Byggepladen Websted Genveje:
Hjemmesiden
Om foreningen
Event Kalender
Statistik om medlemmer
Byggebladet
Download

Forum start Forum start > Åbent område - alle(!) kan læse med her > Se min nyeste skabning
  Aktive emner Aktive emner RSS Feed - Fyrst Ruric’s borg
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Fyrst Ruric’s borg

 Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
 Rangering: Emne rangering: 1 Stemmer, Gennemsnit 5.00  Emne Søg Emne Søg  Emne funktioner Emne funktioner
Morthen.Falk.Poulsen Se drop down
Liftarm
Liftarm
Avatar

Medlem siden: 26-November-2011
Sted: Legoland
Region: Nordsjælland
Status: Offline
Point: 3073
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Morthen.Falk.Poulsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05-Februar-2018 kl. 16:13
Jeg har lidt svært ved at gennemskue hvordan du lavede trappen.
Hvis du tager en klods og sætter den op på en anden klods så har du en MOC

Jeg er ik negativ jeg siger bare tingene som jeg ser dem
mocpages
Pirat Kongen
Til top
Søren-Johansen Se drop down
Dæk
Dæk
Avatar

Medlem siden: 18-Marts-2012
Sted: Danmark
Region: Midtsjælland
Status: Offline
Point: 5818
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Søren-Johansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05-Februar-2018 kl. 17:19
Citat: Morthen.Falk.Poulsen Morthen.Falk.Poulsen skrev:

Jeg har lidt svært ved at gennemskue hvordan du lavede trappen.


Ser ud til at Rune har bygget trappen fra gulvet på en enkelt knop og derefter bygget hvert trin med en forskydning, ved hjælp af en 1x1 round plate på hjørnet af hvert trin.  Den lodrette søjle af 1x6 round brick holder ikke sammen på trappen, men hver bagside af trinnene støder op til søjlen.


Redigeret af Søren-Johansen - 05-Februar-2018 kl. 17:21
Søren Johansen
Til top
Anders.Sinding Se drop down
Liftarm
Liftarm
Avatar

Medlem siden: 07-April-2015
Sted: Ishøj
Region: Hovedstadsområdet
Status: Offline
Point: 3069
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Anders.Sinding Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05-Februar-2018 kl. 22:12
Kaster lige en beskeden rose! Clap
Besøg min Instagram & Flickr her:
https://www.instagram.com/sinding.dk/
https://www.flickr.com/photos/133195951@N07/
Anders Sinding
Til top
Benjamin.Jakobsen Se drop down
Liftarm
Liftarm
Avatar

Medlem siden: 04-Februar-2012
Sted: Danmark
Region: Østjylland
Status: Offline
Point: 2062
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Benjamin.Jakobsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06-Februar-2018 kl. 12:22
Det ser rigtig godt ud. Fedt med lys, flot gulv og mosiak vinduer.

Har du på nogen måde stabiliseret mosaik vinduerne, eller sidder de bare i spænd?
Castle fan
Til top
Rune.L.Petersen Se drop down
Bestyrelse
Bestyrelse
Avatar
Bestyrelsesmedlem

Medlem siden: 10-Marts-2012
Sted: Danmark
Region: Hovedstadsområdet
Status: Offline
Point: 1070
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Rune.L.Petersen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06-Februar-2018 kl. 18:00
Vinduer sidder bare i spænd og trappen er lavet som Søren skriver, og nu til dagens rum.

Kan du mærke kluden der er hernede, det er fordi at det vi nu skal ind og se opbevares bedst køligt. Det er nemlig fyrstens vinkælder, dog har han også øl og andre spændende drikke, skal vi ikke bare træde ind og se nærmer på det.



Jamen hvad er det her, det ligner en svinesti, vin der løber ud af tønden, og hvad laver den mand på gulvet. `Vi skulle bare lige smage HIK på fyrstens vin HIK til festen HIK. Vil du smage HIK.



Når men nok om det, velkommen ned i vinkælder, jeg havde håbet på at jeg kunne byde dig på en god overgang 0937, men jeg tror desværre at de ungen knægte har spildt en del, og resten skal bruges til festen.



Se så at fået ryddet op, hvis jeg komme ned i morgen og der ikke er sket en forandring så ryger den ene hånd, ligesom Arnes . Det beklager jeg meget, skal vi ikke gå ind i spisesalen i stedet for at se på de fulderikker.

“Jeg bygger for hyggen, og den gode historie”
Til top
Rune.L.Petersen Se drop down
Bestyrelse
Bestyrelse
Avatar
Bestyrelsesmedlem

Medlem siden: 10-Marts-2012
Sted: Danmark
Region: Hovedstadsområdet
Status: Offline
Point: 1070
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rune.L.Petersen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07-Februar-2018 kl. 16:15
Husk alle kan være med i dette layout ved at lave noget til Haraldsborgen!

Velkomme ind i spisesalen, lige nu er vi ved at forbedre os på den store fest. Nogle gange er der også musik til, så står musikerne oppe på balkonen og spiller.



Kan du mærke varmen i gulvet, det fordi lige neden under dette rum er køkkenet, det er også derfor gitteret er der, for at røgen kan slippe ud.



Det er også her vi holder bal, vi rykke alle bordrene ud til siden, og vi får et lille dansegulv. Dog holder vi det ikke så tit, Fyrst Ruric er nemlig mere glad for mad. Mmm jeg tror jeg kan dufte hvad vi skal havde i dag, skal vi ikke gå ned og kigge på det.



Pas på her vrimler det med folk, som arbejder på højtryk for at gøre middagen klar. Bemærk at på hver side af trappen er der kød på den ene side og grønt på den anden.



Kan du se kyllingerne, jeg tror det er dem vi skal havde til frokost. Nu må vi heller gå op, så vi ikke står for meget i vejen, har du ikke lyst til at se et rigtigt pige værelse.

“Jeg bygger for hyggen, og den gode historie”
Til top
Benjamin.Jakobsen Se drop down
Liftarm
Liftarm
Avatar

Medlem siden: 04-Februar-2012
Sted: Danmark
Region: Østjylland
Status: Offline
Point: 2062
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Benjamin.Jakobsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07-Februar-2018 kl. 16:35
Begge rum er rigtig flotte!

Jeg kan godt lide at de to skorsten går igennem oppe i spise salen.


Castle fan
Til top
Rune.L.Petersen Se drop down
Bestyrelse
Bestyrelse
Avatar
Bestyrelsesmedlem

Medlem siden: 10-Marts-2012
Sted: Danmark
Region: Hovedstadsområdet
Status: Offline
Point: 1070
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rune.L.Petersen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08-Februar-2018 kl. 17:18
Velkommen til fyrstens datters værelse, kan du se at hun er ved og gøre sig klar til at møde prinserne og hertugerne. Men hvorfor lægger den bog der på gulvet? `Det fordi den ender dårligt, prinsen dræber dragen, og det må han ikke, fordi drager er de mest smukkestes og klogeste dyr, og sådan en skal min kommede ægtemand have, og jeg har hørt at min far har sådan en og det vil jeg også ha!`



Uha jeg har nu hørt rygterne, men jeg har nu aldrig set den, så mon ikke det bare er en myte! Lad os komme væk før de begynder at sprøjte parfume og klæder os ud som prinsesser.



Hernede er fyrstens sovekammer, der er mange døre i hans værelse så fyrste hurtigt kan komme rundt i hele slottet.



Skal vi ikke se hvad der er nede i klæderne under fyrstens kammer.



Redigeret af Rune.L.Petersen - 08-Februar-2018 kl. 17:23
“Jeg bygger for hyggen, og den gode historie”
Til top
Anders.Sinding Se drop down
Liftarm
Liftarm
Avatar

Medlem siden: 07-April-2015
Sted: Ishøj
Region: Hovedstadsområdet
Status: Offline
Point: 3069
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Anders.Sinding Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08-Februar-2018 kl. 18:34
Det er så fedt! Og god historie! Thumbs Up
Besøg min Instagram & Flickr her:
https://www.instagram.com/sinding.dk/
https://www.flickr.com/photos/133195951@N07/
Anders Sinding
Til top
Palle.Haulrich Se drop down
Dæk
Dæk
Avatar

Medlem siden: 24-Maj-2013
Sted: Vestsjælland
Region: Vestsjælland
Status: Offline
Point: 6233
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Palle.Haulrich Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08-Februar-2018 kl. 19:23
Der er så mange fede detaljer, så jeg gider ikke engang starte!

Dette er dog mit favorit: https://www.byggepladen.dk/forum/uploads/821/ED0F543E-AD60-43A7-9A58-A3D6DD062A7B.jpeg
Dybden, rumligheden og detaljerne... for fedt Rune!
Klodsfest ‘18 - Kalundborg
LEGO World - FanZonen ‘20 og ‘22
LEGO Festival of Play - Fangalleriet ‘24
Til top
Peter.Vingborg Se drop down
Dæk
Dæk
Avatar
Byggebladets redaktør

Medlem siden: 29-Februar-2004
Sted: LEGO Fan Land
Region: Vestjylland
Status: Offline
Point: 7829
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter.Vingborg Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08-Februar-2018 kl. 20:24
Noget generelt - hvorfor skal kvinder med kjoler være højere en mænd i minifigurverdenen? 
Bedste bud er fordi de har højhælede sko/støvler på under kjolerne.
Det gør jo ikke som hovedregel, i hvert fald, mændene lavere end kvinderne i den virkelige verden.
Redaktør på Byggebladet
Layoutmanager:
LEGO dage, Frilandsmuseet Hjerl Hede
MODUVERSE DANMARK, SFW 2022 og 2023
Byg & Leg, Svendborg Teater
Julemessen MAGION, Grindsted
Klodsfest 2024, Hvalsø
Til top
Palle.Haulrich Se drop down
Dæk
Dæk
Avatar

Medlem siden: 24-Maj-2013
Sted: Vestsjælland
Region: Vestsjælland
Status: Offline
Point: 6233
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Palle.Haulrich Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08-Februar-2018 kl. 20:50
Citat: Peter.Vingborg Peter.Vingborg skrev:

Noget generelt - hvorfor skal kvinder med kjoler være højere en mænd i minifigurverdenen? 
Bedste bud er fordi de har højhælede sko/støvler på under kjolerne.
Det gør jo ikke som hovedregel, i hvert fald, mændene lavere end kvinderne i den virkelige verden.


Ikke som hovedregel, men netop derfor...
Tænk lidt over den Peter, du har vist lidt tid til overs?
Opret evt en ny tråd til diskussionen, hvis vi skal holde os til formerne. Det jo sådan du lide det!
Klodsfest ‘18 - Kalundborg
LEGO World - FanZonen ‘20 og ‘22
LEGO Festival of Play - Fangalleriet ‘24
Til top
Morthen.Falk.Poulsen Se drop down
Liftarm
Liftarm
Avatar

Medlem siden: 26-November-2011
Sted: Legoland
Region: Nordsjælland
Status: Offline
Point: 3073
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Morthen.Falk.Poulsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08-Februar-2018 kl. 22:03
vi kan lige så godt bare give dig første plads klodsen for store layouts her og nu Rune.....
Hvis du tager en klods og sætter den op på en anden klods så har du en MOC

Jeg er ik negativ jeg siger bare tingene som jeg ser dem
mocpages
Pirat Kongen
Til top
Morthen.Falk.Poulsen Se drop down
Liftarm
Liftarm
Avatar

Medlem siden: 26-November-2011
Sted: Legoland
Region: Nordsjælland
Status: Offline
Point: 3073
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Morthen.Falk.Poulsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08-Februar-2018 kl. 22:05
Rune en ting, måske vælge en anden kjole farve end rød, for hun falder i med gulvet, og man ser hende dårligt nok 
Hvis du tager en klods og sætter den op på en anden klods så har du en MOC

Jeg er ik negativ jeg siger bare tingene som jeg ser dem
mocpages
Pirat Kongen
Til top
Rune.L.Petersen Se drop down
Bestyrelse
Bestyrelse
Avatar
Bestyrelsesmedlem

Medlem siden: 10-Marts-2012
Sted: Danmark
Region: Hovedstadsområdet
Status: Offline
Point: 1070
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Rune.L.Petersen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09-Februar-2018 kl. 18:08
Jeg har ingen ideer hvorfor damer er højer, dog ved jeg nogle troldmænd bliver lige så høje som dem.

Wow se alt det guld, det er helt klart godt at der kun er en vej herned, husk at du må kun må kigge ikke røre. Det er godt at fyrsten passer godt på landets rigedomme mod tyve og banditter.



Guldet og værdier har fyrsten fået fra byens indbygger ved hjælp af skat og beslaglægge værdier for fjender. Fyrsten og hans famile har gjordt det i flere generationer og er derfor blive meget rige. Det siges at fyrsteslægten aldrig har tabt et slag, skal vi ikke gå op og se nærmere på stategi rummet.



Velkommen ind i stategi rummet her planlægger fyrsten og hans generaler, alle slag før de skal ud og kæmpe dem. Her er kort fra mange lande, rummet ligger lige ved siden af fyrstens rum og på den anden side er biblioteket.



Kan du se hvilket land han har planer om måske at angribe. Måske ikke, kortet er nemlige tegnet op med at en mand som har undersøgte landet fra de højste bakker og bjerge. Nu ikke lurer for meget på fyrstens planer, vi må heller gå videre.



Redigeret af Rune.L.Petersen - 09-Februar-2018 kl. 18:20
“Jeg bygger for hyggen, og den gode historie”
Til top
Benjamin.Jakobsen Se drop down
Liftarm
Liftarm
Avatar

Medlem siden: 04-Februar-2012
Sted: Danmark
Region: Østjylland
Status: Offline
Point: 2062
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Benjamin.Jakobsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09-Februar-2018 kl. 21:45
Super flotte rum igen!

Cool micro Danmarks kort
Castle fan
Til top
Rune.L.Petersen Se drop down
Bestyrelse
Bestyrelse
Avatar
Bestyrelsesmedlem

Medlem siden: 10-Marts-2012
Sted: Danmark
Region: Hovedstadsområdet
Status: Offline
Point: 1070
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rune.L.Petersen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10-Februar-2018 kl. 18:09
Velkommmer til det store Hovedbibliotek, her er bøger fra mange forskellige lande. Der er også mange gamle og meget sjælne bøger. I midten af rummet er der skrivepulte, hvor munke skriver historien ned, og kopier andre bøger.



Men en gang i mellem sker det, at munkene får fat i en forbandet bog. Så bliver de nød til at bed til deres Gud, om at drive de onde kræfter væk. Vil du med op at kigge på alkymistens rum.



Velkommen ind i et rum hvor magi bliver til videnskab. Her bliver lavet tonsvis af forsøg, det er også her vi opbevare de ældste skriftruller.



Jeg ved desværre ikke hvad alkymister skal bruge et skelethoved til, men jeg er sikker på at det er videnskabelig og at ingen er blevet dræbt på grund af det.

“Jeg bygger for hyggen, og den gode historie”
Til top
Rune.L.Petersen Se drop down
Bestyrelse
Bestyrelse
Avatar
Bestyrelsesmedlem

Medlem siden: 10-Marts-2012
Sted: Danmark
Region: Hovedstadsområdet
Status: Offline
Point: 1070
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rune.L.Petersen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11-Februar-2018 kl. 19:21
I dag skal vi kigge på den en af de to porte. Porten har et fladegitter, og top etagen er bindingsværk.



Dette rum er det ene af de to midterste etager som har trapper der føre op og ned, etagen bliver mest brugt til forstærknings rum, når vi er i krig kan en gruppe soldater gemme sig her, og når der er brug for hjælp et sted kan de løbe der hen.



Dette er det nederste rum, den ene dør føre ud til borggården, den anden føre ind under muren. Derfor er det faktiske muligt at gå rundt i hele borgen uden at blive våd, det bliver brugt ofte i vintermånederne når der er snestorm.



Et lille glimt af borggården, som du kan se er der ikke meget plads til storer vogne, det er fordi hvis der er en fjende som angriber, vil han blive dræbt der og hans lig vil være i vejen for den næste.



I dette rum bliver fladegitter hejst op og ned. Det er som sagt en etage lavet af bindesværk. Vejen går ud til top muren, det er her soldater matcher frem og tilbage, for at være klar på et overraskelse andgreb.

“Jeg bygger for hyggen, og den gode historie”
Til top
Benjamin.Jakobsen Se drop down
Liftarm
Liftarm
Avatar

Medlem siden: 04-Februar-2012
Sted: Danmark
Region: Østjylland
Status: Offline
Point: 2062
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Benjamin.Jakobsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11-Februar-2018 kl. 21:10
Vil bare lige sige at jeg sætter pris på alle billederne og historien, selvom jeg ikke lige kommenterer alle sammen.

So keep them comming.
Castle fan
Til top
Lars.Fink.Hansen Se drop down
Liftarm
Liftarm
Avatar

Medlem siden: 03-Oktober-2010
Sted: Danmark
Region: Sønderjylland
Status: Offline
Point: 3221
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lars.Fink.Hansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11-Februar-2018 kl. 22:00
Hold op jeg glæder mig til på torsdag - kan godt lide du har brugt alm led lys i rummene
Lars Fink Hansen
Til top
 Besvar Besvar Side  <123>

Skift forum Forum tilladelser Se drop down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.04
Copyright ©2001-2021 Web Wiz Ltd.

Denne side blev genereret på 0.141 sekunder.