Byggepladen Websted Genveje:
Hjemmesiden
Om foreningen
Event Kalender
Statistik om medlemmer
Byggebladet
Download

Forum start Forum start > Åbent område - alle(!) kan læse med her > Se min nyeste skabning
  Aktive emner Aktive emner RSS Feed - Det Antikke Grækenland
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Det Antikke Grækenland

 Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked Sortering i omvendt orden
 Rangering: Emne rangering: 1 Stemmer, Gennemsnit 5.00  Emne Søg Emne Søg  Emne funktioner Emne funktioner
Tine.Gudiksen Se drop down
Klods
Klods
Avatar

Medlem siden: 16-Januar-2012
Sted: Danmark
Region: ikke oplyst
Status: Offline
Point: 304
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tine.Gudiksen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Det Antikke Grækenland
    Sendt: 09-Februar-2014 kl. 16:50
Flot Lasse tillykke med det
Til top
Henrik.Kunz Se drop down
Dæk
Dæk
Avatar

Medlem siden: 10-Februar-2013
Region: Vestsjælland
Status: Offline
Point: 5393
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Henrik.Kunz Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09-Februar-2014 kl. 08:01
Hej Lasse.
Jeg synes nu din moc var utrolig flot og stort tillykke her fra med at komme i top 3. Selv synes jeg din moc var rigtig flodt bla. fordi den var så stor og bestemt ikke kedelig. Nok bare fordi dem syd for grænsen ikke har samme gode smag som os DanskerWink
Henrik Kunz
Til top
Ulrik.Hansen Se drop down
Dæk
Dæk
Avatar

Medlem siden: 04-Marts-2008
Sted: Denmark
Region: Hovedstadsområdet
Status: Offline
Point: 7227
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ulrik.Hansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07-Februar-2014 kl. 19:50
Tillykke Lasse. Fedt at byggeriet arbejder videre selv i splittet tilstand Smile
Ulrik Hansen | Flickr-galleri
Til top
Henrik.Christensen Se drop down
Liftarm
Liftarm
Avatar

Medlem siden: 02-Marts-2012
Region: Midtsjælland
Status: Offline
Point: 4246
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Henrik.Christensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07-Februar-2014 kl. 18:59
Stort tillykke Lasse. Thumbs Up

Til top
Svend.Erik.Saksun Se drop down
Dæk
Dæk


Medlem siden: 07-Oktober-2005
Region: ikke oplyst
Status: Offline
Point: 10156
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Svend.Erik.Saksun Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07-Februar-2014 kl. 18:44
Arh, den havde jeg ikke lige fanget... Embarrassed
Så er det jo et endnu større tillykke, Lasse!
Til top
Lasse.Vestergård Se drop down
Liftarm
Liftarm
Avatar

Medlem siden: 20-Juni-2010
Sted: Danmark
Region: Midtsjælland
Status: Offline
Point: 3368
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lasse.Vestergård Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07-Februar-2014 kl. 17:02
Citat: Svend.Erik.Saksun Svend.Erik.Saksun skrev:


Men i virkeligheden skylder du jo læserne at sige, at det var et tilbageskridt - eftersom du jo har vundet engang tidligere!

Jeg har ikke tidligere prøvet at få en top 3 placering i "MOC des Jahres"(Årets MOC). Men jeg har før vundet "MOC des Monats"(Månedens MOC). I September 2011 blev min model af Amsterdam månedes MOC og i August 2013  kom Adventkirken på en delt førsteplads.

Mit græske layout kom kun på en 2. plads i MOC des Monats i februar 2013. Det var de tre bedste fra hver måned, som man kunne stemme på til afstemningen om MOC des Jahres. Og til trods for at det græske layout her skulle konkurrere mod 35 andre meget veludførte MOCs kom den alligevel på en 2. plads. 

Ham der vandt MOC des Jahres var i øvrigt den samme person, som vandt over mig i MOC des Monats i februar. Men med en anden MOC.


Lasse Vestergård

"At bygge er at hygge"

Mine MOCs kan ses her
Til top
René.Hoffmann Se drop down
Dæk
Dæk
Avatar
Facebook kaptajn

Medlem siden: 24-Januar-2004
Sted: Denmark
Region: Hovedstadsområdet
Status: Offline
Point: 7658
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér René.Hoffmann Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07-Februar-2014 kl. 16:34

Fuldt fortjent, Lasse! Thumbs Up
René Hoffmann

LEGO-holic by nature



Medlem af "Det Anarkistiske Firkløver"
Til top
Svend.Erik.Saksun Se drop down
Dæk
Dæk


Medlem siden: 07-Oktober-2005
Region: ikke oplyst
Status: Offline
Point: 10156
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Svend.Erik.Saksun Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07-Februar-2014 kl. 16:30
Citat: Lasse.Vestergård Lasse.Vestergård skrev:

I dag fik jeg en mail fra Tyskland. Mit græske layout havde vundet en 2. plads til "MOC des Jahres"(Årets MOC) på 1000-Steine: 


Det var en glædelig overraskelse. Især fordi mit græske layout fik meget kritik dengang jeg præsenterende den på 1000-Steine. Bl.a. blev mit layout kritiseret for at være "totalt kedeligt" og "enormt stort uden detaljer". Nok fordi layoutet var bygget efter dansk LEGO World standard, hvor alt skal være stort, hvorimod mange i udlandet foretrækker små detaljerede MOCs. 
Det var nok fordi jeg stemte på det...Wink
Men i virkeligheden skylder du jo læserne at sige, at det var et tilbageskridt - eftersom du jo har vundet engang tidligere!
Til top
Lars.Fink.Hansen Se drop down
Liftarm
Liftarm
Avatar

Medlem siden: 03-Oktober-2010
Sted: Danmark
Region: Sønderjylland
Status: Offline
Point: 3221
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lars.Fink.Hansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07-Februar-2014 kl. 16:12
Flot flot - stort tillykke
Lars Fink Hansen
Til top
Jan.Skovgaard Se drop down
Klods
Klods
Avatar

Medlem siden: 26-September-2005
Sted: Holbæk
Region: Vestsjælland
Status: Offline
Point: 152
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jan.Skovgaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07-Februar-2014 kl. 16:03
Også et STORT TILLYKKE her fraHug
JS
Til top
Lauge.L.C Se drop down
Tagsten
Tagsten
Avatar

Medlem siden: 23-Juli-2013
Region: ikke oplyst
Status: Offline
Point: 347
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lauge.L.C Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07-Februar-2014 kl. 15:43
Stort tillykke
Til top
Lasse.Vestergård Se drop down
Liftarm
Liftarm
Avatar

Medlem siden: 20-Juni-2010
Sted: Danmark
Region: Midtsjælland
Status: Offline
Point: 3368
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Lasse.Vestergård Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07-Februar-2014 kl. 15:00
I dag fik jeg en mail fra Tyskland. Mit græske layout havde vundet en 2. plads til "MOC des Jahres"(Årets MOC) på 1000-Steine: 


Og de ville gerne have min adresse, så de kunne sende mig en lille præmie. Smile

Det var en glædelig overraskelse. Især fordi mit græske layout fik meget kritik dengang jeg præsenterende den på 1000-Steine. Bl.a. blev mit layout kritiseret for at være "totalt kedeligt" og "enormt stort uden detaljer". Nok fordi layoutet var bygget efter dansk LEGO World standard, hvor alt skal være stort, hvorimod mange i udlandet foretrækker små detaljerede MOCs. 

Størstedelen af mit layout er i dag skilt ad og blevet til to meget store kasser klodser, som venter på at blive sorteret færdige. Men nogle af bygningerne har jeg heldigvis fundet en plads til på nogle af hylderne i mit LEGO-rum.


Lasse Vestergård

"At bygge er at hygge"

Mine MOCs kan ses her
Til top
Ulrik.Hansen Se drop down
Dæk
Dæk
Avatar

Medlem siden: 04-Marts-2008
Sted: Denmark
Region: Hovedstadsområdet
Status: Offline
Point: 7227
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ulrik.Hansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08-Marts-2013 kl. 17:28
Rigtig fin detalje med teatrets scenografi. Fedt at en mikro-blog samler den op Smile
Ulrik Hansen | Flickr-galleri
Til top
Kim.Andersen Se drop down
Panel
Panel
Avatar

Medlem siden: 20-Juni-2007
Sted: Denmark
Region: Himmerland
Status: Offline
Point: 1431
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kim.Andersen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07-Marts-2013 kl. 08:48
And now on MB:
http://microbricks.blogspot.dk/2013/03/ancient-greece.html

Redigeret af Kim.Andersen - 07-Marts-2013 kl. 08:48
Kim Andersen
"Hvis plan A ikke virker, så husk, at alfabetet har 28 bogstaver."
Til top
Svend.Erik.Saksun Se drop down
Dæk
Dæk


Medlem siden: 07-Oktober-2005
Region: ikke oplyst
Status: Offline
Point: 10156
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Svend.Erik.Saksun Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02-Marts-2013 kl. 15:26
Til top
BrianAbildgaard Se drop down
Klods
Klods


Medlem siden: 18-December-2009
Sted: Denmark
Region: ikke oplyst
Status: Offline
Point: 297
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér BrianAbildgaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18-Februar-2013 kl. 10:22
Det så jo dejligt ud hele layoutet tæt på, selv om jeg gerne ville have hjulpet jer og sat fliserne på taget rigtigt på. Wink
 
 
Til top
Ulrik.Hansen Se drop down
Dæk
Dæk
Avatar

Medlem siden: 04-Marts-2008
Sted: Denmark
Region: Hovedstadsområdet
Status: Offline
Point: 7227
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ulrik.Hansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17-Februar-2013 kl. 18:37
Internettet er jo også den virkelige omend ikke den fysiske verden Smile nogle fortrækker derfor at kalde det for AFK (Away From Keyboard) fremfor IRL LOL
Ulrik Hansen | Flickr-galleri
Til top
Henrik.Christensen Se drop down
Liftarm
Liftarm
Avatar

Medlem siden: 02-Marts-2012
Region: Midtsjælland
Status: Offline
Point: 4246
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Henrik.Christensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17-Februar-2013 kl. 16:42
Hej Lasse.
 
Tak for din fortælling om byggeriet.
Og lige som Frank, syntes jeg også at det ser rigtigt godt ud irl.
 

Til top
Frank.Folden.Jensen Se drop down
Tagsten
Tagsten
Avatar

Medlem siden: 07-December-2012
Sted: Hjørring
Region: Vendsyssel
Status: Offline
Point: 416
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Frank.Folden.Jensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17-Februar-2013 kl. 12:02
Det ser virkelig godt ud, især når man ser det irl. Godt arbejdeSmile
Frank Folden Jensen
Til top
Lasse.Vestergård Se drop down
Liftarm
Liftarm
Avatar

Medlem siden: 20-Juni-2010
Sted: Danmark
Region: Midtsjælland
Status: Offline
Point: 3368
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lasse.Vestergård Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05-Februar-2013 kl. 17:38
Tak for de mange flotte ord.
 
Jeg kan se, at der er flere af jer, der har kommenteret på, at husene ligner rækkehuse.
 
Geometri, harmoni og symetri er alle tre græske ord. Så de gamle grækerne kunne meget vel havde bygget huse i rækker. Men hvis man nærstuderer husene, vil man lægge mærke til, at de ikke er ens. Nogle er smalle, andre er bredde og nogle har en stald.
 
Vi har haft mange drøftelser omkring landskabet. Vi blev enige om sandfarvet, da det var såden der så ud da vi var Grækenland i juni 2010:
 
 
 
 
Citat: Jeppe.Schmidt Jeppe.Schmidt skrev:

Jeg er særlig vild med amfiteatret. Baggrunden med bjergene og husene/templerne i minformat er fede og dekorationen i frisen på gavlen af taget er jeg fuldstændigt faldet for. Kan man ikke få et nærbillede? Den er nemlig lige i øjet.
 
greece_520.jpg
 
 
 


Redigeret af Lasse.Vestergård - 05-Februar-2013 kl. 17:39
Lasse Vestergård

"At bygge er at hygge"

Mine MOCs kan ses her
Til top
 Besvar Besvar Side  123>

Skift forum Forum tilladelser Se drop down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.04
Copyright ©2001-2021 Web Wiz Ltd.

Denne side blev genereret på 0.094 sekunder.