Byggepladen Websted Genveje:
Hjemmesiden
Om foreningen
Event Kalender
Statistik om medlemmer
Byggebladet
Download

Forum start Forum start > Åbent område - alle(!) kan læse med her > Sidste nyt
  Aktive emner Aktive emner RSS Feed - uofficielt trådløst LEGO lys på kickstarter
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

uofficielt trådløst LEGO lys på kickstarter

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Frederik.Rabøl Se drop down
Panel
Panel
Avatar

Medlem siden: 21-Marts-2017
Sted: Odense NV
Region: Fyn
Status: Offline
Point: 1028
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Frederik.Rabøl Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: uofficielt trådløst LEGO lys på kickstarter
    Sendt: 15-Juli-2017 kl. 09:45
Faldt netop over denne kickstarter side, da jeg så Jangbrick's nyeste video. Jeg vil ikke prøve at forklarer hvordan det fungerer, da jeg mener at han forklarer det meget godt.

Video her:


Link til Kickstarter siden her:
Instagram, Facebook, YouTube — @BrickyPlace
Til top
Ulrik.Hansen Se drop down
Dæk
Dæk
Avatar

Medlem siden: 04-Marts-2008
Sted: Denmark
Region: Hovedstadsområdet
Status: Offline
Point: 7227
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ulrik.Hansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15-Juli-2017 kl. 11:18
Attack of the Clones Big smile

Det ser ellers ret godt ud. Teknologien kan da vist kun være induktion. Trådløs strøm kunne Nikola Tesla have holdt et langt foredrag om Smile


Redigeret af Ulrik.Hansen - 15-Juli-2017 kl. 11:18
Ulrik Hansen | Flickr-galleri
Til top
Allan.Johansen Se drop down
Liftarm
Liftarm
Avatar

Medlem siden: 14-Juli-2005
Sted: Denmark
Region: ikke oplyst
Status: Offline
Point: 2344
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Allan.Johansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15-Juli-2017 kl. 15:19
Det ligner induktion, ja.

Interessant ide, men behovet for at bygge den store base-plate ind i sin MOC vil nok begrænse nytten en del.
Til top
Frederik.Rabøl Se drop down
Panel
Panel
Avatar

Medlem siden: 21-Marts-2017
Sted: Odense NV
Region: Fyn
Status: Offline
Point: 1028
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Frederik.Rabøl Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15-Juli-2017 kl. 16:11
Ellers kunne man sætte pladen under bygningerne, som han sagde i videoen.
Instagram, Facebook, YouTube — @BrickyPlace
Til top
Ulrik.Hansen Se drop down
Dæk
Dæk
Avatar

Medlem siden: 04-Marts-2008
Sted: Denmark
Region: Hovedstadsområdet
Status: Offline
Point: 7227
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ulrik.Hansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15-Juli-2017 kl. 18:17
Et alternativ kunne måske være at lave mindre, spredte strømkilder. Det er allerede en god start og noget, som TLG kunne lade sig inspirere af (opkøb/indlemmelse?). Tænk hvis TLG åbnede deres Ideas op for teknologier, fremfor kun byggerier.
Ulrik Hansen | Flickr-galleri
Til top
Morthen.Falk.Poulsen Se drop down
Liftarm
Liftarm
Avatar

Medlem siden: 26-November-2011
Sted: Legoland
Region: Nordsjælland
Status: Offline
Point: 3042
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Morthen.Falk.Poulsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16-Juli-2017 kl. 08:13
det her var også fremme for ihvertfald et år eller 2 siden, 
der kunne de heller ikke få støtte nok 
Hvis du tager en klods og sætter den op på en anden klods så har du en MOC

Jeg er ik negativ jeg siger bare tingene som jeg ser dem
mocpages
Pirat Kongen
Til top
Kenneth.N Se drop down
Liftarm
Liftarm
Avatar

Medlem siden: 22-Juli-2009
Sted: Denmark
Region: Lolland-Falster
Status: Offline
Point: 2204
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kenneth.N Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16-Juli-2017 kl. 11:33
Citat: Morthen.Falk.Poulsen Morthen.Falk.Poulsen skrev:

det her var også fremme for ihvertfald et år eller 2 siden, 
der kunne de heller ikke få støtte nok 

Mener også jeg har set dem fremme for ikke så forfærdeligt lang tid siden...

Husker i hvert fald princippet med den aktive plade og så en form for induktiv lys.. Smile
Kenneth Nielsen
Til top
Søren.Christensen Se drop down
Klods
Klods


Medlem siden: 10-Januar-2017
Region: ikke oplyst
Status: Offline
Point: 145
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Søren.Christensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07-September-2017 kl. 03:18
Jeg er personligt helt pjattet med denne idé, og har da også støttet Kickstarteren, som i øvrigt er fuldt ud støttet og meget mere til, så jeg regner med at få et par sæt hen sidst på året.

Nu er jeg ikke den store MOC bygger (endnu) men nyder at udstille mine officielle byggede modeller rigtig flot, og synes dette er en fantastisk løsning til dette! Har leget lidt med Brickstuff (som er små LED lys med ledninger) men det var alt for bøvlet for mig, og fjernede hele byggeglæden for mig. Dette har er så meget nemmere, smartere og så dejligt fleksibelt. En flot model kan stå i mit udstillingsskab med lys i, og junior kan rende hen og tage den ud og lege med den uden problemer, lyset går blot ud. Når den sættes på plads, lyser den igen. Det er sgu da smart!

Selve lyset i mine display skabe er også allerede tilsluttet smarte kontakter som via programmering i min telefon kun tænder når solen er gået ned og jeg er hjemme. Når i-Brix dukker op, vil de blot blive tilsuttet på samme måde og virke ud fra samme programmering. Så når solen går ned tænder lyset ombord på Ninjago skæbnebåden helt af sig selv. Wink

Jeg glæder mig! Big smile
Til top
Frederik.Rabøl Se drop down
Panel
Panel
Avatar

Medlem siden: 21-Marts-2017
Sted: Odense NV
Region: Fyn
Status: Offline
Point: 1028
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Frederik.Rabøl Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07-September-2017 kl. 05:55
Citat: Søren.Christensen Søren.Christensen skrev:

Jeg er personligt helt pjattet med denne idé, og har da også støttet Kickstarteren, som i øvrigt er fuldt ud støttet og meget mere til, så jeg regner med at få et par sæt hen sidst på året.

Nu er jeg ikke den store MOC bygger (endnu) men nyder at udstille mine officielle byggede modeller rigtig flot, og synes dette er en fantastisk løsning til dette! Har leget lidt med Brickstuff (som er små LED lys med ledninger) men det var alt for bøvlet for mig, og fjernede hele byggeglæden for mig. Dette har er så meget nemmere, smartere og så dejligt fleksibelt. En flot model kan stå i mit udstillingsskab med lys i, og junior kan rende hen og tage den ud og lege med den uden problemer, lyset går blot ud. Når den sættes på plads, lyser den igen. Det er sgu da smart!

Selve lyset i mine display skabe er også allerede tilsluttet smarte kontakter som via programmering i min telefon kun tænder når solen er gået ned og jeg er hjemme. Når i-Brix dukker op, vil de blot blive tilsuttet på samme måde og virke ud fra samme programmering. Så når solen går ned tænder lyset ombord på Ninjago skæbnebåden helt af sig selv. Wink

Jeg glæder mig! Big smile
det lyder fantastisk! Husk at lade os se nogle billeder når der når frem!
Instagram, Facebook, YouTube — @BrickyPlace
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum tilladelser Se drop down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.04
Copyright ©2001-2021 Web Wiz Ltd.

Denne side blev genereret på 0.219 sekunder.