Byggepladen Websted Genveje:
Hjemmesiden
Om foreningen
Event Kalender
Statistik om medlemmer
Byggebladet
Download

Forum start Forum start > Åbent område - alle(!) kan læse med her > Se min nyeste skabning
  Aktive emner Aktive emner RSS Feed - Det Antikke Grækenland
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Det Antikke Grækenland

 Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
 Rangering: Emne rangering: 1 Stemmer, Gennemsnit 5.00  Emne Søg Emne Søg  Emne funktioner Emne funktioner
Lasse.Vestergård Se drop down
Liftarm
Liftarm
Avatar

Medlem siden: 20-Juni-2010
Sted: Danmark
Region: Midtsjælland
Status: Offline
Point: 3368
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Lasse.Vestergård Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Det Antikke Grækenland
    Sendt: 04-Februar-2013 kl. 14:54

I sommeren 2010 var jeg i Athen sammen med min mor. Mens jeg gik rundt på Akropolis, fik jeg lyst til at bygge nogle gamle græske bygninger.

Samme sommer udkom Collectible Minifigures serie 2, som indeholdt en spartank soldat. Det gav yderligere motivation for at bygge et græsk LEGO layout.

 
I 2011 udkom sæt nr. 7985. Dette sæt indeholdt en helt ny klods: ”Brick, Round 2 x 2 with Grille”. Denne klods egner sig perfekt til at bygge græske templer. Så jeg nominerede den til LUGBULK og bestilte en stor portion.
 

Da jeg hentede min LUGBULK ordrer, kriblede det i fingrene for at gå i gang med at bygge. Men min mor og jeg var i gang med et andet projekt, som fyldte hele byggebordet.

 
Først i januar 2012 kunne vi gå i gang. I oktober 2012 blev layoutet færdigt og udstillet i Kundby.
 

Layoutet fylder 9x11 baseplates  (6,54 m²) og er dermed vores største MOC!

 
Byen hedder Legopolis og skal forestille en typisk græsk by fra 400-tallet f.Kr.
 
greece_010.jpg
greece_020.jpg
 

Legopolis har selvfølgelig en agora. Agora er det græske ord for markedsplads.  Men agoraen er også det sted, hvor man diskuterer filosofi og politik.

 
greece_310.jpg
greece_390.jpg
 

Ligesom mange af de andre græske bystater har Legopolis indført demokrati.

 
greece_410.jpg
 

Legopolis har selvfølgelig også en havn.

 
greece_220.jpg
 

greece_270.jpg
 
Nogle slaver er på vej til agoraen, for at blive sat til salg.
 
greece_130.jpg
 

Legopolis har selvfølgelig også et teater:

 
greece_300.jpg
greece_500.jpg
 
Grækerne gik meget op i forholdet til guderne. Derfor har Legopolis selvfølgelig en Athene-statue, som indbyggerne kan tilbede.
 
greece_570.jpg
greece_580.jpg
 
Flere billeder kan ses her:
 
Layoutet kan naturligvis ses til LEGO World i uge 7. Wink
 
 
Lasse Vestergård

"At bygge er at hygge"

Mine MOCs kan ses her
Til top
Benjamin.Jakobsen Se drop down
Liftarm
Liftarm
Avatar

Medlem siden: 04-Februar-2012
Sted: Danmark
Region: Østjylland
Status: Offline
Point: 2062
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Benjamin.Jakobsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04-Februar-2013 kl. 14:59
Jeg har glædet mig til at se nogle gode billeder af det og det levet helt op til mine forventninger. Fremragende byggeri. En helt ren og gennemført byggestil. Godt gået (igen)
Castle fan
Til top
Erik.D.Petersen Se drop down
Panel
Panel
Avatar

Medlem siden: 27-Oktober-2011
Region: ikke oplyst
Status: Offline
Point: 1136
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Erik.D.Petersen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04-Februar-2013 kl. 15:11
Endnu en grund til at glæde sig til et LW 2013 besøg. SmileTongueClap
Masser af små detaljer og historier, som p.g.a. layoutets størrelse ikke drukner mellem hinanden, men får plads og luft - flot!
Til top
Sacha.Erhardtsen Se drop down
Panel
Panel
Avatar

Medlem siden: 18-Januar-2013
Region: Fyn
Status: Offline
Point: 1851
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sacha.Erhardtsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04-Februar-2013 kl. 15:23
Virkelig imponerende byggeri, så mange detaljer - især søjlerne synes jeg er fantastiske.


Til top
A.Flyndersøe Se drop down
Panel
Panel


Medlem siden: 22-September-2009
Sted: Denmark
Region: Østjylland
Status: Offline
Point: 1945
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér A.Flyndersøe Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04-Februar-2013 kl. 16:11
fed trojansk hest

glæder mig til at se layoutet på LW
Anders Thykjær Flyndersøe
Til top
Martin.Nygaard Se drop down
Liftarm
Liftarm
Avatar

Medlem siden: 10-December-2009
Sted: Denmark
Region: Trekantsområdet
Status: Offline
Point: 2555
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Martin.Nygaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04-Februar-2013 kl. 16:17
Hold nu k*** man! Virkelig flot byggeri!
- Det tag p de små hutter - er det bare 1x2 tile sat skrå på hver anden række, eller? Det er en feeee' detalje!
Martin "Technic" Nygaard Schacht ..





Til top
Morten.Frandsen Se drop down
Plade
Plade


Medlem siden: 06-August-2010
Region: ikke oplyst
Status: Offline
Point: 109
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Morten.Frandsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04-Februar-2013 kl. 16:18
Lad mig starte med at sige, at det ser godt ud.
Men stort er ikke nødvendigvis bedre. I har lavet ting, der er væsentligt bedre. Dog er det stadig langt over gennemsnittet af hvad man ser her på siden.
 
Nu laver jeg kritik, der svarer til det niveau I bygger på. Jeg savner lidt tilfældighed i layoutet. Der er lidt for meget rækkehus over det. Der ser også lidt for rydeligt ud i byen.
 
Men alt i alt rigtig godt. (I har sørme mange klodser...)
Til top
Thomas.Möser Se drop down
Tagsten
Tagsten
Avatar

Medlem siden: 23-Juli-2009
Sted: Denmark
Region: ikke oplyst
Status: Offline
Point: 394
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thomas.Möser Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04-Februar-2013 kl. 16:21
Det er møglækkert det byggeri Clap
Til top
Casper.Hansen Se drop down
Liftarm
Liftarm
Avatar

Medlem siden: 16-Januar-2012
Sted: Danmark
Region: Nordsjælland
Status: Offline
Point: 2981
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Casper.Hansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04-Februar-2013 kl. 16:23
Hm, du kunne godt trænge til et kursus i at trykke tiles helt fast LOL

Det er ik' så ringe enda', hvilket er jysk og betyder noget i retning af så ka' det vist ik' bli' ret meget bedre hvilket er fynsk og betyder noget i retning af Det er fanme godt. ClapClapClap

Når, held og lykke med det til LW, håber at jeg kan komme med til klodsfesten.





Redigeret af Casper.Hansen - 05-Februar-2013 kl. 15:08
Casper Hansen
Med 6 2x4 standard klodser kan du lave 915.103.765 kombinationer
Helt ærligt, Hvor klodset må man være?
Til top
Jeppe.Schmidt Se drop down
Tagsten
Tagsten
Avatar

Medlem siden: 27-Februar-2011
Region: Sydsjælland
Status: Offline
Point: 744
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jeppe.Schmidt Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04-Februar-2013 kl. 16:33
Først og fremmest et længe ventet og flot byggeri! Jeg har hørt det omtalt i flere tråde rundt om på forummet, så det er rart endeligt at få syn for sagen.

Athenestatuen: Hjelmen er fed, men jeg synes godt at resten af statuen måtte have nogle flere former. Den er meget klodset og kantet.
Ligesom Morten.Frandsen savner jeg lidt mere "tilfældighed" i layoutet. Det er en meget sandet undergrund, og jeg kunne godt ønske lidt flere småsten, buske eller klippefremspring. Jeg synes heller ikke klippen (hvor templet står) er lige i øjet.

Men når det så er sagt, så er det en super fed MOC i har kreeret. Tagene ser super godt ud (som jeg også kommenterede ved Jeres bidrag til julekrybbe-konkurrencen). Det er klart en teknik jeg har tænkt mig at adoptere. Jeg er særlig vild med amfiteatret. Baggrunden med bjergene og husene/templerne i minformat er fede og dekorationen i frisen på gavlen af taget er jeg fuldstændigt faldet for. Kan man ikke få et nærbillede? Den er nemlig lige i øjet.
Jeppe Schmidt
Til top
Jesper.Lindbæk Se drop down
Panel
Panel
Avatar

Medlem siden: 17-Januar-2011
Sted: Danmark
Region: Nordsjælland
Status: Offline
Point: 925
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jesper.Lindbæk Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04-Februar-2013 kl. 16:49
Hvor er det sindsygt flot. Det bringer minder til oldtidskundskab tilbage i gymnasiedageneClap
Jesper Westlund Lindbæk



Oderint dum metuant



I don't suffer insanity, I enjoy every minute of it!
Til top
Lars.Fink.Hansen Se drop down
Liftarm
Liftarm
Avatar

Medlem siden: 03-Oktober-2010
Sted: Danmark
Region: Sønderjylland
Status: Offline
Point: 3221
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lars.Fink.Hansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04-Februar-2013 kl. 17:27
Den glæder jeg mig vildt til at se til LEGO World 
Lars Fink Hansen
Til top
Knud.A.Albrechtsen Se drop down
Liftarm
Liftarm
Avatar

Medlem siden: 02-November-2012
Sted: Danmark
Region: Midtjylland
Status: Offline
Point: 2608
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Knud.A.Albrechtsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04-Februar-2013 kl. 17:49
Simpelt hent imponerende :-)
Det skal helt klart ses på Lego World
Knud Ahrnell Albrechtsen

http://www.snakebyte.dk/lego
Til top
Thomas.Tværvang Se drop down
Tagsten
Tagsten
Avatar

Medlem siden: 26-September-2012
Sted: DK
Region: ikke oplyst
Status: Offline
Point: 718
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thomas.Tværvang Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04-Februar-2013 kl. 17:58
Wauv, det ser s.. godt ud. Imponerende Thumbs Up

Men, jeg synes den er lidt steril. Specielt synes jeg at markedspladsen er for ryddelig. Der måtte gerne stå flere ting stablet op og være noget mere liv. Sådan en plejer altid at virke rodet og lidt kaotisk.

Jeg glæder mig til at se den til LW, den bliver nok ikke mindre imponerende at se live.



Thomas Tværvang
Til top
Clemens.V.Hansen Se drop down
Plade
Plade
Avatar

Medlem siden: 27-Oktober-2011
Sted: Danmark
Region: ikke oplyst
Status: Offline
Point: 94
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Clemens.V.Hansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04-Februar-2013 kl. 18:17
Imponerende med mange lækre detaljer. Glæder mig til at se den på LW
Til top
Morthen.Falk.Poulsen Se drop down
Liftarm
Liftarm
Avatar

Medlem siden: 26-November-2011
Sted: Legoland
Region: Nordsjælland
Status: Offline
Point: 3042
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Morthen.Falk.Poulsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04-Februar-2013 kl. 18:46
2 sek. Jeg skal lige finde min kæbe først
Hvis du tager en klods og sætter den op på en anden klods så har du en MOC

Jeg er ik negativ jeg siger bare tingene som jeg ser dem
mocpages
Pirat Kongen
Til top
BrianAbildgaard Se drop down
Klods
Klods


Medlem siden: 18-December-2009
Sted: Denmark
Region: ikke oplyst
Status: Offline
Point: 297
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér BrianAbildgaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05-Februar-2013 kl. 05:17
Det er sådan et herligt tema. En super fin hest, hyggelige huse (med tage der er rigtig gode) der matcher tema 100%, haverne, statuen i haven. Kulissen til teatret er dejlig detalje, dejligt med en række boder.
 
Jeg er enig i at lidt mere kaos ville klæde bylivet.
 
SmileSmileSmileSmileSmileSmile
 
Til top
Henrik.Christensen Se drop down
Liftarm
Liftarm
Avatar

Medlem siden: 02-Marts-2012
Region: Midtsjælland
Status: Offline
Point: 4246
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Henrik.Christensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05-Februar-2013 kl. 05:56
Endnu en god grund til at besøge LW.
 
Klodserne bliver udnyttet godt og fantasifuldt.
God byggekunst.
 
 

Til top
Ulrik.Hansen Se drop down
Dæk
Dæk
Avatar

Medlem siden: 04-Marts-2008
Sted: Denmark
Region: Hovedstadsområdet
Status: Offline
Point: 7227
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ulrik.Hansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05-Februar-2013 kl. 06:05
Når man ser noget så omfattende, som dette layout, så er det oplagt blot at udtrykke begejstring. Der er så mange ting, som bare sidder lige i skabet — både i byggeteknikker og symboler, hvor man tænker: "Yes, der er også en troiansk hest etc.). Bjergstien blev hurtigt min favorit. 

Det med tilfældighed, er jeg enig i — men mere ment som, at det modsatte er slemt: Hvor noget udendørs ligner noget indendørs. Eller en gammel film, hvor det ligner et studie for meget. Det kræver selvfølgelig en del ekstra små elementer at spragle ens byggeri, så det giver omtalte tilfældighed, og ofte må man skifte en pladebund helt ud med mange små plates for at opnå den rette kupering. Jeg havde den samme udfordring med min Hiroshima-ruin, hvis bund i starten var alt for flad. Det er klart at det er der hvor bar'en er blevet sat, med alt det man ser på nettet i dag. I virkeligheden kan mindre jo gøre det i forhold til ikke indviede, men argumentet er efter min mening lødigt. Det ville være prikken over i'et til noget så flot og gennemført Smile
Ulrik Hansen | Flickr-galleri
Til top
Leif.B.Damsgaard Se drop down
Klods
Klods


Medlem siden: 15-Januar-2013
Sted: Danmark
Region: ikke oplyst
Status: Offline
Point: 211
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Leif.B.Damsgaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05-Februar-2013 kl. 08:37
Det er godt nok flot. Så flot som en vintergæk på en våd febuar dag.
Leif Kelvin Berg Damsgaard
Til top
 Besvar Besvar Side  123>

Skift forum Forum tilladelser Se drop down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.04
Copyright ©2001-2021 Web Wiz Ltd.

Denne side blev genereret på 0.125 sekunder.