![]() |
Hjemmesiden Om foreningen Bestyrelsen Event Kalender Statistik om medlemmer Byggebladet Download Links |
Farmall model M |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Carsten.Thomsen ![]() Liftarm ![]() ![]() Medlem siden: 26-Januar-2004 Sted: Denmark Region: ikke oplyst Status: Offline Point: 4842 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 10-Februar-2009 kl. 15:06 |
Inspireret af Svend's glimrende tip i denne tråd (tak, Svend Så hvem ved, måske kunne der komme et bette traktormuseum ud af anstrengelserne engang ?
I første omgang er det blevet til denne Farmall-lignende traktor:
Som det ses, så udgør den originale hørive fra 8284-traktoren på mange måder et glimrende match til denne veteran.
Agterude er der redskabsophæng og PTO, som følger "8284-standarden". PTO'en ind- og udkobles ved hjælp af håndtaget foran førersædet, og redskabsophænget hæves og sænkes ved at dreje på håndtaget ved venstre bagskærm. Remskiven på højre side snurrer lystigt rundt, når traktoren kører, og den kan ikke ind- og udkobles. Modsat de fleste af mine øvrige traktorer, så bruges rattet til at styre med
Side om side med min efterhånden noget ombyggede 8284-traktor, så syner veteranen ikke af meget. Til gengæld blev den - sit spinkle udseende til trods - ganske solid.
Det nygrå kardanled i ratstammen skal med tiden udskiftes til et af de gamle røde kardanled, så farven matcher Er der nogen, der har sådan ét, som de vil sælge eller bytte med et-eller-andet ?
(Edit: Jeg har nu fået fingrene i ét via BrickLink - og det pynter).
Jeg har forsøgt at eftergøre forbilledet, en Farmall model M, efter bedste evne og med de forhåndenværende dimsedutter - her kan man jo heldigvis få de fleste Technic-dimsedutter i denne farve. (Billedet viser en MD-model, dvs. dieseludgaven af M-modellen).
Om ikke andet så passer farven vist så nogenlunde Men what, øvelse gør mester, som man siger
I modellen indgår bl.a. disse glimrende dimsedutter: ...hvoraf det nye differentiale er genialt og muliggør en mere kompakt indbygning end #6573-differentialet.
Alle grå dele er nygrå. Totalvægten blev 325 gram.
|
|
![]() |
|
Christian.Selnø ![]() Tagsten ![]() ![]() Medlem siden: 24-April-2006 Sted: Denmark Region: Hovedstadsområdet Status: Offline Point: 303 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hej Carsten
![]() Super flot model. Det er en god detalje med, at det du på spænder bagtil også fungerer når traktoren kører. ![]() |
|
Christian Selnø
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |