede microfigs, men kunne ikke rigtigt bestemme mig for hvilke slags det skulle være, og jeg synes samtidig at de ville blive for dominerende i forhold til brættets størrelse/spillets skala.


Ulrik Hansen | Flickr-galleri
Til top
Lars.Kristensen Se drop down
Liftarm
Liftarm


Medlem siden: 10-Januar-2006
Sted: Denmark
Region: Østjylland
Status: Online
Point: 2112
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Lars.Kristensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03-April-2018 kl. 20:19
Fikst lille spil som har alle de dele med som et firemandsludo kræver - så næste udfordring må være seksmandsludo som jeg husker som en tidsrøver når vi var på FDF senior hyttetur.
Lars Kristensen
Til top
Ulrik.Hansen Se drop down
Dæk
Dæk
Avatar

Medlem siden: 04-Marts-2008
Sted: Denmark
Region: Hovedstadsområdet
Status: Offline
Point: 7227
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ulrik.Hansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03-April-2018 kl. 20:56
Citat: Lars.Kristensen Lars.Kristensen skrev:

Fikst lille spil som har alle de dele med som et firemandsludo kræver - så næste udfordring må være seksmandsludo som jeg husker som en tidsrøver når vi var på FDF senior hyttetur.
Gisp, ja – jeg har været i diverse legetøjsforretninger for at researche nutidens Ludo-spil lidt, og seksmandsversionen kunne godt vise sig at være en håbløs udfordring LOL Tit er der til fire mand på den ene side og til seks på den anden – jeg har godt nok aldrig prøvet sidstnævnte.
Ulrik Hansen | Flickr-galleri
Til top
Anne.Mette.V Se drop down
Liftarm
Liftarm
Avatar

Medlem siden: 20-September-2007
Sted: Denmark
Region: Midtsjælland
Status: Offline
Point: 3909
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Anne.Mette.V Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03-April-2018 kl. 21:06
Jeg er helt vild med dit Ludo. 
Det er så enkelt og stilrent og præcist som et Ludo skal være. Thumbs Up

Anne Mette Vestergård

Mine modeller på flickr
Til top
Jesper.Marcussen Se drop down
Tagsten
Tagsten
Avatar

Medlem siden: 11-December-2013
Sted: Vejle
Region: Trekantsområdet
Status: Offline
Point: 661
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Jesper.Marcussen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03-April-2018 kl. 21:31
Jeg må vist i gang, uhh det kribler for jeg glædes ved det spil og synes det er nogle geniale måder, man har efterlignet det.
Jesper Marcussen - Det er lige lovligt for klodset :D
Til top
Ulrik.Hansen Se drop down
Dæk
Dæk
Avatar

Medlem siden: 04-Marts-2008
Sted: Denmark
Region: Hovedstadsområdet
Status: Offline
Point: 7227
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ulrik.Hansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04-April-2018 kl. 13:12
Citat: Anne.Mette.V Anne.Mette.V skrev:

Jeg er helt vild med dit Ludo. 
Det er så enkelt og stilrent og præcist som et Ludo skal være. Thumbs Up

Tak Smile man kan jo altid overveje farverne, ikke mindst på stjerner og glober, men mit forbillede var det enkle.

Citat: Jesper.Marcussen Jesper.Marcussen skrev:

Jeg må vist i gang, uhh det kribler for jeg glædes ved det spil og synes det er nogle geniale måder, man har efterlignet det.
Jeg havde det helt på samme måde – hov, ludo var da egentlig ret sjovt Big smile
Ulrik Hansen | Flickr-galleri
Til top
Anders.Sinding Se drop down
Liftarm
Liftarm
Avatar

Medlem siden: 07-April-2015
Sted: Ishøj
Region: Hovedstadsområdet
Status: Offline
Point: 3053
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Anders.Sinding Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04-April-2018 kl. 16:00
Citat: Ulrik.Hansen Ulrik.Hansen skrev:

[QUOTE=Anne.Mette.V]Jeg er helt vild med dit Ludo. 
Det er så enkelt og stilrent og præcist som et Ludo skal være. Thumbs Up

Tak Smile man kan jo altid overveje farverne, ikke mindst på stjerner og glober, men mit forbillede var det enkle.

Synes også det er et rigtig fint lille sæt du der har kreeret........ Thumbs Up     Min tanke var netop også (for overskuelighedens skyld) at stjerner og glober kunne have en farve.  Smile



Besøg min Instagram & Flickr her:
https://www.instagram.com/sinding.dk/
https://www.flickr.com/photos/133195951@N07/
Anders Sinding
Til top
Ulrik.Hansen Se drop down
Dæk
Dæk
Avatar

Medlem siden: 04-Marts-2008
Sted: Denmark
Region: Hovedstadsområdet
Status: Offline
Point: 7227
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ulrik.Hansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07-April-2018 kl. 22:09
Citat: Anders.Sinding Anders.Sinding skrev:

Citat: Ulrik.Hansen Ulrik.Hansen skrev:

Citat: Anne.Mette.V Anne.Mette.V skrev:

Jeg er helt vild med dit Ludo. 
Det er så enkelt og stilrent og præcist som et Ludo skal være. Thumbs Up

Tak Smile man kan jo altid overveje farverne, ikke mindst på stjerner og glober, men mit forbillede var det enkle.
Synes også det er et rigtig fint lille sæt du der har kreeret........ Thumbs Up     Min tanke var netop også (for overskuelighedens skyld) at stjerner og glober kunne have en farve.  Smile
Tak. Det skulle så være en farve der ikke er den samme som de eksisterende. Jeg tænkte ellers på mørkegrå, men den findes ikke som "blomst". Jeg synes også der var farver nok allerede, og så valgte jeg det helt enkelte. Globalt er de to ekstrafelter ikke så udbredte, men omvendt ved de der kender felterne helt præcist hvor de er og hvad de gør – altså et designkompromis. Har du et forslag til farver, hører jeg dem meget gerne Smile Jeg arbejder selv på en variant der på flere måder viger en del fra denne version.
Ulrik Hansen | Flickr-galleri
Til top
Peter.Lind Se drop down
Liftarm
Liftarm
Avatar

Medlem siden: 28-November-2012
Region: Hovedstadsområdet
Status: Offline
Point: 4516
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter.Lind Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09-April-2018 kl. 22:43
Citat: Ulrik.Hansen Ulrik.Hansen skrev:

Citat: Anders.Sinding Anders.Sinding skrev:

 Synes også det er et rigtig fint lille sæt du der har kreeret........ Thumbs Up     Min tanke var netop også (for overskuelighedens skyld) at stjerner og glober kunne have en farve.  Smile
Tak. Det skulle så være en farve der ikke er den samme som de eksisterende. Jeg tænkte ellers på mørkegrå, men den findes ikke som "blomst". Jeg synes også der var farver nok allerede, og så valgte jeg det helt enkelte.

Hvad med de samme klodser, men i pearl gold? Vil det ikke være en farve der skiller sig tilstrækkeligt ud fra de andre farver på brættet? Men måske endda for meget til at det ser godt ud?

Jeg må indrømme at det tog mig lidt tid at opdage felterne - men på den anden side, så er det særdeles stilrent, og når man ved at de er der, ved man jo også at man skal kigge efter dem.
Peter Lind
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum tilladelser Se drop down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.04
Copyright ©2001-2021 Web Wiz Ltd.

Denne side blev genereret på 0.078 sekunder.