![]() |
Hjemmesiden Om foreningen Bestyrelsen Event Kalender Statistik om medlemmer Byggebladet Download Links |
Det faldende vand |
Besvar
|
| Forfatter | ||
C.Straaberg
Dæk
Medlem siden: 24-Januar-2004 Sted: Denmark Region: Hovedstadsområdet Status: Offline Point: 6120 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Emne: Det faldende vandSendt: 14-Marts-2010 kl. 07:41 |
|
Ikke direkte. MEN! Der er løsninger (som jeg tror vil virke): Mekanisk: motor der driver nogle kontakter, der tænder og slukker lamperne i et mønster. Elektronisk: RCX (eller evt en NXT) der programmeringsmæssigt tænder/slukker diverse lamper. |
||
|
Carsten.
|
||
![]() |
||
Frederik.Normann
Tagsten
Medlem siden: 14-Maj-2009 Sted: Denmark Region: Østjylland Status: Offline Point: 424 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 14-Marts-2010 kl. 07:31 |
|
|
Nåå sådan
men kan man lave det med lego lys ? |
||
|
Venligst
Frederik Ankjær Normann ankjrdesign.com Deltager i LEGO Master 2021! |
||
![]() |
||
Jesper.Thuesen
Dæk
Medlem siden: 29-Maj-2006 Sted: Denmark Region: ikke oplyst Status: Offline Point: 5515 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 14-Marts-2010 kl. 07:24 |
|
|
Tak Knud - du er en knag.
Se fra ca. 0.50 til 0.55 inde i denne video. |
||
|
Jesper Konrad Thuesen
Forum-Moderator "People don't stop playing because they are getting old, they get old because they stop playing!" Oliver Wendell Holmes (1809 - 1894) |
||
![]() |
||
Knud.Thomsen
Dæk
Medlem siden: 26-Januar-2004 Sted: Denmark Region: Sydvestjylland Status: Offline Point: 6034 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 14-Marts-2010 kl. 06:55 |
|
|
Jesper: Prøv Gert's video fra KF 2008
|
||
|
Knud Richard Thomsen
|
||
![]() |
||
C.Straaberg
Dæk
Medlem siden: 24-Januar-2004 Sted: Denmark Region: Hovedstadsområdet Status: Offline Point: 6120 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 14-Marts-2010 kl. 06:21 |
|
|
Hej Frederik
Jeg synes det ser flot ud med lys i vandfaldet - det er naturligvis ikke som set i naturen, men en del af en excentrisk, japansk rigmands have ![]() PS. Tilmeld den gerne til Lys i mørket her. |
||
|
Carsten.
|
||
![]() |
||
Jesper.Thuesen
Dæk
Medlem siden: 29-Maj-2006 Sted: Denmark Region: ikke oplyst Status: Offline Point: 5515 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 13-Marts-2010 kl. 16:54 |
|
|
Når du har lagt det første ind, går du en linie ned, og gentager hvad gjorde, da du lagde det første billede ind.
Synes ellers, at jeg plejer at kunne finde hvad jeg skal bruge på nettet, men jeg kan ganske enkelt ikke finde en video med "løbelys".
Nogen der har et bud? |
||
|
Jesper Konrad Thuesen
Forum-Moderator "People don't stop playing because they are getting old, they get old because they stop playing!" Oliver Wendell Holmes (1809 - 1894) |
||
![]() |
||
Frederik.Normann
Tagsten
Medlem siden: 14-Maj-2009 Sted: Denmark Region: Østjylland Status: Offline Point: 424 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 13-Marts-2010 kl. 15:29 |
|
|
Hej Jesper.T.
Jeg kan godt se hva du mener med at variere lidt i selve vandets fald, har selv spekuleret meget over det. Hvordan lægger man præcist flere billeder ind af gangen ? Og hvad mener du med at lyset løber?
|
||
|
Venligst
||
![]() |
||
Jesper.Thuesen
Dæk
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 13-Marts-2010 kl. 15:20 |
|
|
Øv dig lige i, at lægge flere billeder i én besked.
Fine klodser, men jeg mangler lidt variation i tykkelsen af selve faldet.
Og så har jeg aldrig før set et vandfald med lys før - springvand er derimod ofte belyst. Hvorfra kom idéen? Løber lyset så i det mindste? |
||
|
Jesper Konrad Thuesen
||
![]() |
||
ChristianGrønne
Tagsten
Medlem siden: 17-Oktober-2008 Sted: Denmark Region: ikke oplyst Status: Offline Point: 467 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 13-Marts-2010 kl. 13:38 |
|
|
Coooool
|
||
![]() |
||
Martin.Nygaard
Liftarm
Medlem siden: 10-December-2009 Sted: Denmark Region: Trekantsområdet Status: Offline Point: 2578 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 13-Marts-2010 kl. 13:26 |
|
|
Flot med det lys bag det hele ..
|
||
|
Martin "Technic" Nygaard Schacht ..
|
||
![]() |
||
Jesper.Hansen
Liftarm
Medlem siden: 20-Juni-2007 Sted: Denmark Region: ikke oplyst Status: Offline Point: 2419 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 13-Marts-2010 kl. 10:42 |
|
|
Skønt at se
|
||
![]() |
||
Rasmus.Damgaard
Panel
Medlem siden: 31-Marts-2009 Sted: Denmark Region: ikke oplyst Status: Offline Point: 1635 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 13-Marts-2010 kl. 10:14 |
|
|
Flot, flot.
Meget godt brug af lys. Det ser virkelig livligt ud.
|
||
![]() |
||
Svend.Erik.Saksun
Dæk
Medlem siden: 07-Oktober-2005 Region: ikke oplyst Status: Offline Point: 10156 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 13-Marts-2010 kl. 07:48 |
|
|
Meget vellykket
|
||
![]() |
||
Sandra.Almeida
Liftarm
Medlem siden: 28-September-2009 Sted: Denmark Region: Vestjylland Status: Offline Point: 2318 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 13-Marts-2010 kl. 07:33 |
|
|
Den ser rigtigt flot ud.
|
||
|
AKA: Cassiebsg
- "There are those who believe that life here began out there..." - "The Future? He can barely function in the present!" |
||
![]() |
||
Frederik.Normann
Tagsten
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 13-Marts-2010 kl. 07:27 |
|
|
Hej alle sammen
Her er min Moc så i dæmpet lys |
||
|
Venligst
||
![]() |
||
Besvar
|
|
| Skift forum | Forum tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |