![]() |
Hjemmesiden Om foreningen Bestyrelsen Event Kalender Statistik om medlemmer Byggebladet Download Links |
Iveco eurocargo 4x4 bjergnings vogn |
Besvar
|
| Forfatter | ||
Matias.Bendtsen
Tagsten
Medlem siden: 02-September-2011 Sted: danmark Region: Vendsyssel Status: Offline Point: 655 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Emne: Iveco eurocargo 4x4 bjergnings vognSendt: 09-September-2012 kl. 04:27 |
|
|
Så er det blevet tid til endu en MOC, denne gang en iveco eurocargo 4x4 bjergningsvogn fra Dansk Autohjælp i Nørresundby.
Først et billede af originalen: ![]() og min model: ![]() Modellen er fuldt fjernstyret, også spillet i fronten, desuden kan dørerne åbnes. Spadeklørene (og bommen for den sags skyld) kan løfte bagenden uden problemer: ![]() xl motoren der sidder mellem værktøjskasserne trækker hovedspillet, som har to gear men desværre ingen frihjul. Originalen har også et lille spil bagpå, men det er udeladt pga. pladsproblemer. Originalen kan løfte 2500 kg. i bommen, her må i nøjes med en 9395: ![]() om en måneds tid skal jeg i erhvervspraktik hos Dansk Autohjælp i Nørresundby, så der regner jeg med at jeg kan få lidt billeder sammen med originalen. Flere billeder af originalen her. Flere billeder af modellen her. Og til sidst en video:
|
||
|
Matias bendtsen
UDEN H simply building... if you stop getting better, you stop being good. |
||
![]() |
||
Carsten.Svendsen
Tagsten
Medlem siden: 19-November-2010 Sted: Danmark Region: ikke oplyst Status: Offline Point: 748 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 09-September-2012 kl. 04:43 |
|
|
Det ser godt ud Matias
, umiddelbart ville jeg synes at skiltet + lygterne på toppen af førehuset er for stort proportionelt.
|
||
![]() |
||
Matias.Bendtsen
Tagsten
Medlem siden: 02-September-2011 Sted: danmark Region: Vendsyssel Status: Offline Point: 655 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 09-September-2012 kl. 05:06 |
|
|
Jeg tror det er kameravinklen, for det ser fint ud på modellen.
|
||
|
Matias bendtsen
||
![]() |
||
ClausPedersen
Liftarm
Medlem siden: 09-Marts-2009 Sted: Denmark Region: Vestjylland Status: Offline Point: 2095 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 09-September-2012 kl. 05:34 |
|
|
Den er supersej! Hvad målestok er den bygget i?
|
||
|
Claus Pedersen
"Klodset" - jeg fatter ikke en brik? |
||
![]() |
||
Carsten.Thomsen
Liftarm
Medlem siden: 26-Januar-2004 Sted: Denmark Region: ikke oplyst Status: Offline Point: 4842 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 09-September-2012 kl. 05:39 |
|
|
Hej Matias
Se, det er jo et spændende køretøj at bygge en model af. Kan udfaldsrammen dreje ligesom i virkeligheden, så vogntoget kan komme rundt i et sving ?. Måske kunne du med fordel bruge nogle paneler som låger på jalousiskabene og derved spare dyrebare dimsedutter og vægt ?. Hvad vejer køretøjet ?.
|
||
![]() |
||
Erik.D.Petersen
Panel
Medlem siden: 27-Oktober-2011 Region: ikke oplyst Status: Offline Point: 1136 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 09-September-2012 kl. 06:16 |
|
|
Er endnu engang imponeret over kombinationen af en vellignende model og at den er fuldt fjernstyret.
|
||
![]() |
||
Casper.Hansen
Bestyrelse
Suppleant Medlem siden: 16-Januar-2012 Sted: Danmark Region: Nordsjælland Status: Offline Point: 3039 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 09-September-2012 kl. 06:49 |
|
|
Sej model, og ret vellignende
for at give nogle hjul der lignede originalen. Måske lidt færre liftarms til at udfylde alle mellemrum, det gør at modellen bliver ret massiv, måske ville nogle technic panels hist og pist give indtryk af en bedre konstruktion. Men dejligt at se en velfungerende model.
|
||
|
Casper Hansen
Med 6 2x4 standard klodser kan du lave 915.103.765 kombinationer Helt ærligt, Hvor klodset må man være? ![]() |
||
![]() |
||
Matias.Bendtsen
Tagsten
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 09-September-2012 kl. 08:27 |
|
De findes ikke i gul endu, og så skal der males, men det gør man jo ikke.
Jeps den kan dreje, ved at trække den røde 3L pin med stop ud, og den kan afmonteres ved at trække 5L akslen ud Paneler er en god mulighed, hvis jeg havde nogle, men lageret er tomt. den vejer 2940 gram. |
||
|
Matias bendtsen
||
![]() |
||
Allan.Clausen
Tagsten
Medlem siden: 26-Maj-2009 Sted: Denmark Region: Lolland-Falster Status: Offline Point: 349 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 09-September-2012 kl. 14:16 |
|
|
Hej Matias!
Nu må jeg tage mig tid til at kommentere endnu en af dine fantastiske modeller, og burde faktisk give en kommentar til alle dine forrige. Jeg syntes denne model er en rigtig fin model som du har ramt rigtig godt. Undervognen er kraftigt inspireret af Unimoggen, men i princippet er det vel også samme type køretøj og funktion de kan udføre? Mener det var dig der viste en anden form for ophæng til styretøjet end unimoggens originale? Bruger du det her? Et er klistermærker, ikke så vigtigt, noget andet er de reelle dimensioner. Kabinen er måske 1-2 L for lang bagtil, men jeg forestiller mig at der er brug for pladsen til tekniske detaljer inde bagved, eller også var længden på de gule paneler det der afgjorde det? Syntes ikke det gør så meget, men hvis vi skal gå i små detaljer kunne det være en af dem. En anden ting der nævnes er fælgfarven, og jeg kender problemet så udemærket. Har det også på min endnu ikke færdiggjorte og offentliggjorte model som du så hos Martin. Hvorfor kan man ikke få de store fælge i gul, når nu de lidt mindre godt kan fås.... TLG må se at få lavet en ordentlig størrelse gummiged, så vi kan få dem på markedet. Hvis de sorte fælge partour skal være gule, kan det jo klares med nogle http://www.bricklink.com/catalogItem.asp?P=44375...... hvis ellers de også fandtes i gul.... hvad sker der lige for TLG....? Så vi er lidt på den hvad farven angår, så den må vi leve med. Tror vi må have Gårdmand Thomsen til at lave os nogle gule klistermærker der passer på ovennævnte disks..... Hører du Thomsen??? Bliv ved med at bygge videre.... Bíllunds øjne retter sig snart mod dig, hvis de ikke allerede har gjort det.
|
||
|
Allan Clausen
|
||
![]() |
||
Martin.Nygaard
Liftarm
Medlem siden: 10-December-2009 Sted: Denmark Region: Trekantsområdet Status: Offline Point: 2578 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 09-September-2012 kl. 16:06 |
|
Hvis de endelig skal lave endnu en gummiged, stemmer jeg helt klart for en orange!
By the way - fantastisk model, Matias!
- Er servomotoren også brugt til styr her, eller er en en almindelig M-motor?
|
||
|
Martin "Technic" Nygaard Schacht ..
|
||
![]() |
||
Matias.Bendtsen
Tagsten
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 09-September-2012 kl. 16:17 |
|
|
Chassiet er faktisk fra min fjernstyrede unimog, så den eksister ikke længere, dog er der monteret to XL motorer til fremdrift, derfor måtte der laves om på center differentialet, som er flyttet en stud, med det resultat at alle tandhjul til styretøjet og den 6 cylindrede motor skulle laves om. Styretøjet er originalt fra unimoggen, og det er drevet af en M-motor. Det med førerhuset har noget og gøre med at jeg ikke har 30 9L liftarms, jeg har nærmere fem.
|
||
|
Matias bendtsen
||
![]() |
||
Peter.Vingborg
Dæk
Byggebladets redaktør Medlem siden: 29-Februar-2004 Sted: LEGO Fan Land Region: Vestjylland Status: Offline Point: 8720 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 09-September-2012 kl. 16:24 |
|
|
||
![]() |
||
Matias.Bendtsen
Tagsten
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 09-September-2012 kl. 16:49 |
|
Jeg tror det er deromkring, men er ikke sikker, da jeg bare tog chassiet fra Unimoggen og byggede resten så det passede.
Redigeret af Matias.Bendtsen - 09-September-2012 kl. 16:49 |
||
|
Matias bendtsen
||
![]() |
||
Morten.Frandsen
Plade
Medlem siden: 06-August-2010 Region: ikke oplyst Status: Offline Point: 109 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 20-September-2012 kl. 06:19 |
|
|
Flot bil må jeg sige. Som hjulophængsnørd kunne jeg godt tænke mig at se undervognen. Har du billeder af den?
|
||
![]() |
||
Matias.Bendtsen
Tagsten
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 13-November-2012 kl. 12:47 |
|
|
Hvorfor dælen har vores aktive emner knap ikke vist mig Mortens besked?
hele undervognen er fra unimoggen, dog er der lavet bladfjedre sammen med de originale fjedre, da de ikke var stærke nok. jeg er også startet i praktik ved Dansk Autohjælp så her er et par billeder sammen med originalen: (hvormange af vores medlemmer har gået i limfjordstunellen? ![]() ![]() Der kommer billeder af ladvognen sammen med originalen i morgen. |
||
|
Matias bendtsen
||
![]() |
||
Besvar
|
|
| Skift forum | Forum tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |