Byggepladen Websted Genveje:
Hjemmesiden
Om foreningen
Event Kalender
Statistik om medlemmer
Byggebladet
Download

Forum start Forum start > Åbent område - alle(!) kan læse med her > Se min nyeste skabning
  Aktive emner Aktive emner RSS Feed - DSB Litra EA
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

DSB Litra EA

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Dennis.Tomsen Se drop down
Dæk
Dæk
Avatar

Medlem siden: 03-Oktober-2010
Sted: Danmark
Region: Trekantsområdet
Status: Offline
Point: 5406
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Dennis.Tomsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: DSB Litra EA
    Sendt: 05-December-2011 kl. 11:29

DSB Litra EA


Min model:


DSBs mere moderne rød/sort designerfarve for 1980erne.


Skala: ~1:60

Længde: 40 knopper

Bredde: 6 knopper

Klodsforbrug: 822

Designet: 2011 (uændret siden da på nær nye pantografer i 2017)


Lokomotivet som det så ud i 2013 med officielt LEGO pantograf-design:


Klistermærkerne er hjemmelavet og integreret i designet.






-----Tilføjet 30.07.2019-----

Renderingerne er højeste setting fra Stud.io med tilføjelse af egne "klistermærker" via PartDesigner værktøjet.


Hjulsættene er de korrekte 2+2 Smile




Nem afgang til IR Receiver, batteriboks  og kabinerne i begge ender af lokomotivet:




Byggeteknik for de nye pantografer:




Tre generationer af DSB lokomotiver side om side:
 


Redigeret af Dennis.Tomsen - 10-Juni-2023 kl. 01:17
Mit Flickr-galleri med langt bedre og højere opløsning end forum tillader
Til top
Anders.Nielsen Se drop down
Plade
Plade


Medlem siden: 20-August-2009
Sted: Denmark
Region: ikke oplyst
Status: Offline
Point: 52
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Anders.Nielsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05-December-2011 kl. 11:39
Virkelig flot lokomotiv!
LEGO burde hyre dig til en serie af danske lokomotiver!
Til top
F.Thomsen Se drop down
Klods
Klods
Avatar

Medlem siden: 04-August-2005
Sted: Denmark
Region: ikke oplyst
Status: Offline
Point: 168
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér F.Thomsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05-December-2011 kl. 11:57
Det er simpelthen rigtig flot, Dennis. Og den DSB parade er imponerende. Fantastisk.
Til top
Matias.Bendtsen Se drop down
Tagsten
Tagsten
Avatar

Medlem siden: 02-September-2011
Sted: danmark
Region: Vendsyssel
Status: Offline
Point: 654
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Matias.Bendtsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05-December-2011 kl. 12:03
tre stk. rigtig fine tog på række.Thumbs Up
det første jeg lagde mærke til var detaljen med Ole Lund Kirkegaard.Smile


Redigeret af Matias.Bendtsen - 05-December-2011 kl. 12:04
Matias bendtsen
UDEN H

simply building...

if you stop getting better, you stop being good.
Til top
Jørgen.Pedersen Se drop down
Liftarm
Liftarm
Avatar

Medlem siden: 28-Marts-2006
Sted: Denmark
Region: Hovedstadsområdet
Status: Offline
Point: 3906
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jørgen.Pedersen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05-December-2011 kl. 12:15
Ja den er rigtig flot. God detalje med de røde skørter
Jørgen Pedersen

§10 Man skal samvittighedsfuldt overholde de regler, der gælder for ens stilling, og såvel i som uden for tjenesten vise sig værdig til den agtelse og tillid, som stillingen kræver.
Til top
Jakob.Hestbæk Se drop down
Liftarm
Liftarm
Avatar

Medlem siden: 28-November-2010
Sted: Danmark
Region: Hovedstadsområdet
Status: Offline
Point: 2690
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jakob.Hestbæk Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05-December-2011 kl. 12:24
Absolut et flot lokomotiv, Jeg synes dog der mangler noget ved strømaftageren. Har den fået nummer 3024?

Citat: Matias.Bendtsen Matias.Bendtsen skrev:

det første jeg lagde mærke til var detaljen med Ole Lund Kirkegaard.Smile
På min skræm der står der Ole Kirk Kristiansen ?
Til top
Jørgen.Pedersen Se drop down
Liftarm
Liftarm
Avatar

Medlem siden: 28-Marts-2006
Sted: Denmark
Region: Hovedstadsområdet
Status: Offline
Point: 3906
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jørgen.Pedersen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05-December-2011 kl. 12:36
Har nu været hele Byggepladen igennem. Skulle til at skrive nogle grimme ord,Embarrassed men vil hermed takke for min julegave. Big smile  Ej blåt til lyst.  
Jørgen Pedersen

§10 Man skal samvittighedsfuldt overholde de regler, der gælder for ens stilling, og såvel i som uden for tjenesten vise sig værdig til den agtelse og tillid, som stillingen kræver.
Til top
Dennis.Tomsen Se drop down
Dæk
Dæk
Avatar

Medlem siden: 03-Oktober-2010
Sted: Danmark
Region: Trekantsområdet
Status: Offline
Point: 5406
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Dennis.Tomsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05-December-2011 kl. 13:06
Citat: Jakob.Hestbæk Jakob.Hestbæk skrev:

Absolut et flot lokomotiv, Jeg synes dog der mangler noget ved strømaftageren.
 
Ahh, strømaftagerne Embarrassed
Prøvede den ene 'fancy' løsning efter den anden, men LEGOs 'less is more' design viste sig hver gang at være....tja, pænere.
Tænker du på nogle kabler eller lignende?

Citat: Jakob.Hestbæk Jakob.Hestbæk skrev:

Har den fået nummer 3024?
Jeps, et par numre højere end den seneste produceret EA, så den kunne navngives som ønsket Wink
 
 


Redigeret af Dennis.Tomsen - 08-December-2011 kl. 13:05
Til top
Matias.Bendtsen Se drop down
Tagsten
Tagsten
Avatar

Medlem siden: 02-September-2011
Sted: danmark
Region: Vendsyssel
Status: Offline
Point: 654
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Matias.Bendtsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05-December-2011 kl. 13:34
Citat: Jakob.Hestbæk Jakob.Hestbæk skrev:

Absolut et flot lokomotiv, Jeg synes dog der mangler noget ved strømaftageren. Har den fået nummer 3024?

Citat: Matias.Bendtsen Matias.Bendtsen skrev:

det første jeg lagde mærke til var detaljen med Ole Lund Kirkegaard.Smile
På min SKRÆM der står der Ole Kirk Kristiansen ?
er det ikke også næsten det samme?Wink
det er også helt iorden hvis du er bange for din computerLOL

Redigeret af Matias.Bendtsen - 05-December-2011 kl. 13:37
Matias bendtsen
UDEN H

simply building...

if you stop getting better, you stop being good.
Til top
Jørgen.Pedersen Se drop down
Liftarm
Liftarm
Avatar

Medlem siden: 28-Marts-2006
Sted: Denmark
Region: Hovedstadsområdet
Status: Offline
Point: 3906
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jørgen.Pedersen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05-December-2011 kl. 13:35
Du må ikke snyde os på den måde Dennis. Også jeg var inde på jernbanen.dk . Men da jeg så googlede navnet fandt jeg ud af at du snød. Men han burde måske have sit navn på en DSB maskine.
Jørgen Pedersen

§10 Man skal samvittighedsfuldt overholde de regler, der gælder for ens stilling, og såvel i som uden for tjenesten vise sig værdig til den agtelse og tillid, som stillingen kræver.
Til top
Jakob.Hestbæk Se drop down
Liftarm
Liftarm
Avatar

Medlem siden: 28-November-2010
Sted: Danmark
Region: Hovedstadsområdet
Status: Offline
Point: 2690
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jakob.Hestbæk Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05-December-2011 kl. 13:49
Citat: Matias.Bendtsen Matias.Bendtsen skrev:

det er også helt iorden hvis du er bange for din computerLOL
Do'h. Men det er til tider skræmmende så meget tid jeg bruger ved computeren.
Til top
Peter.Vingborg Se drop down
Dæk
Dæk
Avatar
Byggebladets redaktør

Medlem siden: 29-Februar-2004
Sted: LEGO Fan Land
Region: Vestjylland
Status: Offline
Point: 7820
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter.Vingborg Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05-December-2011 kl. 14:24
Citat: Jakob.Hestbæk Jakob.Hestbæk skrev:

Absolut et flot lokomotiv, Jeg synes dog der mangler noget ved strømaftageren. Har den fået nummer 3024?
Citat: Matias.Bendtsen Matias.Bendtsen skrev:

det første jeg lagde mærke til var detaljen med Ole Lund Kirkegaard.Smile
På min skræm der står der Ole Kirk Kristiansen ?
Der er så en lille bitte detalje her. Han hed Ole Kirk Christiansen (hvis det er ham med trælegetøjet fra billund der refereres til) sønnen hed Godtfred Kirk Christiansen og barnebarnet hedder Kjeld Kirk Kristiansen. Det skulle efter sigende have været præsten, der var kommet til at skrive forkert i kirkebogen ved Kjelds dåb.

Redigeret af Peter.Vingborg - 05-December-2011 kl. 14:25
Til top
Dennis.Tomsen Se drop down
Dæk
Dæk
Avatar

Medlem siden: 03-Oktober-2010
Sted: Danmark
Region: Trekantsområdet
Status: Offline
Point: 5406
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Dennis.Tomsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05-December-2011 kl. 14:59
Ugh!
Heldigvis bliver stavemåden Ole Kirk Kristiansen benyttet på LEGOs egen hjemmeside, så det går nok Smile


Redigeret af Dennis.Tomsen - 05-December-2011 kl. 15:08
Til top
Jørgen.Pedersen Se drop down
Liftarm
Liftarm
Avatar

Medlem siden: 28-Marts-2006
Sted: Denmark
Region: Hovedstadsområdet
Status: Offline
Point: 3906
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jørgen.Pedersen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05-December-2011 kl. 15:46
Ja og på Google bliver Kristiansen og christiansen "brugt i flæg". 
Den der med præsten kender vi i min familie. Af konens 3 ægte søskende staves den enes efternavn med å og ikke med aa som i resten af hendes familie. Altervin skulle ellers være uden promiller. Confused   
Jørgen Pedersen

§10 Man skal samvittighedsfuldt overholde de regler, der gælder for ens stilling, og såvel i som uden for tjenesten vise sig værdig til den agtelse og tillid, som stillingen kræver.
Til top
Peter.Vingborg Se drop down
Dæk
Dæk
Avatar
Byggebladets redaktør

Medlem siden: 29-Februar-2004
Sted: LEGO Fan Land
Region: Vestjylland
Status: Offline
Point: 7820
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter.Vingborg Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05-December-2011 kl. 15:47
Citat: Dennis.Tomsen Dennis.Tomsen skrev:

Ugh!
Heldigvis bliver stavemåden Ole Kirk Kristiansen benyttet på LEGOs egen hjemmeside, så det går nok Smile
Hvad Censored - har de ændret på historien her på det sidste. I alle de bøger om LEGO Gruppen/LEGO Koncernen jeg har og hvor Godtfred selv har deltaget i deres tilblivelse, står der Ole Kirk Christiansen. Selv i 50 års jubilæumsbogen "50 år i leg" fra august 1982, som LEGO Gruppen selv har udgivet.  


Redigeret af Peter.Vingborg - 05-December-2011 kl. 15:51
Til top
Peter.Vingborg Se drop down
Dæk
Dæk
Avatar
Byggebladets redaktør

Medlem siden: 29-Februar-2004
Sted: LEGO Fan Land
Region: Vestjylland
Status: Offline
Point: 7820
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter.Vingborg Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05-December-2011 kl. 15:56
Nå, det kommer lige op på et højere sted. Uorden i historien går jo ikke.
 
Så kom der info fra højere sted:
Ole Kirk Kristiansen er DØBT Ole Kirk Kristiansen med K og derfor bruger vi det (LEGO Koncernen). Han underskrev sig selv med Ch, men det var ganske almindeligt tidligere. Godtfred er også døbt Kristiansen med K, men ændrede formeldt sit efternavn the Christiansen, da navneloven blev ændret i slutningen af 1980´erne. Kjeld er derfor også døbt Kristiansen med K.


Redigeret af Peter.Vingborg - 07-December-2011 kl. 17:53
Til top
Dennis.Tomsen Se drop down
Dæk
Dæk
Avatar

Medlem siden: 03-Oktober-2010
Sted: Danmark
Region: Trekantsområdet
Status: Offline
Point: 5406
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Dennis.Tomsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06-December-2011 kl. 07:40
Navnet var tænkt som en hyldest, men lad os komme tilbage til hvad tråden handler om, EA'eren Wink


Redigeret af Dennis.Tomsen - 08-December-2011 kl. 14:00
Til top
Jørgen.Pedersen Se drop down
Liftarm
Liftarm
Avatar

Medlem siden: 28-Marts-2006
Sted: Denmark
Region: Hovedstadsområdet
Status: Offline
Point: 3906
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jørgen.Pedersen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06-December-2011 kl. 13:03
Maskinen er jo lige smuk. Uanset hvad den hedder. Wink

Redigeret af Jørgen.Pedersen - 06-December-2011 kl. 13:11
Jørgen Pedersen

§10 Man skal samvittighedsfuldt overholde de regler, der gælder for ens stilling, og såvel i som uden for tjenesten vise sig værdig til den agtelse og tillid, som stillingen kræver.
Til top
Thomas.Seifert Se drop down
Klods
Klods
Avatar

Medlem siden: 27-September-2011
Region: ikke oplyst
Status: Offline
Point: 113
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thomas.Seifert Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06-December-2011 kl. 14:43
Super flot! Hvor og hvornår ser vi dem live?Thumbs Up
Til top
Dennis.Tomsen Se drop down
Dæk
Dæk
Avatar

Medlem siden: 03-Oktober-2010
Sted: Danmark
Region: Trekantsområdet
Status: Offline
Point: 5406
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Dennis.Tomsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06-December-2011 kl. 16:00
Hmmm, godt spørgsmål, måske får jeg mulighed for at tage trioen med til Klodsfest '12
Til top
 Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum tilladelser Se drop down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.04
Copyright ©2001-2021 Web Wiz Ltd.

Denne side blev genereret på 0.109 sekunder.