Byggepladen Websted Hjemmesiden
Om foreningen
Bestyrelsen
Event Kalender
Statistik om medlemmer
Byggebladet
Download
Links

Forum start Forum start > Åbent område - alle(!) kan læse med her > Sidste nyt
  Aktive emner Aktive emner RSS Feed - Ny GUINNESS verdensrekord !!!
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Ny GUINNESS verdensrekord !!!

Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
 Rangering: Emne rangering: 1 Stemmer, Gennemsnit 5.00  Emne Søg Emne Søg  Emne funktioner Emne funktioner
Henrik.Ludvigsen Se drop down
Dæk
Dæk

Medlem siden: 16-Januar-2012
Sted: Danmark
Region: ikke oplyst
Status: Offline
Point: 7917
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Henrik.Ludvigsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12-Maj-2013 kl. 09:49
Så er Broby Sportsefterskole ryddet op og tømt for LEGO elementer, sæt og medlemmer fra Byggepladen.

Det har været et kanongodt arrangement - masser af glade mennesker, hyggeligt samvær, rigtig god mad og nogle rigtige rare, hyggelige og fantastisk søde bestyrere af efterskolen. Svends forældre - Birthe og Anders - har simpelthen været en stor faktor for vores arrangement. Svend mor har bestyret køkkenet og forsynet os med god mad alle dage. Anders har været en stor hjælp med vidner og hele logistikken i arrangementet. 

Jeg har takket dem mange - og hilst dem mange gange fra os alle sammen. Birthe og Anders har en stor andel i vores rekord.

Under hele arrangementet har jeg rendt rundt overalt, gået i cirkler, lagt 4 skinner. 1 sæt buer og det sidste sæt lige skinner, da banen blev lukket.

Peter, Svend og Verner har været en kæmpe hjælp - udover en stor personlig tak fra mig til dem, så blev deres indsats belønnet med et signeret udgave af Horizon Express. Tusind tak til jer. Hele denne skøre ide var ikke blevet fuldført uden jeres hjælp.

Natten mellem fredag og lørdag lå jeg, Tomas L og Asger og kæmpede med afsporede tog. Det var et krav fra GUINNESS, at et tog skulle tilbagelægge banen. Vi opgav natten mellem fredag og lørdag - lørdag morgen gik de igang med at rette banen. Toget, som tog turen rundt blev styret af Tomas hele vejen. På et tidspunkt skete der et kiks - toget kørte baglæns med fuld skrue. Tomas satte ny uofficiel verdensrekord i 100 meter på tid og sørgede for, at det ikke blev afsporet.

Som tak for hjælpen, så besluttede jeg, at lokomotivet som er navngivet Kjeld Kirk Kristiansen (og var tiltænkt som en gave til KKK, hvis han dukkede op - for øvrigt benævnt det hemmelige projekt i budgettet og bygget af Dennis) skulle tildeles til Tomas. En stor tak til dig, verdensrekorden var nok ikke blevet til noget uden dig. TAK

Asger fik det nye constitution train chase med hjem som tak for hans hjælp. En meget stor tak går til dig fra mig. Uden dig og din hjælp havde Tomas ikke fået toget igennem. TAK

De næste par dage skal jeg lige gennemgå det hele i hovedet. Jeg sidder med et fuldstændigt tomt hoved, det er over et års arbejde, som bare lige forsvandt i løbet af et par dage.

At takke alle personligt er fuldstændig uoverskueligt. Jeg vil i stedet takke jer alle sammen. Uden jer, så var hverken jeg eller Byggepladen kommet i GUINNESS BOOK OF RECORDS.

TAK ALLE SAMMEN.

Mvh, Henrik

Redigeret af Henrik.Ludvigsen - 12-Maj-2013 kl. 10:22
Til top
Klaus.Hansen Se drop down
Liftarm
Liftarm

Medlem siden: 08-Januar-2008
Sted: Denmark
Region: Trekantsområdet
Point: 2069
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Klaus.Hansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12-Maj-2013 kl. 12:37
Så er skolen tømt.

Birthe og Anders.

Henrik lukker banen.

Teamet.

Tomas med lokomotivet Keld Kirk Kristiansen.

Vinderen på indgangsbilletten.

Så er bilen pakket til Lov, Roskilde, København NV, Herlev og Måløv.

Tryk på billederne og du kommer til flere billeder.
Tak for en hyggelig weekend.

Redigeret af Klaus.Hansen - 12-Maj-2013 kl. 12:39
Klaus Hansen

Klodsfestudvalget 2026 - 2027
Til top
Anne.Mette.V Se drop down
Liftarm
Liftarm

Medlem siden: 20-September-2007
Region: Midtsjælland
Point: 4244
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Anne.Mette.V Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12-Maj-2013 kl. 13:35
Citat: Henrik.Ludvigsen Henrik.Ludvigsen skrev:

Jeg vil i stedet takke jer alle sammen. Uden jer, så var hverken jeg eller Byggepladen kommet i GUINNESS BOOK OF RECORDS.

TAK ALLE SAMMEN.

Mvh, Henrik

Men den største TAK skal lyde fra Byggepladen til Henrik. Uden dig havde Byggepladen ikke opnået at komme i GUINNESS BOOK OF RECORDS - et af Byggepladens store mål og det endda inden vi kan fejre vores 10 års jubilæum. Det kræver noget helt specielt! Både at få en sådan idé samt ikke mindst at udføre den! Samtidig var det en helt fantastisk oplevelse for alle os der var med i Broby!

Anne Mette Vestergård

Mine modeller på flickr
Til top
Erik.D.Petersen Se drop down
Panel
Panel

Medlem siden: 27-Oktober-2011
Point: 1136
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Erik.D.Petersen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12-Maj-2013 kl. 14:12
Stor tak herfra til Henrik... og hans betroede håndlangere (Svend, Peter og Verner) for et godt arrangement. Det var en stor oplevelse, både for mig og min søn Simon. Jeg tror de fleste af deltagerne pt. har fået nok af skinner og hvide sveller - 4000 meter sætter alt andet lige sine spor på krop og sjæl Wink

Citat: Henrik.Ludvigsen Henrik.Ludvigsen skrev:

På et tidspunkt skete der et kiks - toget kørte baglæns med fuld skrue. Tomas satte ny uofficiel verdensrekord i 100 meter på tid og sørgede for, at det ikke blev afsporet.

Er jeg den eneste som ser frem til at genopleve dette øjeblik i super slow motion, når DVD'en engang udkommer? Ikke nok med at der var fart over feltet, på både tog som fører, men strækningen blev tilbagelagt med en ikke ubetydelig grad af adræthed og tåspidsfornemmelse.... LOL Fa..... godt reddet Tomas, og fuldt fortjent at du kunne tage et flot og specialfremstillet lokomotiv med hjem!Thumbs Up
Til top
Casper.Hansen Se drop down
Bestyrelse
Bestyrelse
Suppleant

Region: Nordsjælland
Point: 3039
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Casper.Hansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12-Maj-2013 kl. 14:50
Jeg vil også takke Henrik og alle hjælperne for en helt fantastisk Kristihimmelfartsferie. Personligt havde jeg et tog med som kørte hele banen igennem på et sæt let brugte batterier, og især første sektion blev næsten kørt en håndfuld gange.
Tusinde tak og stort tillykke med rekorden.
Casper Hansen
Med 6 2x4 standard klodser kan du lave 915.103.765 kombinationer
Helt ærligt, Hvor klodset må man være?
Til top
Adrian.Perslow Se drop down
Liftarm
Liftarm

Medlem siden: 11-September-2010
Region: Hovedstadsområdet
Point: 4294
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Adrian.Perslow Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12-Maj-2013 kl. 15:06

Redigeret af Adrian.Perslow - 02-November-2017 kl. 13:38
Adrian Perslow
Til top
Henrik.Hansen Se drop down
Liftarm
Liftarm

Medlem siden: 01-April-2005
Region: Midtsjælland
Point: 2020
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Henrik.Hansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12-Maj-2013 kl. 15:37
Tillykke til dig henrik, det er helt fantastisk det du har sat i søen og fået i land igen. At gå fra ideen til udførelsen om at, komme i Guinness har været helt fantastisk at følge.

Det er fanme godt gået Henrik og en stor klapsalve skal osse lyde til dine hjælpere Clap
Henrik Hansen

" Skal den spændetrøje virkelig stramme så meget !! "

Medlem af "Det Anarkistiske Firkløver"
Til top
Brian.Jakobsen Se drop down
Klods
Klods

Medlem siden: 24-April-2012
Sted: Fredericia
Region: Trekantsområdet
Point: 135
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brian.Jakobsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12-Maj-2013 kl. 16:01
tillykke Henrik Clap
ja hvsd skal man sige ?????
øøøøøøøøøøøøøøøøø
ja det er fantastisk Shocked

Brian Michael Jakobsen
Til top
Asger.Toftgaard Se drop down
Plade
Plade

Medlem siden: 08-November-2006
Region: Nordvestjylland
Point: 75
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Asger.Toftgaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12-Maj-2013 kl. 17:37
Tillykke til dig henrik, og den blå klos er i hus, det er så stor at på en gode dag kan det være svært at sige hvor mange klosser høj man er. i sær når det man har set er fra knæhøjde Smile. jeg siger tak til alle som var med for en helt fantastisk Kristihimmelfartsferie
(dem blå klos GWR 4.000,25 ) se blådt vi vandt i broby
Til top
Dæk
Dæk

Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Henrik.Ludvigsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13-Maj-2013 kl. 04:57

Her er det officielle bevis på godkendelsen af vores rekord:

Mvh, Henrik

Redigeret af Henrik.Ludvigsen - 27-Maj-2017 kl. 08:15
Til top
Klaus.Algreen Se drop down
Liftarm
Liftarm

Medlem siden: 19-Marts-2009
Region: Østjylland
Point: 4024
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Klaus.Algreen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13-Maj-2013 kl. 04:59
 Clap  Clap  Clap  Clap  Clap  Clap  Clap  Clap  Clap
Klaus Algreen
Til top
Morten.Dalermoen Se drop down
Panel
Panel

Medlem siden: 30-Juli-2010
Sted: Norge
Point: 1658
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Morten.Dalermoen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13-Maj-2013 kl. 11:47
Clap Tillykke Henrik og Byggepladen fra mig og den norske forening!!

Redigeret af Morten.Dalermoen - 13-Maj-2013 kl. 11:48
Morten Dalermoen
Til top
Lars.H.Sørensen Se drop down
Panel
Panel

Medlem siden: 02-Marts-2012
Point: 1093
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lars.H.Sørensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13-Maj-2013 kl. 13:16
Først og fremmest endnu et stort tillykke til Henrik Ludvigsen og byggepladen med verdensrekorden!
Det var en skøn weekend at være en del af (ja selv det mindre hjertestop og panik der indtraf da toget kørte for fuld smadder baglæns da den var mere end 50% inde i rekordforsøget!! :-D ), og jeg er glad for at have gjort min lille del for at Henrik og byggepladen nu har fået en verdensrekord.
En stor tak skal også lyde til Anders, Birthe og Broby sportsefterskole.
Leg godt :)
Til top
Jesper.Burgdorff Se drop down
Liftarm
Liftarm

Medlem siden: 02-Marts-2012
Region: Nordvestjylland
Point: 2500
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jesper.Burgdorff Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13-Maj-2013 kl. 15:28
Det er super flot klaret, ikke kun af Henrik men også alle jer som har hjulpet.
KÆMPE STORT TILLYKKE
Jesper Burgdorff Madsen
Til top
Jes.Troelsen Se drop down
Flise
Flise

Medlem siden: 24-April-2012
Point: 35
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jes.Troelsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13-Maj-2013 kl. 20:07
Tak til alle for en oplevelsesrig weekend på Fyn.
Godt arrangement, fedt at være med til at lave en rekord.
Mine 2 piger og jeg hyggede os i jeres selskab, selv om vi ikke kendte andre end Henrik i forvejen.

Mange hilsner til alle LEGO nørderne og deres børn fra Jes, Ronja og Lea
Til top
Sacha.Erhardtsen Se drop down
Panel
Panel

Medlem siden: 18-Januar-2013
Region: Fyn
Point: 1851
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sacha.Erhardtsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15-Maj-2013 kl. 08:35
Spottede lige at Lego og gizmodo nævner det på twitter.

http://gizmodo.com/the-worlds-longest-lego-railway-includes-2-5-miles-of-505749562

Slet ikke dårligt at nå ud på twitter.
Sacha Erhardtsen

(Ja, jeg taler meget)
Til top
Dæk
Dæk

Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Henrik.Ludvigsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15-Maj-2013 kl. 09:13
Jeg har selv opgivet at holde styr på hvor der står noget. Det er helt overvældende. Min telefon bimler og bamler, min facebook flyder over med mere end 3000 notifikationer og venneanmodninger.

Min telefon er gemt væk de næste par dage. Nu mangler jeg simpelthen et par dage med fred og ro - og ingen LEGO.

Journalister ringer/skriver døgnet rundt.

Mvh Henrik

Redigeret af Henrik.Ludvigsen - 15-Maj-2013 kl. 09:22
Til top
K.Gabriel Se drop down
Panel
Panel

Medlem siden: 24-Juli-2008
Point: 950
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér K.Gabriel Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15-Maj-2013 kl. 14:28
Tillykke Henrik. Det er vel nok imponerende. En så umulig drøm, men så smukt udført. Og også godt gået til alle hjælperne.
K.Gabriel
Til top
Dæk
Dæk

Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Henrik.Ludvigsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16-Maj-2013 kl. 08:42
Så fremgår vores rekord på forsiden GUINNESS WORLD RECORDS

Mvh, Henrik
Til top
Casper.Hansen Se drop down
Bestyrelse
Bestyrelse
Suppleant

Region: Nordsjælland
Point: 3039
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Casper.Hansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16-Maj-2013 kl. 11:00
Det er da en fed video, der må være taget en hel del vidoe'er, men dem der er vist på byggepladens forside er mildest talt elendige - opløsning og compression forståes.
Desværre blev mine egne i samme elendige kvalitet, en eller anden havde stillet kameraet til 320 x 200 (dumme mig).

Casper Hansen
Med 6 2x4 standard klodser kan du lave 915.103.765 kombinationer
Helt ærligt, Hvor klodset må man være?
Til top
 Besvar Besvar Side  <1234>

Skift forum Forum tilladelser Se drop down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.04
Copyright ©2001-2021 Web Wiz Ltd.

Denne side blev genereret på 0.154 sekunder.