Byggepladen Websted Genveje:
Hjemmesiden
Om foreningen
Event Kalender
Statistik om medlemmer
Byggebladet
Download

Forum start Forum start > Åbent område - alle(!) kan læse med her > Se min nyeste skabning
  Aktive emner Aktive emner RSS Feed - DSB Litra MY
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

DSB Litra MY

 Besvar Besvar Side  <1 234
Forfatter
Besked
Rasmus.Ansbjerg Se drop down
Liftarm
Liftarm
Avatar

Medlem siden: 09-Februar-2011
Sted: Danmark
Region: ikke oplyst
Status: Offline
Point: 2571
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus.Ansbjerg Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16-Januar-2013 kl. 06:56
Citat: Thomas.Seifert Thomas.Seifert skrev:

Har jeg overset et billede af de nye boggier?Confused
 
LDD filerne i det første indlæg er opdateret... ikke billederne.
Til top
Thomas.Laursen Se drop down
Tagsten
Tagsten
Avatar

Medlem siden: 02-Maj-2012
Sted: Danmark
Region: ikke oplyst
Status: Offline
Point: 679
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thomas.Laursen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16-Januar-2013 kl. 08:06
Er det muligt at lave en klods stk. liste fra sådan en LDD fil? mere hvis man skulle have bestilt klodser hjem til at bygge den fine MY'er :D
Til top
Thomas.Laursen Se drop down
Tagsten
Tagsten
Avatar

Medlem siden: 02-Maj-2012
Sted: Danmark
Region: ikke oplyst
Status: Offline
Point: 679
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thomas.Laursen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16-Januar-2013 kl. 08:35
Ikke noget alligevel fandt det efter lidt søgen rundt omkring :D
Til top
Dennis.Tomsen Se drop down
Dæk
Dæk
Avatar

Medlem siden: 03-Oktober-2010
Sted: Danmark
Region: Trekantsområdet
Status: Offline
Point: 5406
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Dennis.Tomsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16-Januar-2013 kl. 18:04
---


Redigeret af Dennis.Tomsen - 11-Februar-2021 kl. 22:11
Mit Flickr-galleri med langt bedre og højere opløsning end forum tillader
Til top
Dennis.Tomsen Se drop down
Dæk
Dæk
Avatar

Medlem siden: 03-Oktober-2010
Sted: Danmark
Region: Trekantsområdet
Status: Offline
Point: 5406
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Dennis.Tomsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25-Marts-2013 kl. 08:06
Ny update (!)
 
Byggepladenmedlem Knud A. Albrechtsen har præsteret et imponerende arbejde og lavet kanonflotte PDF-byggevejledninger til mine toge og sagt god for at andre også må få glæde af dem Thumbs Up

Flere af hans PDF-byggevejledninger og klodsoversigter til mine toge kan frit downloades på hans hjemmeside:
http://www.snakebyte.dk/lego/instructions/trains/index.php


Redigeret af Dennis.Tomsen - 03-Juli-2023 kl. 23:24
Mit Flickr-galleri med langt bedre og højere opløsning end forum tillader
Til top
Rasmus.Ansbjerg Se drop down
Liftarm
Liftarm
Avatar

Medlem siden: 09-Februar-2011
Sted: Danmark
Region: ikke oplyst
Status: Offline
Point: 2571
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus.Ansbjerg Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25-Marts-2013 kl. 08:56
Citat: Dennis.Tomsen Dennis.Tomsen skrev:

Ny update (!)
 
Byggepladenmedlem Knud A. Albrechtsen har præsteret et imponerende arbejde og lavet kanonflotte PDF-byggevejledninger til mine toge og sagt god for at andre også må få glæde af dem Thumbs Up

Mit første indlæg er derfor opdateret med link til direkte download af byggevejledningerne.

Flere af hans PDF-byggevejledninger og BrickStore-klodsoversigter til mine toge kan frit downloades på hans hjemmeside:
http://www.snakebyte.dk/lego/instructions/trains/index.php
Sådan...!!!
Jeg håber i to fremover kan arbejde lidt sammen, så vi andre kan få gavn af dette... Smile
Til top
Jørgen.Pedersen Se drop down
Liftarm
Liftarm
Avatar

Medlem siden: 28-Marts-2006
Sted: Denmark
Region: Hovedstadsområdet
Status: Offline
Point: 3906
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jørgen.Pedersen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25-Marts-2013 kl. 11:39
Hatten af. Det er rigtig flot arbejde i begge har udført. 47
Det er jo lige til et link til Railbricks. com. Og så er Dennis, DSB og Byggepladen ude i verdenen.
Jørgen Pedersen

§10 Man skal samvittighedsfuldt overholde de regler, der gælder for ens stilling, og såvel i som uden for tjenesten vise sig værdig til den agtelse og tillid, som stillingen kræver.
Til top
Dennis.Tomsen Se drop down
Dæk
Dæk
Avatar

Medlem siden: 03-Oktober-2010
Sted: Danmark
Region: Trekantsområdet
Status: Offline
Point: 5406
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Dennis.Tomsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18-Oktober-2017 kl. 13:18
Så har Knud A. Albrechtsen og jeg været på spil igen med byggevejledningerne.

Passagervognene er alle gennemarbejdet udi fejl, småforbedringer og simplificering i klodsforbruget.

Litra BC er føjet til, med foto i første post Smile

Nye byggevejledninger er lagt op på snakebyte.dk Thumbs Up


P.S. Litra MY er ved at gennemgå samme proces Wink


Redigeret af Dennis.Tomsen - 11-Februar-2021 kl. 22:11
Mit Flickr-galleri med langt bedre og højere opløsning end forum tillader
Til top
Tomas.Lørup Se drop down
Panel
Panel
Avatar
Suppleant i bestyrelsen

Medlem siden: 17-December-2010
Sted: Danmark
Region: Nordvestjylland
Status: Offline
Point: 1529
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tomas.Lørup Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18-Oktober-2017 kl. 15:12
THY test?
Intet er umuligt for den, der bærer viljen i hjertet.
Til top
Knud.A.Albrechtsen Se drop down
Liftarm
Liftarm
Avatar

Medlem siden: 02-November-2012
Sted: Danmark
Region: Midtjylland
Status: Offline
Point: 2608
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Knud.A.Albrechtsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18-Oktober-2017 kl. 16:26
Citat: Tomas.Lørup Tomas.Lørup skrev:

THY test?


Så skal skidtet jo limes sammen , hvis det skal holde til det WinkTongue
Knud Ahrnell Albrechtsen

http://www.snakebyte.dk/lego
Til top
Dennis.Tomsen Se drop down
Dæk
Dæk
Avatar

Medlem siden: 03-Oktober-2010
Sted: Danmark
Region: Trekantsområdet
Status: Offline
Point: 5406
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Dennis.Tomsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19-Oktober-2017 kl. 01:01
Citat: Tomas.Lørup Tomas.Lørup skrev:

THY test?


Nok ikke nødvendigt denne gang, vognene har vist kørt rundt på diverse udstillinger i flere år nu uden bøvl

Redigeret af Dennis.Tomsen - 19-Oktober-2017 kl. 01:02
Mit Flickr-galleri med langt bedre og højere opløsning end forum tillader
Til top
Jørgen.Pedersen Se drop down
Liftarm
Liftarm
Avatar

Medlem siden: 28-Marts-2006
Sted: Denmark
Region: Hovedstadsområdet
Status: Offline
Point: 3906
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Jørgen.Pedersen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19-Oktober-2017 kl. 08:22
Citat: Dennis.Tomsen Dennis.Tomsen skrev:


Simplificering i klodsforbruget.

Hvad skal vi så med alle de klodser vi nu har i overskud ? Big smile
Jørgen Pedersen

§10 Man skal samvittighedsfuldt overholde de regler, der gælder for ens stilling, og såvel i som uden for tjenesten vise sig værdig til den agtelse og tillid, som stillingen kræver.
Til top
Dennis.Tomsen Se drop down
Dæk
Dæk
Avatar

Medlem siden: 03-Oktober-2010
Sted: Danmark
Region: Trekantsområdet
Status: Offline
Point: 5406
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Dennis.Tomsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19-Oktober-2017 kl. 09:25
Citat: Jørgen.Pedersen Jørgen.Pedersen skrev:

Citat: Dennis.Tomsen Dennis.Tomsen skrev:


Simplificering i klodsforbruget

Hvad skal vi så med alle de klodser vi nu har i overskud ?


Kun fantasien sætter grænsen, Jørgen, også selvom den er lidt udfordret ved at overskuddet mest er røde 1x1 og hvide 2x2 standard klodser
Mit Flickr-galleri med langt bedre og højere opløsning end forum tillader
Til top
Jørgen.Pedersen Se drop down
Liftarm
Liftarm
Avatar

Medlem siden: 28-Marts-2006
Sted: Denmark
Region: Hovedstadsområdet
Status: Offline
Point: 3906
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jørgen.Pedersen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19-Oktober-2017 kl. 10:45
Et lille danebrogsflag måske Smile
Jørgen Pedersen

§10 Man skal samvittighedsfuldt overholde de regler, der gælder for ens stilling, og såvel i som uden for tjenesten vise sig værdig til den agtelse og tillid, som stillingen kræver.
Til top
Dennis.Tomsen Se drop down
Dæk
Dæk
Avatar

Medlem siden: 03-Oktober-2010
Sted: Danmark
Region: Trekantsområdet
Status: Offline
Point: 5406
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (2) Tak(2)   Citér Dennis.Tomsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02-September-2018 kl. 20:30
Endnu en gammel tråd (2011!) bliver bragt op til overfalden igen med endnu en opdatering:

Version 2.0 af DSB Litra MY:



Denne gang dog kun en højkvalitetsrendering fra Stud.io med brug af decals-funktionen i PartsDesigner. 

Den er dog bygget irl og forberedt til 9v, PF, PUp, frontlys og indebelysning...og der er lavet tre-akslede boogier - til pynt 🙂


Redigeret af Dennis.Tomsen - 09-Januar-2021 kl. 10:58
Mit Flickr-galleri med langt bedre og højere opløsning end forum tillader
Til top
Dennis.Tomsen Se drop down
Dæk
Dæk
Avatar

Medlem siden: 03-Oktober-2010
Sted: Danmark
Region: Trekantsområdet
Status: Offline
Point: 5406
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (3) Tak(3)   Citér Dennis.Tomsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22-Oktober-2020 kl. 13:29
Så fik Knud og jeg afsluttet noget af et hængeparti og gjort byggevejledningen færdig til version 2.0 (og sidste) af min DSB Litra MY Smile

Indretningen til frontlys og indebelysning blev fjernet pga. finurlighederne derved, men det burde slet ikke være svært at modde dem ind igen Wink

Redigeret af Dennis.Tomsen - 23-Oktober-2020 kl. 01:39
Mit Flickr-galleri med langt bedre og højere opløsning end forum tillader
Til top
Niels.J.Smedegaard Se drop down
Panel
Panel
Avatar

Medlem siden: 21-April-2018
Region: Sønderjylland
Status: Offline
Point: 945
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Niels.J.Smedegaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22-Oktober-2020 kl. 14:14
Okay - en tråd fra 2011. Så tror da pokker, at jeg ikke husker den. Smile
 
Når det så er sagt - jeg havde egentlig glemt det, men kunne med det samme genkende kiosk-afsnittet. Jeg VED, at jeg i 1985 har købt pølser i vognen. Jeg tror endda jeg har købt HAPS-dogs der.
(DSB-kioskernes bløde version af fransk hotdog.)
 
Ekstremt vellignende.
Mvh
Niels
Lego Abuser Group
Til top
Lars.Kristensen Se drop down
Liftarm
Liftarm


Medlem siden: 10-Januar-2006
Sted: Denmark
Region: Østjylland
Status: Offline
Point: 2112
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Lars.Kristensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16-Februar-2021 kl. 19:09
Citat: Lars.Kristensen Lars.Kristensen skrev:

- og til os som ikke kan finde ud af det selv - har du en arbejdstegning, ikke at jeg har klodserne men en dag..............
og den kom så nu, næsten 10 år senere har jeg endelig fået købt ind til en MZ'er, dog kun i 6 knoppers bredde. En afsøgning af egne klodser og indkøb i tre butikker + køb på Byggepladen gør at jeg forhåbentlig ved påsketid kan vise en MOC kopi. Så håber jeg blot ikke det tager yderligere 10 år at få bygget lidt vogne ...
Lars Kristensen
Til top
Dennis.Tomsen Se drop down
Dæk
Dæk
Avatar

Medlem siden: 03-Oktober-2010
Sted: Danmark
Region: Trekantsområdet
Status: Offline
Point: 5406
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Dennis.Tomsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19-Februar-2021 kl. 00:37
Citat: Lars.Kristensen Lars.Kristensen skrev:

Citat: Lars.Kristensen Lars.Kristensen skrev:

- og til os som ikke kan finde ud af det selv - har du en arbejdstegning, ikke at jeg har klodserne men en dag..............
og den kom så nu, næsten 10 år senere har jeg endelig fået købt ind til en MZ'er, dog kun i 6 knoppers bredde. En afsøgning af egne klodser og indkøb i tre butikker + køb på Byggepladen gør at jeg forhåbentlig ved påsketid kan vise en MOC kopi. Så håber jeg blot ikke det tager yderligere 10 år at få bygget lidt vogne ...

Bedre sent end aldrig - og så får du også den seneste version Big smile


Redigeret af Dennis.Tomsen - 19-Februar-2021 kl. 00:38
Mit Flickr-galleri med langt bedre og højere opløsning end forum tillader
Til top
 Besvar Besvar Side  <1 234

Skift forum Forum tilladelser Se drop down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.04
Copyright ©2001-2021 Web Wiz Ltd.

Denne side blev genereret på 0.109 sekunder.