Byggepladen Websted Genveje:
Hjemmesiden
Om foreningen
Event Kalender
Statistik om medlemmer
Byggebladet
Download

Forum start Forum start > Åbent område - alle(!) kan læse med her > Se min nyeste skabning
  Aktive emner Aktive emner RSS Feed - Honey Bee
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Honey Bee

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
 Rangering: Emne rangering: 1 Stemmer, Gennemsnit 5.00  Emne Søg Emne Søg  Emne funktioner Emne funktioner
Martin.Anker.Hansen Se drop down
Tagsten
Tagsten
Avatar

Medlem siden: 26-Marts-2013
Sted: Danmark
Region: Vestsjælland
Status: Offline
Point: 361
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (4) Tak(4)   Citér Martin.Anker.Hansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Honey Bee
    Sendt: 24-August-2016 kl. 19:48
For ca. 3 måneder siden henvente mit firma sig og spurgte om ikke jeg lige kunne hjælpe med at lave en kopi af en messestand som nogen havde lavet i USA. Grunden til at de henvente sig til mig var at der "vist nok" var brugt nogle LEGO klodser. Dette er messestanden fra USA.Big smile

Båden på billedet er en ombygget billig fjernstyret torpedobåd, som man har klistret nogle LEGO klodser på.

Den nye model ville de gerne have skulle ligne lidt ala denne model:


I første omgang blev aftalen at jeg lavede nogle af de "ting" som skulle være på bunden (det er to oliefelter som båden skal kunne "dokke" ved).
Da jeg så begyndte at spørge ind til, hvad det skulle forestille og om ikke jeg kunne få nogle billeder af det, som modellen skulle ligne blev det efter hånden til lidt mere end det der var på billedet. Foreksembel ville de også gerne have en bedre havbund. Og da man havde flere moduler som man gerne ville vise i modellen voksede opgaven ganske langsomt. Jeg fik lavet de fleste design inden jeg tog på ferie og planen var så, at jeg skulle bestille klodser når jeg kom hjem fra ferie. Det kom til at give en del tidspres Shocked.
Hele august gik med at lave ca. 8 store bestillinger hos LEGO - og jeg tror at jeg er stødt ind i alle de problemer, som man kan møde ved bestillig hos LEGO - som altid var kundeservice meget i møde kommende og vendlige uanset hvad jeg kontaktede dem om. Jeg måtte f.eks. kun bestille 20 stk. af de baseplates jeg skulle bruge samt nogen af de klodser jeg skulle bruge rigtig mange af fik jeg kun delleveret og jeg venter stadig på resten Ouch.
2 uger før deadline modtog vi båden fra USA (den skulle genbruges) - problemet var at den ikke virkede og den stod ikke til at reparere Dead så var spørgsmålet om jeg lige kunne bygge en ny fjernstyret båd. Selvfølgelig kunne jeg detStar og der var også penge til at gøre det for. Her er resultatet.

Næste spørgsmål var om ikke jeg lige kunne tage til Stavanger og samle det hele for dem - de havde efterhånden set hvor meget det hele fyldte og at det nok ikke bare var lige til. Så jeg måtte jo spørge min chef om jeg kunne udlånes til markedting for at lave LEGO i Norge - heldigvis var det i orden, det var jo trosalt for firmaet.
Så Mandag og tirsdag var jeg i Stavanger og lave en LEGO model for firmaet. Sjov som ens hobby lige pludselig kan snige sig ind i ens arbejde.

Billede fra ONS messen i Stavanger:



Link til flere billder:


Redigeret af Martin.Anker.Hansen - 30-August-2016 kl. 09:42
Martin Anker Hansen

"Imagination is more important than knowledge." - Albert Einstein
Til top
Helgi.Toftegaard Se drop down
Bestyrelse
Bestyrelse
Avatar
Bestyrelsessuppleant

Medlem siden: 20-Februar-2013
Sted: DK
Region: Hovedstadsområdet
Status: Offline
Point: 1491
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Helgi.Toftegaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24-August-2016 kl. 21:03
Flot  Thumbs Up
Helgi
Til top
Anders.B.Thuesen Se drop down
Klods
Klods
Avatar

Medlem siden: 16-Januar-2012
Sted: Danmark
Region: ikke oplyst
Status: Offline
Point: 174
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Anders.B.Thuesen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24-August-2016 kl. 21:39
Jeg kan godt forstå hvorfor opgaven efterhånden voksede. Hatten af for dit firma og dem der kunne se at du havde fat i det rigtige.

Der er en verden til forskel fra det oplæg du startede med og hvad du endte med at levere.

Hvor er det fedt når en LEGO model ender med at blive superelegant.

Til top
A.Flyndersøe Se drop down
Panel
Panel


Medlem siden: 22-September-2009
Sted: Denmark
Region: Østjylland
Status: Offline
Point: 1945
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér A.Flyndersøe Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24-August-2016 kl. 22:21
Thumbs UpThumbs UpThumbs Up
Anders Thykjær Flyndersøe
Til top
Klaus.Algreen Se drop down
Liftarm
Liftarm
Avatar

Medlem siden: 19-Marts-2009
Sted: Denmark
Region: Østjylland
Status: Offline
Point: 4024
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Klaus.Algreen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24-August-2016 kl. 22:28
Fed historie og fed model.

Morale: Hav altid en AFOL ombord. Man ved aldrig, hvornår man får brug for en MOC. Wink
Klaus Algreen
Til top
Anders.Sinding Se drop down
Liftarm
Liftarm
Avatar

Medlem siden: 07-April-2015
Sted: Ishøj
Region: Hovedstadsområdet
Status: Offline
Point: 3059
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Anders.Sinding Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25-August-2016 kl. 01:11

  Thumbs Up  Godt gået!

Besøg min Instagram & Flickr her:
https://www.instagram.com/sinding.dk/
https://www.flickr.com/photos/133195951@N07/
Anders Sinding
Til top
MortenHjortshøj Se drop down
Panel
Panel
Avatar

Medlem siden: 13-Oktober-2008
Sted: Denmark
Region: Østjylland
Status: Offline
Point: 1202
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MortenHjortshøj Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25-August-2016 kl. 07:19
Sejt og sandsynligvis sjovtWink
Morten Hjortshøj Rasmussen
Til top
Henrik.Kunz Se drop down
Dæk
Dæk
Avatar

Medlem siden: 10-Februar-2013
Region: Vestsjælland
Status: Offline
Point: 5393
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Henrik.Kunz Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25-August-2016 kl. 10:17
Herlig opgave som du fik løst til ug ClapThumbs Up
Henrik Kunz
Til top
Casper.Hansen Se drop down
Liftarm
Liftarm
Avatar

Medlem siden: 16-Januar-2012
Sted: Danmark
Region: Nordsjælland
Status: Offline
Point: 2987
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Casper.Hansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25-August-2016 kl. 10:29
Ret imponerende, og med rigtigt vand!

Det ser ud til at båden skal kunne fjernstyres så man kan sejle den lidt rundt mellem de forskellige ting, ret spændende.

Stort tillykke med den fine stand, håber den trækker en del opmærksomhed, det fortjener den,
Casper Hansen
Med 6 2x4 standard klodser kan du lave 915.103.765 kombinationer
Helt ærligt, Hvor klodset må man være?
Til top
Anders.Dimitri Se drop down
Panel
Panel
Avatar

Medlem siden: 26-Marts-2013
Region: Trekantsområdet
Status: Offline
Point: 1120
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Anders.Dimitri Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25-August-2016 kl. 11:09
fed model og historie flot arbejde Thumbs Up
Anders Dimitri Massigeh
Til top
René.Hoffmann Se drop down
Dæk
Dæk
Avatar
Facebook kaptajn

Medlem siden: 24-Januar-2004
Sted: Denmark
Region: Hovedstadsområdet
Status: Offline
Point: 7658
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér René.Hoffmann Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28-August-2016 kl. 22:30


Fed historie - og den understreger bare det, som vi ved her i foreningen - men som udenforstående ikke ser... De undervurderer altid hvor stort et arbejde egentlig er, og hvor mange ressourcer, det kræver - både i form af klodser, men også i form af arbejdstid... Projekter er som regel altså ikke "bare lige til"... LOL
René Hoffmann

LEGO-holic by nature



Medlem af "Det Anarkistiske Firkløver"
Til top
Jakob.Peterhänsel Se drop down
Panel
Panel
Avatar

Medlem siden: 02-Marts-2015
Sted: Østerbro, København
Region: Hovedstadsområdet
Status: Offline
Point: 1469
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jakob.Peterhänsel Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28-August-2016 kl. 23:03
Ser godt ud.
Mere video fra det endelige resultat.. ;-)
Venligst,

Jakob Peterhänsel
Til top
Ulrik.Hansen Se drop down
Dæk
Dæk
Avatar

Medlem siden: 04-Marts-2008
Sted: Denmark
Region: Hovedstadsområdet
Status: Offline
Point: 7227
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Ulrik.Hansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29-August-2016 kl. 11:12
Feedt projekt Thumbs UpClap en detalje jeg lige lagde mærke til, er havbundsdetaljen – elegant.

Citat: René.Hoffmann René.Hoffmann skrev:



De undervurderer altid hvor stort et arbejde egentlig er, og hvor mange ressourcer, det kræver - både i form af klodser, men også i form af arbejdstid... Projekter er som regel altså ikke "bare lige til"... LOL
NEMLIG!!


Redigeret af Ulrik.Hansen - 29-August-2016 kl. 11:15
Ulrik Hansen | Flickr-galleri
Til top
Peder.Svend.Pedersen Se drop down
Panel
Panel
Avatar

Medlem siden: 09-August-2012
Sted: Danmark
Region: Hovedstadsområdet
Status: Offline
Point: 1192
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peder.Svend.Pedersen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04-September-2016 kl. 19:29
super flot Thumbs Up
Peder Svend Pedersen
Til top
Lars.H.Sørensen Se drop down
Panel
Panel
Avatar

Medlem siden: 02-Marts-2012
Sted: Danmark
Region: Hovedstadsområdet
Status: Offline
Point: 1065
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lars.H.Sørensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05-September-2016 kl. 18:36
Kanon!
Leg godt :)
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum tilladelser Se drop down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.04
Copyright ©2001-2021 Web Wiz Ltd.

Denne side blev genereret på 0.125 sekunder.