Byggepladen Websted Genveje:
Hjemmesiden
Om foreningen
Event Kalender
Statistik om medlemmer
Byggebladet
Download

Forum start Forum start > Åbent område - alle(!) kan læse med her > Se min nyeste skabning
  Aktive emner Aktive emner RSS Feed - Byhus 1 til KF06
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Byhus 1 til KF06

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
C.Straaberg Se drop down
Dæk
Dæk
Avatar

Medlem siden: 24-Januar-2004
Sted: Denmark
Region: Hovedstadsområdet
Status: Offline
Point: 6099
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér C.Straaberg Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Byhus 1 til KF06
    Sendt: 12-Februar-2006 kl. 17:25
Her er mit første byhus til Klodsfest 2006. Bygget i gul og beige med rødt pladetag. En detalje, som Carsten Thomsen gjorde mig opmærksom på ved et lagersalg er at benytte denne dims som udsmykning på et hus.

Det har jeg gjort på dette hus over/under vinduerne og de dukker nok også op igen senere som en frise.

Her er nyheden på min hjemmeside - og her er galleriet.
Til top
C.Bennedsen Se drop down
Liftarm
Liftarm
Avatar

Medlem siden: 05-Oktober-2005
Sted: Denmark
Region: Vestjylland
Status: Offline
Point: 3765
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér C.Bennedsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12-Februar-2006 kl. 17:35

Meget flot  

Glæder mig til at se den til klodsfesten

 

Fin detalje over vinduerne. Den havde jeg ikke tænkt på.

Caspar Bennedsen
LEGO Certified Professional
Onsite Event Manager - Skærbæk Fan Weekend
Core team - LEGO Festival of Play
Til top
Ina.Nilsson Se drop down
Liftarm
Liftarm
Avatar

Medlem siden: 28-Januar-2006
Sted: Denmark
Region: Trekantsområdet
Status: Offline
Point: 2774
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ina.Nilsson Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12-Februar-2006 kl. 17:44

Hej Carsten...

 

Fint hus med mange gode detaljer... Glæder mig til at kigge nærmere ved klodsfesten...

 

 

Ina Hjorth Nilsson







Til top
Per.Langkilde Se drop down
Dæk
Dæk
Avatar

Medlem siden: 26-Januar-2004
Sted: Denmark
Region: ikke oplyst
Status: Offline
Point: 5932
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Per.Langkilde Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12-Februar-2006 kl. 18:29

 Gul og beige(tan) ..... Kan man det

Sorry jeg synes det ikk' rigtig. Gi' mig et sort hus med de der gule dimser... Det ville sparke r.....

 

Men idéen i huset

 

Og så ved jeg jo godt at der er knopper på LEGO klodser men de er ikk' så pæne under de der dimser under vinduerne  Er der plads til en tile??

 

P.S. Undskyld Carsten men du får min mening uden filter

Til top
Carsten.Thomsen Se drop down
Liftarm
Liftarm
Avatar

Medlem siden: 26-Januar-2004
Sted: Denmark
Region: ikke oplyst
Status: Offline
Point: 4842
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Carsten.Thomsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12-Februar-2006 kl. 18:58

Det er rigtig flot, Carsten.

En god insprationskilde mht. til facadeudsmykning er husene i Miniland i LEGOLAND.

Jeg ved godt at de er i 1:20, men mange af idéerne kan sagtens skaleres ned til halv størrelse - dvs. 1:40 (minifigstørrelse). Ved nøjere studier (f.eks. af Skagens- og Ribeafsnittene) opdager man sørme at der er brugt nærmest alt andet end knopdele til de mange fine detaljer - storkerede, hængsler, springvand, etc. etc.

Hver ny LEGO dims bare giver endnu flere muligheder...

 

Keep up the good work  .

Til top
Anders.Ginnerup Se drop down
Tagsten
Tagsten


Medlem siden: 26-Januar-2004
Sted: Denmark
Region: ikke oplyst
Status: Offline
Point: 381
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Anders.Ginnerup Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12-Februar-2006 kl. 19:10
Flot hus. Det er en usædvanlig farvekombination, men det ser nu ud til at virke fint.

Jeg kan godt lide at du bruger en normal rist ved kældervinduerne. Det er nemt at bygge og ser rigtig godt ud.

Jeg er dog enig med Per i at det ikke er så pænt, med de knopper under de gule dimser. Jeg ville nok præve at rykke dem en klods udad så de dækker knopperne.
Til top
C.Straaberg Se drop down
Dæk
Dæk
Avatar

Medlem siden: 24-Januar-2004
Sted: Denmark
Region: Hovedstadsområdet
Status: Offline
Point: 6099
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér C.Straaberg Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13-Februar-2006 kl. 02:38
Hej, tak for kommentarerne. Farvekombinationen ser måske "værre" ud på skærmen end i virkeligheden, jeg synes selv det er ok. Tanken er også, at det skal lyse lidt op, da jeg nemt har en tendens til bare at bygge i lysegrå/mørkegrå/sort og hvid, da de er neutrale. PS, der kommer også huse i delvis orange og i blå og måske også et med dele i grønt

Der er ikke umiddelbart plads til en flise under vinduet, men for eksperimentets skyld kan jeg prøve at bygge underdelen op i plader, så der bliver plads.
Til top
Martin.Bruun Se drop down
Dæk
Dæk
Avatar

Medlem siden: 24-Januar-2004
Sted: Denmark
Region: Hovedstadsområdet
Status: Offline
Point: 5294
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Martin.Bruun Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13-Februar-2006 kl. 05:16

Jeg synes det er et fint hus. Farveskemaet er måske heller ikke liiige min kop the, men jeg glæder mig da til at se det live.

 

Hvis jeg må komme med et forslag, så synes jeg ikke det ville gøre noget med lidt flere krumelurer lige under tagudghænget. Jeg synes at det gule lag klodser, der er mellem tagrenden og rækken af tan plates with handle er lidt "kedeligt" .. Jeg ville da nok forsøge om ikke jeg kunne udnytte den plads lidt mere dekorativt.

 

Der er jo uanede muligheder. På min røde station er jeg ret glad for rækken af runde 1x1 plader lige under tagskægget. Men man kan lave meget andet.

Martin Bruun



"A man builds with his brain and not with his hands"

- Brickelangelo
Til top
Lars.Jørgensen Se drop down
Panel
Panel
Avatar

Medlem siden: 24-Januar-2004
Sted: Denmark
Region: Trekantsområdet
Status: Offline
Point: 1228
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lars.Jørgensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13-Februar-2006 kl. 06:35
Nydeligt Carsten :)  godt du bruger plader til tagdækning - det er immervæk en mere økonomisk løsning til store hus-byggerier...

hehe  Jeg har godt spekuleret på hvad jeg skulle bruge de 3-400 modified plates til  :D   det der var jo en mulighed...
Lars Gjerløw Jørgensen

| e-mail: remove dots | dotlars.gjerlow.jorgensen@gmail.com| oz2lgj |
Til top
Carsten.Thomsen Se drop down
Liftarm
Liftarm
Avatar

Medlem siden: 26-Januar-2004
Sted: Denmark
Region: ikke oplyst
Status: Offline
Point: 4842
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Carsten.Thomsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13-Februar-2006 kl. 08:29
Med hensyn til inspiration vedr. facadefarver kunne Nyhavn (her og her) måske være værd at checke ud. Her er alt fra brun, orange og lys pink til sand green.
Til top
Henrik.Hansen Se drop down
Panel
Panel
Avatar

Medlem siden: 01-April-2005
Sted: Denmark
Region: Midtsjælland
Status: Offline
Point: 1994
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Henrik.Hansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13-Februar-2006 kl. 17:24
Det er nogle spænende farver du har fået sat sammen  men selve huset/stilen er pænt
Henrik Hansen



" Skal den spændetrøje virkelig stramme så meget !! "



Medlem af "Det Anarkistiske Firkløver"
Til top
Lars.Kristensen Se drop down
Liftarm
Liftarm


Medlem siden: 10-Januar-2006
Sted: Denmark
Region: Østjylland
Status: Offline
Point: 2114
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lars.Kristensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13-Februar-2006 kl. 19:50

Hej Carsten

Kunne du ikke komme uden om kritikken omkring knopper under vinduet ved at udskifte klodesen med 2*plates og 1 tile?

Nydeligt hus, selvom jeg aldrig har forstået faven TAN........

Lars Kristensen
Til top
C.Straaberg Se drop down
Dæk
Dæk
Avatar

Medlem siden: 24-Januar-2004
Sted: Denmark
Region: Hovedstadsområdet
Status: Offline
Point: 6099
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér C.Straaberg Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14-Februar-2006 kl. 02:03
Citat: Lars.Kristensen Lars.Kristensen skrev:

Hej Carsten

Kunne du ikke komme uden om kritikken omkring knopper under vinduet ved at udskifte klodesen med 2*plates og 1 tile?

Jo, det tror jeg, jeg kan. Jeg vil prøve det snarest.

Citat: Lars.Kristensen Lars.Kristensen skrev:

Nydeligt hus, selvom jeg aldrig har forstået faven TAN........


Jeg synes det er en flot farve, specielt til bygninger.
Til top
Peter.Vingborg Se drop down
Dæk
Dæk
Avatar
Byggebladets redaktør

Medlem siden: 29-Februar-2004
Sted: LEGO Fan Land
Region: Vestjylland
Status: Offline
Point: 7824
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter.Vingborg Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14-Februar-2006 kl. 10:03
Citat: Lars.Kristensen Lars.Kristensen skrev:

Nydeligt hus, selvom jeg aldrig har forstået faven TAN........

Amalienborg, Christiansborg, Kronborg osv. Er det ikke flotte bygninger? Farven tan ligner sandsten utroligt meget.

Redaktør på Byggebladet
Layoutmanager:
LEGO dage, Frilandsmuseet Hjerl Hede
MODUVERSE DANMARK, SFW 2022 og 2023
Byg & Leg, Svendborg Teater
Julemessen MAGION, Grindsted
Klodsfest 2024, Hvalsø
Til top
Martin.Bruun Se drop down
Dæk
Dæk
Avatar

Medlem siden: 24-Januar-2004
Sted: Denmark
Region: Hovedstadsområdet
Status: Offline
Point: 5294
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Martin.Bruun Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14-Februar-2006 kl. 10:05
Citat: Lars.Kristensen Lars.Kristensen skrev:

Nydeligt hus, selvom jeg aldrig har forstået faven TAN........

 

Uh.. Tan er da en af de absolut fedeste farver. Anvendeligt til alt muligt. Og når bare jeg sidder og kigger ud af vinduet lige nu, så ser jeg da adskillige huse, hvor den nærmeste Lego-farve er tan.

 

Mere tan tak! ..

Martin Bruun



"A man builds with his brain and not with his hands"

- Brickelangelo
Til top
Lars.Kristensen Se drop down
Liftarm
Liftarm


Medlem siden: 10-Januar-2006
Sted: Denmark
Region: Østjylland
Status: Offline
Point: 2114
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lars.Kristensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15-Februar-2006 kl. 11:00
Ok - måske er det bare mig der ikke har nok fantasi Wink til at se hvad jeg kan bruge TAN til. Nu skal det siges jeg heller ikke er ejer af den største mængde, og alle jeg har er noget jeg har vundet sammen med andre klodser på Ebay. Måske "skinner" farven for meget?
Lars Kristensen
Til top
Carsten.Thomsen Se drop down
Liftarm
Liftarm
Avatar

Medlem siden: 26-Januar-2004
Sted: Denmark
Region: ikke oplyst
Status: Offline
Point: 4842
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Carsten.Thomsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15-Februar-2006 kl. 12:56

Ligesom Martin synes jeg at tan er en af de absolut fedeste farver i LEGO's farvepalette  .

I det hele taget har "bygningsfarver" været længe savnet, så som tan (vejrbidt sandsten) og sand green (irret kobbertag).

Til top
Jakob.Bindslet Se drop down
Webmaster
Webmaster
Avatar
Webmaster

Medlem siden: 05-Januar-2005
Sted: Denmark
Region: Hovedstadsområdet
Status: Offline
Point: 7122
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jakob.Bindslet Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15-Februar-2006 kl. 13:55
Jeg vil gerne tilslutte mig fanklubben for TAN - sand green har jeg desværre ikke selv så meget af endnu, men ønsket om at samle denne farve er helt klart til stede. Dark red er også en ting jeg gerne så mere af !
---oooOOooo---

Jakob Bindslet
Mail til webmasteren <-- skriv til webmasteren via email, ikke via PMer.
Til top
C.Bennedsen Se drop down
Liftarm
Liftarm
Avatar

Medlem siden: 05-Oktober-2005
Sted: Denmark
Region: Vestjylland
Status: Offline
Point: 3765
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér C.Bennedsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15-Februar-2006 kl. 13:58

TAN har mange fans

 

Hvad skulle vi gøre uden TAN? Det er da en af de fedeste farver til husbyggeri

 

Sand Green tagsten det er ikk lige de nemmeste at få fat i, syntes jeg. Men helt klart en fed farve

Caspar Bennedsen
LEGO Certified Professional
Onsite Event Manager - Skærbæk Fan Weekend
Core team - LEGO Festival of Play
Til top
C.Rasmussen Se drop down
Panel
Panel
Avatar

Medlem siden: 26-Januar-2004
Sted: Denmark
Region: Midtjylland
Status: Offline
Point: 1624
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér C.Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20-Februar-2006 kl. 05:56
TAN RULES!

Christian
At skabe er at leve...

Christian Lindblad Rasmussen
Til top
 Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum tilladelser Se drop down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.04
Copyright ©2001-2021 Web Wiz Ltd.

Denne side blev genereret på 0.094 sekunder.