Byggepladen Websted Genveje:
Hjemmesiden
Om foreningen
Event Kalender
Statistik om medlemmer
Byggebladet
Download

Forum start Forum start > Åbent område - alle(!) kan læse med her > Se min nyeste skabning
  Aktive emner Aktive emner RSS Feed - UP Gas Turbine " Veranda "
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

UP Gas Turbine " Veranda "

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Henrik.Hansen Se drop down
Panel
Panel
Avatar

Medlem siden: 01-April-2005
Sted: Denmark
Region: Midtsjælland
Status: Offline
Point: 1994
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (2) Tak(2)   Citér Henrik.Hansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: UP Gas Turbine " Veranda "
    Sendt: 01-Maj-2017 kl. 22:29

 Hejsa

Så er der blevet sat lidt sammen igen ... og dog.

 Det jeg har lavet er at, jeg har hevet et gammelt projektet frem og prøvet at gøre det færdigt;
Jeg har tidligere postet billeder af toget for mange år siden her på siden, men det kneb med at få det
gjort færdigt og så kørte det ikke så godt Confused

Dette er udgangspunktet :



 Det er Union Pacific's Gas Turbine Lokomotiv " Veranda " model, opkaldt efter den gangbro der er på siden af lokomotivet. Den første prototype blev sat i drift i 1949 og de sidste blev udfaset i 1969.
Det har været et ret stort og langt lokomotiv, den 1. generation af lokomotiverne vejede 230.000 kg og 3. generation vejede 386.000 kg.

Dette er min version :
( Det var svært at få det hel med på billedet Embarrassed )

 

 

 Jeg ville have 4 9V motorer med på lokomotivet og det krævede alternativ tilpasning af motorer,
så lad vær med at se mere hvis dit sind ikke kan leve med det. Men i dette tilfælde var det målet der helligede midlet og det kunne jeg godt leve med:




Fuel vognen :



I et sving køre den godt, osse i fuld hastighed Big smile :


Kan det bruges ( bortset fra tilpasningen )


Redigeret af Henrik.Hansen - 01-Maj-2017 kl. 22:39
Henrik Hansen



" Skal den spændetrøje virkelig stramme så meget !! "



Medlem af "Det Anarkistiske Firkløver"
Til top
Dennis.Tomsen Se drop down
Dæk
Dæk
Avatar

Medlem siden: 03-Oktober-2010
Sted: Danmark
Region: Trekantsområdet
Status: Offline
Point: 5406
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Dennis.Tomsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01-Maj-2017 kl. 22:54
Virkelig fedt lokomotiv og snild løsning med boogierne Wink
Mit Flickr-galleri med langt bedre og højere opløsning end forum tillader
Til top
Hans-Christian Se drop down
Plade
Plade
Avatar

Medlem siden: 05-Januar-2014
Sted: Faaborg
Region: Fyn
Status: Offline
Point: 78
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hans-Christian Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02-Maj-2017 kl. 09:20
Det er godt nok et fedt lokomotiv du har strikket sammen dér :-)
Byg og hyg!
Til top
René.Hoffmann Se drop down
Dæk
Dæk
Avatar
Facebook kaptajn

Medlem siden: 24-Januar-2004
Sted: Denmark
Region: Hovedstadsområdet
Status: Offline
Point: 7658
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér René.Hoffmann Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03-Maj-2017 kl. 23:10

Holy shit, det er fedt, Hansen! Shocked
René Hoffmann

LEGO-holic by nature



Medlem af "Det Anarkistiske Firkløver"
Til top
Peter.Lind Se drop down
Liftarm
Liftarm
Avatar

Medlem siden: 28-November-2012
Region: Hovedstadsområdet
Status: Offline
Point: 4516
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter.Lind Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03-Maj-2017 kl. 23:19
Det ser jo vildt fedt ud - også for en som mig, der ellers ikke forstår sig på tog.
Den eneste detalje der generer mig lidt (og måske er det bare mig, da jeg som sagt ikke forstår mig på togSmile) er de grønne knopper på pladen foran førerhuset. Både knopperne, og at der mangler den lille bue, ligesom på originalen.

Kunne man bruge en 45677 eller noget i den retning til at få lidt "buening" på - eller vil det bare se dumt ud?


På den anden side - det er den eneste detalje der gør at man kan se at det er LEGO, og ikke en støbt model af toget, så måske er det meget fedt at have knopper.

Blot en tanke herfra.
Peter Lind
Til top
Knud.A.Albrechtsen Se drop down
Liftarm
Liftarm
Avatar

Medlem siden: 02-November-2012
Sted: Danmark
Region: Midtjylland
Status: Offline
Point: 2608
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Knud.A.Albrechtsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04-Maj-2017 kl. 17:43
Wow det er flot Thumbs Up
Sig endelig til hvis det skal have et sæt instruktioner Wink

Knud Ahrnell Albrechtsen

http://www.snakebyte.dk/lego
Til top
Henrik.Hansen Se drop down
Panel
Panel
Avatar

Medlem siden: 01-April-2005
Sted: Denmark
Region: Midtsjælland
Status: Offline
Point: 1994
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Henrik.Hansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04-Maj-2017 kl. 22:33
Citat: Peter.Lind Peter.Lind skrev:

Det ser jo vildt fedt ud - også for en som mig, der ellers ikke forstår sig på tog.
Den eneste detalje der generer mig lidt (og måske er det bare mig, da jeg som sagt ikke forstår mig på togSmile) er de grønne knopper på pladen foran førerhuset. Både knopperne, og at der mangler den lille bue, ligesom på originalen.

Kunne man bruge en 45677 eller noget i den retning til at få lidt "buening" på - eller vil det bare se dumt ud?


På den anden side - det er den eneste detalje der gør at man kan se at det er LEGO, og ikke en støbt model af toget, så måske er det meget fedt at have knopper.

Blot en tanke herfra.


Du har helt ret i at, de grønne knopper foran er det der er øjebæen på lokomotivet Ouch Jeg ledte længe efter en løsning for at kunne gøre fronten enten helt plan ved hjælp af tiles eller osse så skulle gøre brug af den løsning om du ha nævnt i ovenstående indlæg; men mit problem var så at, jeg skulle bruge tiles ude i siden og det ville stikke ud over de gule buede klodser på fronten og det var jeg ikke så glad ved Ouch så derfor blev det til knopperne på fronten Wink
Henrik Hansen



" Skal den spændetrøje virkelig stramme så meget !! "



Medlem af "Det Anarkistiske Firkløver"
Til top
Dennis.Tomsen Se drop down
Dæk
Dæk
Avatar

Medlem siden: 03-Oktober-2010
Sted: Danmark
Region: Trekantsområdet
Status: Offline
Point: 5406
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Dennis.Tomsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04-Maj-2017 kl. 23:12
Citat: Henrik.Hansen Henrik.Hansen skrev:

Citat: Peter.Lind Peter.Lind skrev:

Det ser jo vildt fedt ud - også for en som mig, der ellers ikke forstår sig på tog.
Den eneste detalje der generer mig lidt (og måske er det bare mig, da jeg som sagt ikke forstår mig på togSmile) er de grønne knopper på pladen foran førerhuset. Både knopperne, og at der mangler den lille bue, ligesom på originalen.

Kunne man bruge en 45677 eller noget i den retning til at få lidt "buening" på - eller vil det bare se dumt ud?


På den anden side - det er den eneste detalje der gør at man kan se at det er LEGO, og ikke en støbt model af toget, så måske er det meget fedt at have knopper.

Blot en tanke herfra.


Du har helt ret i at, de grønne knopper foran er det der er øjebæen på lokomotivet Ouch Jeg ledte længe efter en løsning for at kunne gøre fronten enten helt plan ved hjælp af tiles eller osse så skulle gøre brug af den løsning om du ha nævnt i ovenstående indlæg; men mit problem var så at, jeg skulle bruge tiles ude i siden og det ville stikke ud over de gule buede klodser på fronten og det var jeg ikke så glad ved Ouch så derfor blev det til knopperne på fronten Wink

For en helt glat overflade, så må du nok vente til dette flise-element https://www.bricklink.com/v2/catalog/catalogitem.page?P=27925#T=C kommer i grøn.
Det andet nødvendige flise-element https://www.bricklink.com/v2/catalog/catalogitem.page?P=25269#T=C findes allerede Smile


Redigeret af Dennis.Tomsen - 04-Maj-2017 kl. 23:12
Mit Flickr-galleri med langt bedre og højere opløsning end forum tillader
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum tilladelser Se drop down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.04
Copyright ©2001-2021 Web Wiz Ltd.

Denne side blev genereret på 0.078 sekunder.