Byggepladen Websted Hjemmesiden
Om foreningen
Bestyrelsen
Event Kalender
Statistik om medlemmer
Byggebladet
Download
Links

Forum start Forum start > Åbent område - alle(!) kan læse med her > Se min nyeste skabning
  Aktive emner Aktive emner RSS Feed - Il Tempo Gigante (minifig)
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Il Tempo Gigante (minifig)

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Jesper.Ottosen Se drop down
Klods
Klods

Medlem siden: 11-Juni-2010
Sted: DK
Region: ikke oplyst
Status: Offline
Point: 246
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jesper.Ottosen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Il Tempo Gigante (minifig)
    Sendt: 04-Juli-2010 kl. 16:19
Bygget ud fra LEGO Indiana Jones set "Shanghai Chase" (#7682) og stumper fra et par fejemaskiner. 

Forbedret version i forhold til http://www.youtube.com/watch?v=TF0tW1nnPuc (juli 2009. 
Tak til Anders for foto/net assistance - Sony Ericsson sponsorerer :)

(Hvad hedder en MOC hvor man ombygger et LTG sæt til noget andet, kun ved det sæts klodser?)

Redigeret af Jesper.Ottosen - 04-Juli-2010 kl. 16:24
Til top
Christian.W.J Se drop down
Bestyrelse
Bestyrelse
Næstformand

Medlem siden: 02-Maj-2006
Sted: Denmark
Region: Vendsyssel
Point: 5063
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Christian.W.J Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04-Juli-2010 kl. 17:48
Citat: Jesper.Ottosen Jesper.Ottosen skrev:

(Hvad hedder en MOC hvor man ombygger et LTG sæt til noget andet, kun ved det sæts klodser?)
En MOD Wink
Christian Wendelboe Jensen

http://www.Flickr.com/cwj93

Sine Ira Et Studio

(Destroyer Christian)
Til top
Daniel.Andersen Se drop down
Liftarm
Liftarm

Medlem siden: 18-August-2009
Point: 3358
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Daniel.Andersen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04-Juli-2010 kl. 18:22
Citat: Christian.W.J Christian.W.J skrev:

En MOD Wink
Hvad nu hvis jeg har købt et sæt med et hus, og bygger en hund af elementerne, er det så stadig en MOD?
Betyder MOD ikke modifisering?
Hvis min hund er en MOD, fordi jeg kun har brugt elementer fra et (1) sæt. Er det så en MOC, hvis jeg f.eks. sætter en ekstra skorsten på huset, med elementer fra et andet sæt? 
At bygge med LEGO er som at male i 3D
Til top
Christian.W.J Se drop down
Bestyrelse
Bestyrelse
Næstformand

Medlem siden: 02-Maj-2006
Region: Vendsyssel
Point: 5063
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Christian.W.J Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04-Juli-2010 kl. 20:37

Altså nu skal vi jo ikke gøre denne her tråd til en diskussion omkring begreber, men der er jo stor forskel på om du MOD'er en lastbil fra et LEGO-sæt om til "den samme" lastbil, bare med større hjul og andet, eller om du bygger en kanin ud at et hus... men i grunden er det vel samme begreb der bruges. Hvis du til gengæld benytter elementer fra et andet sæt, så er det vel det samme som at MOC'e? altså det er da helt sikkert at der er mange der har MOC'et noget sammen hvor der kun blev brugt klodser fra 2 sæt, men at man bare ikke har været bevidst om dette... You get my point? Wink

Christian Wendelboe Jensen

http://www.Flickr.com/cwj93

Sine Ira Et Studio

(Destroyer Christian)
Til top
K.Gabriel Se drop down
Panel
Panel

Medlem siden: 24-Juli-2008
Region: Hovedstadsområdet
Point: 950
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér K.Gabriel Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05-Juli-2010 kl. 01:15
Citat: Daniel.Andersen Daniel.Andersen skrev:

Citat: Christian.W.J Christian.W.J skrev:

En MOD Wink
Hvad nu hvis jeg har købt et sæt med et hus, og bygger en hund af elementerne, er det så stadig en MOD?
Betyder MOD ikke modifisering?
Hvis min hund er en MOD, fordi jeg kun har brugt elementer fra et (1) sæt. Er det så en MOC, hvis jeg f.eks. sætter en ekstra skorsten på huset, med elementer fra et andet sæt? 

Hvis du har bygget en hund af klodserne, så har du slet ikke noget hus at sætte en skorsten på. Wink

Udmærket MOC, men Il Tempo har, så vidt jeg husker, meget store baghjul.

Redigeret af K.Gabriel - 05-Juli-2010 kl. 01:17
K.Gabriel
Til top
Klods
Klods

Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jesper.Ottosen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05-Juli-2010 kl. 05:09
Citér Il Tempo har, så vidt jeg husker, meget store baghjul
Korrekt - men det var ikke med i 7682, og bestemt heller ikke på fejemaskinerne. :)

Ideen var specifick at bruge ét sæt ... kald det en MOC1s (My Own Creation out of 1 set) og egentligt så få andre sæts som muligt. Ovenstående er vel så en MOC3s ... er der en der kan hjælpe mig med at finde et sæt med primært slanger, figurdele og et par store hjul....

Redigeret af Jesper.Ottosen - 05-Juli-2010 kl. 05:12
Til top
Klods
Klods

Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jesper.Ottosen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13-Juli-2010 kl. 17:10
aaa - her har jeg set det før: 
Theme Bending Contest March 2010 - også med eksempel efter 7682 :)

Omfølgning på ITG - her 

Redigeret af Jesper.Ottosen - 13-Juli-2010 kl. 17:22
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum tilladelser Se drop down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.04
Copyright ©2001-2021 Web Wiz Ltd.

Denne side blev genereret på 0.133 sekunder.