Byggepladen Websted Hjemmesiden
Om foreningen
Bestyrelsen
Event Kalender
Statistik om medlemmer
Byggebladet
Download
Links

Forum start Forum start > Åbent område - alle(!) kan læse med her > Se min nyeste skabning
  Aktive emner Aktive emner RSS Feed - Mit første hus med mursten
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Mit første hus med mursten

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Esben.K Se drop down
Liftarm
Liftarm

Medlem siden: 09-Februar-2006
Sted: Denmark
Region: Hovedstadsområdet
Status: Offline
Point: 2187
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Esben.K Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Mit første hus med mursten
    Sendt: 20-Februar-2012 kl. 17:13
Hej alle,

Også stort tak for sidst til alle jeg mødte på Lego World... og en speciel tak til arrangørerne som havde stablet et fantastisk arrangement på benene, for de besøgende såvel som for udstillerne.

Blandt takkeklodserne var der i år en del nye mursten, så jeg brugte 25 minutter torsdag aften på at banke en klassisk et-plans murstensvilla med træpaneler fra 70'erne op... sådan et som jeg selv er vokset op i.

Udstillerne vil genkende yderligere et par klodser fra takkeposen... og så er det faktisk parret der for et par uger siden gik tur ved det frosne vandfald som nu er kommet hjem med deres hund... de var lige ved hånden Smile

Modellen stod på en bar plet i layoutet lørdag og søndag. Hvad siger I til den? Jeg forventer at der i den kommende tid vil komme en del MOCs med de nye mursten. Personligt kan jeg ikke helt finde ud af hvad jeg synes... skal LEGO producere deres klassiske mursten med murstensmotiv?

Esben

Til top
Carsten.Svendsen Se drop down
Tagsten
Tagsten

Medlem siden: 19-November-2010
Sted: Danmark
Region: ikke oplyst
Point: 748
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Carsten.Svendsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20-Februar-2012 kl. 17:19
Selve huset er da meget flot, men konstruktionen er jeg ikke glad for. Jeg ved godt at det er sådan murstenene er lavet, men det ville være bedre hvis de kunne sidde i forbandt og hvis TLG så lige tog sig sammen og lavede nogle hjørnesten til dem med tilhørende tegl-tag når vi nu alligevel er i gang så ville det bare være alle tiders.
Til top
Peter.Holmstrand Se drop down
Knop
Knop

Medlem siden: 12-Februar-2012
Point: 4
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter.Holmstrand Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20-Februar-2012 kl. 17:35
Jeg synes det er et fint hus, men jeg er godt nok ikke tilhænger af de murstens-klodser!

Noget af det smukke ved LEGO er, for mig, at man skal bruge sin fantasi for at skabe realisme ud af de små klodser. Jo flere klodser ala murstenene der dukker op, des mere begrænser det behovet for fantasifulde løsninger. Det er en skam synes jeg; kreativiteten og fantasien bliver ikke stimuleret i samme grad når der pludselig er "One brick to rule them all".

På den anden side kan jeg godt se, at det rent kommercielt er praktisk nok for LEGO. Med mindre man er fanatiker, vil man sikkert hilse en sådan klods velkommen. Der bliver lidt mere Playmobil over det...

Der er sikkert en milliard meninger om netop dette 
Til top
Ole.F.Berry Se drop down
Klods
Klods

Medlem siden: 26-November-2011
Point: 235
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ole.F.Berry Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20-Februar-2012 kl. 17:48
Jeg synes at de er flotte som feks fundament til til en castle/pirat bygning (eller blot placeret lidt random i disse bygninger). Men som grundsten i et hus, så er de ikke så pæne. Det er for 'nemt' og ja, lidt Playmobilagtigt Jeg kan faktisk bedre lide de burps med mursten på ..

Håber dog de kommer i diverse grå, hvid og (mørke)røde farver. Flere klodser = mere sjov

Til top
Lars.Mogensen Se drop down
Panel
Panel

Medlem siden: 05-Januar-2010
Region: Nordsjælland
Point: 1518
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lars.Mogensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20-Februar-2012 kl. 18:02
Nydeligt hus, men nej, det ligner ikke rigtig LEGO.
En lille detalje: ved nærmere studie kan man ikke finde een eneste almindelig LEGO basic klods på det! Shocked
Til top
S.Skjødt-Ladefoged Se drop down
Dæk
Dæk
LUGBULK General

Medlem siden: 07-Marts-2011
Sted: DK
Region: Østjylland
Point: 16009
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér S.Skjødt-Ladefoged Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20-Februar-2012 kl. 18:03

Fantastisk lille hus, simpelt og dejligt med mennesker og dyr til at skabe liv omkring det.Thumbs Up

Søren Skjødt-Ladefoged.

LUGBULK General
Til top
Ole.F.Berry Se drop down
Klods
Klods

Medlem siden: 26-November-2011
Point: 235
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ole.F.Berry Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20-Februar-2012 kl. 18:11
Citat: Lars.Mogensen Lars.Mogensen skrev:

Nydeligt hus, men nej, det ligner ikke rigtig LEGO. En lille detalje: ved nærmere studie kan man ikke finde een eneste almindelig LEGO basic klods på det! Shocked

Ah, baseplaten, grantræet og blomsterstænglerne er da rimeligt gamle. Mener du før det? Der er nok ikke mange der kun moc'er med noget fra før de blev søsat
Til top
Svend.Erik.Saksun Se drop down
Dæk
Dæk

Medlem siden: 07-Oktober-2005
Point: 10156
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Svend.Erik.Saksun Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20-Februar-2012 kl. 18:53
Hej Carsten, Peter, Ole og Lars.

Personligt hilser jeg alle nye LEGO klodser/elementer velkommen. Det giver os - alt andet lige - flere muligheder for at udøve moc'ens svære kunst.

At jeg så heller ikke er specielt begejstret for den nye "mursten" skyldes ikke mønstret, men en eller anden udefirnerbar fornemmelse af det ligner en "kina-klods"...

@ Esben: Jeg kan godt lide huset. Du har fanget ånden i den tids parcelhuse.

Redigeret af Svend.Erik.Saksun - 20-Februar-2012 kl. 18:54
Til top
Jesper.Lindbæk Se drop down
Panel
Panel

Medlem siden: 17-Januar-2011
Point: 940
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jesper.Lindbæk Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20-Februar-2012 kl. 19:17
Jeg synes huset er super. Godt ramt.

Jeg er lidt ambivalent mht de nye mursten. På den ene side giver de en fed effekt brugt de rigtige steder. På den anden side så mangler der enten at der kommer murstensmønster på enderne eller at Lego producerer en 1x1 med mønster hele vejen rundt. Det dur ikke at man ikke kan sætte dem i forbandt og gøre bygningen stabil
Jesper Westlund Lindbæk

Oderint dum metuant

I don't suffer insanity, I enjoy every minute of it!
Til top
Ulrik.Hansen Se drop down
Dæk
Dæk

Medlem siden: 04-Marts-2008
Point: 7450
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ulrik.Hansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21-Februar-2012 kl. 04:26
Fedt hus, som også ville være flot med ordinære klodser i samme farve. Det er sandt at det får karakter af noget mere prefabbricato (og hvorfor ikke snuppe det marked med), men hvis vi fik en 1'er/hjørneklods/forbandt-mulighed samt flere valg i farver, kunne jeg virkelig se idéen i perspektiv. Det ville også lægge op til noget tilsvarende for Brick, Modified 1 x 2 with Grille (Grill) og andre facet-elementer. Så kunne vi snakke om LEGO® ånd Smile

Og hvad med udviklingen i panels ? Det næste bliver vel en 1'er 60

Det kunne også være lækkert, hvis vi fik smooth bricks (bricks med tile-top) som i Modulex. Så ville jeg ikke skulle lave dem her så tit:

Se det kunne være sejt!!! 

Redigeret af Ulrik.Hansen - 21-Februar-2012 kl. 04:27
Ulrik Hansen | Flickr-galleri
Til top
GlennGuldhammer Se drop down
Tagsten
Tagsten

Medlem siden: 17-Oktober-2008
Sted: Vendsyssel
Region: Vendsyssel
Point: 344
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér GlennGuldhammer Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21-Februar-2012 kl. 14:46

Super flot byggeri, syntes du har ramt 70er parcelhuset helt fantastisk, simpelt og uden en masse dikkedarer.Clap

Til top
Christian.Vils Se drop down
Tagsten
Tagsten

Medlem siden: 15-Februar-2011
Region: Vendsyssel
Point: 619
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Christian.Vils Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21-Februar-2012 kl. 15:32
Flot hus, men det strider jo lidt imod det man har lært om forbandt. Det er ikke noget der hjælper på stabiliteten at der kun findes en længde af dem - indtil videre. 
Hvis man skulle til at ønske noget, så kunne en plate 1x2 med groove også godt bruges til at lave sine egne mursten af, så ville det også kunne bygges i forbandt. 
Mon ikke der dukker andre murstensbrikker op inden alt for længe? 1x2x2 corner, 1x1, 1x3 og 1x4 ville være oplagte at supplere med som de næste - og så lige i lidt flere farver.Smile
Christian Vils
Til top
C.Behrens Se drop down
Dæk
Dæk

Medlem siden: 29-April-2008
Region: Trekantsområdet
Point: 5825
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér C.Behrens Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21-Februar-2012 kl. 15:57
Nydeligt hus Esben.
Klodserne giver en noget andet look end man er vant til at se på LEGO byggerier.
Jeg hilser klodserne velkommen, selv om jeg lige skal vænne mig til det nye look som det giver.
De giver nogle fine nye muligheder synes jeg.
Til top
Casper.Hansen Se drop down
Bestyrelse
Bestyrelse
Suppleant

Medlem siden: 16-Januar-2012
Point: 3039
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Casper.Hansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21-Februar-2012 kl. 16:51
Genialt og simpelt, det er næsten blevet for nemt.  Muligvis er det derfor at manden er gået til flasken.LOL

Okay, 70'er huset ville ikke være det samme i gule klodser uden murstens-mønster, så lidt nytte gør de.

Casper Hansen
Med 6 2x4 standard klodser kan du lave 915.103.765 kombinationer
Helt ærligt, Hvor klodset må man være?
Til top
René.Hoffmann Se drop down
Dæk
Dæk
Facebook kaptajn

Medlem siden: 24-Januar-2004
Point: 7680
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér René.Hoffmann Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21-Februar-2012 kl. 17:39
Det er muligt, at jeg er lidt langsom i opfattelsen.... (Ingen kommentarer på dén del af mit indlæg, tak)....men hvorfor skulle det ikke være muligt at bygge de her klodser i forbandt? Er det ikke bare en 1x2 klods med et murstens-mønster? Embarrassed
René Hoffmann

LEGO-holic by nature

Medlem af "Det Anarkistiske Firkløver"
Til top
Rasmus.Ansbjerg Se drop down
Liftarm
Liftarm

Medlem siden: 09-Februar-2011
Point: 2571
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus.Ansbjerg Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21-Februar-2012 kl. 18:41
Citat: René.Hoffmann René.Hoffmann skrev:

Det er muligt, at jeg er lidt langsom i opfattelsen.... (Ingen kommentarer på dén del af mit indlæg, tak)....men hvorfor skulle det ikke være muligt at bygge de her klodser i forbandt? Er det ikke bare en 1x2 klods med et murstens-mønster? Embarrassed

Hvis man forskyder klodserne med en knop fra hindanden, så passer det indrillede forbandt ikke sammen... :-( Så en lignende 1 x 4, samt hjørne klods hilser vi meget velkommen. Det vil løse de udfordringe ved Esbens hus, som folk har kommenteret...
Til top
Thomas.Seifert Se drop down
Klods
Klods

Medlem siden: 27-September-2011
Point: 113
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thomas.Seifert Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24-Februar-2012 kl. 11:58
Jeg er spændt på at se mere brug af murstensklodserne, jeg spottede desværre ikke huset på udstillingen og ved ikke om det er gengivelsen på billedet, men umiddelbart er det ikke en farve jeg er så vild med...
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum tilladelser Se drop down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.04
Copyright ©2001-2021 Web Wiz Ltd.

Denne side blev genereret på 0.113 sekunder.