Byggepladen Websted Hjemmesiden
Om foreningen
Bestyrelsen
Event Kalender
Statistik om medlemmer
Byggebladet
Download
Links

Forum start Forum start > Åbent område - alle(!) kan læse med her > Se min nyeste skabning
  Aktive emner Aktive emner RSS Feed - LEGO Gmbh Spielwaren Köf
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

LEGO Gmbh Spielwaren Köf

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Dennis.Tomsen Se drop down
Dæk
Dæk

Medlem siden: 03-Oktober-2010
Sted: Danmark
Region: Fyn
Status: Offline
Point: 6064
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Dennis.Tomsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: LEGO Gmbh Spielwaren Köf
    Sendt: 14-Oktober-2012 kl. 18:51

Så er det på tide, at få fremvist min LEGO Gmbh Spielwaren Köf på forum.

Köffen blev bygget i 1950 af Deutz for Deutche Bundesbahn, og blev købt i 1987 af LEGO Gmbh Spielwaren i Hohenwestedt, Slesvig-Holsten.

Området omkring LEGO Gmbh Spielwaren er gammelt jernbaneområde, og her tøffede köffen rundt indtil 2002, hvor den blev solgt videre.

Foto af den virkelige köf:

Min model:

Bygger overvejende på samme design som DSB KØF 269 med visse kosmetisk ændringer. I den forstand er det vel en MOD af en MOC LOL

Skalaen: 1:45
Længde: 17 knopper
Bredde: 8 knopper
Antal klodser: 268
Drift: 1 x 9v motor eller PF motor, 1 x 9v batteri med custom adapter
Designet: 2012

LDD Screenshot fra min wip-tråd:

En højkvalitet-rendering fra LDD to Pov-Ray med brug af custom decorations-funktionen og manuel redigering:

Strømmen kommer fra den ældre og mindre 9v batteriboks + denne adapterledning, men Köffen er lavet således at PF-motoren snidt kan skiftes ud med en 9v motor.

Klistermærkerne er nedskalerede versioner af LEGOs egne, men derefter fuldt ud hjemmegjorte.

IR-Receiveren kan nemt tilgås, men for at få plads til ledningerne, så kræver det maksimal udnyttelse af al ledig plads i Köffen, især hulerummet under batteriboksen.

Foto fra Klodsfest 2013:

26.09.2013 Update

Taget er nu hævet med en plades højde jvf. debatten herunder Big smile

Redigeret af Dennis.Tomsen - 23-September-2018 kl. 14:53
Til top
ClausPedersen Se drop down
Liftarm
Liftarm

Medlem siden: 09-Marts-2009
Sted: Denmark
Region: Vestjylland
Point: 2095
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ClausPedersen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14-Oktober-2012 kl. 19:10
Respekt. Det er nogle utroligt vellignende tog du bygger.
Claus Pedersen

"Klodset" - jeg fatter ikke en brik?
Til top
Lars.Kristensen Se drop down
Liftarm
Liftarm

Medlem siden: 10-Januar-2006
Region: Østjylland
Point: 2172
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lars.Kristensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16-Oktober-2012 kl. 07:09
Fin model - hvad er klods forbruget?
Lars Kristensen
Til top
Dæk
Dæk

Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Dennis.Tomsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16-Oktober-2012 kl. 07:32
Forholdsvis lavt i antal, men det er 264 tætsiddende klodser Smile

Til top
Jørgen.Pedersen Se drop down
Liftarm
Liftarm

Medlem siden: 28-Marts-2006
Region: Hovedstadsområdet
Point: 3910
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jørgen.Pedersen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16-Oktober-2012 kl. 07:56
Ja den er fin og nuttet Smile   Nu skal man tiol at samle klodser til den også Ouch Kan se at klodserne sidder ret tæt som du selv siger og på kryds og tværs.  Den er jo ikke KØF men GUF Wink

Redigeret af Jørgen.Pedersen - 16-Oktober-2012 kl. 07:56
Jørgen Pedersen

§10 Man skal samvittighedsfuldt overholde de regler, der gælder for ens stilling, og såvel i som uden for tjenesten vise sig værdig til den agtelse og tillid, som stillingen kræver.
Til top
Kim.Andersen Se drop down
Panel
Panel

Medlem siden: 20-Juni-2007
Region: Himmerland
Point: 1432
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kim.Andersen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17-Oktober-2012 kl. 07:25
Den er rigtigt fin!
Men er taget ikke lidt for fladt i forhold til forbilledet? Hvis det var lidt højrere, vil det også passe bedre i forhold til de gule tanke, som nu stikker over det sorte tag.
Kim Andersen
"Hvis plan A ikke virker, så husk, at alfabetet har 28 bogstaver."
Til top
Dæk
Dæk

Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Dennis.Tomsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17-Oktober-2012 kl. 07:57
Det har du jo fuldstændig ret i - heldigvis en simpel ændring, at hæve taget med en plades højde Big smile

Togtagene synes åbenbart at være min akilleshæl LOL

Redigeret af Dennis.Tomsen - 17-Oktober-2012 kl. 10:11
Til top
Panel
Panel

Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kim.Andersen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17-Oktober-2012 kl. 09:26
Det er lige før jeg vil sige at taget skal være en hel klods høj.
Denne klods vil have en bedre hældning. Måske.. Smile
Kim Andersen
Til top
Dæk
Dæk

Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Dennis.Tomsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17-Oktober-2012 kl. 10:00
Har lige leget med LDD, og en plade under det nuværende tag virker umiddelbart på mig som en bedre løsning end klodstypen, du ellers forslår. Den virker for dominerende med 1 1/3 klods i højden og rundingen for abrupt med kun 1 knops bredde. Men tak for forslaget, det sætter jo de små grå i gang Big smile 

Redigeret af Dennis.Tomsen - 17-Oktober-2012 kl. 10:30
Til top
Panel
Panel

Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kim.Andersen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17-Oktober-2012 kl. 12:08
Ja, jeg er jo faktisk mest til klodsen. Den syntes jeg ligner bedst i forhold til det billede du har sat ind i starten af tråden. Men det er jo din model. Wink
Dog syntes jeg som minimum at der bør være en plade under, som du har lavet på eksemplet.
Man kunne også snotte et tag sammen med denne klods, hvilket vil give en bedre runding, men knap som så voldsomt et tag.

Kim Andersen
Til top
Dæk
Dæk

Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Dennis.Tomsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17-Oktober-2012 kl. 12:46
Godt nok er det min model, men feedback er altid velkommen, og det følger ligesom med at offentliggøre MOCs på forum Wink

Nu er jeg stor tilhænger af KISS (ikke bandet), så jeg ville nødigt skulle snotte taget for meget, da det faktisk er med til at holde konstruktionen sammen.
Til top
Jørgen.Pedersen Se drop down
Liftarm
Liftarm

Medlem siden: 28-Marts-2006
Region: Hovedstadsområdet
Point: 3910
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jørgen.Pedersen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17-Oktober-2012 kl. 13:52
Hvad med denne her ?
Part No: 50950  Name: Slope, Curved 3 x 1 No Studs
Jørgen Pedersen

§10 Man skal samvittighedsfuldt overholde de regler, der gælder for ens stilling, og såvel i som uden for tjenesten vise sig værdig til den agtelse og tillid, som stillingen kræver.
Til top
Dæk
Dæk

Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Dennis.Tomsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17-Oktober-2012 kl. 14:45
Medfører desværre, at IR-receiveren skærmes unødigt og ikke integreres pænt ved at flugte med resten af taget.

Det er den evige konflikt mellem form og funktion, som heldigvis er en af udfordringerne ved at modellere med LEGO Smile
Til top
Dæk
Dæk

Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Dennis.Tomsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26-September-2013 kl. 14:20
Update bump - pimp my moc LOL

Redigeret af Dennis.Tomsen - 26-September-2013 kl. 14:20
Til top
Knud.A.Albrechtsen Se drop down
Liftarm
Liftarm

Medlem siden: 02-November-2012
Region: Midtjylland
Point: 2720
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Knud.A.Albrechtsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26-September-2013 kl. 16:06
 Thumbs Up
Knud Ahrnell Albrechtsen

http://www.snakebyte.dk/lego
Til top
Svend.Erik.Saksun Se drop down
Dæk
Dæk

Medlem siden: 07-Oktober-2005
Region: ikke oplyst
Point: 10156
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Svend.Erik.Saksun Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27-September-2013 kl. 04:53

Jeg kommer til at holde mere og mere af den lille Köf....

Til top
Henrik.Kunz Se drop down
Dæk
Dæk

Medlem siden: 10-Februar-2013
Region: Vestsjælland
Point: 5544
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Henrik.Kunz Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27-September-2013 kl. 05:01
Jeg synes det er helt utrolig flotClap Må da lige høre om det er dit eget landskab den køre i, for det ser da også godt ud. Ok kan se det er fra klodsfesten. Men herligt tog.

Redigeret af Henrik.Kunz - 27-September-2013 kl. 05:03
Henrik Kunz
Til top
Dæk
Dæk

Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Dennis.Tomsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08-September-2018 kl. 21:07
08.09.2018 Update

Nye og meget bedre fotos Smile
Til top
Knud.A.Albrechtsen Se drop down
Liftarm
Liftarm

Medlem siden: 02-November-2012
Region: Midtjylland
Point: 2720
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Knud.A.Albrechtsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08-September-2018 kl. 21:09
Ser godt ud :)
Knud Ahrnell Albrechtsen

http://www.snakebyte.dk/lego
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum tilladelser Se drop down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.04
Copyright ©2001-2021 Web Wiz Ltd.

Denne side blev genereret på 0.068 sekunder.