![]() |
Hjemmesiden Om foreningen Bestyrelsen Event Kalender Statistik om medlemmer Byggebladet Download Links |
Roskilde Station |
Besvar
|
Side 12> |
| Forfatter | ||
Morten.Skov
Panel
Medlem siden: 04-September-2007 Sted: Denmark Region: Vestsjælland Status: Offline Point: 1990 |
Indlæg funktioner
Tak(1)
Citér Svar
Emne: Roskilde StationSendt: 26-August-2010 kl. 16:00 |
|
|
Så er sommeren ved at værer overstået, og det er blevet tid til at vise min seneste Moc frem.
Jeg har taget udgangspunkt i Roskilde Station, og her er så mit bud på den.
Herunder sætter jeg lige et par nærbilleder ind....
Ved enhver station er der næsten også altid en lille gade sælger.
Pas på du ikke glider i bananen
Hvorfor skal man altid stå i kø til toiletet når der er damer tilstede
Jeg tror hun har brug for en hjælpende hånd....
Her er 1. klasse på vej på tur.....
Her er en ombygning ved at finde sted...
Her et billede set ude fra perronen.
Glemte lige at vise at der selvføgelig også er elevator til de dårlige gående.
Og lige et sidste set inde fra stationen...
Håber I kan lide hvad I ser, skriv gerne ris / ros alt kan bruges så jeg kan gører den endnu bedre næste gang.
Her Sus håber du kan se det bedre her...
Til dem som har lidt bagage med på rejsen...
Redigeret af Morten.Skov - 28-August-2010 kl. 11:40 |
||
|
Morten Anker
Jeg er Klodset, men ikke mere end alle de andre i Byggepladen.:-) |
||
![]() |
||
Peter.Aasholm
Panel
Medlem siden: 05-September-2007 Sted: Denmark Region: Himmerland Status: Offline Point: 771 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 26-August-2010 kl. 16:07 |
|
Bravo! Kan specielt godt lide 1. klasse og murerne der ligger klinker. |
||
|
Peter Aasholm
|
||
![]() |
||
Ina.Nilsson
Liftarm
Medlem siden: 28-Januar-2006 Sted: Denmark Region: Trekantsområdet Status: Offline Point: 2777 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 26-August-2010 kl. 16:08 |
|
|
Rigtig fint byggeri...og tydeligt at se inspirationen fra Roskilde...
|
||
|
Ina Hjorth Nilsson
|
||
![]() |
||
Jesper.Madsen
Klods
Medlem siden: 30-Juli-2010 Sted: DK Region: ikke oplyst Status: Offline Point: 131 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 26-August-2010 kl. 16:19 |
|
|
Den er rigtig flot! Jeg er misundelig på din gule og hvide cykel! :D
|
||
|
Jesper Madsen
|
||
![]() |
||
Sus.Warming
Tagsten
Medlem siden: 25-Oktober-2007 Sted: Denmark Region: ikke oplyst Status: Offline Point: 524 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 26-August-2010 kl. 17:15 |
|
|
Altså Morten - Det kan du ikke være bekendt! Jeg får helt hjemve :-) Det er virkelig fint lavet. Meget gennemført og super mange detaljer. jeg kan rigtig godt lide at du har lavet så meget liv i din MOC (skoleklasse, håndværkere, toiletkø, cykelpige mand der er ved at falde ned ad trappen etc. - Lige min smag!)
- og så glædes jeg umådeligt ved at se der tilsyneladende er en LEGO-Shop på vej på Roskilde Station
Glæder mig til at se nærmere på den "live" /Sus |
||
![]() |
||
Sus.Warming
Tagsten
Medlem siden: 25-Oktober-2007 Sted: Denmark Region: ikke oplyst Status: Offline Point: 524 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 26-August-2010 kl. 17:22 |
|
|
By the way - Kan ikke rigtigt se på billedet af fronten, hvad du har gjort der hvor der er ur? (og i det andet tårn et rundt vindue). Hvis du har et nærbillede er jeg voldsomt nysgerrig for at se hvad du har valgt at stille op med det? :-)
/Sus |
||
![]() |
||
Morten.Skov
Panel
Medlem siden: 04-September-2007 Sted: Denmark Region: Vestsjælland Status: Offline Point: 1990 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 26-August-2010 kl. 17:40 |
|
|
Så var der lige et billede til dig Sus.....
|
||
|
Morten Anker
||
![]() |
||
Carsten.Thomsen
Liftarm
Medlem siden: 26-Januar-2004 Sted: Denmark Region: ikke oplyst Status: Offline Point: 4842 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 26-August-2010 kl. 18:55 |
|
|
Nysselig LEGO-model af en af Danmarks ældste stationsbygninger
Øh, jeg mindes ikke at have set LEGO-banneret i forhallen i virkeligheden (?)
Et par standere i DSB-stil til reklamer og køreplaner, samt evt. et par bænke hist og her ville sikkert kunne skabe lidt ekstra "liv" på ø-perronen og på perronen udenfor stationsbygningen.
Og hvad med et venteskur af den nyeste DSB-model, som er ommertrent gennemsigtig ?.
Og som endnu et touch af grum virkelighed, så kunne et par bad guys med en kedelig attitude måske "hænge ud" på perronområdet, dog nøje/diskret overvåget af politi eller stationsbetjente ?.
|
||
![]() |
||
Per.Langkilde
Dæk
Medlem siden: 26-Januar-2004 Sted: Denmark Region: ikke oplyst Status: Offline Point: 5932 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 26-August-2010 kl. 19:06 |
|
|
Roskilde Station var på min byggeplan (20+ år i byen sætter sit præg)
Og .... der er altså 5 buer i midtsektionen - ikk' kun fire
|
||
![]() |
||
Christian.Velin
Klods
Medlem siden: 13-September-2008 Sted: Denmark Region: ikke oplyst Status: Offline Point: 212 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 26-August-2010 kl. 19:12 |
|
|
Virkelig imponerende & vanvittigt gennemført - Ingen tvivl om inspirationen
|
||
|
Christian Velin
|
||
![]() |
||
Svend.Erik.Saksun
Dæk
Medlem siden: 07-Oktober-2005 Region: ikke oplyst Status: Offline Point: 10156 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 26-August-2010 kl. 19:23 |
|
Og på min...
Havde ellers en plan om at bygge Danmarks ældste togstation som den så ud da den blev opført:
![]() |
||
![]() |
||
Kenneth.N
Liftarm
Medlem siden: 22-Juli-2009 Sted: Denmark Region: Lolland-Falster Status: Offline Point: 2224 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 27-August-2010 kl. 01:10 |
|
|
Har aldrig været på Roskilde Station, men derfor kan jeg godt synes din moc er superflot !
|
||
|
Kenneth Nielsen
|
||
![]() |
||
Morten.Skov
Panel
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 27-August-2010 kl. 01:17 |
|
Jeps ved det godt Per, men jeg synes at midtsektionen kom til at se hel skæv ud med 5 buer, derfor har den kun fået 4, det var ligesom den blev alt for lang i forhold til de andre flader.
|
||
|
Morten Anker
||
![]() |
||
Martin.Bruun
Dæk
Medlem siden: 24-Januar-2004 Sted: Denmark Region: Hovedstadsområdet Status: Offline Point: 5296 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 27-August-2010 kl. 04:53 |
|
|
Det er en flot model Morten.
Jeg har også i nogle år arbejdet i Roskilde og har masser af gange kørt forbi den flotte bygning. Det er en meget vellignende og om den har 4 eller 5 buer synes jeg ikke er så vigtigt. Det er mere vigtigt i LEGO-byggeri at man fanger de vigtigste arkitektoniske karakteristika og ikke om antallet af vinduer, etager eller whatever er helt korrekt.
|
||
|
Martin Bruun
"A man builds with his brain and not with his hands" - Brickelangelo |
||
![]() |
||
Knud.Thomsen
Dæk
Medlem siden: 26-Januar-2004 Sted: Denmark Region: Sydvestjylland Status: Offline Point: 6034 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 27-August-2010 kl. 05:03 |
|
|
Den er flot!
Hvordan passer sporplaceringen med standard? ( 4 knopper fra kant af baseplate )
|
||
|
Knud Richard Thomsen
|
||
![]() |
||
Anne.Mette.V
Liftarm
Medlem siden: 20-September-2007 Sted: Denmark Region: Midtsjælland Status: Offline Point: 4244 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 27-August-2010 kl. 06:00 |
|
|
Super flot - jeg er meget imponeret.
Jeg ved godt, at de er igang med en renovering og har flyttet billetsalget ud på Hestetorvet, men var godt nok ikke klar over, at det var for at lave Lego butik
|
||
![]() |
||
Peter.Vingborg
Dæk
Byggebladets redaktør Medlem siden: 29-Februar-2004 Sted: LEGO Fan Land Region: Vestjylland Status: Offline Point: 8720 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 27-August-2010 kl. 06:32 |
|
Jeg tror såmænd Morten fik lært noget herom under optakten til LEGO World 2010. Redigeret af Peter.Vingborg - 27-August-2010 kl. 06:36 |
||
|
Redaktør på Byggebladet
Layoutmanager: LEGO dage, Frilandsmuseet Hjerl Hede 2014-? MODUVERSE DANMARK, SFW 2022 og 2023 Byg & Leg, Svendborg Teater 2022-? Klodsfest 2024, Hvalsø Klodsfest 2025, Thisted |
||
![]() |
||
Morten.Toftegaard
Klods
Medlem siden: 03-Juli-2010 Sted: Danmark Region: Vestsjælland Status: Offline Point: 105 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 27-August-2010 kl. 06:48 |
|
|
Super nice MOC imponereret
Redigeret af Morten.Toftegaard - 30-Oktober-2010 kl. 14:49 |
||
![]() |
||
Morten.Skov
Panel
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 27-August-2010 kl. 07:33 |
|
Ja, du har så evig ret Peter, jeg har læst på lektien, og ja sporene passer til LW 2011
|
||
|
Morten Anker
||
![]() |
||
Morten.Skov
Panel
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 28-August-2010 kl. 10:38 |
|
Hej Christian, så har jeg lagt et nærbillede i øverst i denne tråd....
og så har jeg fået taget et par flere billeder.. Redigeret af Morten.Skov - 28-August-2010 kl. 10:40 |
||
|
Morten Anker
||
![]() |
||
Besvar
|
Side 12> |
| Skift forum | Forum tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |