Genveje: Hjemmesiden Om foreningen Event Kalender Statistik om medlemmer Byggebladet Download |
Dagbog: Tur til Hong Kong |
Besvar | Side <12 |
Forfatter | ||
Lone.Marcussen
Tagsten Medlem siden: 11-September-2013 Sted: Denmark Region: Hovedstadsområdet Status: Offline Point: 467 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
|
|
Tillykke til Lasse også fra mig. Det er en spændende dagbog du skriver og nogle gode billeder. Fint med et af dig så vi kan se du er med og ikke bare sidder hjemme og skriver. Spændende at læse om reaktionerne på udstillingen.
|
||
Lone Marcussen
Let's play together |
||
Sandra.Almeida
Liftarm Medlem siden: 28-September-2009 Sted: Denmark Region: Vestjylland Status: Offline Point: 2097 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
|
|
Tillykke med fødselsdagen Lasse! :D
Spændende dagbog, forsæt endelig med det. |
||
AKA: Cassiebsg
- "There are those who believe that life here began out there..." - "The Future? He can barely function in the present!" |
||
Henrik.Christensen
Liftarm Medlem siden: 02-Marts-2012 Region: Midtsjælland Status: Offline Point: 4246 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
|
|
Tillykke med dagen Lasse. Jeg håber at du får den fedeste dag, sammen med de andre. Du er ret god til at lave dagbog, både tekst og billeder hænger godt sammen. Husk at gemme tekst og billeder til en artikel i Byggebladet. Hils de andre. |
||
|
||
Henrik.Kunz
Dæk Medlem siden: 10-Februar-2013 Region: Vestsjælland Status: Offline Point: 5393 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
|
|
tillykke med fødselsdagen i går Lasse Fra Jette og undertegnet,
|
||
Henrik Kunz
|
||
Lasse.Vestergård
Liftarm Medlem siden: 20-Juni-2010 Sted: Danmark Region: Midtsjælland Status: Online Point: 3383 |
Indlæg funktioner
Tak(1)
|
|
Fredag den 10. juli 2015
Tyfonen fløj nord om Hong Kong. Så fredag morgen var alt igen som det plejede at være. I Hong Kong bor der 7 millioner mennesker på et område på størrelse med Lolland . Derfor skulle man umiddelbart tro, at hele Hong Kong var bebygget, og at der ikke var mange naturområder. Men der ligger mange bjerge i Hong Kong, hvor man ikke kan bygge huse. Derfor har Hong Kong faktisk mange naturområder. Det betyder så, at folk bor ekstremt tæt de steder, hvor det er muligt at bygge huse. Hong Kong var en britisk koloni fra 1842 til 1997. I dag er Hong Kong en del af Kina, men Hong Kong har selvstyre. Det betyder, at de har deres egen lovgivning og deres egen valuta (Hong Kong Dollars). Desuden kører bilerne i venstre siden af vejen lige som i England, mens bilerne i resten af Kina kører i højre side af vejen. Både engelsk og kinesisk er officielle sprog. Så alle skilte står på begge sprog. Men det er meget få, der har engelsk som modersmål. I Hong Kong bruger de desuden traditionelle kinesiske skrifttegn, mens resten af Kina bruger simple kinesiske skrifttegn. For en dansker er det dog svært at se forskel. Begge dele er lige ulæseligt for os . Desuden findes der mange forskellige kinesiske dialekter. Det betyder, at en kineser fra Hong Kong og en kineser fra Beijing ikke kan forstå hvad hinanden siger. Oprindeligt bestod Hong Kong kun af den lille ø, der hedder Hong Kong Øen. Men i 1898 købte briterne de omkringliggende øer og halvøer, så Hong Kong fik den størrelse, som det har i dag. Harbour City, hvor vi bor, ligger i på halvøen Kowloon. Fredag formiddag tog vi metroen ind til selve Hong Kong Øen, for at se hvordan der så ud der. I metroen stod vi som sild i en tønde: Her så vi Man Mo-templet, som er en af Hong Kongs ældste bygninger. Det blev bygget i 1847 og er tilegnet guderne for litteratur (Man) og krig (Mo). I dag er det omringet af højhuse. Vi så også Sankt Johns Cathedral, der også er en af Hong Kongs ældste bygninger. Den blev bygget af englænderne i 1849 i europæisk stil. I dag er ca. 11 % af Hong Kongs befolkning kristne. Herefter tog vi op på Victoria Peak, der med sine 552 m er det højeste bjerg på Hong Kong Øen. Vi kørte der op med et Tram-tog. Oppe på bjerget lå denne bygning, hvorpå der var en udsigtsplatform med en meget flot udsigt ud over Hong Kong. Anne Mette og jeg valgte at gå en tur rundt om toppen af bjerget. Her var der også en virkelig flot udsigt. Bjerget var dækket af skov. Jeg tror at det er regnskov. Det mindede meget om at gå rundt i Randers Regnskov. Dog var der både varmere og fugtigere her i Hong Kong . Fortsættes senere… (klokken er nu næsten 02 lørdag nat, så jeg vil gerne i seng ) |
||
Peder.Svend.Pedersen
Panel Medlem siden: 09-August-2012 Sted: Danmark Region: Hovedstadsområdet Status: Offline Point: 1194 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
|
|
Super fin dagbog, Lasse - Rigtig spændende at følge!
|
||
Peder Svend Pedersen
|
||
René.Hoffmann
Dæk Facebook kaptajn Medlem siden: 24-Januar-2004 Sted: Denmark Region: Hovedstadsområdet Status: Offline Point: 7659 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
|
|
Jeg kan stadig ikke få armene ned over, at vi har en delegation i Hong Kong... Jeg synes, det er SÅ vildt fedt - både for jer og for foreningen! PS... Er det ikke i Hong Kong, at der ligger et kæntret skib i havnen? De bruger det som hovedkvarter for MI5 i en af James Bond-filmene, hvor deres kontorer inde i skibet ser sjove ud, fordi gulvene er vandrette, men resten af skibet hælder? |
||
René Hoffmann
LEGO-holic by nature Medlem af "Det Anarkistiske Firkløver" |
||
Adrian.Perslow
Liftarm Medlem siden: 11-September-2010 Region: Hovedstadsområdet Status: Offline Point: 4319 |
Indlæg funktioner
Tak(1)
|
|
Redigeret af Adrian.Perslow - 02-November-2017 kl. 13:32 |
||
Adrian Perslow
|
||
Morten.Skov
Panel Medlem siden: 04-September-2007 Sted: Denmark Region: Vestsjælland Status: Offline Point: 1970 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
|
|
Hej alle derude, så er Stefan og jeg kommet godt og sikkert hjem, så vi vil bare ønsker jer en rigtig god tur hjem også....
Redigeret af Morten.Skov - 12-Juli-2015 kl. 09:20 |
||
Morten Anker
Jeg er Klodset, men ikke mere end alle de andre i Byggepladen.:-) |
||
Lasse.Vestergård
Liftarm Medlem siden: 20-Juni-2010 Sted: Danmark Region: Midtsjælland Status: Online Point: 3383 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
|
|
Fredag den 10. juli 2015 fortsat
Da vi kom hjem fra bjerget samles vi til eftermiddagskaffe i den ene lejlighed. Det var sidste gang, at vi alle kunne sidde sammen i lejligheden. For Stefan og Morten skulle rejse hjem til Danmark allerede samme aften, da de skal møde på arbejde på mandag . Vi andre flyver først søndag morgen. Men der blev ikke serveret nogen vindruer til eftermiddagskaffen. Vi var alle meget chokeret over, at en pakke vindruer kostede 412 Hong Kong Dollars i supermarkedet. Det svarer cirka til 400 danske kroner. Det er uhyggeligt at supermarkedet kan sælge dem til den pris. Men jeg har set folk købe dem. Klokken 18 skulle vi mødes til fotografering ved udstillingen i LCX. Her blev vi fotograferet foran vores modeller. Her er Henning Mikkelsen ved at blive fotograferet foran sin mølle: Jeg fik også lov til at fjerne den sorte dug, der havde ligget hen over mit danmarkskort lige siden at jeg stillede modellen op. Mange af tårnene og vindmøllerne var selvfølgelig væltet, da dugen blev fjernet. Men det tog heldigvis ikke så lang tid at reparere modellen. Fra klokken 19 til 21 var der reception i forbindelse med udstillingen. Oprindeligt skulle receptionen være afholdt torsdag aften. Men på grund af frygten for tyfon torsdag aften var receptionen blevet flyttet til fredag aften. Morten og Stefan havde allerede pakket deres kufferter, som stod i et hjørne, mens der var reception. Klokken 21 sagde de farvel og tog direkte videre ud til lufthavnen. De skulle nå at fly, der fløj 0:30. Så nu var vi kun syv byggeplademedlemmer tilbage i Hong Kong. Der manglede stadig at blive sat glasruder op rundt om vores layouts. Glasruderne skulle sættes op om natten, mens der ikke var nogen kunder i centeret. Centeret lukkede klokken 22. Så klokken 22 mødte vi op for at kontrollere, at modellerne ikke gik i stykker under monteringen af glasruderne. Mens der var reception, var jeg gået ned til by-layoutet for at snakke lidt med de andre i stedet for at stå alene henne ved mit danmarkskort. Men da jeg kom tilbage til danmarkskortet, var der igen blevet lagt en sort dug over modellen. Så klokken 22 måtte jeg igen fjerne den sorte dug og reparere de tårne og vindmøller, der var væltet. Cirka 22:30 kom folkene, der skulle montere glasruderne. Men det tog mange timer, før at de var færdige. Glasruderne skulle først pudses inden at de skulle monteres. Og der skulle måles op, hvor de skulle sidde. Der gik heldigvis ikke noget i stykker, da de monterede ruderne rundt om mit danmarkskort. Men der var meget der væltede på Rainbow Holiday Center. Heldigvis var Anne Mette der, så hun kunne rejse de ting op, der væltede. Klokken 0:30 gik de fleste af os tilbage til lejlighederne. Men Kim blev der indtil alle glasruderne var monteret. Så han kom først i seng klokken 04. |
||
Stefan.Sandbeck
Panel Medlem siden: 30-Oktober-2008 Sted: Denmark Region: Vestsjælland Status: Offline Point: 1276 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
|
|
kan så kun sige at stjernerne ikke betyder noget Jeg har ikke mærket forskel på flyveturene der er fin service i flyene men British airways har bestemt ikke levet op til service ved forsinkelser Redigeret af Stefan.Sandbeck - 11-Juli-2015 kl. 18:25 |
||
Stefan Sandbeck
Den ABS afhængige Autolakere(citat fra Kundby) TC8 |
||
Lasse.Vestergård
Liftarm Medlem siden: 20-Juni-2010 Sted: Danmark Region: Midtsjælland Status: Online Point: 3383 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
|
|
Lørdag den 11. juli 2015
Alle fem layouts var nu færdige med glasruder rundt om. Her ses noget af det store by-layout: Her ses Kim Ebsens landbrugsmaskiner: Her ses Anne Mettes Rainbow Holiday Center: Her ses Claus Pedersens La France: Her ses mit Danmarkskort: Lørdag var vores fridag, hvor vi hver for sig tog ud og så forskellige ting. Nogle tog på marked. Nogle brugte nogle time på at snakke med publikum henne ved vores udstilling. Anne Mette og jeg tog ud til øen Lantau. Her kørte vi en utrolig flot tur i svævebane op til et bjerg, hvor vi så verdens største siddende statue af Buddha: Imens var der massevis af besøgende i centeret, som så vores modeller. De stod i flere lag rundt om montrerne: |
||
Stefan.Sandbeck
Panel Medlem siden: 30-Oktober-2008 Sted: Denmark Region: Vestsjælland Status: Offline Point: 1276 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
|
|
Det ser bare super godt ud Lasse og resten af teamet
jeg er lidt ked af ikke at være der sammen med jer resten af tiden men vi andre må jo arbejde rigtig god tur hjem til jer alle
|
||
Stefan Sandbeck
Den ABS afhængige Autolakere(citat fra Kundby) TC8 |
||
Henrik.Ludvigsen
Dæk Medlem siden: 16-Januar-2012 Sted: Danmark Region: ikke oplyst Status: Offline Point: 7917 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
|
|
Første gang jeg fløj til Bali (via London og Hong Kong) var British Airways forsinket fra København og vi måtte vente 6 timer i London - anden gang var flyveren fra British Airways aflyst fra København. Så heller ikke her nåede vi Cathay Pacific fra London. Vi blev omdirigeret til München med SAS - her mellemlandede vores originale fly fra Cathay Pacific og samlede os op. Se det er service - vi rejste 8 mennesker og blev alle opgraderet til Business Class. Når jeg flyver med BA kan man ikke få noget som helst uden at have pungen fremme - alt på Cathay Pacific er til gengæld gratis. En sjov historie om selskabet; det er grundlagt af tidligere amerikanske jægerpiloter fra WW2. Har aldrig haft noget at klage over Cathay Pacific - det er ikke tilfældet med British Airways...... Håber I havde en fin tur - glæder mig til at modtage en artikel til Byggebladet med jeres oplevelser... God arbejdslyst. Henrik Redigeret af Henrik.Ludvigsen - 12-Juli-2015 kl. 03:47 |
||
Lasse.Vestergård
Liftarm Medlem siden: 20-Juni-2010 Sted: Danmark Region: Midtsjælland Status: Online Point: 3383 |
Indlæg funktioner
Tak(4)
|
|
Søndag den 12. juli
Søndag morgen var det tidligt op. Klokken 06 forlod vi vores lejligheder og Harbour City og tog bussen til stationen, hvorfra der kørte hurtig-tog til lufthavnen. Vi kunne heldigvis tjekke vores bagage ind på stationen, så vi slap for selv at tage bagagen med toget. Derefter var det toget til lufthavnen, hvor 13 timers flyvning til Heathrow ventede. Denne gang var der god tid i Heathrow og kun mindre forsinkelser, så lidt over 22 dansk tid landede vi i Kastrup lufthavn. I Hong Kong tid svarer det til klokken 04 mandag morgen, hvilket var 23 timer efter at vi var stået op. Her fra gik turen hjem til hver især. En ting var vi alle enige om: Det havde været en fantastisk oplevelse. Vi er meget spændte på hvordan LCX får holdt liv i de kørende aktiviteter. Men det hører vi nok om fra det lille hold, der tager derned og piller udstillingen ned den 13. september. Men indtil da kan vores udstilling altså ses i Hong Kong. Hvis man googler: LCX LEGO, så kan man finde en masse sider der skriver om udstillingen på kinesisk: https://www.facebook.com/lcxhk http://www.kidsmust.com/lcx-lego-exhibition-2015/ http://www.elle.com.hk/lifestyle/news/lcx-lego-exhibition-denmark-travel-spots Tænk sig hvad LEGO hobbyen kan føre med sig. |
||
René.Hoffmann
Dæk Facebook kaptajn Medlem siden: 24-Januar-2004 Sted: Denmark Region: Hovedstadsområdet Status: Offline Point: 7659 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
|
|
Lige præcis! Tak for den fine dagbog - det har været spændende at følge med i! |
||
René Hoffmann
LEGO-holic by nature Medlem af "Det Anarkistiske Firkløver" |
||
Besvar | Side <12 |
Skift forum | Forum tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |