Byggepladen Websted Genveje:
Hjemmesiden
Om foreningen
Event Kalender
Statistik om medlemmer
Byggebladet
Download

Forum start Forum start > Åbent område - alle(!) kan læse med her > Se min nyeste skabning
  Aktive emner Aktive emner RSS Feed - DSB Litra MY
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

DSB Litra MY

 Besvar Besvar Side  123 4>
Forfatter
Besked
Dennis.Tomsen Se drop down
Dæk
Dæk
Avatar

Medlem siden: 03-Oktober-2010
Sted: Danmark
Region: Trekantsområdet
Status: Offline
Point: 5406
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Dennis.Tomsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: DSB Litra MY
    Sendt: 11-November-2011 kl. 12:06

Som lovet i min MZ-tråd, min DSB Litra MY (III).

MY’eren er igen i skala 1:60 (det samme som købesættene), 38 knopper langt, 6 knopper bredt og består af 522 klodser.

Hjulsættene er stadigvæk ikke de korrekte 3+3, til gengæld er lokomotivet fuldt PF-funktionsdygtigt.

Klistermærkerne er hjemmelavet og denne gang ingen malede dele LOL
 
 
MY’eren var egentlig mit første forsøg udi DSB lokomotiver, og er derfor en langt mere simpel konstruktion end mit andet forsøg, MZ’eren. Inspirationen fra de utallige andre tilsvarende forsøg på nettet skinner også langt tydeligere igennem - det er ikke altid lige nemt at genopfinde den dybe tallerken Embarrassed


Redigeret af Dennis.Tomsen - 11-Februar-2021 kl. 21:59
Mit Flickr-galleri med langt bedre og højere opløsning end forum tillader
Til top
Stefan.Sandbeck Se drop down
Panel
Panel
Avatar

Medlem siden: 30-Oktober-2008
Sted: Denmark
Region: Vestsjælland
Status: Offline
Point: 1276
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Stefan.Sandbeck Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11-November-2011 kl. 12:10
man får helt lyst til at bygge tog det er saftsusme flotClap
Stefan Sandbeck

Den ABS afhængige Autolakere
(citat fra Kundby)

TC8
Til top
Lars.Fink.Hansen Se drop down
Liftarm
Liftarm
Avatar

Medlem siden: 03-Oktober-2010
Sted: Danmark
Region: Sønderjylland
Status: Offline
Point: 3221
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lars.Fink.Hansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11-November-2011 kl. 12:15
HOLD DA K... det er klasse -ligner lige på en prik - elsker dit SNOT foran på toget og dit trappetrin fra førerhusene er super - er bare imponeret over de togsæt i bygger Clap80
 
Det kan godt være det er en mere simpel konstruktion men den sidder til gengæld lige i skabet
 
Flot flot
Lars Fink Hansen
Til top
Jesper.Lindbæk Se drop down
Panel
Panel
Avatar

Medlem siden: 17-Januar-2011
Sted: Danmark
Region: Nordsjælland
Status: Offline
Point: 925
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jesper.Lindbæk Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11-November-2011 kl. 21:58
Hvor er det smukt...
Jesper Westlund Lindbæk



Oderint dum metuant



I don't suffer insanity, I enjoy every minute of it!
Til top
F.Thomsen Se drop down
Klods
Klods
Avatar

Medlem siden: 04-August-2005
Sted: Denmark
Region: ikke oplyst
Status: Offline
Point: 168
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér F.Thomsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12-November-2011 kl. 05:07
Fantastisk flotte modeller du har kreeret. Imponerende arbejde. Må jeg opfordre dig til at lave lyntoget MA. Det kan du jo lave i to versioner sølv/grå og rød.
Mvh. Flemming.
Til top
Lars.Kristensen Se drop down
Liftarm
Liftarm


Medlem siden: 10-Januar-2006
Sted: Denmark
Region: Østjylland
Status: Offline
Point: 2112
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lars.Kristensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12-November-2011 kl. 05:39
- og til os som ikke kan finde ud af det selv - har du en arbejdstegning, ikke at jeg har klodserne men en dag..............
Lars Kristensen
Til top
Dennis.Tomsen Se drop down
Dæk
Dæk
Avatar

Medlem siden: 03-Oktober-2010
Sted: Danmark
Region: Trekantsområdet
Status: Offline
Point: 5406
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Dennis.Tomsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12-November-2011 kl. 06:03
Sådan da, min LXF-arbejdsfil til LDD (LEGO Digital Designer) kan downloades i mit første indlæg Smile
Til top
C.Behrens Se drop down
Dæk
Dæk
Avatar

Medlem siden: 29-April-2008
Sted: Denmark
Region: Trekantsområdet
Status: Offline
Point: 5416
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér C.Behrens Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12-November-2011 kl. 09:04
Rigtig godt gået Dennis. Tror ikke der er meget man kan sætte en finger på der.
Med alle de DSB tog der har været her på det sidste har jeg også fået lyst til at give det et forsøg snarrest.
 
-Så jeg er glad for at du har lagt din ldd fil ud. Tak for det!
Til top
René.Hoffmann Se drop down
Dæk
Dæk
Avatar
Facebook kaptajn

Medlem siden: 24-Januar-2004
Sted: Denmark
Region: Hovedstadsområdet
Status: Offline
Point: 7658
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér René.Hoffmann Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12-November-2011 kl. 09:56
Hold da op - jeg skal da lige love for, at der sker noget på Byggepladen for tiden...

Både tog-tosserne og castle-tosserne er da rigtig hoppet ud af skabet! Fedt! Clap

Og det vælter frem med fede modeller i begge fora....

Din MY'er er også i verdensklasse... Klodsfest? Lego World? Skærbæk? Wink

Citat: F.Thomsen F.Thomsen skrev:

Må jeg opfordre dig til at lave lyntoget MA. Det kan du jo lave i to versioner sølv/grå og rød.



Jeg er HELT enig! MA'eren ville jeg også meget gerne se i Lego! Men jeg kunne nu bedst lide den i rød med det sorte/mørkegrå tag... Så lav den version først... Wink
René Hoffmann

LEGO-holic by nature



Medlem af "Det Anarkistiske Firkløver"
Til top
Frederik.Pedersen Se drop down
Klods
Klods
Avatar

Medlem siden: 31-Oktober-2010
Region: ikke oplyst
Status: Offline
Point: 146
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Frederik.Pedersen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12-November-2011 kl. 10:56

Fantastisk fedt tog!!! 

Syntes virkelig at der bliver langt super mange fede tog ud her på Byggepladden!
 
Det er jo sådan nogle der kommer til, at køre her ovre i Jylland262
Til top
Jesper.Lindbæk Se drop down
Panel
Panel
Avatar

Medlem siden: 17-Januar-2011
Sted: Danmark
Region: Nordsjælland
Status: Offline
Point: 925
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jesper.Lindbæk Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12-November-2011 kl. 13:58
Hvad med at lave IC4/MG? Der behøver du ikke gøre plads til motor, for det kan alligevel ikke køreWink
Jesper Westlund Lindbæk



Oderint dum metuant



I don't suffer insanity, I enjoy every minute of it!
Til top
GlennGuldhammer Se drop down
Tagsten
Tagsten
Avatar

Medlem siden: 17-Oktober-2008
Sted: Vendsyssel
Region: Vendsyssel
Status: Offline
Point: 344
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér GlennGuldhammer Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12-November-2011 kl. 15:43
Har ingen forstand på tog, men det der, det syntes jeg er i orden, super flot
Glenn Guldhammer
Til top
Ulrik.Hansen Se drop down
Dæk
Dæk
Avatar

Medlem siden: 04-Marts-2008
Sted: Denmark
Region: Hovedstadsområdet
Status: Offline
Point: 7227
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ulrik.Hansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12-November-2011 kl. 17:38
Rigtig flot! Jeg kan næsten lugte diesel-olien LOL
Ulrik Hansen | Flickr-galleri
Til top
Jørgen.Pedersen Se drop down
Liftarm
Liftarm
Avatar

Medlem siden: 28-Marts-2006
Sted: Denmark
Region: Hovedstadsområdet
Status: Offline
Point: 3906
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jørgen.Pedersen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13-November-2011 kl. 02:50
Tak for filen Thumbs Up
Det må da være denne, og i den farve "Nogen" kaster sig over næste gang.  Ikke så stort et projekt som en MA. Flere billeder på Jernbanen.dk 


Redigeret af Jørgen.Pedersen - 13-November-2011 kl. 03:02
Jørgen Pedersen

§10 Man skal samvittighedsfuldt overholde de regler, der gælder for ens stilling, og såvel i som uden for tjenesten vise sig værdig til den agtelse og tillid, som stillingen kræver.
Til top
F.Thomsen Se drop down
Klods
Klods
Avatar

Medlem siden: 04-August-2005
Sted: Denmark
Region: ikke oplyst
Status: Offline
Point: 168
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér F.Thomsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13-November-2011 kl. 03:23
Citat: Frederik.Pedersen Frederik.Pedersen skrev:

 
Det er jo sådan nogle der kommer til, at køre her ovre i Jylland262
 
I mine øjne gør det heller ikke noget. De er da en æstetisk nydelse, og kan trods laangt over 50 år på bagen stadigvæk køre. Det er geniale lokomotiver.
Eneste minus kan måske være hastigheden, men så kan vi måske lære at stresse lidt af, mens vi kører.
Til top
Lone.Pihl Se drop down
Panel
Panel


Medlem siden: 20-Juni-2007
Sted: Denmark
Region: Bornholm
Status: Offline
Point: 1007
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lone.Pihl Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13-November-2011 kl. 03:33
Tongue wauv, det er et flot tog, godt gået.Thumbs Up forsæt endelig.
Jo flere klodser jeg har, jo flere mangler jeg....
Til top
Dennis.Tomsen Se drop down
Dæk
Dæk
Avatar

Medlem siden: 03-Oktober-2010
Sted: Danmark
Region: Trekantsområdet
Status: Offline
Point: 5406
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Dennis.Tomsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13-November-2011 kl. 06:48
Citat: René.Hoffmann René.Hoffmann skrev:


Citat: F.Thomsen F.Thomsen skrev:

Må jeg opfordre dig til at lave lyntoget MA. Det kan du jo lave i to versioner sølv/grå og rød.



Jeg er HELT enig! MA'eren ville jeg også meget gerne se i Lego! Men jeg kunne nu bedst lide den i rød med det sorte/mørkegrå tag... Så lav den version først... Wink

Enig, Litra MA, ME og MR kunne skam alle være interessante at få bygget i LEGO, men foran på to-do-listen står nu en Intercity personvogn fra 80'erne, et DSB rangerlokomotiv, vores hus i skala 1:45 og så lokker klodserne fra et fejlslagen kæmpe borgprojekt også. IC4 har Esben Kolind efterhånden ramt til perfektion og samtidigt fået til at køre LOL


Redigeret af Dennis.Tomsen - 13-November-2011 kl. 06:49
Til top
Martin.Nygaard Se drop down
Liftarm
Liftarm
Avatar

Medlem siden: 10-December-2009
Sted: Denmark
Region: Trekantsområdet
Status: Offline
Point: 2555
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Martin.Nygaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13-November-2011 kl. 08:21
Citat: F.Thomsen F.Thomsen skrev:


 
I mine øjne gør det heller ikke noget. De er da en æstetisk nydelse, og kan trods laangt over 50 år på bagen stadigvæk køre. Det er geniale lokomotiver.
Eneste minus kan måske være hastigheden, men så kan vi måske lære at stresse lidt af, mens vi kører.

- lige nøjagtig - MY'eren er toget over togene i DK.

Super flot tog! Du må lave to, så de kan køre sammen med et stort godsvogn setup!
Martin "Technic" Nygaard Schacht ..





Til top
Adrian.Perslow Se drop down
Liftarm
Liftarm


Medlem siden: 11-September-2010
Region: Hovedstadsområdet
Status: Offline
Point: 4319
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Adrian.Perslow Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15-November-2011 kl. 03:00
Citat: Dennis.Tomsen Dennis.Tomsen skrev:

MY’eren var egentlig mit første forsøg udi DSB lokomotiver, og er derfor en langt mere simpel konstruktion end mit andet forsøg, MZ’eren.
 
Øhhhhh, hvad snakker du om - mere simpel Confused Jeg kan kun tilslutte mig koret af roser, for din MY'er er genial.
 
Men hvis du vil fastholde, at den er simpel, så vil jeg sige, at "keep it simple" er fuldt ud tilstrækkeligt Clap
Adrian Perslow
Til top
Dennis.Tomsen Se drop down
Dæk
Dæk
Avatar

Medlem siden: 03-Oktober-2010
Sted: Danmark
Region: Trekantsområdet
Status: Offline
Point: 5406
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Dennis.Tomsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15-November-2011 kl. 07:21
Takker, men selvom udførelsen måske sidder lige i øjet, så holder jeg fast i at MY'eren er konstruktionsmæssig simpel Tongue
 
(Det er mit næste projekt EA/ME så ikke, her er jeg nærmest gået SNOT-amok).


Redigeret af Dennis.Tomsen - 15-November-2011 kl. 07:35
Til top
 Besvar Besvar Side  123 4>

Skift forum Forum tilladelser Se drop down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.04
Copyright ©2001-2021 Web Wiz Ltd.

Denne side blev genereret på 0.563 sekunder.