Byggepladen Websted Genveje:
Hjemmesiden
Om foreningen
Event Kalender
Statistik om medlemmer
Byggebladet
Download

Forum start Forum start > Åbent område - alle(!) kan læse med her > Se min nyeste skabning
  Aktive emner Aktive emner RSS Feed - En lille lastbil (Legoland størrelse)
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

En lille lastbil (Legoland størrelse)

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked Sortering i omvendt orden
Anders.Sinding Se drop down
Liftarm
Liftarm
Avatar

Medlem siden: 07-April-2015
Sted: Ishøj
Region: Hovedstadsområdet
Status: Offline
Point: 3053
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Anders.Sinding Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: En lille lastbil (Legoland størrelse)
    Sendt: 29-April-2017 kl. 13:04
Citat: Peter.Lind Peter.Lind skrev:

Bare lige for at træde i det, Versaler og Kapitæler (ikke Kapitaler) er næsten det samme - de er begge store bogstaver, men kapitælerne er mindre i størrelse, ser bare ud ligesom versalerne. Når man vil skelne mellem store og små bogstaver, kalder man dem også majuskler og minuskler.


Den var vist til mig, og det er taget til efterretning. Resten står jeg ved!

Synes Peter giver en god forklaring!
Besøg min Instagram & Flickr her:
https://www.instagram.com/sinding.dk/
https://www.flickr.com/photos/133195951@N07/
Anders Sinding
Til top
Peter.Lind Se drop down
Liftarm
Liftarm
Avatar

Medlem siden: 28-November-2012
Region: Hovedstadsområdet
Status: Offline
Point: 4516
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter.Lind Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29-April-2017 kl. 12:44
Bare lige for at træde i det, Versaler og Kapitæler (ikke Kapitaler) er næsten det samme - de er begge store bogstaver, men kapitælerne er mindre i størrelse, ser bare ud ligesom versalerne. Når man vil skelne mellem store og små bogstaver, kalder man dem også majuskler og minuskler.

Men som jeg kan se det, så er HobbyLagerets eget logo-type skrevet med små bogstaver (med undtagelse af H og L), så måske ville den rigtige forbedring være at gøre alle bogstaverne små.



Mit forslag er (og jeg kan ikke helt se hvordan bogstaverne er lavet, så jeg undskylder på forhånd hvis jeg foreslår noget der er umuligt):
o - gøres halvt så højt
b - beholdes som
b - de er
y - flyttes en halv tak ned, så det er forskudt i forhold til b
L - beholdes som det er
a - skal laves om til et lille a - det har jeg ingen ide til hvordan
g - flyttes ligesom y, en halv tak ned
e - skal laves som et lille e - sikkert meget i stil med a, når man finder en smart teknik til det
r - tror jeg kan laves som en lodret streg, og så et lille mellemrum og en vandret (svært at beskrive)
e - igen
t - laves som et L, men med en mindre vandret streg, og en ekstra kort vandret streg for oven.

Man kan lave korte streger, ved at sætte nogle jumpere skævt, så der er en halv knop-breddes plads, og f.eks. bruge et lyssværd sat i klemme. Det er godt nok rundt i stedet for kvadratisk, men jeg tror det kan se nogenlunde ud.

Håber forklaringen kan bruges.
Peter Lind
Til top
Anders.Sinding Se drop down
Liftarm
Liftarm
Avatar

Medlem siden: 07-April-2015
Sted: Ishøj
Region: Hovedstadsområdet
Status: Offline
Point: 3053
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Anders.Sinding Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29-April-2017 kl. 12:08
Citat: Morten.Gravgård Morten.Gravgård skrev:

Anders.Sinding nej forruden skal ikke monteres på hængsler, har prøvet det ser grimmer ude end den den løsning der er nu.
Ja "g" er et lille g, da jeg ikke syndes jeg kan lave et stort "G" andet det kommer til at lige et "C" og det samme er det med de to "bb" de kommer til at ligne to "88"
Men har du et par bedre forslag så kom med det, når nu du syndes det er så hæslig. 


Morten! Bare lige for en god ordens skyld: Jeg har på intet tidspunkt skrevet noget om at det du har kreeret er hæsligt, eller ser hæsligt ud!!

Jeg skriver at det springer mig i øjnene, og jeg vil gerne forklare det, hvis jeg kan. Det er noget med hvordan Kapitaler og versaler (store og små bogstaver) virker i logo'er.

Det kOmMEr barE tiL AT vIRke rOdeT nåR Du blANDer KapITalRr og VersALEr.

Jeg kan ikke se på dine billeder præcis hvordan du har bygget dine bogstaver, men jeg har sikkert en ide til hvordan det kan gøres, og glæder mig til at se den til KL, så kan vi jo hygge os med byggeteknikker sammen........ Smile
Besøg min Instagram & Flickr her:
https://www.instagram.com/sinding.dk/
https://www.flickr.com/photos/133195951@N07/
Anders Sinding
Til top
Ole.Olsen Se drop down
Panel
Panel
Avatar

Medlem siden: 28-Juni-2012
Sted: Danmark
Region: Midtjylland
Status: Offline
Point: 1847
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ole.Olsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29-April-2017 kl. 11:35
Den er rigtig fin. Sjovt, at hver gang man besøger Legoland, får man lyst til at bygge nogle af de ting der, lige indtil man kommer hjem og kigger på ens egen beholdning af klodser!
Ole Olsen
Til top
Stig.Delman Se drop down
Bestyrelse
Bestyrelse
Avatar
Bestyrelsesmedlem

Medlem siden: 19-Oktober-2015
Sted: Jordløse
Region: Fyn
Status: Offline
Point: 719
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Stig.Delman Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29-April-2017 kl. 10:24
Stig

Tovholder på Klodsfest.dk
Junior medlem LEGO Festival Of Play fanzone
Klodsfestudvalget 2019   
Til top
Morten.Gravgård Se drop down
Klods
Klods
Avatar

Medlem siden: 26-Januar-2004
Sted: Denmark
Region: ikke oplyst
Status: Offline
Point: 236
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Morten.Gravgård Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29-April-2017 kl. 09:09
Nej Lars der er ikke indsat power functions i den.
Morten Gravgård
Modelshop ass. i Legoland
Layout Coordinator i Skærbæk fan Weekend
Til top
Morten.Gravgård Se drop down
Klods
Klods
Avatar

Medlem siden: 26-Januar-2004
Sted: Denmark
Region: ikke oplyst
Status: Offline
Point: 236
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Morten.Gravgård Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29-April-2017 kl. 09:07
Anders.Sinding nej forruden skal ikke monteres på hængsler, har prøvet det ser grimmer ude end den den løsning der er nu.
Ja "g" er et lille g, da jeg ikke syndes jeg kan lave et stort "G" andet det kommer til at lige et "C" og det samme er det med de to "bb" de kommer til at ligne to "88"
Men har du et par bedre forslag så kom med det, når nu du syndes det er så hæslig. 
Morten Gravgård
Modelshop ass. i Legoland
Layout Coordinator i Skærbæk fan Weekend
Til top
Anders.Sinding Se drop down
Liftarm
Liftarm
Avatar

Medlem siden: 07-April-2015
Sted: Ishøj
Region: Hovedstadsområdet
Status: Offline
Point: 3053
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Anders.Sinding Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29-April-2017 kl. 07:22
Flot flot roser herfra!
Der er et par detaljer jeg synes du evt skulle have arbejdet med, forruden som en glat enhed, monteret på hængsler.......... og dog!?!

Så er der det med logoet, du har valgt at bruge kapitaler (Store bogstaver) i næsten hele ordet 'LAgERET' på nær lige det der ene bogstav, det går bare ikke!! (Og dit oprindelige logo er med versaler (små bogstaver)..........

Du har lavet en rigtig flot lastbil, men det logo skriger i mine øjne, sorry!!
Besøg min Instagram & Flickr her:
https://www.instagram.com/sinding.dk/
https://www.flickr.com/photos/133195951@N07/
Anders Sinding
Til top
Lars.Fink.Hansen Se drop down
Liftarm
Liftarm
Avatar

Medlem siden: 03-Oktober-2010
Sted: Danmark
Region: Sønderjylland
Status: Offline
Point: 3221
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lars.Fink.Hansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28-April-2017 kl. 18:17
ser rigtig godt ud - fedt logo - er der power functions indsat
Lars Fink Hansen
Til top
Thomas.E.B.Brosbøl Se drop down
Flise
Flise


Medlem siden: 29-Marts-2017
Region: Vestjylland
Status: Offline
Point: 25
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thomas.E.B.Brosbøl Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28-April-2017 kl. 17:56
Thomas Ejner Borcher Brosbøl
Til top
K.Gabriel Se drop down
Panel
Panel


Medlem siden: 24-Juli-2008
Sted: Denmark
Region: Hovedstadsområdet
Status: Offline
Point: 933
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér K.Gabriel Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28-April-2017 kl. 17:54
Det er en flot "lille" lastbil
K.Gabriel
Til top
Morten.Gravgård Se drop down
Klods
Klods
Avatar

Medlem siden: 26-Januar-2004
Sted: Denmark
Region: ikke oplyst
Status: Offline
Point: 236
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (3) Tak(3)   Citér Morten.Gravgård Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28-April-2017 kl. 10:19

Et lille forsøg på at lave en lastbil i Legoland størrelse hjemme, hvor der ikke bliver brugt "lim" til at holde den sammen med.
Morten Gravgård
Modelshop ass. i Legoland
Layout Coordinator i Skærbæk fan Weekend
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum tilladelser Se drop down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.04
Copyright ©2001-2021 Web Wiz Ltd.

Denne side blev genereret på 0.094 sekunder.