Byggepladen Websted Genveje:
Hjemmesiden
Om foreningen
Event Kalender
Statistik om medlemmer
Byggebladet
Download

Forum start Forum start > Åbent område - alle(!) kan læse med her > Se min nyeste skabning
  Aktive emner Aktive emner RSS Feed - Teaser: Kbh Mikro i LEGO House
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Teaser: Kbh Mikro i LEGO House

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Ulrik.Hansen Se drop down
Dæk
Dæk
Avatar

Medlem siden: 04-Marts-2008
Sted: Denmark
Region: Hovedstadsområdet
Status: Offline
Point: 7227
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (4) Tak(4)   Citér Ulrik.Hansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Teaser: Kbh Mikro i LEGO House
    Sendt: 15-Juli-2017 kl. 02:13
Her er et projekt, som endnu ikke er helt fuldstændigt 100% færdigt LOL MEN jeg har dog fået grønt lys til at løfte sløret lidt, som det i det hele taget sker med detaljer fra LEGO House i disse måneder, så nu tager jeg hul på det her på Byggepladens forum.

Det sidste halve år har jeg arbejdet på en variant af mit mikroskalaprojekt af Københavns centrum, som normalt er i fuld farve, men af forskellige årsager blev det besluttet at indskrænke farvepaletten til noget mere simpelt. Da det meste byggeri var overstået i mit byggerum i Kbh, og min oprindelige byggedeadline var nået, lejede jeg en bil og kørte modellen til Billund, hvor de sidste justeringer og sikkerhedsforanstaltninger skulle foretages, inden modellen skulle placeres i montre. Af logistike årsager, nåede vi ikke montreplaceringen, så derfor skal jeg tilbage en uge i august og afslutte projektet.

Da jeg i skyndingen ikke fik taget specielt gode billeder af modellen, har jeg besluttet mig for at vente med at vise resultatet på Flickr og Facebook, indtil min tur i august er overstået, men jeg ville dog alligevel gerne give Byggepladens medlemmer en forsmag på hvor langt jeg efterhånden har fået drevet mit mikroby-projekt, som jeg startede på tilbage i foråret 2012, Christiania-modellen ikke inkluderet.

Her er først et billede af rummet hvor modellen skal stå – det bliver i den blå montre på bagvæggen. I forhold til hele huset, bliver det i Blå Zone, nær toppen. Der var desværre ikke lige adgang til tagudsigten (keystone) den dag jeg fik en rundvisning.
LH Montre

Selve modellen.


I det team jeg arbejder sammen med, er vi enige om, at den mere enkle farvepalette fungerer overraskende godt – modellen får mere karakter af en arkitekt-skalamodel. Til gengæld går man glip af mine oprindelige anstrengelser for at få farverne så tæt på virkeligheden som muligt (forbandt er meget lettere, når det kun er i hvidt).

På denne model har jeg opdateret en del detaljer, herunder metro-adgang på Rådhuspladsen og Gammel Strand, samt et mere autentisk Tivoli inkl. dets nye hjørnebyggeri. Realdania-projektet BLOX på havnen ved siden af Langebro, har jeg også opdateret (mangler at blive påstat på dette billede). Jeg overvejer stadigvæk at tilføje det kommende projekt Lille Langebro, hvis ellers denne cykel- og gangbros bløde kurve lader sig overføre til LEGO elementer. Ellers må det vente til CS-versionen LOL

Anywaysss... der følger som nævnt flere (nær)billeder om en lille måneds tid, og mon ikke en del af jer også kommer forbi på jeres besøg i huset. Det er jo som regel sjovere at se LEGO byggerier i virkeligheden Smile

God sommer.


Redigeret af Ulrik.Hansen - 15-Juli-2017 kl. 10:22
Ulrik Hansen | Flickr-galleri
Til top
Tina.Haulrich Se drop down
Bestyrelse
Bestyrelse
Avatar
Ambassadør

Medlem siden: 19-Marts-2013
Sted: Danmark
Region: Vestsjælland
Status: Offline
Point: 3433
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Tina.Haulrich Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15-Juli-2017 kl. 06:58
Det ser fantastisk ud👍🏻 Nu glæder jeg mig endnu mere til at besøge LEGO House😉
Tina Haulrich
"Spend your life doing strange things
with weird people"
Til top
Nicolai.Kej.Zinck Se drop down
Panel
Panel
Avatar

Medlem siden: 25-November-2013
Sted: Denmark
Region: Trekantsområdet
Status: Offline
Point: 1851
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Nicolai.Kej.Zinck Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15-Juli-2017 kl. 09:50
Det bliver super interessant at se modellen i de flotte omgivelser i Billund. Nu kan man jo næsten ikke vente med at komme af sted.

Og jeg er totalt fan af de enkle farver!
- Medhjælper på BYGGEBLADET (blad@byggepladen.dk)
Til top
Ulrik.Hansen Se drop down
Dæk
Dæk
Avatar

Medlem siden: 04-Marts-2008
Sted: Denmark
Region: Hovedstadsområdet
Status: Offline
Point: 7227
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ulrik.Hansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15-Juli-2017 kl. 10:42
Citat: Tina.Haulrich Tina.Haulrich skrev:

Det ser fantastisk ud👍🏻 Nu glæder jeg mig endnu mere til at besøge LEGO House😉

Citat: Nicolai.Kej.Zinck Nicolai.Kej.Zinck skrev:

Det bliver super interessant at se modellen i de flotte omgivelser i Billund. Nu kan man jo næsten ikke vente med at komme af sted.

Og jeg er totalt fan af de enkle farver!
Tak, det glæder mig Smile Siden efteråret, har jeg vidst at jeg skulle ende med at installere modellen et sted i LEGO House i juli måned, så de næste 3-4 uger kommer til at føles som en evighed, her så tæt på mål DeadLOL


Redigeret af Ulrik.Hansen - 15-Juli-2017 kl. 10:42
Ulrik Hansen | Flickr-galleri
Til top
Knud.A.Albrechtsen Se drop down
Liftarm
Liftarm
Avatar

Medlem siden: 02-November-2012
Sted: Danmark
Region: Midtjylland
Status: Offline
Point: 2608
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Knud.A.Albrechtsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15-Juli-2017 kl. 12:00
Det ser dælme godt ud - det glæder jeg mig til at se 53
Knud Ahrnell Albrechtsen

http://www.snakebyte.dk/lego
Til top
Rune.Kokholm Se drop down
Tagsten
Tagsten
Avatar

Medlem siden: 21-August-2013
Sted: DK
Region: Hovedstadsområdet
Status: Offline
Point: 522
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Rune.Kokholm Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15-Juli-2017 kl. 13:43
Det er lækkert!

Farvepaletten fungerer rigtig godt. Endnu en grund til at besøge LEGO house.

Rune Kokholm
Til top
Sacha.Erhardtsen Se drop down
Panel
Panel
Avatar

Medlem siden: 18-Januar-2013
Region: Fyn
Status: Offline
Point: 1851
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Sacha.Erhardtsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15-Juli-2017 kl. 14:17
Hvor ser det godt ud! Clap
Sacha Erhardtsen

(Ja, jeg taler meget)
Til top
Søren-Johansen Se drop down
Dæk
Dæk
Avatar

Medlem siden: 18-Marts-2012
Sted: Danmark
Region: Midtsjælland
Status: Offline
Point: 5799
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Søren-Johansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15-Juli-2017 kl. 16:20
Jamen Ulrik,  hvor er det her bare fedt. Jeg er helt vild med den hvide farve. Det er fantastisk at se hvor flot det er. Stor ros og respekt herfra.
Søren Johansen
Til top
Ulrik.Hansen Se drop down
Dæk
Dæk
Avatar

Medlem siden: 04-Marts-2008
Sted: Denmark
Region: Hovedstadsområdet
Status: Offline
Point: 7227
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ulrik.Hansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15-Juli-2017 kl. 18:05
Tak Knud, Rune, Sascha og Søren Embarrassed

Overordnet set er det jo det samme motiv, men så er der det nye farveskema, OG når man kigger godt efter, har jeg også brugt en del tid på at gøre hele mosaikken endnu mere stram, hvormed der er endnu færre sprækker i det – det fandt jeg ret vigtigt, da det kommer til at blive udstillet i en vinkel på 22/68 grader og ses dermed mere ovenfra.

Byggeriet var ikke nem at sige farvel til – det er som om jeg kan blive ved med at finde områder og detaljer, som kan blive optimeret Confused det kender de fleste nok når de bygger.
Ulrik Hansen | Flickr-galleri
Til top
Anders.Sinding Se drop down
Liftarm
Liftarm
Avatar

Medlem siden: 07-April-2015
Sted: Ishøj
Region: Hovedstadsområdet
Status: Offline
Point: 3053
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Anders.Sinding Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15-Juli-2017 kl. 20:34
Thumbs Up Herfra. Det ser dæleme godt ud!! Synes som nævnt ovenfor, også at det fungere rigtig godt med de enkle farver, og tror også at det er med til at stramme modellen op, som du jo også nævner.

Godt gået! Roser!

Kommer ikke lige forbi foreløbig, men vil rigtig gerne se det IRL. Er der en tidshorisont på layoutet, eller er det en permanent installation?
Besøg min Instagram & Flickr her:
https://www.instagram.com/sinding.dk/
https://www.flickr.com/photos/133195951@N07/
Anders Sinding
Til top
Christian.S.Albeck Se drop down
Klods
Klods
Avatar

Medlem siden: 07-Juni-2017
Sted: Vejen
Region: Trekantsområdet
Status: Offline
Point: 259
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Christian.S.Albeck Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15-Juli-2017 kl. 20:57
Det ser jo rigtig godt ud.
Vil også glæde mig til at studere det i Lego House.
Christian Albeck
Til top
Ulrik.Hansen Se drop down
Dæk
Dæk
Avatar

Medlem siden: 04-Marts-2008
Sted: Denmark
Region: Hovedstadsområdet
Status: Offline
Point: 7227
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ulrik.Hansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16-Juli-2017 kl. 04:01
Tak, Anders og Christian Hug

Citat: Anders.Sinding Anders.Sinding skrev:

Er der en tidshorisont på layoutet, eller er det en permanent installation?
Jeg er ikke blevet forsynet med nogen tidshorisont, men så vidt jeg forstår det, skal indholdet i LEGO House skiftes ud løbende (så det ikke bare bliver trivielt). Det permanente findes nok mest i kældermuseet, imens alle steder hvor også AFOLs deltager, holdes aktive. Der er i hvert fald ingen tvil om, at der løbende er noget i støbeskeen til LEGOs nye se-hvor-genialt-vores-produkt-er-House Big smile


Redigeret af Ulrik.Hansen - 16-Juli-2017 kl. 04:02
Ulrik Hansen | Flickr-galleri
Til top
Henrik.Kunz Se drop down
Dæk
Dæk
Avatar

Medlem siden: 10-Februar-2013
Region: Vestsjælland
Status: Offline
Point: 5393
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Henrik.Kunz Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16-Juli-2017 kl. 13:27
HerligtThumbs Up
Henrik Kunz
Til top
Jørgen.Pedersen Se drop down
Liftarm
Liftarm
Avatar

Medlem siden: 28-Marts-2006
Sted: Denmark
Region: Hovedstadsområdet
Status: Offline
Point: 3906
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Jørgen.Pedersen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16-Juli-2017 kl. 16:25
Ville være rigtig fedt hvis dit layout , enten det nye eller det med farverkunne blive fotograferet/gengiver oppefra . Syntes det er så perfekt at de bør bruges de steder hvor man i bybilledet har bykort. Togstationer, busholdepladser osv. Kunne også indgå i LEGO´s sæt på den måde. Er vildt imponeret over hvor flot og "rigtigt" det er.
Jørgen Pedersen

§10 Man skal samvittighedsfuldt overholde de regler, der gælder for ens stilling, og såvel i som uden for tjenesten vise sig værdig til den agtelse og tillid, som stillingen kræver.
Til top
Ulrik.Hansen Se drop down
Dæk
Dæk
Avatar

Medlem siden: 04-Marts-2008
Sted: Denmark
Region: Hovedstadsområdet
Status: Offline
Point: 7227
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ulrik.Hansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16-Juli-2017 kl. 19:37
Citat: Jørgen.Pedersen Jørgen.Pedersen skrev:

Ville være rigtig fedt hvis dit layout , enten det nye eller det med farverkunne blive fotograferet/gengiver oppefra . Syntes det er så perfekt at de bør bruges de steder hvor man i bybilledet har bykort. Togstationer, busholdepladser osv. Kunne også indgå i LEGO´s sæt på den måde. Er vildt imponeret over hvor flot og "rigtigt" det er.
Smile Hvis man ser det oppe fra, forenmmer man ikke rigtigt at det er LEGO og så kunne man måske lige så godt gøre det med grafik. Jeg startede ellers projektet med at tegne vejplanet op – det så ret rodet ud. Først senere blev det mere stramt, da det blev bygget.
Ulrik Hansen | Flickr-galleri
Til top
Lars.Fink.Hansen Se drop down
Liftarm
Liftarm
Avatar

Medlem siden: 03-Oktober-2010
Sted: Danmark
Region: Sønderjylland
Status: Offline
Point: 3221
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Lars.Fink.Hansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16-Juli-2017 kl. 20:22
Det er bare så sejt gået Ulrik 👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻
Lars Fink Hansen
Til top
Jørgen.Pedersen Se drop down
Liftarm
Liftarm
Avatar

Medlem siden: 28-Marts-2006
Sted: Denmark
Region: Hovedstadsområdet
Status: Offline
Point: 3906
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jørgen.Pedersen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17-Juli-2017 kl. 07:59
Citat: Ulrik.Hansen Ulrik.Hansen skrev:

Citat: Jørgen.Pedersen Jørgen.Pedersen skrev:

Ville være rigtig fedt hvis dit layout , enten det nye eller det med farverkunne blive fotograferet/gengiver oppefra . Syntes det er så perfekt at de bør bruges de steder hvor man i bybilledet har bykort. Togstationer, busholdepladser osv. Kunne også indgå i LEGO´s sæt på den måde. Er vildt imponeret over hvor flot og "rigtigt" det er.
Smile Hvis man ser det oppe fra, forenmmer man ikke rigtigt at det er LEGO og så kunne man måske lige så godt gøre det med grafik. Jeg startede ellers projektet med at tegne vejplanet op – det så ret rodet ud. Først senere blev det mere stramt, da det blev bygget.
Måske nok, men det vil alt andet lige være flottere end LEGO´s City Maps i diverse byggesæt. uanset vinklen det bliver set i .
Jørgen Pedersen

§10 Man skal samvittighedsfuldt overholde de regler, der gælder for ens stilling, og såvel i som uden for tjenesten vise sig værdig til den agtelse og tillid, som stillingen kræver.
Til top
Ulrik.Hansen Se drop down
Dæk
Dæk
Avatar

Medlem siden: 04-Marts-2008
Sted: Denmark
Region: Hovedstadsområdet
Status: Offline
Point: 7227
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ulrik.Hansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17-Juli-2017 kl. 16:31
Citat: Jørgen.Pedersen Jørgen.Pedersen skrev:

Citat: Ulrik.Hansen Ulrik.Hansen skrev:

Citat: Jørgen.Pedersen Jørgen.Pedersen skrev:

Ville være rigtig fedt hvis dit layout , enten det nye eller det med farverkunne blive fotograferet/gengiver oppefra . Syntes det er så perfekt at de bør bruges de steder hvor man i bybilledet har bykort. Togstationer, busholdepladser osv. Kunne også indgå i LEGO´s sæt på den måde. Er vildt imponeret over hvor flot og "rigtigt" det er.
Smile Hvis man ser det oppe fra, forenmmer man ikke rigtigt at det er LEGO og så kunne man måske lige så godt gøre det med grafik. Jeg startede ellers projektet med at tegne vejplanet op – det så ret rodet ud. Først senere blev det mere stramt, da det blev bygget.
Måske nok, men det vil alt andet lige være flottere end LEGO´s City Maps i diverse byggesæt. uanset vinklen det bliver set i .
Det er mest fordi det tager så lang tid at bygge. Jeg kender faktisk ikke de omtalte City Maps – dem må jeg lige have kigget på Smile
Ulrik Hansen | Flickr-galleri
Til top
Peder.Svend.Pedersen Se drop down
Panel
Panel
Avatar

Medlem siden: 09-August-2012
Sted: Danmark
Region: Hovedstadsområdet
Status: Offline
Point: 1192
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peder.Svend.Pedersen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17-Juli-2017 kl. 17:31
CS versionen?
Det ser imponerende flot ud og Ja arkitektagtigt, hvilket sikkert er nemmere, men der var nu noget ved farve versionen
Peder Svend Pedersen
Til top
Ulrik.Hansen Se drop down
Dæk
Dæk
Avatar

Medlem siden: 04-Marts-2008
Sted: Denmark
Region: Hovedstadsområdet
Status: Offline
Point: 7227
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ulrik.Hansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17-Juli-2017 kl. 18:06
Citat: Peder.Svend.Pedersen Peder.Svend.Pedersen skrev:

CS versionen?
Det ser imponerende flot ud og Ja arkitektagtigt, hvilket sikkert er nemmere, men der var nu noget ved farve versionen
CS = Classic Space og dets højtelskede farveskema Smile det var selvfølgelig ment som en joke. Når jeg laver et nyt byudsnit i eget regi, vil det være i farver. Prag står højt på min ønskeliste, men det vil være meget tidskrævende – terrænet hæver sig, hvilket giver store byggeudfordringer.

Jeg troede at jeg i foråret ville få tid til at lave Den gamle by, i mikro og i de originale LEGO farver, og det ville have været perfekt, da den store model til Klodsfest 17 også benyttede de mere enkle farver – de røde tagklodser findes som bekendt i flere varianter end f.eks. Orange og Dark Orange.
Ulrik Hansen | Flickr-galleri
Til top
 Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum tilladelser Se drop down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.04
Copyright ©2001-2021 Web Wiz Ltd.

Denne side blev genereret på 0.141 sekunder.