![]() |
Hjemmesiden Om foreningen Bestyrelsen Event Kalender Statistik om medlemmer Byggebladet Download Links |
Ny GUINNESS verdensrekord !!! |
Besvar
|
Side <1234> |
| Forfatter | |
Henrik.Ludvigsen
Dæk
Medlem siden: 16-Januar-2012 Sted: Danmark Region: ikke oplyst Status: Offline Point: 7917 |
Indlæg funktioner
Tak(1)
Citér Svar
Sendt: 12-Maj-2013 kl. 09:49 |
|
Så er Broby Sportsefterskole ryddet op og tømt for LEGO elementer, sæt og medlemmer fra Byggepladen.
Det har været et kanongodt arrangement - masser af glade mennesker, hyggeligt samvær, rigtig god mad og nogle rigtige rare, hyggelige og fantastisk søde bestyrere af efterskolen. Svends forældre - Birthe og Anders - har simpelthen været en stor faktor for vores arrangement. Svend mor har bestyret køkkenet og forsynet os med god mad alle dage. Anders har været en stor hjælp med vidner og hele logistikken i arrangementet. Jeg har takket dem mange - og hilst dem mange gange fra os alle sammen. Birthe og Anders har en stor andel i vores rekord. Under hele arrangementet har jeg rendt rundt overalt, gået i cirkler, lagt 4 skinner. 1 sæt buer og det sidste sæt lige skinner, da banen blev lukket. Peter, Svend og Verner har været en kæmpe hjælp - udover en stor personlig tak fra mig til dem, så blev deres indsats belønnet med et signeret udgave af Horizon Express. Tusind tak til jer. Hele denne skøre ide var ikke blevet fuldført uden jeres hjælp. Natten mellem fredag og lørdag lå jeg, Tomas L og Asger og kæmpede med afsporede tog. Det var et krav fra GUINNESS, at et tog skulle tilbagelægge banen. Vi opgav natten mellem fredag og lørdag - lørdag morgen gik de igang med at rette banen. Toget, som tog turen rundt blev styret af Tomas hele vejen. På et tidspunkt skete der et kiks - toget kørte baglæns med fuld skrue. Tomas satte ny uofficiel verdensrekord i 100 meter på tid og sørgede for, at det ikke blev afsporet. Som tak for hjælpen, så besluttede jeg, at lokomotivet som er navngivet Kjeld Kirk Kristiansen (og var tiltænkt som en gave til KKK, hvis han dukkede op - for øvrigt benævnt det hemmelige projekt i budgettet og bygget af Dennis) skulle tildeles til Tomas. En stor tak til dig, verdensrekorden var nok ikke blevet til noget uden dig. TAK Asger fik det nye constitution train chase med hjem som tak for hans hjælp. En meget stor tak går til dig fra mig. Uden dig og din hjælp havde Tomas ikke fået toget igennem. TAK De næste par dage skal jeg lige gennemgå det hele i hovedet. Jeg sidder med et fuldstændigt tomt hoved, det er over et års arbejde, som bare lige forsvandt i løbet af et par dage. At takke alle personligt er fuldstændig uoverskueligt. Jeg vil i stedet takke jer alle sammen. Uden jer, så var hverken jeg eller Byggepladen kommet i GUINNESS BOOK OF RECORDS. TAK ALLE SAMMEN. Mvh, Henrik Redigeret af Henrik.Ludvigsen - 12-Maj-2013 kl. 10:22 |
|
![]() |
|
Klaus.Hansen
Liftarm
Medlem siden: 08-Januar-2008 Sted: Denmark Region: Trekantsområdet Status: Offline Point: 2069 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 12-Maj-2013 kl. 12:37 |
|
Så er skolen tømt.
Birthe og Anders. Henrik lukker banen. Teamet. Tomas med lokomotivet Keld Kirk Kristiansen. Vinderen på indgangsbilletten. Så er bilen pakket til Lov, Roskilde, København NV, Herlev og Måløv. Tryk på billederne og du kommer til flere billeder. Tak for en hyggelig weekend.
Redigeret af Klaus.Hansen - 12-Maj-2013 kl. 12:39 |
|
|
Klaus Hansen
Klodsfestudvalget 2026 - 2027 |
|
![]() |
|
Anne.Mette.V
Liftarm
Medlem siden: 20-September-2007 Sted: Denmark Region: Midtsjælland Status: Offline Point: 4244 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 12-Maj-2013 kl. 13:35 |
Men den største TAK skal lyde fra Byggepladen til Henrik. Uden dig havde Byggepladen ikke opnået at komme i GUINNESS BOOK OF RECORDS - et af Byggepladens store mål og det endda inden vi kan fejre vores 10 års jubilæum. Det kræver noget helt specielt! Både at få en sådan idé samt ikke mindst at udføre den! Samtidig var det en helt fantastisk oplevelse for alle os der var med i Broby!
|
|
![]() |
|
Erik.D.Petersen
Panel
Medlem siden: 27-Oktober-2011 Region: ikke oplyst Status: Offline Point: 1136 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 12-Maj-2013 kl. 14:12 |
|
Stor tak herfra til Henrik... og hans betroede håndlangere (Svend, Peter og Verner) for et godt arrangement. Det var en stor oplevelse, både for mig og min søn Simon. Jeg tror de fleste af deltagerne pt. har fået nok af skinner og hvide sveller - 4000 meter sætter alt andet lige sine spor på krop og sjæl
![]()
Er jeg den eneste som ser frem til at genopleve dette øjeblik i super slow motion, når DVD'en engang udkommer? Ikke nok med at der var fart over feltet, på både tog som fører, men strækningen blev tilbagelagt med en ikke ubetydelig grad af adræthed og tåspidsfornemmelse.... Fa..... godt reddet Tomas, og fuldt fortjent at du kunne tage et flot og specialfremstillet lokomotiv med hjem!![]() |
|
![]() |
|
Casper.Hansen
Bestyrelse
Suppleant Medlem siden: 16-Januar-2012 Sted: Danmark Region: Nordsjælland Status: Offline Point: 3039 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 12-Maj-2013 kl. 14:50 |
|
Jeg vil også takke Henrik og alle hjælperne for en helt fantastisk Kristihimmelfartsferie. Personligt havde jeg et tog med som kørte hele banen igennem på et sæt let brugte batterier, og især første sektion blev næsten kørt en håndfuld gange.
Tusinde tak og stort tillykke med rekorden. |
|
|
Casper Hansen
Med 6 2x4 standard klodser kan du lave 915.103.765 kombinationer Helt ærligt, Hvor klodset må man være? ![]() |
|
![]() |
|
Adrian.Perslow
Liftarm
Medlem siden: 11-September-2010 Region: Hovedstadsområdet Status: Offline Point: 4294 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 12-Maj-2013 kl. 15:06 |
|
Redigeret af Adrian.Perslow - 02-November-2017 kl. 13:38 |
|
|
Adrian Perslow
|
|
![]() |
|
Henrik.Hansen
Liftarm
Medlem siden: 01-April-2005 Sted: Denmark Region: Midtsjælland Status: Offline Point: 2020 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 12-Maj-2013 kl. 15:37 |
|
Tillykke til dig henrik, det er helt fantastisk det du har sat i søen og fået i land igen. At gå fra ideen til udførelsen om at, komme i Guinness har været helt fantastisk at følge.
Det er fanme godt gået Henrik og en stor klapsalve skal osse lyde til dine hjælpere ![]() |
|
|
Henrik Hansen
" Skal den spændetrøje virkelig stramme så meget !! " Medlem af "Det Anarkistiske Firkløver" |
|
![]() |
|
Brian.Jakobsen
Klods
Medlem siden: 24-April-2012 Sted: Fredericia Region: Trekantsområdet Status: Offline Point: 135 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 12-Maj-2013 kl. 16:01 |
|
tillykke Henrik
ja hvsd skal man sige ????? øøøøøøøøøøøøøøøøø ja det er fantastisk |
|
|
Brian Michael Jakobsen
|
|
![]() |
|
Asger.Toftgaard
Plade
Medlem siden: 08-November-2006 Sted: Denmark Region: Nordvestjylland Status: Offline Point: 75 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 12-Maj-2013 kl. 17:37 |
|
Tillykke til dig henrik, og den blå klos er i hus, det er så stor at på en gode dag kan det være svært at sige hvor mange klosser høj man er. i sær når det man har set er fra knæhøjde
(dem blå klos GWR 4.000,25 ) se blådt vi vandt i broby
|
|
![]() |
|
Henrik.Ludvigsen
Dæk
Medlem siden: 16-Januar-2012 Sted: Danmark Region: ikke oplyst Status: Offline Point: 7917 |
Indlæg funktioner
Tak(1)
Citér Svar
Sendt: 13-Maj-2013 kl. 04:57 |
|
Her er det officielle bevis på godkendelsen af vores rekord: Mvh, Henrik Redigeret af Henrik.Ludvigsen - 27-Maj-2017 kl. 08:15 |
|
![]() |
|
Klaus.Algreen
Liftarm
Medlem siden: 19-Marts-2009 Sted: Denmark Region: Østjylland Status: Offline Point: 4024 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 13-Maj-2013 kl. 04:59 |
|
|
|
|
Klaus Algreen
|
|
![]() |
|
Morten.Dalermoen
Panel
Medlem siden: 30-Juli-2010 Sted: Norge Region: ikke oplyst Status: Offline Point: 1658 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 13-Maj-2013 kl. 11:47 |
Tillykke Henrik og Byggepladen fra mig og den norske forening!!
Redigeret af Morten.Dalermoen - 13-Maj-2013 kl. 11:48 |
|
|
Morten Dalermoen
|
|
![]() |
|
Lars.H.Sørensen
Panel
Medlem siden: 02-Marts-2012 Sted: Danmark Region: Hovedstadsområdet Status: Offline Point: 1093 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 13-Maj-2013 kl. 13:16 |
|
Først og fremmest endnu et stort tillykke til Henrik Ludvigsen og byggepladen med verdensrekorden!
Det var en skøn weekend at være en del af (ja selv det mindre hjertestop og panik der indtraf da toget kørte for fuld smadder baglæns da den var mere end 50% inde i rekordforsøget!! :-D ), og jeg er glad for at have gjort min lille del for at Henrik og byggepladen nu har fået en verdensrekord. En stor tak skal også lyde til Anders, Birthe og Broby sportsefterskole. |
|
|
Leg godt :)
|
|
![]() |
|
Jesper.Burgdorff
Liftarm
Medlem siden: 02-Marts-2012 Sted: Denmark Region: Nordvestjylland Status: Offline Point: 2500 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 13-Maj-2013 kl. 15:28 |
|
Det er super flot klaret, ikke kun af Henrik men også alle jer som har hjulpet.
KÆMPE STORT TILLYKKE
|
|
|
Jesper Burgdorff Madsen
|
|
![]() |
|
Jes.Troelsen
Flise
Medlem siden: 24-April-2012 Region: ikke oplyst Status: Offline Point: 35 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 13-Maj-2013 kl. 20:07 |
|
Tak til alle for en oplevelsesrig weekend på Fyn.
Godt arrangement, fedt at være med til at lave en rekord. Mine 2 piger og jeg hyggede os i jeres selskab, selv om vi ikke kendte andre end Henrik i forvejen. ![]() Mange hilsner til alle LEGO nørderne og deres børn fra Jes, Ronja og Lea
|
|
![]() |
|
Sacha.Erhardtsen
Panel
Medlem siden: 18-Januar-2013 Region: Fyn Status: Offline Point: 1851 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 15-Maj-2013 kl. 08:35 |
|
Spottede lige at Lego og gizmodo nævner det på twitter.
http://gizmodo.com/the-worlds-longest-lego-railway-includes-2-5-miles-of-505749562 Slet ikke dårligt at nå ud på twitter. |
|
|
Sacha Erhardtsen
(Ja, jeg taler meget) |
|
![]() |
|
Henrik.Ludvigsen
Dæk
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 15-Maj-2013 kl. 09:13 |
|
Jeg har selv opgivet at holde styr på hvor der står noget. Det er helt overvældende. Min telefon bimler og bamler, min facebook flyder over med mere end 3000 notifikationer og venneanmodninger.
Min telefon er gemt væk de næste par dage. Nu mangler jeg simpelthen et par dage med fred og ro - og ingen LEGO. Journalister ringer/skriver døgnet rundt. Mvh Henrik Redigeret af Henrik.Ludvigsen - 15-Maj-2013 kl. 09:22 |
|
![]() |
|
K.Gabriel
Panel
Medlem siden: 24-Juli-2008 Sted: Denmark Region: Hovedstadsområdet Status: Offline Point: 950 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 15-Maj-2013 kl. 14:28 |
|
Tillykke Henrik. Det er vel nok imponerende. En så umulig drøm, men så smukt udført. Og også godt gået til alle hjælperne.
|
|
|
K.Gabriel
|
|
![]() |
|
Henrik.Ludvigsen
Dæk
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 16-Maj-2013 kl. 08:42 |
|
Så fremgår vores rekord på forsiden GUINNESS WORLD RECORDS
Se mere her http://www.guinnessworldrecords.com Mvh, Henrik
|
|
![]() |
|
Casper.Hansen
Bestyrelse
Suppleant Medlem siden: 16-Januar-2012 Sted: Danmark Region: Nordsjælland Status: Offline Point: 3039 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 16-Maj-2013 kl. 11:00 |
|
Det er da en fed video, der må være taget en hel del vidoe'er, men dem der er vist på byggepladens forside er mildest talt elendige - opløsning og compression forståes.
Desværre blev mine egne i samme elendige kvalitet, en eller anden havde stillet kameraet til 320 x 200 (dumme mig). |
|
|
Casper Hansen
Med 6 2x4 standard klodser kan du lave 915.103.765 kombinationer Helt ærligt, Hvor klodset må man være? ![]() |
|
![]() |
|
Besvar
|
Side <1234> |
| Skift forum | Forum tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |