Byggepladen Websted Hjemmesiden
Om foreningen
Bestyrelsen
Event Kalender
Statistik om medlemmer
Byggebladet
Download
Links

Forum start Forum start > Åbent område - alle(!) kan læse med her > Se min nyeste skabning
  Aktive emner Aktive emner RSS Feed - 3 Sporet remise
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

3 Sporet remise

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Morten.Skov Se drop down
Panel
Panel

Medlem siden: 04-September-2007
Sted: Denmark
Region: Vestsjælland
Status: Offline
Point: 1990
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Morten.Skov Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: 3 Sporet remise
    Sendt: 05-December-2009 kl. 12:29

Så er min seneste Moc endelig blevet færdig, det er blevet til en 3 sporet remise med egen vaskehal og to baner til at lave en masse forskellige service på togene, det er også blevet til et reservedels lager for sådan et kan man ikke undvære, og så fik jeg også plads til en loftkran.

Når man går igennem en vaskehal er det ikke smart at have sorte sko på!!!!

Ellers ville jeg lige smide et par fotos her....

Og lige et fra lageret.

Og et af vaskehallen..

Her er et fra kontrolrummet som styrre den store vaskemaskine.

Her til slut kommer der lige et par med tag på..

Jeg håber at I kan lide den, og jeg håber at den kommer med til LW så I kan se den ind real, hvis du har et par kommentarer, både ris og ros tager jeg gerne imod

Morten Anker

Jeg er Klodset, men ikke mere end alle de andre i Byggepladen.:-)

Til top
Stefan.Sandbeck Se drop down
Panel
Panel

Medlem siden: 30-Oktober-2008
Point: 1276
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Stefan.Sandbeck Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05-December-2009 kl. 13:08

sådan morten

den er jeg sku vild med

Stefan Sandbeck

Den ABS afhængige Autolakere
(citat fra Kundby)

TC8
Til top
H.Mikkelsen Se drop down
Liftarm
Liftarm

Medlem siden: 20-Juni-2007
Region: Nordvestjylland
Point: 2373
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér H.Mikkelsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05-December-2009 kl. 13:23

Super flot

du bliver bare nødt til at vise den frem uden tag. Folk vil dåne når de se alle detaljerne du har fået med.  En af super detaljerne er da også at du har fået skrevet CYKLER på P-pladsen  

Mange hilsner Henning M.

Til top
C.Straaberg Se drop down
Dæk
Dæk

Medlem siden: 24-Januar-2004
Region: Hovedstadsområdet
Point: 6120
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér C.Straaberg Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05-December-2009 kl. 13:28
Den er fed! Smukt halvtag henover cyklerne og døren - en god størrelse, den har fået. Det ser ud af noget!

Carsten.

Til top
Peter.Vingborg Se drop down
Dæk
Dæk
Byggebladets redaktør

Medlem siden: 29-Februar-2004
Sted: LEGO Fan Land
Region: Vestjylland
Point: 8720
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter.Vingborg Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05-December-2009 kl. 14:46

Rigtig godt og flot udført Morten  

Citat: H.Mikkelsen H.Mikkelsen skrev:

..... du bliver bare nødt til at vise den frem uden tag.
Hvorfor dog det? Taget skal da bare hængsles på rigtig Stephan Sander maner  med lange støttestænger lige til at sætte ind i dertil indrettede huller i ydervæggen. 

Redaktør på Byggebladet
Layoutmanager:
LEGO dage, Frilandsmuseet Hjerl Hede 2014-?
MODUVERSE DANMARK, SFW 2022 og 2023
Byg & Leg, Svendborg Teater 2022-?
Klodsfest 2024, Hvalsø
Klodsfest 2025, Thisted
Til top
Morten.Øberg Se drop down
Panel
Panel

Medlem siden: 20-November-2007
Region: ikke oplyst
Point: 904
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Morten.Øberg Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05-December-2009 kl. 16:02

Super super fedt. Masser af detaljer.

Kan især godt lide:

Vaskehallen.  Selve hallen, vaskemaskine og lufttørremaskinen.

Luftudsugningen

Tagene over cyklerne

Lageret

Glæder mig til at se det til LW

Morten Øberg
Til top
Sandra.Almeida Se drop down
Liftarm
Liftarm

Medlem siden: 28-September-2009
Point: 2318
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sandra.Almeida Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05-December-2009 kl. 16:12
Rigtig dejlig at se på!!
AKA: Cassiebsg

- "There are those who believe that life here began out there..."

- "The Future? He can barely function in the present!"
Til top
Dæk
Dæk
Byggebladets redaktør

Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter.Vingborg Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05-December-2009 kl. 17:03

Nu kom jeg lige til at sidde og nærstudere din remise.

Sådan lige, hvad jeg kan se har du bygget den op på 2x2 stk. 48x48 plader eller 3x3 stk. 32x32 plader.

Der er et lille minus ved din skinnelægning i forhold til Byggepladens standard for udlægning af skinner på byggeplader. Du har, på billedet herunder, placeret første skinnerække 16 knopper fra pladekanten.

I henhold til Byggepladens standard er det meget vigtigt, at der er fire knopper fra pladekant til skinnekant.

Du er i forhold til billedet derfor nød til at lave fire knopper mere på højre side af bygningen og tolv knopper på venstre side - alt i forhold til billedet herunder, for at det kan lade sig gøre.

Jeg undskylder meget - men føler det er bedre at skrive det til dig nu - end først at opdage det når vi står og ikke kan få det til at passe Bella Center. 

Redaktør på Byggebladet
Layoutmanager:
Klodsfest 2024, Hvalsø
Klodsfest 2025, Thisted
Til top
Anders.Nielsen Se drop down
Plade
Plade

Medlem siden: 20-August-2009
Point: 52
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Anders.Nielsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06-December-2009 kl. 04:42

Super flot bygning!

Fantastiske deltaljer!

Til top
Morten.Skov Se drop down
Panel
Panel

Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Morten.Skov Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06-December-2009 kl. 11:41
[QUOTE=Peter.Vingborg]

Nu kom jeg lige til at sidde og nærstudere din remise.

Sådan lige, hvad jeg kan se har du bygget den op på 2x2 stk. 48x48 plader eller 3x3 stk. 32x32 plader.

Der er et lille minus ved din skinnelægning i forhold til Byggepladens standard for udlægning af skinner på byggeplader. Du har, på billedet herunder, placeret første skinnerække 16 knopper fra pladekanten.

I henhold til Byggepladens standard er det meget vigtigt, at der er fire knopper fra pladekant til skinnekant.

Du er i forhold til billedet derfor nød til at lave fire knopper mere på højre side af bygningen og tolv knopper på venstre side - alt i forhold til billedet herunder, for at det kan lade sig gøre.

Jeg undskylder meget - men føler det er bedre at skrive det til dig nu - end først at opdage det når vi står og ikke kan få det til at passe Bella Center. 

Det må jeg indrømme, den havde jeg ikke lige set komme, min fejl  men min ide var heller ikke at togene skulle kører igennem, men at der blivet 3 stopbumme i den ene ende lige som vist på fotoet her.

Og som " indkørsel "  havde jeg tænkt på at remisen skulle ligge som et side spor, lige som vist her.

Men jeg ved selvføgelig ikke om det kan lade sig gøre. Ellers må jeg jo lave en lille kreation og ligge der hvor der bliver huller

Morten Anker

Til top
René.Hoffmann Se drop down
Dæk
Dæk
Facebook kaptajn

Medlem siden: 24-Januar-2004
Region: Hovedstadsområdet
Point: 7680
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér René.Hoffmann Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06-December-2009 kl. 11:55

Uanset hvad - så er den fed, Morten! Og jeg håber, at layout-planlæggeren får plads til den et sted...
René Hoffmann

LEGO-holic by nature

Medlem af "Det Anarkistiske Firkløver"
Til top
Dæk
Dæk
Byggebladets redaktør

Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter.Vingborg Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06-December-2009 kl. 12:49

Hvis LEGO skinne-geometrien skal følges er du godt i gang med at vride skinnerne - og dermed ødelægge koblingerne mellem skinnerne.

Det nummer du har gang i forskyder endvidere pladen i begge retninger med noget, der ligner et meget skævt modul i forhold til en almindelig knop. Med andre ord er det noget værre rod fordi du også er mød til at forlænge dit område i længden med x antal knopper ja, også x,x knopper - altså uden for LEGO skinne-geometrien.

Kom du hellere i gang med at lave banelegemet om til det jeg viser herunder når jeg har fået aftensmad. Det vil gøre det nemmere og mere smidigt også for alle dine naboer ved LEGO World 2010! For samarbejdets nemheds skyld - vil jeg opfordre dig til at bide det i sure æble og lave det om.

Redaktør på Byggebladet
Layoutmanager:
Klodsfest 2024, Hvalsø
Klodsfest 2025, Thisted
Til top
Verner.Petersen Se drop down
Panel
Panel

Medlem siden: 26-Januar-2004
Region: Sydsjælland
Point: 1440
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Verner.Petersen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06-December-2009 kl. 13:01

Det er da kun hvis du ville sætte et skiftespor så du kan køre ud på en ny trækning, for at køre ind på den samme trækning igen i et andet skiftespor. gav det mening....

han ødelægger da ikke noget ved det der Peter. han afslutter jo det skiftespor, andet er der ikke at sige til det

Verner Petersen

VVS

9 volt tog styre

Medlem nr: 10

Til top
Rasmus.Damgaard Se drop down
Panel
Panel

Medlem siden: 31-Marts-2009
Point: 1635
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus.Damgaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06-December-2009 kl. 13:31

Sådan skal det gøres Morten. Meget mere er der ikke at sige udover at nævne alle detaljerne, men så bliver dette en meget stor besked.

Den skal helt klart med til LEGOWORLD efter vores mening.

Til top
Dæk
Dæk
Byggebladets redaktør

Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter.Vingborg Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06-December-2009 kl. 14:22
Citat: Verner.Petersen Verner.Petersen skrev:

han ødelægger da ikke noget ved det der Peter. han afslutter jo det skiftespor, andet er der ikke at sige til det

Har du erfaringer i ødelægning af skinnekoblingssystemet? Det må du i givet fald have Verner!

Hvis ikke du følger LEGO skinnegeometrien, vil du ikke kunne dreje - i dette tilfælde - skinnerne ind til remissen (96x96 knopper) på den på billedet viste måde uden at det forskyder sig i skæve mål i alle retninger (skævt mål kan være 1,5 knop - eller mindre/mere).

Derfor Verner!

Der er et utal af andre bygningsværker, der skal placeres lige op ad remissen.

Disse vil så blive forskudt mindst et eller andet skævt mål i begge retninger!

Det er noget sjusk at se på.

Det kan selvfølgelig forsøges at blive reddet - ved at lave en forhøjning på skinneforløbet - men der skal et vandvittigt langt stykke til - for at rette op på det.

Konklussion:

Følg LEGO skinnegeometrien. Det gavner sig i længden - også for skinnernes koblingssystem.

Fordel 1:

Der er ingen bøvl under opstillingen.

Fordel 2:

Du ødelægger ikke skinnekoblingerne.

Ulempe:

Indskrænkning af den frie fantasi.

Mit råd 1:

Få lagt fire knopper til på højre side og tolv til på venstre side i forhold til billedet i mit indlæg ovenover.

Mit råd 2: (det trælse - men også bedste)

Pil fire knopper af i bredden på den laveste bygning.

Adskil byggepladerne fra skinner, vægge og gulvbelægning og flyt byggepladerne fire knopper til højre.

Derved får du det absolut mest modulære layout.

Lær ved at gøre - frit oversat fra engelsk. 

Tegning kommer snart

Rød tekst = tilføjelser.

Redaktør på Byggebladet
Layoutmanager:
Klodsfest 2024, Hvalsø
Klodsfest 2025, Thisted
Til top
Dæk
Dæk
Byggebladets redaktør

Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter.Vingborg Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06-December-2009 kl. 14:36

Tegningen kommer så ikke alligevel

Der er bøvl med programmet

Rettelse: Programmet vil kun tegne skinner  - og det er så vist i et indlæg længere fremme....

Redaktør på Byggebladet
Layoutmanager:
Klodsfest 2024, Hvalsø
Klodsfest 2025, Thisted
Til top
Knud.Thomsen Se drop down
Dæk
Dæk

Medlem siden: 26-Januar-2004
Region: Sydvestjylland
Point: 6034
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Knud.Thomsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06-December-2009 kl. 15:16

Det kan fikses med lidt flere skiftespor. 

Du må lave nogle plader så det passer i modul.

Knud Richard Thomsen
Til top
Morten.Skov Se drop down
Panel
Panel

Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Morten.Skov Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06-December-2009 kl. 15:18
Citat: Knud.Thomsen Knud.Thomsen skrev:

Det kan fikses med lidt flere skiftespor. 

Du må lave nogle plader så det passer i modul.

Den er jeg ikke helt med på knud hvad mener du med nogle flere plader...

Morten Anker

Til top
Morten.Skov Se drop down
Panel
Panel

Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Morten.Skov Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06-December-2009 kl. 15:22

Hej Peter.

Jeg har mest lyst til at bruge dit første råd, da hele bygningen inden i er løftet 2 knopper op, for at få det i højde med skindene og det ville heller ikke komme til at passe med taget hvis jeg fjener noget af den laveste bygning....Men hvad vis man brugte de nye flexskinder kunne det løse noget af problemet???

Morten Anker

Til top
Dæk
Dæk
Byggebladets redaktør

Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter.Vingborg Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06-December-2009 kl. 16:06

Løsningen må være denne - som også er beskrevet som 'Råd 1' tidligere:

Redaktør på Byggebladet
Layoutmanager:
Klodsfest 2024, Hvalsø
Klodsfest 2025, Thisted
Til top
 Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum tilladelser Se drop down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.04
Copyright ©2001-2021 Web Wiz Ltd.

Denne side blev genereret på 0.094 sekunder.