Byggepladen Websted Genveje:
Hjemmesiden
Om foreningen
Event Kalender
Statistik om medlemmer
Byggebladet
Download

Forum start Forum start > Åbent område - alle(!) kan læse med her > Se min nyeste skabning
  Aktive emner Aktive emner RSS Feed - Byggedagbog: 79&PARK - BIG Builders
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Byggedagbog: 79&PARK - BIG Builders

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Esben.K Se drop down
Panel
Panel
Avatar

Medlem siden: 09-Februar-2006
Sted: Denmark
Region: Hovedstadsområdet
Status: Offline
Point: 1812
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (5) Tak(5)   Citér Esben.K Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Byggedagbog: 79&PARK - BIG Builders
    Sendt: 18-December-2017 kl. 14:58
Vi er en gruppe byggere der under overskriften "BIG Builders" er i gang med at bygge en lang række af den danske arkitekt Bjarke Ingels Groups (BIG) bygninger fra hele verden. Bygningerne skal udstilles samlet i Lego House (også tegnet af Bjarke Ingels) i en periode i 2018.
 
Der er oprettet en blog http://bigbuilders.dk/ hvor det er tanken at vi løbende vil lægge billeder og anden information om modellerne ud (på engelsk). For mit vedkommende vil jeg forsøge at lave en form for byggedagbog og lægge nye posts ud i takt med at byggeriet af 79&PARK (et boligbyggeri i Stockholm) skrider frem. Den første post, der præsenterer bygningen og overvejelser om skala, farve og design, er netop lagt ud.
 
Jeg håber I har lyst til at læse med. Spørgsmål og kommentarer er meget velkomne, enten i denne tråd eller på bloggen.
 
Esben
Til top
Jørgen.Tietze Se drop down
Tagsten
Tagsten
Avatar

Medlem siden: 30-April-2017
Region: Trekantsområdet
Status: Offline
Point: 402
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jørgen.Tietze Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19-December-2017 kl. 01:11
Lækkert og spændende :)
Jørgen Tietze
Til top
Klaus.Algreen Se drop down
Liftarm
Liftarm
Avatar

Medlem siden: 19-Marts-2009
Sted: Denmark
Region: Østjylland
Status: Offline
Point: 4024
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Klaus.Algreen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19-December-2017 kl. 18:18
VIRKELIG FED BLOG! (Jeps, det skal råbes. Wink)

Projektet er i sig selv ret cool - og bloggen er da uovertruffen! Den glæder jeg mig til at følge med i. De mange overvejelser, beslutninger og illustrationer er sprængfyldt med god information. Tak for at I deler.

Klaus Algreen
Til top
Lene.Bøgh.Hansen Se drop down
Liftarm
Liftarm
Avatar

Medlem siden: 07-December-2012
Region: Hovedstadsområdet
Status: Offline
Point: 4423
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Lene.Bøgh.Hansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19-December-2017 kl. 20:42
Hold k.... hvor fedt!!!

Må jeg dele den på LAN?
Til top
Esben.K Se drop down
Panel
Panel
Avatar

Medlem siden: 09-Februar-2006
Sted: Denmark
Region: Hovedstadsområdet
Status: Offline
Point: 1812
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Esben.K Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19-December-2017 kl. 20:43
Citat: Lene.Bøgh.Hansen Lene.Bøgh.Hansen skrev:

Hold k.... hvor fedt!!!

Må jeg dele den på LAN?


Ja da. Grunden til at vi har lavet en engelsksproget blog på sin egen side er jo netop at så mange som muligt kan se det :-)

Esben
Til top
Lasse.Deleuran Se drop down
Liftarm
Liftarm
Avatar

Medlem siden: 20-Juni-2007
Sted: Denmark
Region: Sydvestjylland
Status: Offline
Point: 3670
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lasse.Deleuran Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23-December-2017 kl. 14:09
Fedt og enormt ambitiost projekt. Det er godt I har et RSS-feed, så man kan få opdateringer så snart I smider noget op, for det er da værd at følge med i.
Se mine byggevejledninger og del dine egne på BrickHub.org
Til top
Esben.K Se drop down
Panel
Panel
Avatar

Medlem siden: 09-Februar-2006
Sted: Denmark
Region: Hovedstadsområdet
Status: Offline
Point: 1812
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (2) Tak(2)   Citér Esben.K Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03-Januar-2018 kl. 21:31
Så har jeg opdateret byggedagbogen med en post omkring planter og grønne områder på bygningen:
 
 
Kommentarer er meget velkomne. Og jeg kan afsløre at der også er kommet nye posts om to andre spændende LEGO modeller i Big Builders projektet!
 
Esben
Til top
Jakob.Bindslet Se drop down
Webmaster
Webmaster
Avatar
Webmaster

Medlem siden: 05-Januar-2005
Sted: Denmark
Region: Hovedstadsområdet
Status: Offline
Point: 7121
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jakob.Bindslet Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11-Januar-2018 kl. 18:06
Esben - har du lyst til at skrive to-tre linier om bigbuilders, som kan bruge til en post på forsiden af www.byggepladen.dk? Gerne sammen med et farverigt billede...
---oooOOooo---

Jakob Bindslet
Mail til webmasteren <-- skriv til webmasteren via email, ikke via PMer.
Til top
Esben.K Se drop down
Panel
Panel
Avatar

Medlem siden: 09-Februar-2006
Sted: Denmark
Region: Hovedstadsområdet
Status: Offline
Point: 1812
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Esben.K Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11-Januar-2018 kl. 19:24
Jo, selvfølgelig. Mail sendt.
 
Esben
Til top
Esben.K Se drop down
Panel
Panel
Avatar

Medlem siden: 09-Februar-2006
Sted: Denmark
Region: Hovedstadsområdet
Status: Offline
Point: 1812
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (2) Tak(2)   Citér Esben.K Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12-Januar-2018 kl. 21:20
Så er der endnu et indlæg på bloggen om 79&PARK... denne gang om indbygget lys:
 
Nedenfor en lille teaser. Spørgsmål og kommentarer til projektet og byggedagbogen er som altid meget velkomne.
 
Esben
 
Til top
Glenn.Knøsgaard Se drop down
Liftarm
Liftarm
Avatar

Medlem siden: 30-December-2008
Sted: Skovby
Region: Himmerland
Status: Offline
Point: 2760
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (2) Tak(2)   Citér Glenn.Knøsgaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15-Januar-2018 kl. 23:54
Jeg har nu også postet et indlæg på bigbuilders.dk om AAR i Aarhus, som jeg er begyndt at bygge.
Glenn Knøsgaard
Til top
Esben.K Se drop down
Panel
Panel
Avatar

Medlem siden: 09-Februar-2006
Sted: Denmark
Region: Hovedstadsområdet
Status: Offline
Point: 1812
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Esben.K Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25-Januar-2018 kl. 10:25
Så er der endnu et indlæg på bloggen om 79&PARK... denne gang om udfordringerne ved at bygge fundamentet til sidst Smile:

 
Nedenfor en lille teaser. Spørgsmål og kommentarer til projektet og byggedagbogen er som altid meget velkomne.

Esben


 
Esben
Til top
Esben.K Se drop down
Panel
Panel
Avatar

Medlem siden: 09-Februar-2006
Sted: Denmark
Region: Hovedstadsområdet
Status: Offline
Point: 1812
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (2) Tak(2)   Citér Esben.K Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07-Februar-2018 kl. 09:31
Så er der endnu et indlæg på bloggen om 79&PARK... denne gang om de allersidste detaljer, gården og gaden:

 
Nedenfor en lille teaser. Spørgsmål og kommentarer til projektet og byggedagbogen er som altid meget velkomne.

Esben



Til top
Helgi.Toftegaard Se drop down
Bestyrelse
Bestyrelse
Avatar
Bestyrelsessuppleant

Medlem siden: 20-Februar-2013
Sted: DK
Region: Hovedstadsområdet
Status: Offline
Point: 1491
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Helgi.Toftegaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08-Marts-2018 kl. 16:05
Flere indslag vedr. andre bygniger er postet på 

Bl. a. denne her fra Vestergård MOC-factory:

Helgi
Til top
Ulrik.Hansen Se drop down
Dæk
Dæk
Avatar

Medlem siden: 04-Marts-2008
Sted: Denmark
Region: Hovedstadsområdet
Status: Offline
Point: 7227
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ulrik.Hansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10-Marts-2018 kl. 14:51
Kort sagt: Hold da helt op hvor flotte ting I får lavet ud fra BIG-arkitektur.
Ulrik Hansen | Flickr-galleri
Til top
Glenn.Knøsgaard Se drop down
Liftarm
Liftarm
Avatar

Medlem siden: 30-December-2008
Sted: Skovby
Region: Himmerland
Status: Offline
Point: 2760
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (3) Tak(3)   Citér Glenn.Knøsgaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02-April-2018 kl. 21:40
Så har jeg også opdateret Bigbuilders.dk med nyt fra mit projekt:


Glenn Knøsgaard
Til top
Helgi.Toftegaard Se drop down
Bestyrelse
Bestyrelse
Avatar
Bestyrelsessuppleant

Medlem siden: 20-Februar-2013
Sted: DK
Region: Hovedstadsområdet
Status: Offline
Point: 1491
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Helgi.Toftegaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03-April-2018 kl. 21:28
Det ser rigtig godt ud, Glenn!
Og det er imponerende ryddeligt rund om byggeriet - ingen løse klodser der ligger og flyder.
:-)


Redigeret af Helgi.Toftegaard - 03-April-2018 kl. 21:28
Helgi
Til top
Jesper.Marcussen Se drop down
Tagsten
Tagsten
Avatar

Medlem siden: 11-December-2013
Sted: Vejle
Region: Trekantsområdet
Status: Offline
Point: 661
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jesper.Marcussen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03-April-2018 kl. 21:40
Waw, nogle fantastiske byggerier, dem er der lagt meget energi i tror jeg på .
Jesper Marcussen - Det er lige lovligt for klodset :D
Til top
Glenn.Knøsgaard Se drop down
Liftarm
Liftarm
Avatar

Medlem siden: 30-December-2008
Sted: Skovby
Region: Himmerland
Status: Offline
Point: 2760
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Glenn.Knøsgaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03-April-2018 kl. 21:59
Citat: Helgi.Toftegaard Helgi.Toftegaard skrev:

Det ser rigtig godt ud, Glenn!
Og det er imponerende ryddeligt rund om byggeriet - ingen løse klodser der ligger og flyder.
:-)

De billeder du ser, er af bygningen stillet op i stuen for første gang, den er skilt ad i sektioner igen. Selve byggeriet foregår en sektion ad gangen i mit byggeværelse. Jeg har dog alle klodser i bøtter og skuffer, så der er ikke mange der bare ligger og flyder.



Glenn Knøsgaard
Til top
Glenn.Knøsgaard Se drop down
Liftarm
Liftarm
Avatar

Medlem siden: 30-December-2008
Sted: Skovby
Region: Himmerland
Status: Offline
Point: 2760
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Glenn.Knøsgaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20-April-2018 kl. 07:51
Så er det i dag, 20. april, vi sætter vores modeller op i LEGO House, de vil stå i Foyeren indtil den 13. maj. Man kan altså se dem uden at betale.

Redigeret af Glenn.Knøsgaard - 20-April-2018 kl. 08:15
Glenn Knøsgaard
Til top
 Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum tilladelser Se drop down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.04
Copyright ©2001-2021 Web Wiz Ltd.

Denne side blev genereret på 0.094 sekunder.