Byggepladen Websted Hjemmesiden
Om foreningen
Bestyrelsen
Event Kalender
Statistik om medlemmer
Byggebladet
Download
Links

Forum start Forum start > Åbent område - alle(!) kan læse med her > Se min nyeste skabning
  Aktive emner Aktive emner RSS Feed - World Map Mosaic (3)
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

World Map Mosaic (3)

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Steen.Villumsen Se drop down
Panel
Panel

Medlem siden: 07-August-2006
Sted: Denmark
Region: ikke oplyst
Status: Offline
Point: 1266
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Steen.Villumsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: World Map Mosaic (3)
    Sendt: 31-Oktober-2012 kl. 13:18
Årets sommer projekt var yderligere et verdenskort. Nogle vil måske huske det første jeg lavede som hænger ved LEGO Charity. Siden da lavede jeg yderligere et kort som hænger i TLG's Idéhuset.
Sidste skud på stammen blev givet som en gave til LEGO Fondens nytiltrådte CEO og hænger på dittos kontor. Der er selvfølgelig lavet en del forbedringer på denne tredie version, og den jeg er er mest tilfreds med er nok vandeffekten (inkl. hajen Wink).

Kortene er åbenbart, og til min store glæde, blevet populære ved TLG for jeg er allerede blevet spurgt om at lave flere. Men som jeg sagde efter det forrige verdenskort, nu skal der gå laaaang tid inden jeg gider lave flere verdenskort Smile

Flere billeder kan ses i Flickr sættet
Til top
Panel
Panel

Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Steen.Villumsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 31-Oktober-2012 kl. 13:23
Og så lige lidt bonus info:

Midt på Australien stod egentlig surferen, der nu står på syd-vest Australien.
Midt på Afrika, hvor der når bare står designerens navn, stod egentlig den abe der er endt midt på Australien. Min tanke var at aben skulle stå ved Congo hvor King Kong blev fundet, men nogen fandt en abe midt i afrika 'upassende' - ah well, det er den pris man må betale når ens kunst kan skilles ad LOL

Figurene og monumenterne står denne gang i en vinkel på pladen så de er lettere at se, løsningen blev valg bl.a. grundet feedback her i forum på forrige mosaik (tak Svend-Erik Smile).
Til top
Jesper.Burgdorff Se drop down
Liftarm
Liftarm

Medlem siden: 02-Marts-2012
Region: Nordvestjylland
Point: 2500
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jesper.Burgdorff Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 31-Oktober-2012 kl. 14:07
Hvor mange baseplates fylder den?
Det ser forresten hammerende godt ud:-)
Jesper Burgdorff Madsen
Til top
Svend.Erik.Saksun Se drop down
Dæk
Dæk

Medlem siden: 07-Oktober-2005
Point: 10156
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Svend.Erik.Saksun Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 31-Oktober-2012 kl. 14:12
Selv tak, Steen Smile Det er en fornøjelse at se på.
Til top
Panel
Panel

Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Steen.Villumsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 31-Oktober-2012 kl. 15:18
Citat: Jesper.Burgdorff Jesper.Burgdorff skrev:

Hvor mange baseplates fylder den?
Det ser forresten hammerende godt ud:-)

Hej Jesper,

Tak for roserne. Den er lavet på 48x48 baseplates, og der er brugt 5x3 af slagsen. 
Til top
Jesper.Lindbæk Se drop down
Panel
Panel

Medlem siden: 17-Januar-2011
Sted: Danmark
Region: Nordsjælland
Point: 940
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jesper.Lindbæk Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 31-Oktober-2012 kl. 17:52
Hold da kæft... Mind blowing!249
Jeg kan specielt godt lide hvordan du har fået det til at se rundt ud på flad baggrund.

Når du nu ikke gider verdenskort foreløbig, hvad så med en lille galakse?
Jesper Westlund Lindbæk

Oderint dum metuant

I don't suffer insanity, I enjoy every minute of it!
Til top
Kristian.Ibsen Se drop down
Tagsten
Tagsten

Medlem siden: 26-Oktober-2012
Sted: Danmark
Point: 544
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kristian.Ibsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01-November-2012 kl. 14:10
The world is my playground... Wink

Det ser rigtigt godt ud og god ide med illustrative minifigs og at du har regnskoven med. Der er ofte et kompas med på kort, måske var det en ide til næste version eller lidt 3D med eksempelvis Everest eller Cotopaxi.

Til top
Jeppe.Schmidt Se drop down
Panel
Panel

Medlem siden: 27-Februar-2011
Region: Sydsjælland
Point: 755
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jeppe.Schmidt Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01-November-2012 kl. 16:06
Enormt flot og veludført. Hajen og blæksprutten er fine Tongue
Der er et eller andet med formen på Sydafrika, som jeg ikke kan få til at passe i mit hoved, men resten af kontinenterne er spot on. Flot arbejde.. bare jeg havde sådan et verdenskort på væggen.
Jeppe Schmidt
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum tilladelser Se drop down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.04
Copyright ©2001-2021 Web Wiz Ltd.

Denne side blev genereret på 0.141 sekunder.