Byggepladen Websted Hjemmesiden
Om foreningen
Bestyrelsen
Event Kalender
Statistik om medlemmer
Byggebladet
Download
Links

Forum start Forum start > Åbent område - alle(!) kan læse med her > Se min nyeste skabning
  Aktive emner Aktive emner RSS Feed - Mercedes Container Lastbil
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Mercedes Container Lastbil

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Martin.Nygaard Se drop down
Liftarm
Liftarm

Medlem siden: 10-December-2009
Sted: Denmark
Region: Trekantsområdet
Status: Offline
Point: 2578
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Martin.Nygaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Mercedes Container Lastbil
    Sendt: 05-Marts-2010 kl. 18:33
Så er mit første MOC endelig klar til at blive lagt på forummet.
En Mercedes Container lastbil. Den kan tippe ladded og hive en container op med en wire.

Den er ikke så køn eftersom det er min allerførste MOC, hvor jeg har prøvet nogenlunde at få et design med, da jeg somregel bare vil bygge funktionerne.

Jeg har eftersom at en tippefunktion og en wire (Begge PF) bliver lidt i sådan et forholdsvis stort kabinet, valgt at bygge semi fjernstyrring.

Dvs. der både er "Hands of good" (som jeg har set Carsten kalder det) OG fjernstyrring. Der er altså et lille håndtag under lastbilen der kobler motorne til og fra. En ret unødig
funktion, men hvis man keder sig, er der lidt mere teknik der skal laves.

Ladet bagtil er løftet af én linear aktuator. Jeg har dog tænkt på at sætte endnu en på aftersom jeg lige har fået 2 yderlige i købet af 8258. Bare for at forstærke, men dette kræver
en mindre ombygning. Den ene er også stårk nok til at klare mosten med mindre der er meget vægt på.

Wiren er en snor fra far's køkken. Det er som man kan se 2 snore langs hinanden, viklet om en spole, og går derfra bare op til toppen af ladet og ned på containeren.

Tag jer ikke af støven på modellen - den skal liiiiige rengøres en lille smugle, men det fik jegikke lige gjordt inden fotograferingen..

Klik hér for at komme til Brickshelf mappen, når billederne engang bliver godkendt derinde ..
Martin "Technic" Nygaard Schacht ..

Til top
C.Straaberg Se drop down
Dæk
Dæk

Medlem siden: 24-Januar-2004
Region: Hovedstadsområdet
Point: 6120
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér C.Straaberg Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06-Marts-2010 kl. 04:03
Fedt. Hvornår kan vi se den live?
Bygger du en container til den, så den kan demonstreres?

For variationens skyld (og gøre fotografering nemmere), vil jeg anbefale, at du ikke bygger alt i sort, førerhuset kunne godt være hvidt eller rødt, f.eks.

Men ellers en fremragende debut som MOC'er! Godt skuldret Martin, jeg glæder mig da til at se mere fra din hånd.

Carsten.

Til top
Rasmus.Damgaard Se drop down
Panel
Panel

Medlem siden: 31-Marts-2009
Region: ikke oplyst
Point: 1635
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus.Damgaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06-Marts-2010 kl. 04:41

Sådan Martin, den er virkelig flot. Kanon debut som MOC'cer.

Vi glæder os til at se mere fra dig.

Til top
Jan.Sørensen Se drop down
Panel
Panel

Medlem siden: 20-Juni-2007
Point: 807
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jan.Sørensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06-Marts-2010 kl. 04:47

Jeg kan kun tilslutte mig koret, den ser flot ud. Der må være noget med jer nordjyder og Technic

---

Jan

Til top
Liftarm
Liftarm

Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Martin.Nygaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06-Marts-2010 kl. 05:39
Tusind tak for de dejlige kommentare!

Citat: C.Straaberg C.Straaberg skrev:

Hvornår kan vi se den live? Bygger du en container til den, så den kan demonstreres?For variationens skyld (og gøre fotografering nemmere),
vil jeg anbefale, at du ikke bygger alt i sort.

Jeg kan desværri ikke få min far til at køre til Skærbæk, så jeg kan ikke komme med den til KF 2010 ..   
Den bedste mulighed for at se den "live" vil jo så nok være en film. Men jeg skal lige have opdateret styresystemet først.

Jeg har bygget en lille flad "plade" der, kan bruges som container, men jeg vil bygge så snart jeg får lidt tid en der også er med i højden.

Ang. at bygge det i andre farver i sort vil jeg prøve det næste gang - jeg synes også selv at den blev liiiige en kende for sort.

Tak for rådet ..

Til top
Jan.Sørensen Se drop down
Panel
Panel

Medlem siden: 20-Juni-2007
Point: 807
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jan.Sørensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06-Marts-2010 kl. 08:24

Citat: Martin.Nygaard Martin.Nygaard skrev:

Jeg kan desværri ikke få min far til at køre til Skærbæk, så jeg kan ikke komme med den til KF 2010 ..    

Det hjælper næppe på din fars indstilling, men bare lige for en god ordens skyld vil jeg nævne, at Klodsfesten er i Taastrup og ikke i Skærbæk.

---

Jan

Til top
Liftarm
Liftarm

Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Martin.Nygaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06-Marts-2010 kl. 08:56
nå ja - der er så mange nye byer man skal huske her ..

Til top
Carsten.Thomsen Se drop down
Liftarm
Liftarm

Medlem siden: 26-Januar-2004
Point: 4842
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Carsten.Thomsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08-Marts-2010 kl. 04:18

Herligt at se at du bruger liftarms, Martin 

Fortsæt endelig det gode arbejde

Jeg er igang med skrabe dele nok sammen til et letvægtslad til min kroghejsvogn - og det er vel at mærke knopdele (!)

Ladet måler ca. 16 x 32 knopper, så det kunne måske også godt passe til din lastbil ?

Til top
Liftarm
Liftarm

Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Martin.Nygaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08-Marts-2010 kl. 04:48
Citat: Carsten.Thomsen Carsten.Thomsen skrev:

Herligt at se at du bruger liftarms, Martin 

Fortsæt endelig det gode arbejde

Jeg er igang med skrabe dele nok sammen til et letvægtslad til min
kroghejsvogn - og det er vel at mærke knopdele (!)

Ladet måler ca. 16 x 32 knopper, så det kunne måske også godt passe til din lastbil ?

Jeg kan også bedst li' at bygge med liftarms ..
Jeg vil lige prøve at kigge på det når jeg kommer hjem - 16 knopper i breden kon nok godt ca passe.

Til top
Carsten.Thomsen Se drop down
Liftarm
Liftarm

Medlem siden: 26-Januar-2004
Point: 4842
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Carsten.Thomsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20-April-2010 kl. 09:26

Nåmmen, det tager sin tid at skrabe delene sammen til letvægtsladdet.

Så jeg har i stedet lavet en virtuel udgave ved hjælp af LDD:

Grundopskriften er ommertrent den samme som ved dette lad:

... der er blot tilføjet hængslede sidefjæld.

Kan det mon bruges til din containerlastbil ?.

Du kan evt. hente LDD-filen i min Brickshelf-mappe, når billederne engang er blevet godkendt.

Husk at du skal tilføje koden til åbning af LEGO Universe paletten til LDD's .ini-fil, for at kunne åbne filen.

Eurobricks kan du finde en beskrivelse af hvordan dette gøres.

Til top
Leif.Nicolaysen Se drop down
Flise
Flise

Medlem siden: 10-Marts-2010
Point: 24
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Leif.Nicolaysen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21-April-2010 kl. 11:33

riktig tøff lastebil . Mange fete detaljer. Lider godt at den er med fjerstyring. Vil gjerne få se kjøretøyet i action!

Til top
Liftarm
Liftarm

Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Martin.Nygaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28-April-2010 kl. 03:32
Citat: Carsten.Thomsen Carsten.Thomsen skrev:

Kan det mon bruges til din containerlastbil ?.

Hvis jeg kan lave den lidt bredere, det vil gå ud over vægten, men så passer den - jeg tror jeg kom frem til 2 eller 4 knoppers forskel. Min lastbil er lidt breddere.

Redigeret af Martin.Nygaard - 18-Maj-2010 kl. 17:16

Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum tilladelser Se drop down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.04
Copyright ©2001-2021 Web Wiz Ltd.

Denne side blev genereret på 0.086 sekunder.