Byggepladen Websted Hjemmesiden
Om foreningen
Bestyrelsen
Event Kalender
Statistik om medlemmer
Byggebladet
Download
Links

Forum start Forum start > Åbent område - alle(!) kan læse med her > Se min nyeste skabning
  Aktive emner Aktive emner RSS Feed - Camping deLux
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Camping deLux

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Torben.Rønnebæk Se drop down
Panel
Panel

Medlem siden: 27-Februar-2013
Region: Sydsjælland
Status: Offline
Point: 1691
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben.Rønnebæk Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Camping deLux
    Sendt: 25-Marts-2013 kl. 08:40

Hr. og Fru Lego har lige hentet deres nye campingvogn deLux der er 35,3 % større end deres tidligere model 4435. Og med større campingvogn følger selvfølgelig en større bil med. 
Bil og Campingvogn udført i moderigtige farver efter Fru Legos smag Smile. Totallængde samlet er 40 knopper. Bil alene 14 x 6 knopper. Campingvogn alene 23 x 6 knopper eksklusivt trækstangen.

Hr. Lego på vej hjem med det nyerhvervede vogntog.

Uheldigvis kørte bilforretningens lærling ind i portstolpen da han skulle køre bilen ud af forretningen, så de har været nød til at montere et sort sidespejl i højre side (ingen sidespejle i den moderigtige farve på lager).

Bilen er en åben to-personers bil (Cabriolet) med mulighed for bagage, værktøj, hund eller andet bag 'sæderne'.
Bilen er bagerst udstyret med tågelygte nederst tv og baklys nederst th.
Ovenover baglygter mv. er kalechen nedfældet når den ikke er slået op (som det er tilfældet lige nu :-)).

Derhjemme kobles campingvognen fra da Fru Lego har sat Hr. Lego til at fælde et træ så der kan blive plads til den lidt længere campingvogn. Traileren skal herefter tilkobles.

Efter træet er fældet kører Hr. Lego til genbrugsstationen med affaldet og i et ulogisk øjeblik fik han taget alt værktøj og trillebøren med Smile.

Imens Hr. Lego er på genbrugspladsen viser Fru Lego (i rødt) campingvognen frem til naboen.

Campingvognen indeholder:
- forrest en dobbeltseng,
- i midten en stor sidegruppe,
- bag midten et luksuskøkken med blus og kaffemaskine Smile og
- bagerst et toilet med håndvask og mulighed for håndbruser.
- På vægen ind til toilettet er fladskærmen placeret. På taget sidder parabolen så der kan modtages tv-signaler overalt.
- Bag på kan cyklen hænges (med ekstra udstyr kan der placeres en cykelkrog i højreside også).
- På sidevæggene er der indvendigt kroge til at hænge kopper og andet på.

Og så er Hr. og Fru Lego klar til at komme på påskeferie Big smile.

Legohilsner til jer alle.
Torben

PS! Der burde placeres et smalt dørfag i venstre side mellem de højtsiddende vinduer og bagenden. Jeg lå dog ikke inde med et smalt dørparti og et almindelig dørparti vil være for bredt. Model 4435 hvorfra enkelte af klodserne er taget fra er ej heller udstyret med en dør.

Redigeret af Torben.Rønnebæk - 25-Marts-2013 kl. 09:15
Torben Rønnebæk
Team KF16
Til top
Rasmus.Ansbjerg Se drop down
Liftarm
Liftarm

Medlem siden: 09-Februar-2011
Sted: Danmark
Region: ikke oplyst
Point: 2571
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus.Ansbjerg Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25-Marts-2013 kl. 08:48
Den lille sportsvogn, må da vist ikke trække den kæmpe vogn...Wink
Ellers ser det sgu nydeligt ud...
Til top
Martin.Nygaard Se drop down
Liftarm
Liftarm

Medlem siden: 10-December-2009
Sted: Denmark
Region: Trekantsområdet
Point: 2578
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Martin.Nygaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25-Marts-2013 kl. 08:48
rigtig fin vogn med tilhørende vogn -og underholdende historie til - det løfter det hele lidt ekstra.
Martin "Technic" Nygaard Schacht ..

Til top
Panel
Panel

Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben.Rønnebæk Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25-Marts-2013 kl. 09:23
Citat: Rasmus.Ansbjerg Rasmus.Ansbjerg skrev:

Den lille sportsvogn, må da vist ikke trække den kæmpe vogn...Wink
Ellers ser det sgu nydeligt ud...

Bilen er heldigvis også deLux med ekstra kraftig motor Smile, men ja, det er nok ikke hen over de franske alper turen skal gå.
Torben Rønnebæk
Team KF16
Til top
Ulrik.Hansen Se drop down
Dæk
Dæk

Medlem siden: 04-Marts-2008
Region: Hovedstadsområdet
Point: 7450
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ulrik.Hansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25-Marts-2013 kl. 10:00
Thumbs Up og fedt at se Lime blive benyttet Smile
Ulrik Hansen | Flickr-galleri
Til top
Casper.Hansen Se drop down
Bestyrelse
Bestyrelse
Suppleant

Medlem siden: 16-Januar-2012
Region: Nordsjælland
Point: 3039
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Casper.Hansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25-Marts-2013 kl. 10:15
Nu er størrelsen på bilen ikke alt, vores Citroen grand C4 Picasso med 110 HK diesel motor må kun trække 880 kilo, så jeg kan ikke engang køre ned på tanken og leje en stor trailerCry.  Den har til gengæld ingen problemer med at trække detBig smile
Casper Hansen
Med 6 2x4 standard klodser kan du lave 915.103.765 kombinationer
Helt ærligt, Hvor klodset må man være?
Til top
Knud.A.Albrechtsen Se drop down
Liftarm
Liftarm

Medlem siden: 02-November-2012
Region: Midtjylland
Point: 2720
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Knud.A.Albrechtsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25-Marts-2013 kl. 11:16
Rigtigt flot lavet - hvor er det flot med alle de detaljer du har i campingvognen :-)
Knud Ahrnell Albrechtsen

http://www.snakebyte.dk/lego
Til top
Peter.Lind Se drop down
Liftarm
Liftarm

Medlem siden: 28-November-2012
Point: 4516
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter.Lind Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25-Marts-2013 kl. 12:35
Citat: Torben.Rønnebæk Torben.Rønnebæk skrev:

Uheldigvis kørte bilforretningens lærling ind i portstolpen da han skulle køre bilen ud af forretningen, så de har været nød til at montere et sort sidespejl i højre side (ingen sidespejle i den moderigtige farve på lager).

Jeg er helt vild med den slags - vi løber nemlig aldrig tør for klodser af den rigtige type eller farve, der er altid en meget velovervejet grund til at vi bygger som vi gør Wink!

Og iøvrigt et fornemt byggeri! Jeg er glad for at se noget mere camping/ferie-relateret.
Peter Lind
Til top
Jesper.Hansen Se drop down
Liftarm
Liftarm

Medlem siden: 20-Juni-2007
Point: 2419
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jesper.Hansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25-Marts-2013 kl. 13:12
Rigtig mange fine detaljer og herlig fantasi. Jeg synes dog at du "vold-bruger" de der grill-slopes. Design skal efter min mening give mening på flere områder og jeg har måske lidt svært ved at se meningen med det sik-sak'ende tag på vognen. Det ændrer dog ikke ved at det er nogle rigtig fine kørertøjer du har bygget. Forsæt for fuld damp.
Til top
Søren-Johansen Se drop down
Dæk
Dæk

Medlem siden: 18-Marts-2012
Region: Midtsjælland
Point: 6217
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Søren-Johansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25-Marts-2013 kl. 14:22
Fed ide med en god historie og fine detaljer. At den kan åbnes og er fuldt indrettet indvendig, gør det kun bedre. I stedet for alle de grill-slopes, ville nogle tiles være bedre til at slutte af med. Toppen ville være et lille klistermærke med campingvognes mærke: Detleffs, Polar, Lord Münsterland e.lign. Endelig noget forholdsvis nyskabende:-) Takker..
Søren Johansen
Til top
Henrik.Christensen Se drop down
Liftarm
Liftarm

Medlem siden: 02-Marts-2012
Region: Midtsjælland
Point: 4268
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Henrik.Christensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25-Marts-2013 kl. 19:50
Flot køretøj, jeg gad godt se den farve på en campingvogn i virkeligheden.
Historien syntes jeg er god.
Citat: Casper.Hansen Casper.Hansen skrev:

Nu er størrelsen på bilen ikke alt, vores Citroen grand C4 Picasso med 110 HK diesel motor må kun trække 880 kilo, så jeg kan ikke engang køre ned på tanken og leje en stor trailerCry.  Den har til gengæld ingen problemer med at trække detBig smile

Min gamle Mazda 626 2.0i st.car. med 90 HK, må trække 1200 uden BE-kort og 1250 med BE-kort.

Redigeret af Henrik.Christensen - 25-Marts-2013 kl. 19:52

Til top
René.Hoffmann Se drop down
Dæk
Dæk
Facebook kaptajn

Medlem siden: 24-Januar-2004
Point: 7680
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér René.Hoffmann Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29-Marts-2013 kl. 07:34
Den er rigtig fed, Torben... Jeg kan godt lide, at du er tro mod LEGO's egen byggestil... De fleste MOC'cere idag bygger en masse tingel-tangel og små finurlige krummelurer - og det er rigtig fedt - men det gør, at folk som bygger som dig - godt kan blive lidt overset... Så du skal bare fortsætte stilen - det er fedt med et lidt anderledes pift... Thumbs Up

...og så giver det et ekstra løft med historien... Clap
René Hoffmann

LEGO-holic by nature

Medlem af "Det Anarkistiske Firkløver"
Til top
Gitte.Larsen Se drop down
Panel
Panel

Medlem siden: 01-Juni-2012
Region: Fyn
Point: 1613
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Gitte.Larsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04-April-2013 kl. 04:08
Rigtig flot campingvogn og lige i de farver jeg godt kan lidt, følger der fortelt med?
Til top
Panel
Panel

Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben.Rønnebæk Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04-April-2013 kl. 07:43
Hej Gitte
Et fortelt har jeg ikke lige tænkt på, men det er en god idé. Måske et par sejl fra piratskibene kunne bruges :-).
Torben Rønnebæk
Team KF16
Til top
Panel
Panel

Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben.Rønnebæk Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07-December-2013 kl. 15:36
Jeg sad lige og bladrede i mine fotomapper og faldt liger over billeder fra klodsfesten. Da tænkte jeg at jeg aldrig fik lagt foto ind af deLux efter ombygningen og som den så ud til klodsfesten. Det hermed gjort. Jeg tog en del af de gode råd til mig og sammen med mine egne ideer til ændringer, ændrede jed det til det i kan se på de efterfølgende billeder. Og i øvrigt blev det til en 3. plads i konkurrencen transportmidler :-).

Legohilsner og ønsker om en god jul.

Torben Rønnebæk
Team KF16
Til top
Klaus.Algreen Se drop down
Liftarm
Liftarm

Medlem siden: 19-Marts-2009
Region: Østjylland
Point: 4024
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Klaus.Algreen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07-December-2013 kl. 16:42
Hold k..., hvor er vognen bare blevet meget flottere og eksklusiv at se på - vel primært grundet fjernelsen af det siksakkede tag!

Vogntoget i en "rigtig" kontekst løfter også det samlede indtyk.

Spitzenklasse!
Klaus Algreen
Til top
René.Hoffmann Se drop down
Dæk
Dæk
Facebook kaptajn

Medlem siden: 24-Januar-2004
Point: 7680
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér René.Hoffmann Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07-December-2013 kl. 16:45
Den er rigtig vellykket, Torben! Clap

På det øverste billede troede jeg først, at det var en pølse, der hang bagpå vognen... LOL
René Hoffmann

LEGO-holic by nature

Medlem af "Det Anarkistiske Firkløver"
Til top
Henrik.Kunz Se drop down
Dæk
Dæk

Medlem siden: 10-Februar-2013
Region: Vestsjælland
Point: 5544
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Henrik.Kunz Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08-December-2013 kl. 10:50
Hej torben.
Jeg nyder at kigge på din vign+campingvogn. Der er kun en ting som jeg synes er galt og det er jo, at den ikke er minSmile Super byggetClapClap
Henrik Kunz
Til top
Gitte.Larsen Se drop down
Panel
Panel

Medlem siden: 01-Juni-2012
Region: Fyn
Point: 1613
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Gitte.Larsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08-December-2013 kl. 14:04
Rigtig gode og friske farver, flot luxsusvogn
Til top
Jørgen.Pedersen Se drop down
Liftarm
Liftarm

Medlem siden: 28-Marts-2006
Point: 3910
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jørgen.Pedersen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08-December-2013 kl. 14:42
Det er ikke en campingvogn, men et sommerhus på hjul.
Jørgen Pedersen

§10 Man skal samvittighedsfuldt overholde de regler, der gælder for ens stilling, og såvel i som uden for tjenesten vise sig værdig til den agtelse og tillid, som stillingen kræver.
Til top
 Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum tilladelser Se drop down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.04
Copyright ©2001-2021 Web Wiz Ltd.

Denne side blev genereret på 0.090 sekunder.