Byggepladen Websted Genveje:
Hjemmesiden
Om foreningen
Event Kalender
Statistik om medlemmer
Byggebladet
Download

Forum start Forum start > Åbent område - alle(!) kan læse med her > Se min nyeste skabning
  Aktive emner Aktive emner RSS Feed - Le Mans 2017 - Bilerne i LMP1 Hybrid-klassen
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Le Mans 2017 - Bilerne i LMP1 Hybrid-klassen

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Lasse.Deleuran Se drop down
Liftarm
Liftarm
Avatar

Medlem siden: 20-Juni-2007
Sted: Denmark
Region: Sydvestjylland
Status: Offline
Point: 3680
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (4) Tak(4)   Citér Lasse.Deleuran Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Le Mans 2017 - Bilerne i LMP1 Hybrid-klassen
    Sendt: 12-Juni-2017 kl. 17:08
Jeg har bygget de to typer af biler der i år kæmper i den helt store klasse ved Le Mans: LMP1 Hybrid-klassen.



Til venstre har vi en Porsche 919 Hybrid, mens den anden er en Toyota TS050 Hybrid. De er begge i skala 1:20.

Her er et par ekstra vinkler på porschen:



Klistermærkerne er simple papirstykker klistret på med lim.



Jeg har taget ekstra klodser med så tallet kan skifte fra #1 til #2.



Toyota kører med bilerne #7, #8 og #9.



De kan skelnes ved at farven på sidespejlene er henholdsvis rød, hvis og sort.





Jeg tager dem med til Le Mans, som afholdes i denne weekend. Hvis jeg er heldig kan jeg få nogle billeder hvor både LEGO-modellerne og de rigtige biler er med.

Er der andre der skal med? Så ses vi nok dernede. Jeg er let at finde under PIT-walk'en.
Se mine byggevejledninger og del dine egne på BrickHub.org
Til top
Peter.Petersen Se drop down
Klods
Klods
Avatar

Medlem siden: 26-Februar-2009
Sted: Denmark
Region: Østjylland
Status: Offline
Point: 209
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter.Petersen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12-Juni-2017 kl. 18:54
Like Like Like 48
Peter Mikael Petersen
Når der hygges, skal der bygges
Til top
Stig.Delman Se drop down
Bestyrelse
Bestyrelse
Avatar
Bestyrelsesmedlem

Medlem siden: 19-Oktober-2015
Sted: Jordløse
Region: Fyn
Status: Offline
Point: 750
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Stig.Delman Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12-Juni-2017 kl. 21:16
Stig

Tovholder på Klodsfest.dk
Junior medlem LEGO Festival Of Play fanzone
Klodsfestudvalget 2019   
Til top
Klaus.Algreen Se drop down
Liftarm
Liftarm
Avatar

Medlem siden: 19-Marts-2009
Sted: Denmark
Region: Østjylland
Status: Offline
Point: 4024
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Klaus.Algreen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13-Juni-2017 kl. 00:08
De er da overdrevent seje!

Jeg er fan.

Go' tur derned.
Klaus Algreen
Til top
Carsten.Pedersen Se drop down
Klods
Klods
Avatar

Medlem siden: 06-December-2013
Region: ikke oplyst
Status: Offline
Point: 130
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Carsten.Pedersen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13-Juni-2017 kl. 08:22
Wow de er mega flotte, god tur med dem.
Til top
Nicolai.Kej.Zinck Se drop down
Panel
Panel
Avatar

Medlem siden: 25-November-2013
Sted: Denmark
Region: Trekantsområdet
Status: Offline
Point: 1852
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nicolai.Kej.Zinck Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13-Juni-2017 kl. 12:40
De er da mega fede!!!
Og god tur Thumbs Up
- Medhjælper på BYGGEBLADET (blad@byggepladen.dk)
Til top
Anders.Sinding Se drop down
Liftarm
Liftarm
Avatar

Medlem siden: 07-April-2015
Sted: Ishøj
Region: Hovedstadsområdet
Status: Offline
Point: 3069
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Anders.Sinding Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13-Juni-2017 kl. 16:06
Jeg ønsker god tur derned!!Thumbs Up Håber det bliver godt!!!

Vedr. bilerne er jeg nok bare ENORMT kræsen, gammel, gnaven osv. osv.  så hverken eller!?!?   Confused
Besøg min Instagram & Flickr her:
https://www.instagram.com/sinding.dk/
https://www.flickr.com/photos/133195951@N07/
Anders Sinding
Til top
Rasmus.Ansbjerg Se drop down
Liftarm
Liftarm
Avatar

Medlem siden: 09-Februar-2011
Sted: Danmark
Region: ikke oplyst
Status: Offline
Point: 2571
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus.Ansbjerg Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13-Juni-2017 kl. 16:20
Den er lige i øjet... rigtig godt gået.

og god tur til Le Mans... er slet ikke misundelig. Glæder med til at se billeder af modellen ved siden af den rigtige bil...😉
Til top
A.Flyndersøe Se drop down
Panel
Panel


Medlem siden: 22-September-2009
Sted: Denmark
Region: Østjylland
Status: Offline
Point: 1947
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér A.Flyndersøe Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13-Juni-2017 kl. 18:02
Super fede biler Thumbs Up


Anders Thykjær Flyndersøe
Til top
Knud.A.Albrechtsen Se drop down
Liftarm
Liftarm
Avatar

Medlem siden: 02-November-2012
Sted: Danmark
Region: Midtjylland
Status: Online
Point: 2614
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Knud.A.Albrechtsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13-Juni-2017 kl. 19:48
Hvis du ikke har været der før, så er det en fed oplevelse - glæd dig Smile

Og bilerne er lige i skabet - Instructions please Thumbs Up
Knud Ahrnell Albrechtsen

http://www.snakebyte.dk/lego
Til top
Lasse.Deleuran Se drop down
Liftarm
Liftarm
Avatar

Medlem siden: 20-Juni-2007
Sted: Denmark
Region: Sydvestjylland
Status: Offline
Point: 3680
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Lasse.Deleuran Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16-September-2017 kl. 11:25
Tak for kommentarerne. Jeg er stadig ikke færdig med at genopbygge of forbedre Toyotaen, men Porschen er færdig. Her ses den køre over målstregen. Klik på billedet for at komme til byggevejledningen.



Her kan man bedre se forbedringerne på bilen:







Jeg arbejder videre med Toyota'en (den er virkelig svær at bygge med den detaljegrad jeg ønsker pga. de skrå linjer i lakeringen) og vil selvfølgelig komme med byggevejledning - samt de lovede billeder fra Le Mans når modellen er klar.
Til top
Carsten.Pedersen Se drop down
Klods
Klods
Avatar

Medlem siden: 06-December-2013
Region: ikke oplyst
Status: Offline
Point: 130
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Carsten.Pedersen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16-September-2017 kl. 17:35
Det ser virkelig godt ud.
Til top
Lasse.Deleuran Se drop down
Liftarm
Liftarm
Avatar

Medlem siden: 20-Juni-2007
Sted: Denmark
Region: Sydvestjylland
Status: Offline
Point: 3680
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Lasse.Deleuran Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24-Juni-2019 kl. 21:21
Med næsten to års forsinkelse er Toyotaen endelig færdig.



Dette er rent byggeteknisk den mest avancerede bil jeg nogensinde har skabt. Med alt fra SNOT stort set over det hele, til brug af mærkelige elementer, såsom pølser og flag til at få alle vinkler til at passe ordentligt.



Også byggevejledningen er på det højeste niveau jeg har præsteret, men det er også kommet med en høj pris - klistermærkerne har alene lagt 4 uger til leveringstiden. Forsinkelsen skyldes også at de specielle klistermærker gav problemer for værktøjet til at udvikle dem virtuelt, så det skulle også lige bugfikses. Til gengæld er der byggevejledning til hver af de tre biler (klik billederne nedenfor)







Er bilen så perfekt? Nej, selvfølgelig ikke. Der er stadig steder hvor jeg ville ønske at LEGO lavede endnu flere små specielle elementer, at jeg havde større opfindsomhed, eller at Toyota ville lade være med at bruge trekanter i deres racerdesigns. For eksemper er rundingen over rygfinnen med den røde trekant ikke så pæn som jeg gerne vil have den:



Men det gik i det mindste bedre for LEGO-modellerne end for de rigtige biler. Denne situation gør mig stadig svimmel:



En kører fra et andet team giver den førende Toyota "thumbs up", men hans kørerdragt ligner den fra en marshal, hvilket fejltolkes som tegn på at man må køre frem. Bilen bliver i forviringen startet og stoppet nogle gange, hvilket overbelaster den lille ZF-kobling og bilen udgår fra en komfortabel førerposition.
Se mine byggevejledninger og del dine egne på BrickHub.org
Til top
Knud.A.Albrechtsen Se drop down
Liftarm
Liftarm
Avatar

Medlem siden: 02-November-2012
Sted: Danmark
Region: Midtjylland
Status: Online
Point: 2614
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Knud.A.Albrechtsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24-Juni-2019 kl. 22:00
Flot Thumbs Up
Knud Ahrnell Albrechtsen

http://www.snakebyte.dk/lego
Til top
Søren-Johansen Se drop down
Dæk
Dæk
Avatar

Medlem siden: 18-Marts-2012
Sted: Danmark
Region: Midtsjælland
Status: Offline
Point: 5818
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Søren-Johansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24-Juni-2019 kl. 22:09
Flotte biler du laver Lasse
Søren Johansen
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum tilladelser Se drop down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.04
Copyright ©2001-2021 Web Wiz Ltd.

Denne side blev genereret på 0.142 sekunder.