Byggepladen Websted Genveje:
Hjemmesiden
Om foreningen
Event Kalender
Statistik om medlemmer
Byggebladet
Download

Forum start Forum start > Åbent område - alle(!) kan læse med her > Se min nyeste skabning
  Aktive emner Aktive emner RSS Feed - Ford V8 1932 Hot Rod
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Ford V8 1932 Hot Rod

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Carsten.Thomsen Se drop down
Liftarm
Liftarm
Avatar

Medlem siden: 26-Januar-2004
Sted: Denmark
Region: ikke oplyst
Status: Offline
Point: 4842
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Carsten.Thomsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Ford V8 1932 Hot Rod
    Sendt: 12-Juni-2005 kl. 21:53

Dette køretøj følger måske ikke forbilledet helt, men det kan vel undskyldes med at det er ombygget til en sort/rød Hot Rod.

Motoren skulle jo desuden være sideventilet, men det er jo lidt svært at eftergøre i LEGO... .

 

I forakslen er der lidt "snyd" med i spillet, idet der er brugt RC hjulophæng, som der er blevet savet og filet lidt i, så der kunne laves en stiv foraksel (som kan "vippe" om sin egen (længde)akse, ligesom bagakslen på #8435).

Til top
C.Straaberg Se drop down
Dæk
Dæk
Avatar

Medlem siden: 24-Januar-2004
Sted: Denmark
Region: Hovedstadsområdet
Status: Offline
Point: 6097
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér C.Straaberg Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12-Juni-2005 kl. 22:20

Flot  (deja vú?)

Fronten er meget markant, og ret godt lavet.

Til top
Carsten.Thomsen Se drop down
Liftarm
Liftarm
Avatar

Medlem siden: 26-Januar-2004
Sted: Denmark
Region: ikke oplyst
Status: Offline
Point: 4842
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Carsten.Thomsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27-Juli-2005 kl. 23:21

Citat: C.Straaberg C.Straaberg skrev:

Fronten er meget markant, og ret godt lavet.

 

Tark. Fronten er faktisk ren liftarms-fræs. Bagenden består derimod af bjælker/plader, og hele chassiset - også den bageste "klods-del" - er et ulige antal knopper bredt. Så der måtte saves lidt i nogle plader, for at få de 1x5, 1x7 og 1x9, samt 2x5, 2x7 og 2x9 plader, der skulle bruges.

 

Efter lidt research (som jeg måske burde have gjort forinden  ), så kan jeg se at min model, som jeg gladeligt kalder en årgang 1932, i virkeligheden burde kaldes en årgang 1933.

Årgang 1932 har omtrent lodret køler, ligesom disse to skønheder: en hvid 1932 Roadster Hot Rod og denne franske og helt utroligt flotte 1932 Roadster med V12!!

Årgang 1933 har en mere skrånende køler, ligesom min model og som denne mørkeblå sag: 1933 5-window coupé.

 

Der ligger masser af den slags se-min-fine-bil billeder ude på nettet - så hvis man mangler inspiration til sine LEGO-sysler, så er der en guldgrube out there. Let Google be your friend.

Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum tilladelser Se drop down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.04
Copyright ©2001-2021 Web Wiz Ltd.

Denne side blev genereret på 0.094 sekunder.