Byggepladen Websted Genveje:
Hjemmesiden
Om foreningen
Event Kalender
Statistik om medlemmer
Byggebladet
Download

Forum start Forum start > Åbent område - alle(!) kan læse med her > Se min nyeste skabning
  Aktive emner Aktive emner RSS Feed - DSB Litra MY
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

DSB Litra MY

 Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
Steen.Villumsen Se drop down
Panel
Panel
Avatar

Medlem siden: 07-August-2006
Sted: Denmark
Region: Trekantsområdet
Status: Offline
Point: 1266
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Steen.Villumsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15-November-2011 kl. 15:03
Nøj hvor lækkert et tog. Bringer minder tilbage fra da jeg som barn boede op af banen og så de store trække forbi. Top flot udførelse Clap
Til top
Patrick.Garnild Se drop down
Knop
Knop
Avatar

Medlem siden: 05-September-2010
Region: ikke oplyst
Status: Offline
Point: 2
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Patrick.Garnild Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17-November-2011 kl. 05:03
Hej Dennis
 
Jeg er nybegynder med alt dette, så kunne du evt hjælpe mig
Jeg har lagt din byggefil ned på mit skrivebord
Jeg har lego Digital designer på min computer
Når jeg så prøver at åbne din fil i dette program, så siger den
at der er et problem med " the license for the Vortek Toolkit "
Er det noget i den fil eller er det noget på min computer, som er skyld i dette ?
Til top
Patrick.Garnild Se drop down
Knop
Knop
Avatar

Medlem siden: 05-September-2010
Region: ikke oplyst
Status: Offline
Point: 2
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Patrick.Garnild Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17-November-2011 kl. 05:06
Hej Dennis
 
Jeg har løst problemet, jeg skal bare importe den
 
Hilsen
Patrick
 
Til top
Dennis.Tomsen Se drop down
Dæk
Dæk
Avatar

Medlem siden: 03-Oktober-2010
Sted: Danmark
Region: Trekantsområdet
Status: Offline
Point: 5406
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Dennis.Tomsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18-Maj-2012 kl. 11:31
Vognene er alle i skala 1:60, 48 knopper lange og 6 knopper brede, og består af 385 klodser (litra A), 400 klodser (Litra B) og 452 klodser (Litra Bk).
 
Litra A:
 

 
Sort 'gummikant' ala Lars Mogensen Embarrassed
 



Litra B:
 



Litra Bk:


 
Kioskdelen er såmænd bygget, ikke påklisteret LOL



-----opdateret 18.10.2017-----

Så kom sovevognen Litra Bc til Smile


Alle fire passagervogne:




Redigeret af Dennis.Tomsen - 11-Februar-2021 kl. 22:10
Mit Flickr-galleri med langt bedre og højere opløsning end forum tillader
Til top
Morten.Dalermoen Se drop down
Panel
Panel
Avatar

Medlem siden: 30-Juli-2010
Sted: Norge
Region: ikke oplyst
Status: Offline
Point: 1658
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Morten.Dalermoen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18-Maj-2012 kl. 12:02
Det er noen gode vogne, men måske taget er noget for fladt.
Morten Dalermoen
Til top
Dennis.Tomsen Se drop down
Dæk
Dæk
Avatar

Medlem siden: 03-Oktober-2010
Sted: Danmark
Region: Trekantsområdet
Status: Offline
Point: 5406
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Dennis.Tomsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18-Maj-2012 kl. 12:25
Desværre ja  Cry
 
Jeg kunne have benyttet enten
Brich, Arch 1x3x2 Curved Top eller Brich, Arch 1x6x2 Curved Top i sort eller mørkegrå i stedet for, men så var prisen på vognene blevet endnu mere pebrede end den er i forvejen, og så får det forholdvis flade tag vognene til at matche MY'eren nogenlunde i højden - med  6 knopper i bredden bliver togmateriel i LEGO hurtigt for højt og derved smalt 78


Redigeret af Dennis.Tomsen - 18-Maj-2012 kl. 12:33
Til top
Morten.Dalermoen Se drop down
Panel
Panel
Avatar

Medlem siden: 30-Juli-2010
Sted: Norge
Region: ikke oplyst
Status: Offline
Point: 1658
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Morten.Dalermoen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18-Maj-2012 kl. 12:42


Redigeret af Morten.Dalermoen - 18-Maj-2012 kl. 12:43
Morten Dalermoen
Til top
Morten.Dalermoen Se drop down
Panel
Panel
Avatar

Medlem siden: 30-Juli-2010
Sted: Norge
Region: ikke oplyst
Status: Offline
Point: 1658
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Morten.Dalermoen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18-Maj-2012 kl. 12:48
På billede ses Christoffer`s vogne i front...de har god høyde og en god høyde mellom vogne og lokomotiv..
 
For de med gode øyne kan se at det står NSB på de vogne (vi fikk gravert NSB natten mellom eventdagene i Oslo uden Christoffer`s vitenLOL)
Morten Dalermoen
Til top
Dennis.Tomsen Se drop down
Dæk
Dæk
Avatar

Medlem siden: 03-Oktober-2010
Sted: Danmark
Region: Trekantsområdet
Status: Offline
Point: 5406
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Dennis.Tomsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18-Maj-2012 kl. 12:59
Nu er Christoffer's version af MY'eren vist nok også højere end min, og hans beholdning af klodser (eller pengepung) givet større end min Wink
 
Men point taken LOLApproveThumbs Up


Redigeret af Dennis.Tomsen - 20-Maj-2012 kl. 11:57
Til top
Morten.Dalermoen Se drop down
Panel
Panel
Avatar

Medlem siden: 30-Juli-2010
Sted: Norge
Region: ikke oplyst
Status: Offline
Point: 1658
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Morten.Dalermoen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18-Maj-2012 kl. 13:08
Måske er Brick, Arch 1 x 6 x 2 Curved Top er noe for oss "togtosser" å nominere neste år til Lugbulk?Smile
Morten Dalermoen
Til top
Dennis.Tomsen Se drop down
Dæk
Dæk
Avatar

Medlem siden: 03-Oktober-2010
Sted: Danmark
Region: Trekantsområdet
Status: Offline
Point: 5406
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Dennis.Tomsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18-Maj-2012 kl. 20:11
Og så alligevel en form for modsvar, Morten LOL

Jeg har leget lidt med forskellige løsninger i LDD.
Første eksempel er min løsning, andet eksempel til højre 'din' løsning.
De øvrige eksempler nedenunder andre tænkte løsninger.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Min løsning synes rigtigt nok for flad, med måske en eller to flader i højden for lav. 'Din' løsning derimod synes for høj, med nok samme antal flader, en eller to, til en vogn med 6 knoppers bredde. De to efterfølgende løsninger synes mere passende i højden, men synes for lidt runde langs kanten. Sidste løsning synes lidt for lav, men ok tæt på, desværre uden mulighed for 'udluftningsklodser' langs midten af taget.
Som jeg ser det, så synes ingen af løsningerne speciel korrekte. Forklaringen er nok, at taget faktisk burde starte længere ned ad siderne end klodserne tillader - især togdørene med 5 klodsers højde, de store togvinduer og når taget skal kunne løftes af. Så i sidste ende er det vel et spørgsmål om smag og behag - og kompromiser - som altid med klodser.
 
Nuvel, back to the drawing board - ved lejlighed LOL


Redigeret af Dennis.Tomsen - 11-Februar-2021 kl. 21:51
Mit Flickr-galleri med langt bedre og højere opløsning end forum tillader
Til top
Jørgen.Pedersen Se drop down
Liftarm
Liftarm
Avatar

Medlem siden: 28-Marts-2006
Sted: Denmark
Region: Hovedstadsområdet
Status: Offline
Point: 3906
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jørgen.Pedersen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19-Maj-2012 kl. 02:05
Citat: Morten.Dalermoen Morten.Dalermoen skrev:

Måske er Brick, Arch 1 x 6 x 2 Curved Top er noe for oss "togtosser" å nominere neste år til Lugbulk?Smile
Ja Morten, sammen med hjul og boggier.
Du må lave en tråd så vi kan samlke tingene sammen der, så vi ikke glemmer det.
Jørgen Pedersen

§10 Man skal samvittighedsfuldt overholde de regler, der gælder for ens stilling, og såvel i som uden for tjenesten vise sig værdig til den agtelse og tillid, som stillingen kræver.
Til top
Martin.Bruun Se drop down
Dæk
Dæk
Avatar

Medlem siden: 24-Januar-2004
Sted: Denmark
Region: Hovedstadsområdet
Status: Offline
Point: 5294
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Martin.Bruun Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19-Maj-2012 kl. 03:36
Citat: Jørgen.Pedersen Jørgen.Pedersen skrev:

Citat: Morten.Dalermoen Morten.Dalermoen skrev:

Måske er Brick, Arch 1 x 6 x 2 Curved Top er noe for oss "togtosser" å nominere neste år til Lugbulk?Smile
Ja Morten, sammen med hjul og boggier.
Du må lave en tråd så vi kan samlke tingene sammen der, så vi ikke glemmer det.
 
Lidt tidligt men ok, når behovet er der. Smile
 
Jeg har åbnet en elementdebattråd her:
Martin Bruun



"A man builds with his brain and not with his hands"

- Brickelangelo
Til top
Morten.Dalermoen Se drop down
Panel
Panel
Avatar

Medlem siden: 30-Juli-2010
Sted: Norge
Region: ikke oplyst
Status: Offline
Point: 1658
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Morten.Dalermoen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19-Maj-2012 kl. 03:38
Citat: Dennis.Tomsen Dennis.Tomsen skrev:

 
Jeg har leget lidt med forskellige løsninger i LDD.
Første eksempel er min løsning, andet eksempel til højre 'din' løsning.
De øvrige eksempler nedenunder andre tænkte løsninger.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Min løsning synes rigtigt nok for flad, med måske en eller to flader i højden for lav. 'Din' løsning derimod synes for høj, med nok samme antal flader, en eller to, til en vogn med 6 knoppers bredde. De to efterfølgende løsninger synes mere passende i højden, men synes for lidt runde langs kanten. Sidste løsning synes lidt for lav, men ok tæt på, desværre uden mulighed for 'udluftningsklodser' langs midten af taget.
Som jeg ser det, så synes ingen af løsningerne speciel korrekte. Forklaringen er nok, at taget faktisk burde starte længere ned ad siderne end klodserne tillader - især togdørene med 5 klodsers højde, de store togvinduer og når taget skal kunne løftes af. Så i sidste ende er det vel et spørgsmål om smag og behag - og kompromiser - som altid med klodser.
 
Nuvel, back to the drawing board - ved lejlighed LOL
Flot oppsett av forskjellige løsninger af takSmile. Vi har de samme vogne i Norge og har testet ud alle teknikker du viser fram i 6 knoppers bredde. Tettest på kom jeg med 8 knoppers bredde, men  tilbake til 6 knoppers bredde så syns jeg at en jevn rund bue på taket er det viktigste (ja, den bliver litt høyere enn orginalen). Og tar du vekk muligheden for å ta af taket, reduseres høyden... Men som du sier: det er et spørgsmål om smag og behag - og kompromiser - som altid med kloser....
Morten Dalermoen
Til top
René.Hoffmann Se drop down
Dæk
Dæk
Avatar
Facebook kaptajn

Medlem siden: 24-Januar-2004
Sted: Denmark
Region: Hovedstadsområdet
Status: Offline
Point: 7658
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér René.Hoffmann Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19-Maj-2012 kl. 19:03
Jeg synes, at de nederste modeller i venstre kolonne er dem, der rammer bedst - i mangel af bedre...

Mht, udluftningsklodser - kan man ikke lave taget som i eksemplet - men der, hvor udluftningsklodserne skal sidde - lave et kompromis med en af de andre løsninger?
René Hoffmann

LEGO-holic by nature



Medlem af "Det Anarkistiske Firkløver"
Til top
Dennis.Tomsen Se drop down
Dæk
Dæk
Avatar

Medlem siden: 03-Oktober-2010
Sted: Danmark
Region: Trekantsområdet
Status: Offline
Point: 5406
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Dennis.Tomsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20-Maj-2012 kl. 09:40
Jovist, som taget på min postvogn, men en jævn og rund bue, som Morten skriver om, er det dog ikke. Derudover synes jeg heller ikke forskellen er særlig stor mellem min løsning og den nederste irl - typisk ses passagervognene jo skævt oppe fra og ned og ikke lige på fra siden som på billederne.
Når det er sagt, så er sorte Slope, Curved 3x1 No Studs ok billige, selvom det nok skal bruges 90+ per vogn såfremt udluftningerne droppes LOL 


Redigeret af Dennis.Tomsen - 20-Maj-2012 kl. 09:41
Til top
Dennis.Tomsen Se drop down
Dæk
Dæk
Avatar

Medlem siden: 03-Oktober-2010
Sted: Danmark
Region: Trekantsområdet
Status: Offline
Point: 5406
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Dennis.Tomsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07-Oktober-2012 kl. 19:01
Lidt kedelig update.
 
Passagervognenes boogier med (technic) tværaksler af plastik viste sig desværre at være et klokkeklart no-go på LEGO Fan Weekend. Kombinationen af friktion + længde + vægt medførte at et lokomotiv med 9v motor havde svært ved at trække bare een af dem, selv på en lige strækning med fuld kraft Unhappy
 
Lektion lært, back to the drawing board og tværaksler af metal Wink


Redigeret af Dennis.Tomsen - 16-Januar-2013 kl. 18:17
Til top
MortenHjortshøj Se drop down
Panel
Panel
Avatar

Medlem siden: 13-Oktober-2008
Sted: Denmark
Region: Østjylland
Status: Offline
Point: 1202
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MortenHjortshøj Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08-Oktober-2012 kl. 02:29
De sidder lige i skabet, det ligner jo noget i "jern" der mangler bare et Märklin mærke på Clap
Hvis jeg var en "tog knop" ville jeg ønske disse.
 
Jeg skulle måske allligevel havde købt en "tog pakke" i Skærbæk.....
Morten Hjortshøj Rasmussen
Til top
Jørgen.Pedersen Se drop down
Liftarm
Liftarm
Avatar

Medlem siden: 28-Marts-2006
Sted: Denmark
Region: Hovedstadsområdet
Status: Offline
Point: 3906
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jørgen.Pedersen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18-Oktober-2012 kl. 13:34
Medens vi venter på den tekniske løsning af boggie problemet har jeg været på jagt efter "LItra".  markeringen midt på vognen. Har ikke kunne finde noget på de sider jeg har besøgt, og ikke været på en station hvor der lige holdt en rød togvogn. Har nu efter Knuds anvisninger fået en klar tape med hvidt tekst til min Brother og ville gerne færdigøre vognene. Hvad står der egentlig i de tre linier.?  
Kan for øvrigt kun anbefale brother 1230 PC. Der styrtes størrelse af tekst og skrifttyper via din PCér .
Og du kan have flere linier under hinanden med forskelligt "Font, osv. " Og så er den billig.


Redigeret af Jørgen.Pedersen - 18-Oktober-2012 kl. 13:35
Jørgen Pedersen

§10 Man skal samvittighedsfuldt overholde de regler, der gælder for ens stilling, og såvel i som uden for tjenesten vise sig værdig til den agtelse og tillid, som stillingen kræver.
Til top
Jakob.Hestbæk Se drop down
Liftarm
Liftarm
Avatar

Medlem siden: 28-November-2010
Sted: Danmark
Region: Hovedstadsområdet
Status: Offline
Point: 2690
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jakob.Hestbæk Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18-Oktober-2012 kl. 16:05
Citat: Jørgen.Pedersen Jørgen.Pedersen skrev:

 Hvad står der egentlig i de tre linier.?  
Billeder af B vogne her
 
De tre liniers tekst kunne være
 
DSB
50 86 20-80 322-1
B
Til top
 Besvar Besvar Side  <1234>

Skift forum Forum tilladelser Se drop down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.04
Copyright ©2001-2021 Web Wiz Ltd.

Denne side blev genereret på 0.109 sekunder.