Byggepladen Websted Hjemmesiden
Om foreningen
Bestyrelsen
Event Kalender
Statistik om medlemmer
Byggebladet
Download
Links

Forum start Forum start > Åbent område - alle(!) kan læse med her > Spørg foreningens medlemmer
  Aktive emner Aktive emner RSS Feed - Lim til Lego
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Lim til Lego

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
NLK Se drop down
Gæst
Gæst
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér NLK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Lim til Lego
    Sendt: 10-August-2010 kl. 10:53
Hej alle

jeg ville høre om i kan anbefale noget lim der er godt til at holde sammen på klodserne

har prøvet noget for nogen år siden den det kunne ikke holde dem sammen

har i nogen forslag til hvad der er godt
Til top
C.Straaberg Se drop down
Dæk
Dæk

Medlem siden: 24-Januar-2004
Sted: Denmark
Region: Hovedstadsområdet
Status: Offline
Point: 6120
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér C.Straaberg Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10-August-2010 kl. 11:33
Ny bryder vi os jo ikke om at lime. Dead

Men, et billigt og effektivt middel er acetone. Det smelter klodserne sammen. Ellers skal du have fat i det, som de anvender i LEGOLAND - jeg kan ikke huske, hvad det hedder, men det er mig bekendt ikke muligt at købe i fri handel, da det er ret giftigt.
Carsten.

Til top
Maja.Bang Se drop down
Tagsten
Tagsten

Medlem siden: 20-Juni-2007
Region: ikke oplyst
Point: 304
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Maja.Bang Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10-August-2010 kl. 12:01
Super epoxy 2 component eller det der bliver brugt til samle sæt et det noget småt kan der også bruges Attack lim
Drage mor
Til top
Ulrik.Hansen Se drop down
Dæk
Dæk

Medlem siden: 04-Marts-2008
Region: Hovedstadsområdet
Point: 7450
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ulrik.Hansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12-August-2010 kl. 17:04
Var det kun mig, som troede denne tråd var en joke ??

LOL
Ulrik Hansen | Flickr-galleri
Til top
Asger.Lindeblad Se drop down
Panel
Panel

Region: Midtsjælland
Point: 1774
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Asger.Lindeblad Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12-August-2010 kl. 20:08

Redigeret af Asger.Lindeblad - 07-December-2024 kl. 17:00
Til top
Svend.Erik.Saksun Se drop down
Dæk
Dæk

Medlem siden: 07-Oktober-2005
Point: 10156
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Svend.Erik.Saksun Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12-August-2010 kl. 20:48
...ja og maler og saver og borer, så det bliver sværere og sværere at finde en ægte LEGO entusiast.
Til top
G.Christensen Se drop down
Tagsten
Tagsten

Point: 711
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér G.Christensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13-August-2010 kl. 08:15
Citat: Svend.E.Saksun Svend.E.Saksun skrev:

...ja og maler og saver og borer, så det bliver sværere og sværere at finde en ægte LEGO entusiast.
Ja der er jo nogle, der ikke er kreative nok til at bruge de elementer der findes, men vil lave nogle selv ved at save/bore/file/osv. Men det er vist heldigvis mindretallet.
Kunne aldrig finde på noget af det. - Ej heller at lime klodserne sammen. Med lim mellem klodserne er det jo umuligt senere at 'slagte' sættene til MOC's. Wink
Til top
Svend.Erik.Saksun Se drop down
Dæk
Dæk

Medlem siden: 07-Oktober-2005
Point: 10156
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Svend.Erik.Saksun Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13-August-2010 kl. 10:09
Lim er slemt...
Jeg er lige nu ved at skille frimærkemosaik ver. 1.0 ad, men da det var i Billund til reparation har de åbenbart brugt lim - og det er ikke skolelim! Plates sidder så fast at jeg ikke kan få dem af med en tang. Da det endelig lykkedes røg knopperne af baseplaten så der kom hul i den! Lim og LEGO passer ikke sammen! Period!
Til top
Ronnie.Nielsen Se drop down
Klods
Klods

Medlem siden: 09-Marts-2004
Point: 128
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ronnie.Nielsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14-August-2010 kl. 04:46
Citat: Asger.Lindeblad Asger.Lindeblad skrev:

Citat: Ulrik.Hansen Ulrik.Hansen skrev:

Var det kun mig, som troede denne tråd var en joke ??
LOL

Nej der findes virkeligt vantro blasfemiske kannibaler, der limer deres LEGO ......
de ved åbenbart ikke at der er dødsstraf for at lime deres LEGO sammen.... eller i mildere tilfælde bare et blåt øje Ouch
Til top
Ditte Se drop down
Gæst
Gæst
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ditte Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22-September-2010 kl. 05:10
Hej Alle ! Jeg går og drømmer om et sofa bord i Lego. jeg tænker en plade hvorpå jeg stiller en træklods der er tilpasset og så bygger et lag udenom i 2x4 lego klodser i blå rød sørt og hvid og så evt en glasplade på toppen. Og ja - alle siger at det ikke kan holde og er upraktisk osv, men når det nu er det man drømmer om. Mit spørgsmål er så om nogle herinde ved hvordan jeg billigst får fat på en hulens masse 2x4 klodser. Jeg har fundet denne pose på nettet http://shop.lego.com/Product/?p=3460 men den kan tilsyneladende ikke købes i dk, det var ellers mit mest økonomiske bud. Så vidt jeg har kunnet finde frem til koster klodserne i løssalg kr 1,40 pr stk. Yderligere hvis nogle ahr et bud på hvor mange klodser der skal bruges til et bord på ca. 40x40x40 hører jeg gerne fra jer. Det drejer sig altså om top og 4 sider i et 'hult' bord og jeg forestiller mig at væggen skal være lige så bred som en 2x4 klods er i længden. Ser frem til at høre fra jer hvis nogle har gode ideer !
Til top
Ditte Se drop down
Gæst
Gæst
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ditte Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22-September-2010 kl. 05:15
Ups - det skulle ha været en ny tråd - beklager !
Til top
 Besvar Besvar

Hurtigt svar
Navn:

Besked:
   NoFollow er tilføjet til alle links fra dette forum (rel="nofollow")
 Benyt Forum-koder
Sikkerhedskode:
Code Image - Please contact webmaster if you have problems seeing this image code  Refresh Gendan billede