Byggepladen Websted Genveje:
Hjemmesiden
Om foreningen
Event Kalender
Statistik om medlemmer
Byggebladet
Download

Forum start Forum start > Åbent område - alle(!) kan læse med her > Se min nyeste skabning
  Aktive emner Aktive emner RSS Feed - It’s gonna be a Star Wars Christmas
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

It’s gonna be a Star Wars Christmas

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Steen.Villumsen Se drop down
Panel
Panel
Avatar

Medlem siden: 07-August-2006
Sted: Denmark
Region: Trekantsområdet
Status: Offline
Point: 1266
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Steen.Villumsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: It’s gonna be a Star Wars Christmas
    Sendt: 18-Oktober-2009 kl. 09:02
En gang ved juletid, i en galakse langt, langt væk…

Julen var på sit højeste da Storm Trooper TK421 var ude for at justere landingsstellet på en af emperiets mange Probes. Det gik dog hverken værre eller bedre end at et lille fejltrin sendte TK421 ned af bjerget, hvor han rullede sig til en snebold der blev større og større:





Et andet sted på samme bjerg havde to venner våget sig ud for at nyde bjergets hældning. C3PO havde spændt skiene på og havde opnået en god fart, da han så sig tilbage og måtte konstatere at R2D2 endnu manglede det sidste mod til at kælke ned af løjpen:





I dalen gik livet sin gang og den travle pilot brugte tiden på et afslappende spil bowling, hvor han samtidig fik brugt de seneste trofæer til noget praktisk:




Ikke alting kan afgøres med Laser Blasters eller Lyssværd, nogle ting MÅ bare ordnes i en god, gammeldags sneboldkamp. Begge sider byggede deres borge på rekord-tid, og så rasede krigen igen:




Der er som regel travlt i emperiets hangar, men der skal også være tid til at fejre højtiden. Det lokale kor af Storm Troopers holder deres årlige juletræsfest, netop denne aften:




Landings Pad'en på toppen af hangaren er denne dag reserveret til en speciel gæst: "S-01" byder Julemandens Techno Sledge velkommen:




Og ventetiden bliver kort, og da der høres et 'bump' på taget er ingen i tvivl om hvem der igen gæster dalen. Julemandens rensdyr har svært ved at klare de kolde temperaturer i rummet, så kanen er blevet bygget selvdrivende:




Vi kender dem alle. Dem der, efter en munter aften, ender med at diskuttere hvem der kender kraften bedst, eller hvem der har det flotteste lyssværd. Vader og Yoda beslutter sig til at afgøre striden i et kapløb på skøjtebanen, men Yoda må straks konstatere at de små ben bare ikke giver den fremdrift han håbede på... lyssværdet kommer derfor frem:




Ak og ve, det var første næste dag de fandt ham - Stakkels TK874 som var sendt ud for at hænge julelyskæderne op. Han var heldigvis i fornuftig behold, omend lidt stiv i den ene arm:




Og sådan gik det til at både rebellerne og emperiet fik en Merry Star Wars Christmas:




(Displayet vil kunne ses i receptionen på Hotel LEGOLAND fra den 24. oktober og året ud)
Til top
Martin.Bruun Se drop down
Dæk
Dæk
Avatar

Medlem siden: 24-Januar-2004
Sted: Denmark
Region: Hovedstadsområdet
Status: Offline
Point: 5294
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Martin.Bruun Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18-Oktober-2009 kl. 09:24
Genialt !!
Martin Bruun



"A man builds with his brain and not with his hands"

- Brickelangelo
Til top
C.Straaberg Se drop down
Dæk
Dæk
Avatar

Medlem siden: 24-Januar-2004
Sted: Denmark
Region: Hovedstadsområdet
Status: Offline
Point: 6095
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér C.Straaberg Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18-Oktober-2009 kl. 09:26
BRAVO 

(jeg kan ikke finde på mere at sige )
Til top
G.Christensen Se drop down
Tagsten
Tagsten
Avatar

Medlem siden: 20-Juni-2007
Sted: Denmark
Region: ikke oplyst
Status: Offline
Point: 711
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér G.Christensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18-Oktober-2009 kl. 09:55

DET er godt fundet på. - Både historien og byggeriet.

 

Til top
Jakob.Bindslet Se drop down
Webmaster
Webmaster
Avatar
Webmaster

Medlem siden: 05-Januar-2005
Sted: Denmark
Region: Hovedstadsområdet
Status: Offline
Point: 7121
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jakob.Bindslet Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18-Oktober-2009 kl. 10:21
Super flot!
---oooOOooo---

Jakob Bindslet
Mail til webmasteren <-- skriv til webmasteren via email, ikke via PMer.
Til top
S.Hemmingsen Se drop down
Panel
Panel
Avatar

Medlem siden: 28-Marts-2006
Region: ikke oplyst
Status: Offline
Point: 917
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér S.Hemmingsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18-Oktober-2009 kl. 10:40
WOW... gennemført og flot. Dejlig historie
Til top
Rasmus.Damgaard Se drop down
Panel
Panel
Avatar

Medlem siden: 31-Marts-2009
Sted: Denmark
Region: ikke oplyst
Status: Offline
Point: 1635
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus.Damgaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18-Oktober-2009 kl. 12:32
Super flot byggeri og genial historie.
Til top
Svend.Erik.Saksun Se drop down
Dæk
Dæk


Medlem siden: 07-Oktober-2005
Region: ikke oplyst
Status: Offline
Point: 10156
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Svend.Erik.Saksun Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18-Oktober-2009 kl. 15:32
Det er rigtig godt
Til top
Bo.Jensen Se drop down
Panel
Panel


Medlem siden: 21-Oktober-2005
Sted: Denmark
Region: ikke oplyst
Status: Offline
Point: 1261
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bo.Jensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18-Oktober-2009 kl. 17:14
Hej super flot glæder mig til at stille det op på Hotel Legoland Hilsen Bo
Til top
René.Hoffmann Se drop down
Dæk
Dæk
Avatar
Facebook kaptajn

Medlem siden: 24-Januar-2004
Sted: Denmark
Region: Hovedstadsområdet
Status: Offline
Point: 7658
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér René.Hoffmann Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18-Oktober-2009 kl. 17:32

Spitzenklasse!
René Hoffmann

LEGO-holic by nature



Medlem af "Det Anarkistiske Firkløver"
Til top
Steen.Villumsen Se drop down
Panel
Panel
Avatar

Medlem siden: 07-August-2006
Sted: Denmark
Region: Trekantsområdet
Status: Offline
Point: 1266
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Steen.Villumsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20-Oktober-2009 kl. 03:05
Tak for alle roserne, dem er jeg virkelig glad for.

Jeg MOC'er som regel ikke så meget (krudtet går unægtelig overvejende til Byggebladet), men kunne mærke at en
opgave som et Jule Star Wars Layout har været 'sund' for mig. Et fast tema, med en fast deadline - det kan ham
projektlederen forstå
Et par personlinge kommentarer til sceneriet: I bund og grund gik jeg i et stykke tid og bare fik idéer, skrev små idéer
ned, overvejede hvilke minifigs der skulle indgå osv. Min målgruppe har været gæsterne på Hotel LEGOLAND, det vil
sige børnefamilier. Derfor blev byggestilen også lagt efter at det skulle være genkendeligt at der var bygget med lidt
'klassiske' LEGO klodser, fremfor små lækre SNOT-detaljer osv. (heldigvis passer det FINT med mit kapabilitets-
niveau ;)].
Målgruppen betød også at jeg frasorterede nogle af de idéer der henvendte sig mere til de voksne, nemlig Storm
Tropperen det tisser sneen gul, julemanden der kaster op bag juletræet m.fl. - de må komme en anden gang.

De røde 'lyssværd' på siden af julemandens kane er en hyldest til Classic Space. Jeg husker at alle space-sæt fra min
barndom havde den slags antenner
Til top
G.Christensen Se drop down
Tagsten
Tagsten
Avatar

Medlem siden: 20-Juni-2007
Sted: Denmark
Region: ikke oplyst
Status: Offline
Point: 711
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér G.Christensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25-Oktober-2009 kl. 18:00

Citat: Steen.Villumsen Steen.Villumsen skrev:

En gang ved juletid, i en galakse langt, langt væk…


... C3PO havde spændt skiene på og havde opnået en god fart, da han så sig tilbage og måtte konstatere at R2D2 endnu manglede det sidste mod til at kælke ned af løjpen:


 

Jeg kommer til at tænke på én ting: Er C3PO blevet smurt med en bestemt olie, har han fået et forkert batteri sat i, eller har han simpelthen fået opdateret sin software?

 

- Jeg mener - han er da normalt den mest nervøs druide, der findes i hele Star Wars-serien... - Så der må da være sket ét eller andet, siden han overhovedet TØR at sætte ski på fødderne og tage turen ned ad bjerget på dén måde. - Og så endda UDEN skistave...

Men hvad er der sket med ham?

 

Til top
Sandra.Almeida Se drop down
Liftarm
Liftarm
Avatar

Medlem siden: 28-September-2009
Sted: Denmark
Region: Vestjylland
Status: Offline
Point: 2086
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sandra.Almeida Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25-Oktober-2009 kl. 18:33

Super flot, den glæder mig til at se.
AKA: Cassiebsg

- "There are those who believe that life here began out there..."

- "The Future? He can barely function in the present!"
Til top
Asger.Lindeblad Se drop down
Panel
Panel
Avatar

Medlem siden: 20-Juni-2007
Sted: Denmark
Region: Midtsjælland
Status: Offline
Point: 1946
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Asger.Lindeblad Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26-Oktober-2009 kl. 05:05

Meget flot!

Sad lige og filosoferede over, når nu man tilsyneladende fejrer den kristne højtid i SW, så er det jo nok fordi kristendommen må være udbredt. Og i følge den tro, kommer man jo i himlen, når man dør.........og hvor er himlen så henne i SW?

Et tag i klodserne er bedre end ti klodser på taget...
Til top
Chris.Paton Se drop down
Panel
Panel
Avatar

Medlem siden: 02-Juni-2004
Sted: Greenland
Region: ikke oplyst
Status: Offline
Point: 1321
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Chris.Paton Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27-Oktober-2009 kl. 21:05
Det er bare fedt!  Det hele!  Men jeg kan godt lide de Stormies der danse rundt om juletræet! 
Til top
C.Straaberg Se drop down
Dæk
Dæk
Avatar

Medlem siden: 24-Januar-2004
Sted: Denmark
Region: Hovedstadsområdet
Status: Offline
Point: 6095
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér C.Straaberg Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28-Oktober-2009 kl. 03:36
Citat: Asger.Lindeblad Asger.Lindeblad skrev:

Sad lige og filosoferede over, når nu man tilsyneladende fejrer den kristne højtid i SW, så er det jo nok fordi kristendommen må være udbredt.


Undlad samtidig at tænke over tidsparadokset. Star Wars foregår jo før vores tidsregning.

A long time ago in a galaxy far, far away...
Til top
Asger.Lindeblad Se drop down
Panel
Panel
Avatar

Medlem siden: 20-Juni-2007
Sted: Denmark
Region: Midtsjælland
Status: Offline
Point: 1946
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Asger.Lindeblad Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28-Oktober-2009 kl. 04:47
Citat: C.Straaberg C.Straaberg skrev:

Citat: Asger.Lindeblad Asger.Lindeblad skrev:

Sad lige og filosoferede over, når nu man tilsyneladende fejrer den kristne højtid i SW, så er det jo nok fordi kristendommen må være udbredt.


Undlad samtidig at tænke over tidsparadokset. Star Wars foregår jo før vores tidsregning.

A long time ago in a galaxy far, far away...

Ja men med lystes hastighed, som jo trods alt i astronomisk sammenhæng er begrænset, er det jo ikke sikkert, at vi kan se SW krigene endnu fra vores lille klode, selvom de har fundet sted..... 

Et tag i klodserne er bedre end ti klodser på taget...
Til top
Kim.Sørensen Se drop down
Tagsten
Tagsten
Avatar

Medlem siden: 05-Januar-2009
Sted: Middelfart - DK
Region: ikke oplyst
Status: Offline
Point: 621
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kim.Sørensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30-November-2009 kl. 09:33
Hehe , virkelig flot lavet, sjov historie
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum tilladelser Se drop down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.04
Copyright ©2001-2021 Web Wiz Ltd.

Denne side blev genereret på 0.078 sekunder.