Byggepladen Websted Genveje:
Hjemmesiden
Om foreningen
Event Kalender
Statistik om medlemmer
Byggebladet
Download

Forum start Forum start > Åbent område - alle(!) kan læse med her > Se min nyeste skabning
  Aktive emner Aktive emner RSS Feed - DSB Litra MK 601
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

DSB Litra MK 601

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Dennis.Tomsen Se drop down
Dæk
Dæk
Avatar

Medlem siden: 03-Oktober-2010
Sted: Danmark
Region: Trekantsområdet
Status: Online
Point: 5406
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Dennis.Tomsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: DSB Litra MK 601
    Sendt: 07-Maj-2012 kl. 11:42

Som nævnt i tidligere tråde, så har jeg i længere tid kæmpet med at få bygget en DSB Litra MK, og det er efterhånden på tide at få den fremvist og ud af kroppen, selvom jeg nok aldrig bliver rigtig tilfreds med den!

MK’eren er skala 1:55, 26 knopper lang, 6-7 knopper bred og består af 329 klodser.



Klistermærkerne er igen hjemmegjorte og desværre uundværlige for designet selvom min printer har svært ved at ramme LEGOs gule farve præcist.

Ingen plads i førerhuset til en togfører lokomotivfører LOL

Et enkelt element er modificeret (savet i) - heldigvis er ’afløseren’ på vej hjem Smile

Det har ikke været muligt at klemme den 20 cm lange adapterledning (!) til den ældre og mindre 9v batteriboks ind i toget, så 4 gule paneler + custom adapter direkte til 9V batteri anvendes i stedet for.

En tidligere version af MK’eren anvender den nye batteriboks, som desværre ikke findes i gul, hvilket kræver endnu flere og større klistermærker Ouch

Tanken var oprindeligt, at kraften fra motoren skulle overføres til både forreste og bagerste hjulsæt, men kraften fik akslen til at hoppe af! Heldigvis trækker lokomotivet fint som forhjulstrukken, men jeg må se at blive bedre til technic LOL



Redigeret af Dennis.Tomsen - 11-Februar-2021 kl. 23:40
Mit Flickr-galleri med langt bedre og højere opløsning end forum tillader
Til top
Jørgen.Pedersen Se drop down
Liftarm
Liftarm
Avatar

Medlem siden: 28-Marts-2006
Sted: Denmark
Region: Hovedstadsområdet
Status: Offline
Point: 3906
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jørgen.Pedersen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07-Maj-2012 kl. 12:24
Flot og genial løsning på rækværket Thumbs Up
Jørgen Pedersen

§10 Man skal samvittighedsfuldt overholde de regler, der gælder for ens stilling, og såvel i som uden for tjenesten vise sig værdig til den agtelse og tillid, som stillingen kræver.
Til top
Henrik.Ludvigsen Se drop down
Dæk
Dæk
Avatar

Medlem siden: 16-Januar-2012
Sted: Danmark
Region: ikke oplyst
Status: Offline
Point: 7912
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Henrik.Ludvigsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07-Maj-2012 kl. 12:33
Jeg er imponeret over begge 2 og ærger mig over de ikke er kommet som officielle sæt.

Det er edderm.... flot.

Mvh, Henrik
Til top
Christian.Vils Se drop down
Tagsten
Tagsten
Avatar

Medlem siden: 15-Februar-2011
Region: Vendsyssel
Status: Offline
Point: 606
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Christian.Vils Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07-Maj-2012 kl. 15:22
flotte og gennemførte. Clap

Citat: Dennis.Tomsen Dennis.Tomsen skrev:

min printer har svært ved at ramme LEGOs gule farve præcist.

Det har LEGO jo som bekendt også selv, så jeg synes egentlig printeren rammer meget godt...
Christian Vils
Til top
Casper.Hansen Se drop down
Liftarm
Liftarm
Avatar

Medlem siden: 16-Januar-2012
Sted: Danmark
Region: Nordsjælland
Status: Offline
Point: 2981
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Casper.Hansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07-Maj-2012 kl. 16:41
Super flotte motor vogne.Clap
Muligvis er det bare mig, men jeg syntes at det ser ud som om at skorstenen sidder i midten på de billeder jeg har set af DSB Litra MK.Confused
 
Interessant med standard 9V batteri og custom adapter.  Måske ville det værre værd at prøve.Thumbs Up
Casper Hansen
Med 6 2x4 standard klodser kan du lave 915.103.765 kombinationer
Helt ærligt, Hvor klodset må man være?
Til top
Matias.Bendtsen Se drop down
Tagsten
Tagsten
Avatar

Medlem siden: 02-September-2011
Sted: danmark
Region: Vendsyssel
Status: Offline
Point: 654
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Matias.Bendtsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07-Maj-2012 kl. 17:21
Et helt fantastisk flot tog du har fået lavet der, jeg syntes nu også det er de små rangertoge, og andet materiel, der holder til på stationerne der er det mest interessante.Smile
 
Citat: Casper.Hansen Casper.Hansen skrev:

 
Interessant med standard 9V batteri og custom adapter.  Måske ville det værre værd at prøve.Thumbs Up
det kan ihvertfald ikke gå helt galt, for dimsen der passer på batteriet, sidder ofte i vækkeure, (for at man ikke skal stille det igen efter strømafbrydelse) og hvis man har en loddekolbe fra harald nyborg og to cm. loddetin, og en PF forlængerledning, er det ikke særlig svært.Wink
jeg har lavet en, og det var anden gang i mit liv jeg havde prøvet at lodde, så det kan ikke gå helt galt.Big smile


Redigeret af Matias.Bendtsen - 07-Maj-2012 kl. 17:23
Matias bendtsen
UDEN H

simply building...

if you stop getting better, you stop being good.
Til top
Dennis.Tomsen Se drop down
Dæk
Dæk
Avatar

Medlem siden: 03-Oktober-2010
Sted: Danmark
Region: Trekantsområdet
Status: Online
Point: 5406
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Dennis.Tomsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07-Maj-2012 kl. 17:38
Citat: Casper.Hansen Casper.Hansen skrev:

Muligvis er det bare mig, men jeg syntes at det ser ud som om at skorstenen sidder i midten på de billeder jeg har set af DSB Litra MK.Confused
 
Heldigvis ikke, men din bemærkning gav mig da lige nogle sekunders panik LOL


Redigeret af Dennis.Tomsen - 11-Februar-2021 kl. 23:41
Mit Flickr-galleri med langt bedre og højere opløsning end forum tillader
Til top
Casper.Hansen Se drop down
Liftarm
Liftarm
Avatar

Medlem siden: 16-Januar-2012
Sted: Danmark
Region: Nordsjælland
Status: Offline
Point: 2981
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Casper.Hansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07-Maj-2012 kl. 18:16
Undskyld hvis jeg spredte panik - det var bare mig der ikke havde set grundigt nok efter.Smile
 
For god ordens skyld, tak for en hurtig opklaring. Approve
 
Super fine tog, keep up the good work som man siger på den anden side af dammen. Thumbs Up
Casper Hansen
Med 6 2x4 standard klodser kan du lave 915.103.765 kombinationer
Helt ærligt, Hvor klodset må man være?
Til top
Jesper.Lindbæk Se drop down
Panel
Panel
Avatar

Medlem siden: 17-Januar-2011
Sted: Danmark
Region: Nordsjælland
Status: Offline
Point: 925
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jesper.Lindbæk Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07-Maj-2012 kl. 18:32
Hvor er den fed. Jeg synes den ligner rigtig godt. Jeg ser ofte en når jeg er på arbejde og der skal køres nattog til München til perron.

At der ikke er plads til en togfører gør ikke alverden, for det er ham der kontrollerer biletterWink
Jesper Westlund Lindbæk



Oderint dum metuant



I don't suffer insanity, I enjoy every minute of it!
Til top
Dennis.Tomsen Se drop down
Dæk
Dæk
Avatar

Medlem siden: 03-Oktober-2010
Sted: Danmark
Region: Trekantsområdet
Status: Online
Point: 5406
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Dennis.Tomsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07-Maj-2012 kl. 18:39
Lokomotivfører it is EmbarrassedBig smileLOLHug
 


Redigeret af Dennis.Tomsen - 07-Maj-2012 kl. 18:50
Til top
Martin.Nygaard Se drop down
Liftarm
Liftarm
Avatar

Medlem siden: 10-December-2009
Sted: Denmark
Region: Trekantsområdet
Status: Offline
Point: 2555
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Martin.Nygaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08-Maj-2012 kl. 05:29
Endnu en gang, flot!
- hvad har du gjort, for at skjule siden PF Reviceren?
Det ligner nogle tiles på højkant, men kan ikke helt gennemskue den?
Martin "Technic" Nygaard Schacht ..





Til top
Dennis.Tomsen Se drop down
Dæk
Dæk
Avatar

Medlem siden: 03-Oktober-2010
Sted: Danmark
Region: Trekantsområdet
Status: Online
Point: 5406
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Dennis.Tomsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08-Maj-2012 kl. 09:57
Klistermærker Embarrassed
Til top
Thomas.Möser Se drop down
Tagsten
Tagsten
Avatar

Medlem siden: 23-Juli-2009
Sted: Denmark
Region: ikke oplyst
Status: Offline
Point: 394
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thomas.Möser Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09-Maj-2012 kl. 04:58
Godt der lige blev rettet fra togfører til lokomotivfører.....var lige ved at få noget galt i halsen Geek.

Nå men, at der ikke blev plads til en lokomotivfører i førerummet gør faktisk ikke noget, da "Bien" faktisk kan fjernstyres ved hjælp af en styreboks. Det betyder at føreren af toget kan gå ved siden af og styre det hele.

Superfede lok´s du fremtryller Thumbs Up
Til top
Morten.Dalermoen Se drop down
Panel
Panel
Avatar

Medlem siden: 30-Juli-2010
Sted: Norge
Region: ikke oplyst
Status: Offline
Point: 1658
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Morten.Dalermoen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09-Maj-2012 kl. 05:35
Noen flotte skiftelok. (hvis I bruker den betegnelse på dansk?). Produksjon av tog er stor Dennis, men kvaliteten er på topp Thumbs Up  Alltid noen fede og gode detaljer.

Redigeret af Morten.Dalermoen - 09-Maj-2012 kl. 05:36
Morten Dalermoen
Til top
Jørgen.Pedersen Se drop down
Liftarm
Liftarm
Avatar

Medlem siden: 28-Marts-2006
Sted: Denmark
Region: Hovedstadsområdet
Status: Offline
Point: 3906
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jørgen.Pedersen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09-Maj-2012 kl. 08:54
Da jeg som barn gik rundt på Korsør station kaldte vi dem rangermaskiner/rangerlokomotiver.
Tør slet ikke sige at vi dengang havde dem i en anden udgave DSB litra MH ( DSB MH) samt tidligere i sort med damp og af skorstenen. Embarrassed
Den slags kan jo afstedkomme de skønneste LEGO udgaver60 og tømme ens LEGO konto i banken.


Redigeret af Jørgen.Pedersen - 09-Maj-2012 kl. 12:37
Jørgen Pedersen

§10 Man skal samvittighedsfuldt overholde de regler, der gælder for ens stilling, og såvel i som uden for tjenesten vise sig værdig til den agtelse og tillid, som stillingen kræver.
Til top
Dennis.Tomsen Se drop down
Dæk
Dæk
Avatar

Medlem siden: 03-Oktober-2010
Sted: Danmark
Region: Trekantsområdet
Status: Online
Point: 5406
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Dennis.Tomsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09-Maj-2012 kl. 13:24
Er allerede på programmet, Jørgen Big smile
 
 
 
.....engang ud i fremtiden LOL


Redigeret af Dennis.Tomsen - 09-Maj-2012 kl. 13:26
Til top
Jørgen.Pedersen Se drop down
Liftarm
Liftarm
Avatar

Medlem siden: 28-Marts-2006
Sted: Denmark
Region: Hovedstadsområdet
Status: Offline
Point: 3906
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jørgen.Pedersen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09-Maj-2012 kl. 13:59
Jeg får heller ikke tid før. Skal jo lige have klodset dine sidste kreationer op, også pekuniært.
Jørgen Pedersen

§10 Man skal samvittighedsfuldt overholde de regler, der gælder for ens stilling, og såvel i som uden for tjenesten vise sig værdig til den agtelse og tillid, som stillingen kræver.
Til top
Jakob.Hestbæk Se drop down
Liftarm
Liftarm
Avatar

Medlem siden: 28-November-2010
Sted: Danmark
Region: Hovedstadsområdet
Status: Offline
Point: 2690
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jakob.Hestbæk Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09-Maj-2012 kl. 19:33
Citat: Jørgen.Pedersen Jørgen.Pedersen skrev:

, også pekuniært.
Hvad for en ært?
Med de svært forståelige forklaringer af ordet jeg kan finde, tolker jeg det som om du først skal have penge til at købe klodserne. Eller er jeg helt galt på den?
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum tilladelser Se drop down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.04
Copyright ©2001-2021 Web Wiz Ltd.

Denne side blev genereret på 0.156 sekunder.