Byggepladen Websted Genveje:
Hjemmesiden
Om foreningen
Event Kalender
Statistik om medlemmer
Byggebladet
Download

Forum start Forum start > Åbent område - alle(!) kan læse med her > Se min nyeste skabning
  Aktive emner Aktive emner RSS Feed - mini DB Schenker elektrisk lokomotiv
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

mini DB Schenker elektrisk lokomotiv

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Frederik.Rabøl Se drop down
Panel
Panel
Avatar

Medlem siden: 21-Marts-2017
Sted: Odense NV
Region: Fyn
Status: Offline
Point: 1028
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (5) Tak(5)   Citér Frederik.Rabøl Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: mini DB Schenker elektrisk lokomotiv
    Sendt: 13-Juli-2017 kl. 08:13
Her er lige en lille model jeg fik lyst til at lave da jeg så denne video.
Så kom lige i tanke om DB Schenker's elektriske lokomotiv:


det er en ret lille model men ja, den blev lavet på 15 min så ja. Enjoy!



Redigeret af Frederik.Rabøl - 13-Juli-2017 kl. 19:17
Instagram, Facebook, YouTube — @BrickyPlace
Til top
Jacob.Sparre Se drop down
Klods
Klods


Medlem siden: 07-Maj-2009
Sted: Denmark
Region: ikke oplyst
Status: Offline
Point: 225
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jacob.Sparre Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13-Juli-2017 kl. 15:12
Godt ramt!
Til top
Nikolai.O.M.Nissen Se drop down
Tagsten
Tagsten


Medlem siden: 07-Juni-2017
Sted: Herning
Region: Midtjylland
Status: Offline
Point: 403
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nikolai.O.M.Nissen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13-Juli-2017 kl. 20:53
Meget detaljeret taget i betragtning af størrelsen Big smile Men DB Schenkers lokomotiver har så vidt jeg husker ikke riller... "BR185" Som de kører med har ikke riller, "BR189" har. Jeg er bare i tvivl om DB Schenker ejer denne model. Men ellers er den meget fin Thumbs Up

EDIT: Tjekkede lige og fandt ud af at de HAR den Wink


Redigeret af Nikolai.O.M.Nissen - 13-Juli-2017 kl. 20:55
Nikolai Nissen
Min flickr profil

Til top
Dennis.Tomsen Se drop down
Dæk
Dæk
Avatar

Medlem siden: 03-Oktober-2010
Sted: Danmark
Region: Trekantsområdet
Status: Offline
Point: 5406
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Dennis.Tomsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14-Juli-2017 kl. 20:03
Nuttet. Fint lavet. Mere ☺
Mit Flickr-galleri med langt bedre og højere opløsning end forum tillader
Til top
Frederik.Rabøl Se drop down
Panel
Panel
Avatar

Medlem siden: 21-Marts-2017
Sted: Odense NV
Region: Fyn
Status: Offline
Point: 1028
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Frederik.Rabøl Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15-Juli-2017 kl. 08:34
Det er vidst nok DSB der kører dem mellem Odense, Høje Taastrup og Roskilde. Men der står jo bare på dem at det er DB Schenker. I don't know, I just build stuff
Instagram, Facebook, YouTube — @BrickyPlace
Til top
Frederik.Rabøl Se drop down
Panel
Panel
Avatar

Medlem siden: 21-Marts-2017
Sted: Odense NV
Region: Fyn
Status: Offline
Point: 1028
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Frederik.Rabøl Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15-Juli-2017 kl. 08:35
Haha tak Dennis. Prøvede også at lave en til et stog, men det gik ikke så godt, så prøver at lade det komme til mig i stedet
Instagram, Facebook, YouTube — @BrickyPlace
Til top
René.Hoffmann Se drop down
Dæk
Dæk
Avatar
Facebook kaptajn

Medlem siden: 24-Januar-2004
Sted: Denmark
Region: Hovedstadsområdet
Status: Offline
Point: 7658
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér René.Hoffmann Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18-Juli-2017 kl. 20:47

Som skrevet i Ulriks tråd om København-mikro i LEGO House, så elsker jeg mikrobyggerier!

Vi vil ha' mer'! Hug

Fed idé at bruge håndtaget fra spande til pantograferne!
René Hoffmann

LEGO-holic by nature



Medlem af "Det Anarkistiske Firkløver"
Til top
Frederik.Rabøl Se drop down
Panel
Panel
Avatar

Medlem siden: 21-Marts-2017
Sted: Odense NV
Region: Fyn
Status: Offline
Point: 1028
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Frederik.Rabøl Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19-Juli-2017 kl. 00:00
Citat: René.Hoffmann René.Hoffmann skrev:


Som skrevet i Ulriks tråd om København-mikro i LEGO House, så elsker jeg mikrobyggerier!

Vi vil ha' mer'! Hug

Fed idé at bruge håndtaget fra spande til pantograferne!

Tusint tark Rene!
Det med håndtaget, var rent tilfælde, fordi blikket lige faldt på det da jeg åbnede en sektion i LDD jeg åbenbart ikke er så ofte i Tongue
Instagram, Facebook, YouTube — @BrickyPlace
Til top
Ulrik.Hansen Se drop down
Dæk
Dæk
Avatar

Medlem siden: 04-Marts-2008
Sted: Denmark
Region: Hovedstadsområdet
Status: Offline
Point: 7227
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ulrik.Hansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20-August-2017 kl. 12:19
Fedt mikrotog Thumbs Up Udfra dit billede, kan jeg ikke gennemskue hvordan du har lavet grebet til hjulene. Er det noget du vil kaste lys over? Jeg forstår brugen af Plate, Modified 1 x 1 with clip kombineret med Plate, Round 1 x 1 til mikrobiler etc. men her lader der til at være en slags 1/6 element (det halve af en plate/tredjedel) ovenpå...
Ulrik Hansen | Flickr-galleri
Til top
Martin.Jespersen Se drop down
Klods
Klods
Avatar

Medlem siden: 02-August-2017
Sted: Herlev
Region: ikke oplyst
Status: Offline
Point: 205
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Martin.Jespersen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20-August-2017 kl. 15:11
Jeg vil tro at hjulene er lavet ved at sætte en plate 1x1 round uden på en lampholder
Martin Jespersen
Til top
Ulrik.Hansen Se drop down
Dæk
Dæk
Avatar

Medlem siden: 04-Marts-2008
Sted: Denmark
Region: Hovedstadsområdet
Status: Offline
Point: 7227
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ulrik.Hansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20-August-2017 kl. 16:35
Citat: Martin.Jespersen Martin.Jespersen skrev:

Jeg vil tro at hjulene er lavet ved at sætte en plate 1x1 round uden på en lampholder
Har du et link til det du kalder lampholder?

Følgende teknik kender jeg som nævnt allerede til, men der er noget mere/andet end det på Frederiks billede.




Redigeret af Ulrik.Hansen - 20-August-2017 kl. 16:47
Ulrik Hansen | Flickr-galleri
Til top
K.Gabriel Se drop down
Panel
Panel


Medlem siden: 24-Juli-2008
Sted: Denmark
Region: Hovedstadsområdet
Status: Offline
Point: 933
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér K.Gabriel Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20-August-2017 kl. 20:25
Ulrik, jeg gætter på, det faktisk er den 1x1 plate, modified, du viser, der er anvendt, men med "hjul" på begge sider af hver ring og så naturligvis centreret under lokomotivet.
K.Gabriel
Til top
Søren-Johansen Se drop down
Dæk
Dæk
Avatar

Medlem siden: 18-Marts-2012
Sted: Danmark
Region: Midtsjælland
Status: Offline
Point: 5799
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Søren-Johansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20-August-2017 kl. 21:12
Det ligner meget at det er en 1x1 modified plate som den Ulrik nævner, men kun 1 med plate round 1x1 på hver side. Det er så sat i tuben på selve pladen lige oven over?
Søren Johansen
Til top
Martin.Jespersen Se drop down
Klods
Klods
Avatar

Medlem siden: 02-August-2017
Sted: Herlev
Region: ikke oplyst
Status: Offline
Point: 205
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Martin.Jespersen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20-August-2017 kl. 22:57
Citat: Ulrik.Hansen Ulrik.Hansen skrev:

Citat: Martin.Jespersen Martin.Jespersen skrev:

Jeg vil tro at hjulene er lavet ved at sætte en plate 1x1 round uden på en lampholder
Har du et link til det du kalder lampholder?

Følgende teknik kender jeg som nævnt allerede til ...

Lampholder er vist det "officielle" navn for den 1x1 modified du selv viser på billedet - navnet har jeg fra LDD og fra pick a brick på shop.lego.com.



Jeg tror han har 1 enkelt lampholder med en 1x1 round på hver side - læg mærke til at hele modellen er 2 studs bred, så der er kun 1 lampholder i brug neden under pr 2 1x1 round, som så sidder centreret. Jeg forestiller mig det ser således her ud:




Redigeret af Martin.Jespersen - 20-August-2017 kl. 23:10
Martin Jespersen
Til top
Ulrik.Hansen Se drop down
Dæk
Dæk
Avatar

Medlem siden: 04-Marts-2008
Sted: Denmark
Region: Hovedstadsområdet
Status: Offline
Point: 7227
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ulrik.Hansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20-August-2017 kl. 23:40
Big smile nåh ja, TLGs officielle navne – jeg indrømmer gerne at jeg er mere inde i Bricklink-navne, selvom jeg har påbegyndt et skema over navne på det ene og det andet "sprog" – jeg vil straks tilføje dette eksempel Smile det er jo også den terminologi, som Brickset forstår.

Jeg kan godt se det med en enkelt række, men der ser stadigvæk ud til at være noget Light Bluish Gray der mangler lige ovenover i forhold til Frederiks model – måske han selv vil belyse sagen?


Redigeret af Ulrik.Hansen - 20-August-2017 kl. 23:41
Ulrik Hansen | Flickr-galleri
Til top
H.C.Grove Se drop down
Liftarm
Liftarm
Avatar

Medlem siden: 17-Februar-2009
Sted: Danmark
Region: Hovedstadsområdet
Status: Offline
Point: 3299
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér H.C.Grove Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21-August-2017 kl. 07:59
Citat: Ulrik.Hansen Ulrik.Hansen skrev:


Jeg kan godt se det med en enkelt række, men der ser stadigvæk ud til at være noget Light Bluish Gray der mangler lige ovenover i forhold til Frederiks model – måske han selv vil belyse sagen?


Tror du ikke bare det er de plader der er grønne på Martins billede, som du kun kan se en del af, fordi de sidder en halv knop tilbage i forhold til siden?

.Henrik

3xH tours
Til top
Ulrik.Hansen Se drop down
Dæk
Dæk
Avatar

Medlem siden: 04-Marts-2008
Sted: Denmark
Region: Hovedstadsområdet
Status: Offline
Point: 7227
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ulrik.Hansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21-August-2017 kl. 09:54
Citat: H.C.Grove H.C.Grove skrev:

Citat: Ulrik.Hansen Ulrik.Hansen skrev:


Jeg kan godt se det med en enkelt række, men der ser stadigvæk ud til at være noget Light Bluish Gray der mangler lige ovenover i forhold til Frederiks model – måske han selv vil belyse sagen?


Tror du ikke bare det er de plader der er grønne på Martins billede, som du kun kan se en del af, fordi de sidder en halv knop tilbage i forhold til siden?

.Henrik

Jeg er ikke sikker – det ser ikke sådan ud ved enderne, men ligner nærmere siden på en bracket eller en panel, uden at det passer rent konstruktionsmæssigt.

Jeg synes jeg har støjet nok i Frederiks tråd. Det må være op til ham, om det er noget han vil adressere.
Ulrik Hansen | Flickr-galleri
Til top
Frederik.Rabøl Se drop down
Panel
Panel
Avatar

Medlem siden: 21-Marts-2017
Sted: Odense NV
Region: Fyn
Status: Offline
Point: 1028
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Frederik.Rabøl Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22-August-2017 kl. 06:54
Citat: Ulrik.Hansen Ulrik.Hansen skrev:

Citat: H.C.Grove H.C.Grove skrev:

Citat: Ulrik.Hansen Ulrik.Hansen skrev:


Jeg kan godt se det med en enkelt række, men der ser stadigvæk ud til at være noget Light Bluish Gray der mangler lige ovenover i forhold til Frederiks model – måske han selv vil belyse sagen?



Tror du ikke bare det er de plader der er grønne på Martins billede, som du kun kan se en del af, fordi de sidder en halv knop tilbage i forhold til siden?

.Henrik

Jeg er ikke sikker – det ser ikke sådan ud ved enderne, men ligner nærmere siden på en bracket eller en panel, uden at det passer rent konstruktionsmæssigt.

Jeg synes jeg har støjet nok i Frederiks tråd. Det må være op til ham, om det er noget han vil adressere.


Haha sorry for slet ikke at have tjekket denne tråd. I får lige nogle billeder af undervogns konstruktionen.  Det er som sådan ikke rocket science. Big smile






Redigeret af Frederik.Rabøl - 22-August-2017 kl. 07:26
Instagram, Facebook, YouTube — @BrickyPlace
Til top
Ulrik.Hansen Se drop down
Dæk
Dæk
Avatar

Medlem siden: 04-Marts-2008
Sted: Denmark
Region: Hovedstadsområdet
Status: Offline
Point: 7227
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ulrik.Hansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22-August-2017 kl. 11:26
Tak for dit svar. Nogle ting ligner at de enten er bygget på den ene eller den anden måde, eller måske en måde man ikke kender Smile det var vist kun mig der ikke havde gættet det.
Ulrik Hansen | Flickr-galleri
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum tilladelser Se drop down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.04
Copyright ©2001-2021 Web Wiz Ltd.

Denne side blev genereret på 0.109 sekunder.