![]() |
Hjemmesiden Om foreningen Bestyrelsen Event Kalender Statistik om medlemmer Byggebladet Download Links |
3 Sporet remise |
Besvar
|
Side 12> |
| Forfatter | |
Morten.Skov
Panel
Medlem siden: 04-September-2007 Sted: Denmark Region: Vestsjælland Status: Offline Point: 1990 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Emne: 3 Sporet remiseSendt: 05-December-2009 kl. 12:29 |
|
Så er min seneste Moc endelig blevet færdig, det er blevet til en 3 sporet remise med egen vaskehal og to baner til at lave en masse forskellige service på togene, det er også blevet til et reservedels lager for sådan et kan man ikke undvære, og så fik jeg også plads til en loftkran.
Når man går igennem en vaskehal er det ikke smart at have sorte sko på!!!! Ellers ville jeg lige smide et par fotos her....
Og lige et fra lageret.
Og et af vaskehallen..
Her er et fra kontrolrummet som styrre den store vaskemaskine.
Her til slut kommer der lige et par med tag på..
Jeg håber at I kan lide den, og jeg håber at den kommer med til LW så I kan se den ind real, hvis du har et par kommentarer, både ris og ros tager jeg gerne imod |
|
|
Morten Anker
Jeg er Klodset, men ikke mere end alle de andre i Byggepladen.:-) |
|
![]() |
|
Stefan.Sandbeck
Panel
Medlem siden: 30-Oktober-2008 Sted: Denmark Region: Vestsjælland Status: Offline Point: 1276 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 05-December-2009 kl. 13:08 |
|
den er jeg sku vild med |
|
|
Stefan Sandbeck
Den ABS afhængige Autolakere(citat fra Kundby) TC8 |
|
![]() |
|
H.Mikkelsen
Liftarm
Medlem siden: 20-Juni-2007 Sted: Denmark Region: Nordvestjylland Status: Offline Point: 2373 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 05-December-2009 kl. 13:23 |
|
Super flot du bliver bare nødt til at vise den frem uden tag. Folk vil dåne når de se alle detaljerne du har fået med. En af super detaljerne er da også at du har fået skrevet CYKLER på P-pladsen
Mange hilsner Henning M. |
|
![]() |
|
C.Straaberg
Dæk
Medlem siden: 24-Januar-2004 Sted: Denmark Region: Hovedstadsområdet Status: Offline Point: 6120 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 05-December-2009 kl. 13:28 |
|
Den er fed! Smukt halvtag henover cyklerne og døren - en god størrelse, den har fået. Det ser ud af noget!
![]() |
|
|
Carsten.
|
|
![]() |
|
Peter.Vingborg
Dæk
Byggebladets redaktør Medlem siden: 29-Februar-2004 Sted: LEGO Fan Land Region: Vestjylland Status: Offline Point: 8720 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 05-December-2009 kl. 14:46 |
|
Rigtig godt og flot udført Morten
med lange støttestænger lige til at sætte ind i dertil indrettede huller i ydervæggen.
|
|
|
Redaktør på Byggebladet
Layoutmanager: LEGO dage, Frilandsmuseet Hjerl Hede 2014-? MODUVERSE DANMARK, SFW 2022 og 2023 Byg & Leg, Svendborg Teater 2022-? Klodsfest 2024, Hvalsø Klodsfest 2025, Thisted |
|
![]() |
|
Morten.Øberg
Panel
Medlem siden: 20-November-2007 Sted: Denmark Region: ikke oplyst Status: Offline Point: 904 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 05-December-2009 kl. 16:02 |
|
Super super fedt. Masser af detaljer.
Kan især godt lide:
Vaskehallen. Selve hallen, vaskemaskine og lufttørremaskinen.
Luftudsugningen
Tagene over cyklerne
Lageret
Glæder mig til at se det til LW |
|
|
Morten Øberg
|
|
![]() |
|
Sandra.Almeida
Liftarm
Medlem siden: 28-September-2009 Sted: Denmark Region: Vestjylland Status: Offline Point: 2318 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 05-December-2009 kl. 16:12 |
Rigtig dejlig at se på!!
|
|
|
AKA: Cassiebsg
- "There are those who believe that life here began out there..." - "The Future? He can barely function in the present!" |
|
![]() |
|
Peter.Vingborg
Dæk
Byggebladets redaktør Medlem siden: 29-Februar-2004 Sted: LEGO Fan Land Region: Vestjylland Status: Offline Point: 8720 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 05-December-2009 kl. 17:03 |
|
Nu kom jeg lige til at sidde og nærstudere din remise. Sådan lige, hvad jeg kan se har du bygget den op på 2x2 stk. 48x48 plader eller 3x3 stk. 32x32 plader. Der er et lille minus ved din skinnelægning i forhold til Byggepladens standard for udlægning af skinner på byggeplader. Du har, på billedet herunder, placeret første skinnerække 16 knopper fra pladekanten. I henhold til Byggepladens standard er det meget vigtigt, at der er fire knopper fra pladekant til skinnekant. Du er i forhold til billedet derfor nød til at lave fire knopper mere på højre side af bygningen og tolv knopper på venstre side - alt i forhold til billedet herunder, for at det kan lade sig gøre.
Jeg undskylder meget - men føler det er bedre at skrive det til dig nu - end først at opdage det når vi står og ikke kan få det til at passe Bella Center.
|
|
|
Redaktør på Byggebladet
Layoutmanager: LEGO dage, Frilandsmuseet Hjerl Hede 2014-? MODUVERSE DANMARK, SFW 2022 og 2023 Byg & Leg, Svendborg Teater 2022-? Klodsfest 2024, Hvalsø Klodsfest 2025, Thisted |
|
![]() |
|
Anders.Nielsen
Plade
Medlem siden: 20-August-2009 Sted: Denmark Region: ikke oplyst Status: Offline Point: 52 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 06-December-2009 kl. 04:42 |
|
Super flot bygning! Fantastiske deltaljer! |
|
![]() |
|
Morten.Skov
Panel
Medlem siden: 04-September-2007 Sted: Denmark Region: Vestsjælland Status: Offline Point: 1990 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 06-December-2009 kl. 11:41 |
|
[QUOTE=Peter.Vingborg]
Nu kom jeg lige til at sidde og nærstudere din remise. Sådan lige, hvad jeg kan se har du bygget den op på 2x2 stk. 48x48 plader eller 3x3 stk. 32x32 plader. Der er et lille minus ved din skinnelægning i forhold til Byggepladens standard for udlægning af skinner på byggeplader. Du har, på billedet herunder, placeret første skinnerække 16 knopper fra pladekanten. I henhold til Byggepladens standard er det meget vigtigt, at der er fire knopper fra pladekant til skinnekant. Du er i forhold til billedet derfor nød til at lave fire knopper mere på højre side af bygningen og tolv knopper på venstre side - alt i forhold til billedet herunder, for at det kan lade sig gøre.
Jeg undskylder meget - men føler det er bedre at skrive det til dig nu - end først at opdage det når vi står og ikke kan få det til at passe Bella Center.
Det må jeg indrømme, den havde jeg ikke lige set komme, min fejl
Og som " indkørsel " havde jeg tænkt på at remisen skulle ligge som et side spor, lige som vist her.
Men jeg ved selvføgelig ikke om det kan lade sig gøre. Ellers må jeg jo lave en lille kreation og ligge der hvor der bliver huller |
|
|
Morten Anker
|
![]() |
|
René.Hoffmann
Dæk
Facebook kaptajn Medlem siden: 24-Januar-2004 Sted: Denmark Region: Hovedstadsområdet Status: Offline Point: 7680 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 06-December-2009 kl. 11:55 |
|
Uanset hvad - så er den fed, Morten! Og jeg håber, at layout-planlæggeren får plads til den et sted... ![]() |
|
|
René Hoffmann
LEGO-holic by nature Medlem af "Det Anarkistiske Firkløver" |
|
![]() |
|
Peter.Vingborg
Dæk
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 06-December-2009 kl. 12:49 |
|
Hvis LEGO skinne-geometrien skal følges er du godt i gang med at vride skinnerne - og dermed ødelægge koblingerne mellem skinnerne.
Det nummer du har gang i forskyder endvidere pladen i begge retninger med noget, der ligner et meget skævt modul i forhold til en almindelig knop. Med andre ord er det noget værre rod fordi du også er mød til at forlænge dit område i længden med x antal knopper ja, også x,x knopper - altså uden for LEGO skinne-geometrien. Kom du hellere i gang med at lave banelegemet om til det jeg viser herunder når jeg har fået aftensmad. Det vil gøre det nemmere og mere smidigt også for alle dine naboer ved LEGO World 2010! For samarbejdets nemheds skyld - vil jeg opfordre dig til at bide det i sure æble og lave det om. |
|
|
Redaktør på Byggebladet
|
![]() |
|
Verner.Petersen
Panel
Medlem siden: 26-Januar-2004 Sted: Denmark Region: Sydsjælland Status: Offline Point: 1440 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 06-December-2009 kl. 13:01 |
|
Det er da kun hvis du ville sætte et skiftespor så du kan køre ud på en ny trækning, for at køre ind på den samme trækning igen i et andet skiftespor. gav det mening.... han ødelægger da ikke noget ved det der Peter. han afslutter jo det skiftespor, andet er der ikke at sige til det
|
|
|
Verner Petersen
VVS 9 volt tog styre Medlem nr: 10 |
|
![]() |
|
Rasmus.Damgaard
Panel
Medlem siden: 31-Marts-2009 Sted: Denmark Region: ikke oplyst Status: Offline Point: 1635 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 06-December-2009 kl. 13:31 |
|
Sådan skal det gøres Morten.
Den skal helt klart med til LEGOWORLD efter vores mening. |
|
![]() |
|
Peter.Vingborg
Dæk
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 06-December-2009 kl. 14:22 |
Hvis ikke du følger LEGO skinnegeometrien, vil du ikke kunne dreje - i dette tilfælde - skinnerne ind til remissen (96x96 knopper) på den på billedet viste måde uden at det forskyder sig i skæve mål i alle retninger (skævt mål kan være 1,5 knop - eller mindre/mere). Derfor Verner! Der er et utal af andre bygningsværker, der skal placeres lige op ad remissen. Disse vil så blive forskudt mindst et eller andet skævt mål i begge retninger! Det er noget sjusk at se på. Det kan selvfølgelig forsøges at blive reddet - ved at lave en forhøjning på skinneforløbet - men der skal et vandvittigt langt stykke til - for at rette op på det.
Konklussion: Følg LEGO skinnegeometrien. Det gavner sig i længden - også for skinnernes koblingssystem.
Fordel 1: Der er ingen bøvl under opstillingen.
Fordel 2: Du ødelægger ikke skinnekoblingerne.
Ulempe: Indskrænkning af den frie fantasi.
Mit råd 1: Få lagt fire knopper til på højre side og tolv til på venstre side i forhold til billedet i mit indlæg ovenover.
Mit råd 2: (det trælse - men også bedste) Pil fire knopper af i bredden på den laveste bygning. Adskil byggepladerne fra skinner, vægge og gulvbelægning og flyt byggepladerne fire knopper til højre. Derved får du det absolut mest modulære layout.
Lær ved at gøre - frit oversat fra engelsk.
Tegning kommer snart
Rød tekst = tilføjelser.
|
|
|
Redaktør på Byggebladet
|
![]() |
|
Peter.Vingborg
Dæk
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 06-December-2009 kl. 14:36 |
|
Tegningen kommer så ikke alligevel
Der er bøvl med programmet
Rettelse: Programmet vil kun tegne skinner - og det er så vist i et indlæg længere fremme.... |
|
|
Redaktør på Byggebladet
|
![]() |
|
Knud.Thomsen
Dæk
Medlem siden: 26-Januar-2004 Sted: Denmark Region: Sydvestjylland Status: Offline Point: 6034 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 06-December-2009 kl. 15:16 |
|
Det kan fikses med lidt flere skiftespor. Du må lave nogle plader så det passer i modul. |
|
|
Knud Richard Thomsen
|
|
![]() |
|
Morten.Skov
Panel
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 06-December-2009 kl. 15:18 |
Den er jeg ikke helt med på knud |
|
|
Morten Anker
|
![]() |
|
Morten.Skov
Panel
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 06-December-2009 kl. 15:22 |
|
Hej Peter. Jeg har mest lyst til at bruge dit første råd, da hele bygningen inden i er løftet 2 knopper op, for at få det i højde med skindene og det ville heller ikke komme til at passe med taget hvis jeg fjener noget af den laveste bygning....Men hvad vis man brugte de nye flexskinder kunne det løse noget af problemet???
|
|
|
Morten Anker
|
![]() |
|
Peter.Vingborg
Dæk
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 06-December-2009 kl. 16:06 |
|
Løsningen må være denne - som også er beskrevet som 'Råd 1' tidligere:
|
|
|
Redaktør på Byggebladet
|
![]() |
|
Besvar
|
Side 12> |
| Skift forum | Forum tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |