Byggepladen Websted Genveje:
Hjemmesiden
Om foreningen
Event Kalender
Statistik om medlemmer
Byggebladet
Download

Forum start Forum start > Åbent område - alle(!) kan læse med her > Se min nyeste skabning
  Aktive emner Aktive emner RSS Feed - LEGO Friends: Animal Park
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

LEGO Friends: Animal Park

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
 Rangering: Emne rangering: 1 Stemmer, Gennemsnit 5.00  Emne Søg Emne Søg  Emne funktioner Emne funktioner
Anne.Mette.V Se drop down
Liftarm
Liftarm
Avatar

Medlem siden: 20-September-2007
Sted: Denmark
Region: Midtsjælland
Status: Online
Point: 3913
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (2) Tak(2)   Citér Anne.Mette.V Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: LEGO Friends: Animal Park
    Sendt: 17-Maj-2015 kl. 11:02
Da der er så mange dyr i LEGO Friends, synes det nærliggende at bygge en zoologisk have til Friends.

Jeg fik idéen til Fanweekend i Skærbæk, hvor min første Friends MOC Rainbow Holiday Center var placeret ved siden af en anden Friends MOC, som var lidt i retning af en Zoo, men bare på en helt andet måde end jeg ville bygge den. 

Heldigvis lykkedes det mig at lokke min søn Lasse med på idéen, så vi har bygget den sammen. Mellem jul og nytår gik vi igang, og den stod færdig til Klodsfest i Thisted. Vi regner også med at den skal udstilles til LEGO Friends dage i LEGOLAND den 6.-7. juni.

Vi har arbejdet meget på at få niveau i modellen og på at burene til dyrene ikke skulle virke for firkantede, og syntes at den del lykkedes nogenlunde.

Selvom det er en stor model, har det mest været dyr og figurer vi har måttet anskaffe, da vi heldigvis havde mange dele efter at have skilt vores andel af Tivoli ad. Nogle genkender måske de mange tan 1x2 tiles, der er anvendt til flise gange, og stjernen på ballongyngen. Den er dog bygget en del om for at kunne fungere med de ret store Friends balloner. 

Flere billeder kan ses her: 

Lasse har lavet en video, hvor man kan se de kørende forlystelser i funktion:



Anne Mette Vestergård

Mine modeller på flickr
Til top
Anders.Reinhard Se drop down
Panel
Panel
Avatar

Medlem siden: 27-Oktober-2005
Sted: Denmark
Region: ikke oplyst
Status: Offline
Point: 1283
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Anders.Reinhard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17-Maj-2015 kl. 11:25
Hvor er det gennemført!!! ClapClapClap
Til top
Benjamin.Jakobsen Se drop down
Liftarm
Liftarm
Avatar

Medlem siden: 04-Februar-2012
Sted: Danmark
Region: Østjylland
Status: Offline
Point: 2062
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Benjamin.Jakobsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17-Maj-2015 kl. 13:44
Det er super cool byggeri.
Castle fan
Til top
ClausPedersen Se drop down
Panel
Panel
Avatar

Medlem siden: 09-Marts-2009
Sted: Denmark
Region: Vestjylland
Status: Offline
Point: 1888
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ClausPedersen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17-Maj-2015 kl. 15:33

Det er en af de bedste LEGO zoo jeg har set. Niveau-forskellene og at det ikke kun er vinkelrette stier, gør at det ser levende or organisk ud.

DUPLO-dyrene fungerer rigtig godt sammen med alle de andre dyr.
Man kan godt undre sig over, hvad en luftgynge gør i en zoo, men den ser rigtig godt ud. Jeg kan se, at det ikke er spildt, at jeg har samlet DUPLO dyr. Nu skal jeg bare finde en anden ide at bruge dem til.
 
Eneste anke er indgangspartiet. For at få plads til "animal park" bliver billetsteder skubbet ud til hver side, så man næsten skal bukke hovedet for at komme ind under monorailbanen. En flot zoo fortjener også en flot indgang.
Claus Pedersen





"Klodset" - jeg fatter ikke en brik?
Til top
Søren-Johansen Se drop down
Dæk
Dæk
Avatar

Medlem siden: 18-Marts-2012
Sted: Danmark
Region: Midtsjælland
Status: Offline
Point: 5818
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Søren-Johansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17-Maj-2015 kl. 15:50
Det er bare så flot og genkendeligt at se hvad team Vestergaard kan lave:-) det altid høje niveau og tanken på alle detaljer er flot udført. Karrusellen er ikke fejlplaceret men det kunne være at gyngerne skulle ligne dyr eller måske udsmykkes med dyr. Pingvinernes sted kunne være sjovt at se lavet både under og over vandets overflade ligesom i et rigtigt zoo:-)
Søren Johansen
Til top
Jakob.Hestbæk Se drop down
Liftarm
Liftarm
Avatar

Medlem siden: 28-November-2010
Sted: Danmark
Region: Hovedstadsområdet
Status: Offline
Point: 2694
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jakob.Hestbæk Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17-Maj-2015 kl. 18:03
Det er en super flot Zoo. Det er også lidt sjovt at se hvilke elementer der har været med i Tivoli.
Jeg synes ikke helt om musikken i videoen, i stedet for klassisk skulle det være noget mere festligt. det er jo Friends.
Til top
Morthen.Falk.Poulsen Se drop down
Liftarm
Liftarm
Avatar

Medlem siden: 26-November-2011
Sted: Legoland
Region: Nordsjælland
Status: Offline
Point: 3073
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Morthen.Falk.Poulsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17-Maj-2015 kl. 19:29
den er fed, dog kan jeg ikke finde nogle billeder ud over det første af pariser hjulet......
Ellers er det mega gennemført, jeg kan godt lide de små indhegninger, det minder meget om KBH Zoo...
Ariel der træner delfiner er grinern, men den dyreste (fik i den) er nok gede indhegningen ikke ?? hehe.

Jeg kendte ikke til flodhestene og de der underlige bjørne.......også de store pandaer, havde jeg heller ikke set før. 
Dog er det genialt med duplo girafferne. 

Jeg ville aldrig kunne bygge sådan noget her,
1 jeg har ikke nok ensfarvede tiles 
2 mine "dyr" ville formentlig æde alle gæsterne.......
Så jeg nøjes med at have dem levende frit i havet , haha.
Hvor de så underholder en masse pirater og soldater.....
Hvis du tager en klods og sætter den op på en anden klods så har du en MOC

Jeg er ik negativ jeg siger bare tingene som jeg ser dem
mocpages
Pirat Kongen
Til top
Ulrik.Hansen Se drop down
Dæk
Dæk
Avatar

Medlem siden: 04-Marts-2008
Sted: Denmark
Region: Hovedstadsområdet
Status: Offline
Point: 7233
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ulrik.Hansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19-Maj-2015 kl. 22:27
Superflot. Og så har jeg ikke fået kigget på andet end billedet i denne tråd.
Ulrik Hansen | Flickr-galleri
Til top
Lars.H.Sørensen Se drop down
Panel
Panel
Avatar

Medlem siden: 02-Marts-2012
Sted: Danmark
Region: Hovedstadsområdet
Status: Offline
Point: 1065
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lars.H.Sørensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20-Maj-2015 kl. 18:51
Super flot!  
Leg godt :)
Til top
Lasse.Vestergård Se drop down
Liftarm
Liftarm
Avatar

Medlem siden: 20-Juni-2010
Sted: Danmark
Region: Midtsjælland
Status: Offline
Point: 3383
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (3) Tak(3)   Citér Lasse.Vestergård Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15-Februar-2020 kl. 10:40
Det er snart mange år siden, at min mor og jeg sidst har udstillet vores model af Animal Park. Men vi besluttede, at den skulle med til en sidste udstilling, inden at vi skiller den ad. Så i år har min mor den med til LEGO World i Bellacenteret. 

I forbindelse med, at Animal Park skulle udstilles på LEGO World 2020, har min mor og jeg opdateret Animal Park med nogle af de mange nye dyr og plantedele, som er kommet, siden vi byggede modellen tilbage i 2015. 

Isbjørnene har fået unger:

animal_park_2020_010.jpg

Der er kommet stinkdyr:

animal_park_2020_020.jpg

Det ene stinkdyr er stukket af:

animal_park_2020_030.jpg

Der er kommet leoparder og sorte pantere:

animal_park_2020_040.jpg

animal_park_2020_050.jpg

Der er kommet rensdyr:

animal_park_2020_060.jpg

Der er kommet ræve:

animal_park_2020_070.jpg

Der er kommet sorte bjørne og nye træer:

animal_park_2020_080.jpg

Der er kommet ny beplantning inde hos de brune bjørne:

animal_park_2020_090.jpg

animal_park_2020_100.jpg

Delfinerne har fået unger:

animal_park_2020_110.jpg

Studsene har fået æg:

animal_park_2020_120.jpg

Der er kommet voksne løver:

animal_park_2020_130.jpg

Der er kommet voksne tigre:

animal_park_2020_140.jpg

animal_park_2020_150.jpg

Skildpadderne har fået unger og der er kommet flamingoer:

animal_park_2020_160.jpg

Hjortene har måtte flytte hen til et nyt område for at få plads til rensdyrene. Her er der blevet plantet nogle nye små træer:

animal_park_2020_170.jpg

Springvandet er blevet opdateret, så kanten nu er bygget af de nye 1x2 round plates:

animal_park_2020_180.jpg

animal_park_2020_190.jpg

Den opdaterede model af Animal Park kan ses på LEGO World i dag og i morgen. Herefter bliver layoutet skilt ad.

 
Lasse Vestergård

"At bygge er at hygge"

Mine MOCs kan ses her
Til top
René.Hoffmann Se drop down
Dæk
Dæk
Avatar
Facebook kaptajn

Medlem siden: 24-Januar-2004
Sted: Denmark
Region: Hovedstadsområdet
Status: Offline
Point: 7659
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér René.Hoffmann Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15-Februar-2020 kl. 11:01
Wow - det er fedt! Det glæder jeg mig til at se imorgen! 😎👍🏻
René Hoffmann

LEGO-holic by nature



Medlem af "Det Anarkistiske Firkløver"
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum tilladelser Se drop down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.04
Copyright ©2001-2021 Web Wiz Ltd.

Denne side blev genereret på 0.125 sekunder.