Byggepladen Websted Hjemmesiden
Om foreningen
Bestyrelsen
Event Kalender
Statistik om medlemmer
Byggebladet
Download
Links

Forum start Forum start > Åbent område - alle(!) kan læse med her > Se min nyeste skabning
  Aktive emner Aktive emner RSS Feed - Breaker 1-9, this here is the Rubber Duck
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Breaker 1-9, this here is the Rubber Duck

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
A.Gaasedal Se drop down
Tagsten
Tagsten

Medlem siden: 20-April-2004
Sted: Denmark
Region: ikke oplyst
Status: Offline
Point: 518
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér A.Gaasedal Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Breaker 1-9, this here is the Rubber Duck
    Sendt: 02-Maj-2006 kl. 11:15

...anybody got a copy on me out there? come on...

Hej Allesammen,

Så er der nyt fra trucker-værkstedet!

Rubber Duck's legendariske sorte Mack fra filmen Convoy!

Nogle af jer, har måske set den på klodsfesten. Men nu har jeg fået taget en lille milliard billeder, og lavet en lang beskrivelse af modellen på min side.

Så kig forbi hvis i er interesserede, og kom i rigtig trucker-stemning

Velkommen, http://www.gaasedal.dk

Kommentarer er meget velkomne.

10-4

Anders Gaasedal Website
"10-4 Good Buddy"
Til top
Bo.Jensen Se drop down
Panel
Panel

Medlem siden: 21-Oktober-2005
Point: 1261
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bo.Jensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02-Maj-2006 kl. 13:27
Den er godt nok flot 10-4 fra Silkeborg. hilsen Bo
Til top
Per.Langkilde Se drop down
Dæk
Dæk

Medlem siden: 26-Januar-2004
Point: 5932
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Per.Langkilde Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02-Maj-2006 kl. 16:16

SUPER IDÉ med at have lydsporet med på siden

Jeg får helt lyst til at se filmen

Den skabte dengang et helt nyt sprog blandt folk

10-4 Gummi And

Til top
Henrik.Hansen Se drop down
Liftarm
Liftarm

Medlem siden: 01-April-2005
Region: Midtsjælland
Point: 2020
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Henrik.Hansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02-Maj-2006 kl. 17:29
Igen Anders har du lavet en super kreation, og jeg havde den glæde af at se den reallife til klodsfesten. Jeg har med store glædestårer læst din artikel og kan osse her igen rose for et stort resercharbejde. flot lavet
Henrik Hansen

" Skal den spændetrøje virkelig stramme så meget !! "

Medlem af "Det Anarkistiske Firkløver"
Til top
Carsten.Thomsen Se drop down
Liftarm
Liftarm

Point: 4842
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Carsten.Thomsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03-Maj-2006 kl. 15:51

Citat: Per.Langkilde Per.Langkilde skrev:

10-4 Gummi And

I dette tilfælde 10-4 Gummi And(ers) 

Den er bare så flot, Anders.

10.000 x  .

Til top
Jim.Knudsen Se drop down
Klods
Klods

Medlem siden: 31-Oktober-2004
Point: 254
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jim.Knudsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03-Maj-2006 kl. 16:13

Det er jo klasikkeren der kom der. Man husker jo tydeligt drenge-dagene med truckerfilm og sproget ja, samt walki-talkiens og radioscannerens gennembrud i den Danske æter (hermed ment blandt andre end truckere) AAAAAhhhhh de dage de dage, med ræveløb og jeg skal komme efter dig, det var sjov.

Og ja filmen CONVOY står på da på hylden og er da set mere end een gang.

10-4 Roger and over fra WL29/KL81/DOMINGO369/og hvad man nu ellers kaldte sig på usb/lsb osv. når der skulle tales langdistance og man ikke havde 2METER licens.

Til top
Liftarm
Liftarm

Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Carsten.Thomsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15-Juni-2006 kl. 04:22

Faldt tilfældigvis over denne moderne US-truck.

Her 28 år efter Convoy, så ligner en fladnæset US-truck stadig umiskendeligt Pig Pen's MACK Cruiseliner / ombyggede Kenworth.

Der er flere billeder af Freightliners her.

Til top
A.Gaasedal Se drop down
Tagsten
Tagsten

Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér A.Gaasedal Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15-Juni-2006 kl. 05:16
Citat: Carsten.Thomsen Carsten.Thomsen skrev:

Faldt tilfældigvis over denne moderne US-truck.

Her 28 år efter Convoy, så ligner en fladnæset US-truck stadig umiskendeligt Pig Pen's MACK Cruiseliner / ombyggede Kenworth.

Der er flere billeder af Freightliners her.

Ja, amerikanere er ikke så hurtige. Jeg læste for nyligt en artikel at man var ved at udvikle et 'helt vildt snedigt system' for at undgå at biler og cyklister kommer ind under hjulene på lastbiler i USA. 

Billederne lignede umiskændeligt det samme system vi har haft i Europa i godt 20 år.... (Cykellistværn)

Jeg læste også en kendt amerikansk lastbil-testers beskrivelse af en køretur i en ny Volvo Lastbil sidste år.  Han var meget imponeret. Der var slet ingen larm, og rystelyde. Og luftaffjedring var vildt behageligt. Derudover var motorerne meget kraftigere og behageligere at køre med.

De er sådan cirka 20 år bagud med alt hvad der hedder lastbiler... sådan er det nok bare...

Anders Gaasedal Website
"10-4 Good Buddy"
Til top
Heine.H.Olsen Se drop down
Panel
Panel

Medlem siden: 10-Oktober-2005
Point: 1851
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Heine.H.Olsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15-Juni-2006 kl. 06:04
Citat: A.Gaasedal A.Gaasedal skrev:

De er sådan cirka 20 år bagud med alt hvad der hedder lastbiler... sådan er det nok bare...

Det er generelt helt ligesom med deres personbiler!

Til top
Liftarm
Liftarm

Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Carsten.Thomsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15-Juni-2006 kl. 13:18

Citat: Heine.O Heine.O skrev:

NIX!

Det er kun noget, som det er lykkes europæiske bilfabrikanter at bilde os europæere ind, godt hjulpet af motorjournalisterne, som "smøres" lidt for deres indsats.

Hvad kunne man finde i en US-bil anno 1950'erne ?.

- Centrallås.

- Elruder.

- Benzinindsprøjning.

- El-kaleche.

- Silkeblødt automatgear.

- Servostyring.

Og hvem er det lige, der idag arbejder med:

- Automatisk opbremsning / afstand til forankørende.

- Head-up display på forruden.

Hvem var det lige, der indførte katalysator i starten af 1980'erne, mens bilerne her i Europa bare osede løs ?.

osv.

osv.

Og hvem er det lige, der kommer halsende 20-35 år efter ?.

Og hvem er det lige, der først nu er sprunget med på multicylinder-ræset, som ellers i mange år har bildt os ind at 4 cylindre er fuldt tilstrækkeligt ? (VW, Audi, japsere, osv.).

Hvorfor er det lige at USA kaldes bilens hjemland ?.

Og desuden er Chevrolet's/Cadillac's Northstar-motor igennem flere år blevet kåret som verdens bedste motor, både mht. teknisk finesse, gangkultur og slidstyrke (i år var det BMW, der fik æren).

Så kom ikke her... .

Til top
Heine.H.Olsen Se drop down
Panel
Panel

Medlem siden: 10-Oktober-2005
Point: 1851
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Heine.H.Olsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17-Juni-2006 kl. 08:31
Ja, det har du selvfølgelig ret i. Jeg tænkte mere på deres kvalitet og køreegenskaber, som jeg synes lader en del tilbage at ønske. Men jeg kan godt se, at det nok er en smags sag.
Til top
Jan.Rosgaard Se drop down
Tagsten
Tagsten

Medlem siden: 21-Januar-2005
Region: Østjylland
Point: 365
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jan.Rosgaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17-Juni-2006 kl. 08:54
Citat: Carsten.Thomsen Carsten.Thomsen skrev:

Citat: Heine.O Heine.O skrev:

NIX!

Det er kun noget, som det er lykkes europæiske bilfabrikanter at bilde os europæere ind, godt hjulpet af motorjournalisterne, som "smøres" lidt for deres indsats.

Hvad kunne man finde i en US-bil anno 1950'erne ?.

- Centrallås.

- Elruder.

- Benzinindsprøjning.

- El-kaleche.

- Silkeblødt automatgear.

- Servostyring.

Og hvem er det lige, der idag arbejder med:

- Automatisk opbremsning / afstand til forankørende.

- Head-up display på forruden.

Hvem var det lige, der indførte katalysator i starten af 1980'erne, mens bilerne her i Europa bare osede løs ?.

osv.

osv.

Og hvem er det lige, der kommer halsende 20-35 år efter ?.

Og hvem er det lige, der først nu er sprunget med på multicylinder-ræset, som ellers i mange år har bildt os ind at 4 cylindre er fuldt tilstrækkeligt ? (VW, Audi, japsere, osv.).

Hvorfor er det lige at USA kaldes bilens hjemland ?.

Og desuden er Chevrolet's/Cadillac's Northstar-motor igennem flere år blevet kåret som verdens bedste motor, både mht. teknisk finesse, gangkultur og slidstyrke (i år var det BMW, der fik æren).

Så kom ikke her... .

Kan nu ikke give dig medhold i alle dine påstande.. Bla. er benzin indsprøjtning en ældre opfindelse, der kan dateres tilbage til mellemkrigs årerne, udviklet dels af Bosch, dels Mercedes Benz.

Ligeledes er det først i de seneste år, at man har ofret opmærksomhed på en så essentiel ting som benzin økonomi. Derfor har deres anvendelse af indsprøjtnings teknologien udelukkende haft sit udspring i USA´s lovkrav om katalysatorer. Og disse er også først i de seneste år kommet på europæisk niveau. Ellers har de været af meget primitiv karakter.

Automatisk opbremsning er først udviklet af Mercedes Benz, og pt arbejder Volvo, BMW samt VAG på at udvikle hvert sit system.

Head up displays har været vist som prototyper af såvel Mercedes Benz som BMW, men faktisk var det svenske SAAB, der for over 20 år siden først viste, et system, som var et tydeligt "sideskud" fra deres Dragen erfaringer.

Men når alt dette er sagt, så er det stadig fascinerende at se/hører, og specielt kører en stor led amerikaner slæde, med alt for mange hestekræfter, og politisk ukorrekt benzinforbrug.. En rigtig drengerøvs ting

Jan Rosgaard
Til top
Per.Langkilde Se drop down
Dæk
Dæk

Point: 5932
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Per.Langkilde Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17-Juni-2006 kl. 17:37

Citér Kan nu ikke give dig medhold i alle dine påstande.. Bla. er benzin indsprøjtning en ældre opfindelse, der kan dateres tilbage til mellemkrigs årerne, udviklet dels af Bosch, dels Mercedes Benz.
Tak Jan. Jeg sad og rodede efter beviset på at det var Bosch der "opfandt" indsprøjtningen. (Et af vores største produkter!!)

For ikke at nævne styringen til airbacks, ABS, EPS osv.

Til top
Joanna.Olsen Se drop down
Flise
Flise

Medlem siden: 15-Juni-2006
Point: 36
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Joanna.Olsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17-Juni-2006 kl. 19:17
Det var dog en imponerende skabning ... WOW! Har også set Convoy ... det
er dog længe siden.

Jeg ville ønske, det var sådan en lastbil, jeg skulle fremstille et billede af i
mit seneste bestillingsarbejde ... der er nu noget over den type lastbiler i
forhold til f.eks. Volvo FH16.

·:`·..·'´°•oOo•°`'·..·´:·
      Joanna Olsen

Til top
A.Gaasedal Se drop down
Tagsten
Tagsten

Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér A.Gaasedal Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17-Juni-2006 kl. 20:25

Citat: Joanna.Olsen Joanna.Olsen skrev:

Det var dog en imponerende skabning ... WOW! Har også set Convoy ... det
er dog længe siden.

Jeg ville ønske, det var sådan en lastbil, jeg skulle fremstille et billede af i
mit seneste bestillingsarbejde ... der er nu noget over den type lastbiler i
forhold til f.eks. Volvo FH16.

Tak for de fine ord Joanna, og forresten velkommen til, det har jeg vist ikke fået skrevet andetsteds

Pas på hvad du siger om FH16'eren, det er jo efter min mening den ultimative lastbil...

Amerikanske lastbiler interesserer mig ikke ret meget, MACK'en jeg har bygget er vist kun fordi den har været med i sådan en herlig film...

Må man være nysgerrig og spørge hvad det er for et bestillingsarbejde med en FH16'er ?

Anders Gaasedal Website
"10-4 Good Buddy"
Til top
Jesper.Thuesen Se drop down
Dæk
Dæk

Medlem siden: 29-Maj-2006
Point: 5515
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jesper.Thuesen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08-November-2006 kl. 16:32

Vi fik da vist aldrig et clue fra Joanna.

Nå, men se lige denne (med fare for at blive lynchet, da der vist har sneget sig et par M...B..... ind hist og her)

Sådan en forrude kunne man vel godt savne i LEGO?

Hele mappen: http://www.brickshelf.com/cgi-bin/gallery.cgi?f=212568

Jesper Konrad Thuesen
Forum-Moderator

"People don't stop playing because they are getting old, they get old because they stop playing!"
Oliver Wendell Holmes (1809 - 1894)

Til top
C.Rasmussen Se drop down
Panel
Panel

Region: Midtjylland
Point: 1628
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér C.Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10-November-2006 kl. 05:49
Citat: Jesper.Thuesen Jesper.Thuesen skrev:

Sådan en forrude kunne man vel godt savne i LEGO?
Tjo, men kan den bruges til andet? Hvad nu hvis man vil lave lastbiler i en anden skala?

Christian
At skabe er at leve...

Christian Lindblad Rasmussen
Til top
Jim.Knudsen Se drop down
Klods
Klods

Medlem siden: 31-Oktober-2004
Point: 254
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jim.Knudsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10-November-2006 kl. 14:54

Er der ikke meget custommade på den? eller er det MB dele?

Jeg tænker på vindspoileren, forruden og luftindtag, dem har jeg ikke set før?

Til top
Peter.Vingborg Se drop down
Dæk
Dæk
Byggebladets redaktør

Medlem siden: 29-Februar-2004
Sted: LEGO Fan Land
Region: Vestjylland
Point: 8720
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter.Vingborg Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10-November-2006 kl. 16:16
Citat: Jim.Knudsen Jim.Knudsen skrev:

Er der ikke meget custommade på den? eller er det MB dele?

Jeg tænker på vindspoileren, forruden og luftindtag, dem har jeg ikke set før?

Jeg vil komme med følgende påstande:

Alt der er "metalisk" blåt er M***B**** og/eller hjemmelavet!

Tanken eller værktøjskassen er også M***B**** og/eller hjemmelavet!

Redaktør på Byggebladet
Layoutmanager:
LEGO dage, Frilandsmuseet Hjerl Hede 2014-?
MODUVERSE DANMARK, SFW 2022 og 2023
Byg & Leg, Svendborg Teater 2022-?
Klodsfest 2024, Hvalsø
Klodsfest 2025, Thisted
Til top
René.Hoffmann Se drop down
Dæk
Dæk
Facebook kaptajn

Medlem siden: 24-Januar-2004
Region: Hovedstadsområdet
Point: 7680
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér René.Hoffmann Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10-November-2006 kl. 17:02

Spørgsmålet er, om den ikke er REN Megablocks??? Minimum 80% ihvertfald...

René Hoffmann

LEGO-holic by nature

Medlem af "Det Anarkistiske Firkløver"
Til top
 Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum tilladelser Se drop down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.04
Copyright ©2001-2021 Web Wiz Ltd.

Denne side blev genereret på 0.098 sekunder.