Byggepladen Websted Genveje:
Hjemmesiden
Om foreningen
Event Kalender
Statistik om medlemmer
Byggebladet
Download

Forum start Forum start > Åbent område - alle(!) kan læse med her > Se min nyeste skabning
  Aktive emner Aktive emner RSS Feed - ’Det sidste hus på vejen’
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

’Det sidste hus på vejen’

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Torben.Rønnebæk Se drop down
Panel
Panel
Avatar

Medlem siden: 27-Februar-2013
Region: Sydsjælland
Status: Offline
Point: 1683
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben.Rønnebæk Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: ’Det sidste hus på vejen’
    Sendt: 15-August-2013 kl. 05:17

Man kan måske ved første øjekast tro at huset er et modular-hus, men dette er ikke tilfældet. Der er fire facader – to mod vejen, en delvis facade der vender ind mod gårdrummet og endelig en facade hen over porten der dog tidligere har været en væg op mod et andet hus der for år tilbage blev revet ned, for at gøre plads til mere moderne byggerier. ’Portfacaden’ kunne så etableres som facade med nye franske altaner og ja, ’portfacaden’ blev aldrig gjort færdig. Man kan se at arbejdet med at skære hul til et dørhul på første sal er stoppet midt i udførelsen og væggen blev aldrig pudset.

Historien er at ejeren af bygningen i opgangstiderne ville restaurere frem for at rive ned og bygge nyt og gik også i gang. Desværre kom krisen og pengene slap op. Ejeren gik konkurs, arbejdede stoppede og bygningen blev siden solgt på tvang.

De nye ejer satte beboer og butiklejer på gaden efter gældende regler og efter lang ventetid på nedrivningstilladelsen, hvor huset forfaldt yderligere, er entreprenørerne nu i gang med at rive bygningen ned.
 

Modellen som helhed er et forslag til LW 2014 konkurrencen.

Både hus og nedrivningsmaskine er MOC. (Nærbilleder af maskinen er blandt de sidste foto).

 
 
 
 
 
 
 
 


Redigeret af Torben.Rønnebæk - 15-August-2013 kl. 05:27
Torben Rønnebæk
Team KF16
Til top
Ivan.Graff Se drop down
Panel
Panel


Medlem siden: 03-Marts-2009
Sted: Denmark
Region: Sønderjylland
Status: Offline
Point: 1048
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ivan.Graff Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15-August-2013 kl. 05:50
Det ser sku! godt ud mere er der sådan set ikke at sige til det udover at nedrivnings maskinen den er iorden og jeg kunne godt finde på at "stjæle" en kopi af Wink  
Til top
Lauge.L.C Se drop down
Tagsten
Tagsten
Avatar

Medlem siden: 23-Juli-2013
Region: ikke oplyst
Status: Offline
Point: 347
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lauge.L.C Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15-August-2013 kl. 07:53
Fedt MOC
Til top
René.Andersen Se drop down
Flise
Flise
Avatar

Medlem siden: 07-September-2012
Region: ikke oplyst
Status: Offline
Point: 29
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér René.Andersen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15-August-2013 kl. 08:50
Jeps.. den ser flot ud!! Thumbs Up Jeg kan mærke jeg snart må i gang med at "MOC'e" Smile
Til top
Anne.Mette.V Se drop down
Liftarm
Liftarm
Avatar

Medlem siden: 20-September-2007
Sted: Denmark
Region: Midtsjælland
Status: Offline
Point: 3909
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Anne.Mette.V Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15-August-2013 kl. 09:48
Citat: René.Andersen René.Andersen skrev:

Jeg kan mærke jeg snart må i gang med at "MOC'e" Smile

Ja. Kom du bare igang, det er ikke farligt, men måske vanedannende. Wink
Det er godt at høre, at de MOCs, der bliver vist, kan inspirere andre til at bygge.Smile

Og til Torben. Sjov idé at bygge et hus under nedrivning!
Anne Mette Vestergård

Mine modeller på flickr
Til top
Henrik.Kunz Se drop down
Dæk
Dæk
Avatar

Medlem siden: 10-Februar-2013
Region: Vestsjælland
Status: Offline
Point: 5393
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Henrik.Kunz Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15-August-2013 kl. 10:49
Hej Torben.
Må indrømme det er en rigtig god moc og jeg kommer nok til at stjæle iden en dag. Håber det er ok.ClapClap
Henrik Kunz
Til top
K.Gabriel Se drop down
Panel
Panel


Medlem siden: 24-Juli-2008
Sted: Denmark
Region: Hovedstadsområdet
Status: Offline
Point: 933
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér K.Gabriel Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15-August-2013 kl. 13:47
Man kan virkelig se, at huset har været i forfald. Farvevalget er også helt i orden.

Nedrivningsmaskinen er sandelig også i orden, men jeg mangler en lille smule, at der var banket hul i muren, hvor kuglen rammer.
K.Gabriel
Til top
Peter.Lind Se drop down
Liftarm
Liftarm
Avatar

Medlem siden: 28-November-2012
Region: Hovedstadsområdet
Status: Offline
Point: 4516
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter.Lind Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15-August-2013 kl. 17:02
Jeg er spændt på at se hvordan du vil sikre at "murbrokkerne" bliver liggende på den samme måde ;)

Aj, spøg til side. Det er en fed idé - som du kan se min slotsruin, så kan jeg også godt lide huse i forfald.
Og ligesom undertegnede så "lider" du under at LEGO-klodser bare ser pæne og nye ud. Men bagsiden af huset er genialt, og de forfaldne markiser er en fin detalje. 
Jeg kunne måske nok savne nogle smadrede ruder - kan man ikke trykke nogle af de små ruder ud af vinduesrammerne? Og som K.Gabriel foreslår, så måske et tydeligt hul hvor kuglen lige har ramt - måske med nogle plates og inverted slopes for at vise hvor ødelagt muren er blevet ...

Men alt i alt - fedt med et ødelagt hus!



Redigeret af Peter.Lind - 15-August-2013 kl. 17:03
Peter Lind
Til top
Christian.W.J Se drop down
Bestyrelse
Bestyrelse
Avatar
Næstformand

Medlem siden: 02-Maj-2006
Sted: Denmark
Region: Vendsyssel
Status: Offline
Point: 3743
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Christian.W.J Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15-August-2013 kl. 18:11
Fed idé og godt udført!

Måske var det en idé at pille nogle af glassene ud af vinduesrammerne for at give det et endnu mere ødelagt udtryk? I hvert fald de vinduer der ligger på jorden, og så på et par stykker på øverste etage?
Christian Wendelboe Jensen

http://www.Flickr.com/cwj93

Sine Ira Et Studio

(Destroyer Christian)
Til top
Torben.Rønnebæk Se drop down
Panel
Panel
Avatar

Medlem siden: 27-Februar-2013
Region: Sydsjælland
Status: Offline
Point: 1683
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben.Rønnebæk Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15-August-2013 kl. 19:26
Uden at sætte citater ind kan jeg nævne at jeg i mine tanker ikke havde ladet kuglen ramme endnu hvorfor der ikke er hul, men kan godt se pointen.

Og ja ruderne i de vinduer der er røget til jorden burde være 'knust' - godt set. Det kan altid rettes til på et senere tidspunkt, bare ikke nu hvor MOCen er i konkurrencen.

I forhold til de mange nye klodser huset er bygget af, ja så ville det nok bedre tage sig ud som et nybygget hus frem for ét der er ramt af tidens tand. Dog har jeg været i rodekasserne med de gamle klodser får at finde de fleste grå plate der er i gårdrummet samt nogle på maskinen også så det skulle se lidt slidt ud.
Det ses måske ikke så tydeligt på billederne pga lysindfaldet fra ovenlysvinduet.

Legohilsner
Torben Rønnebæk
Team KF16
Til top
Mikael.Jensen Se drop down
Plade
Plade
Avatar

Medlem siden: 04-Januar-2013
Sted: Danmark
Region: ikke oplyst
Status: Offline
Point: 50
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mikael.Jensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16-August-2013 kl. 14:31
Det er en meget fin MOC har nogle gode detaljer.
Det er blevet kommenteret at det burde være knuste ruder og det må jeg sige nej det burde der ikke.
Under nedrivning af bygninger bliver de jo taget ud, et er at det er farligt men det fordyrer også en nedrivning når affaldet skal bortskaffes hvis affaldet skal sorteres efter nedrivning. Blot til info.
;)
Til top
Peter.Lind Se drop down
Liftarm
Liftarm
Avatar

Medlem siden: 28-November-2012
Region: Hovedstadsområdet
Status: Offline
Point: 4516
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter.Lind Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16-August-2013 kl. 19:14
Citat: Torben.Rønnebæk Torben.Rønnebæk skrev:


I forhold til de mange nye klodser huset er bygget af, ja så ville det nok bedre tage sig ud som et nybygget hus frem for ét der er ramt af tidens tand. Dog har jeg været i rodekasserne med de gamle klodser får at finde de fleste grå plate der er i gårdrummet samt nogle på maskinen også så det skulle se lidt slidt ud.

Jeg håber ikke du så min kommentar som en kritik af dit valg af klodser - jeg mente at alle LEGO-klodser altid ser helt nye ud, og at det derfor er en udfordring at lave et byggeri der skal se gammelt og slidt ud. (For det er vist snyd bare at hælde en masse støv ud over det hele LOL

I præsentationsvideoen af 10228 Haunted House, fortæller designeren en del om hvor svært det er at få LEGO-byggeri til at se gammelt og slidt ud: man må ty til en masse tricks, med forskellige farver, skæve vinkler, ting der stikker ud hist og her, klodser med forskellige strukturer, og så videre.
Og det har du gjort rigtig godt! Så selv om det måske lød modsat, så forsøgte jeg faktisk at rose dig Embarrassed.

I øvrigt kom jeg til at tænke på et billede jeg så i tråden om udstillingen i Asnæs: 

Det lille byggeri der er skråt bag det gule Friends-hus!

Det ville være perfekt hvis dit nedrivningshus kom til at stå side om side med det, eller noget i den retning. Jeg ved ikke hvem bygmesteren er - men I bør da helt klart koordinere noget!
Peter Lind
Til top
Torben.Rønnebæk Se drop down
Panel
Panel
Avatar

Medlem siden: 27-Februar-2013
Region: Sydsjælland
Status: Offline
Point: 1683
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben.Rønnebæk Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17-August-2013 kl. 03:14
Hej Peter.
Så ikke din kommentar som negativ og forsøgte nettop med de forhåndenværende klodser at skabe strukturer på husets vægge for illustrationen af et hus der er slidt af tidens tand. Men mht maskinen så kunne jeg jo ikke på samme måde skabe den illusion og tænkte, at hvis jeg finder et par ældre klodser som med tiden har fået en lidt mere mat overflade, måske en mindre ridse efter at være rodet rundt i rodekassen, så vil maskinen kunne få lidt det samme look som en maskine i virkeligheden. Ligeledes med de gamle grå plate som tilmed kunne give et par nuancer mere at spille på. Det er absolut ikke støven jeg gik efter - det skal nok komme :-).
Ser i øvrigt heller ikke kommentarerne som negative men som konstruktive, da de jo gerne skulle være med til at vi alle bliver bedre designer og byggere :-).

Legohilsner
Torben Rønnebæk
Team KF16
Til top
Lars.H.Sørensen Se drop down
Panel
Panel
Avatar

Medlem siden: 02-Marts-2012
Sted: Danmark
Region: Hovedstadsområdet
Status: Offline
Point: 1065
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lars.H.Sørensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17-August-2013 kl. 08:18
Rigtig fin udførelse og super ide
Leg godt :)
Til top
Ulrik.Hansen Se drop down
Dæk
Dæk
Avatar

Medlem siden: 04-Marts-2008
Sted: Denmark
Region: Hovedstadsområdet
Status: Offline
Point: 7227
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ulrik.Hansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17-August-2013 kl. 08:42
Jeg har selv gjort det lidt i ruiner/nedrivninger, og jeg synes detaljerne er altafgørende for at det ikke bare skal ligne et byggeri, som man er ved at bygge/skille ad. Især en nedrivning foregår vel sjældent i store, pæne stykker (som LEGO klodser jo er). Slangerne du har ladet stikker op, virker rigtig godt. Ellers vil jeg sige, at man kommer langt hvis man underdeler i plates/plader så det hele ser lidt mere — hmmm — splintret ud. Jeg har lavet en kollage for at illustrere min pointe. På første billede har jeg godt nok ikke fået smidt murbrokker på endnu Embarrassed


Ulrik Hansen | Flickr-galleri
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum tilladelser Se drop down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.04
Copyright ©2001-2021 Web Wiz Ltd.

Denne side blev genereret på 0.078 sekunder.