Byggepladen Websted Hjemmesiden
Om foreningen
Bestyrelsen
Event Kalender
Statistik om medlemmer
Byggebladet
Download
Links

Forum start Forum start > Åbent område - alle(!) kan læse med her > Se min nyeste skabning
  Aktive emner Aktive emner RSS Feed - Midistørrelse 8649 Nitro Menace
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Midistørrelse 8649 Nitro Menace

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Carsten.Thomsen Se drop down
Liftarm
Liftarm

Medlem siden: 26-Januar-2004
Sted: Denmark
Region: ikke oplyst
Status: Offline
Point: 4842
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Carsten.Thomsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Midistørrelse 8649 Nitro Menace
    Sendt: 10-November-2008 kl. 06:02

Her på min fridag kunne jeg jo lige vise en af den forgangne weekends frembringelser frem, nemlig en midi-størrelse udgave af 8649.

Mon ikke at det lige er en bil for Dieselund Maskinstation's mekaniker ?.

(Og lur mig om ikke han hedder Brian...).

Om ikke andet, så passer skalaen til Technic traktorerne.

Volumenmæssigt er den cirka halvt så stor som den originale 8649.

Modellen er en herlig omgang 100% liftarmsfræs, og den er rimeligt robust.

Styringen sker ved at dreje på den blå knop i bagagerummet, hvor der ligesom på den originale 8649 befinder sig to tryktanke med lattergas.

Derudover er der i "bedste" LEGO Racers-stil ikke ellers nogen særlige "Techniske" funktioner.

Herunder kan Midi-8649'eren ses sammen med de foreløbigt to øvrige midistørrelse-biler, nemlig min Midi-8286, som udgør Dieselund Maskinstations ene firmabil, Midi-8448'eren, som tilhører indehaveren af Dieselund Maskinstation, samt min Claas Xerion traktor:

Til sammenligning kan ses et billede af forbilledet her:

Igen-igen-igen-igen-igen-igen-igen-igen-igen... manglede jeg en 1x6 bent 4-3 liftarm:

... ialt 9 stk. i lime.

Så her måtte nogle brugte og ridsede 1x9 bent 6-4 og 1x9 bent 7-3 liftarms desværre saves til.

Tilsvarende måtte to stk. brugte og ridsede lime 11L liftarms afkortes til 9L.

#24 og #25 paneler findes desuden heller ikke (officielt og tilgængelige for os alm. dødelige) i lime, så her måtte et par brugte og ridsede hhv. #23 og #22 paneler desværre saves til.

Desuden manglede jeg 2 stk. 19L flex axles i lime og 2 stk. 12L flex axles i lime, så dér måtte der desværre "kompromisses" lidt.

Derudover manglede jeg 2 stk. Metallic Silver 9L flex axles til forruden.

Men de findes ligeledes heller ikke, så dér måtte nogle gamle brugte 12L flex axles afkortes til 9L.

Ligesom på forbilledet er alle grå dele nygrå.

Vægten blev 443 gram.

Link til hele mappen her.

Link til hele køretøjsmappen her.

Til top
ChristianGrønne Se drop down
Tagsten
Tagsten

Medlem siden: 17-Oktober-2008
Point: 467
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ChristianGrønne Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10-November-2008 kl. 09:15

Wow flot hvor hurtig kører den den/hvormange kt

Til top
C.Maglekær Se drop down
Panel
Panel

Medlem siden: 20-Juni-2007
Point: 869
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér C.Maglekær Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11-November-2008 kl. 09:21

Super model Carsten

Er næste projekt 8146 Notro Muscle?

Til top
Carsten.Thomsen Se drop down
Liftarm
Liftarm

Medlem siden: 26-Januar-2004
Point: 4842
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Carsten.Thomsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12-November-2008 kl. 05:57

Citat: C.Maglekær C.Maglekær skrev:

Er næste projekt 8146 Notro Muscle?

Jep, den er én af de kommende projekter - her kommer det dog til at knibe med 41896-hjul i sort + et passende bagdæk.

I første omgang er der dog en anden midi-størrelse version af en af de andre store Technic-biler på vej meget snart.

(Edit: Den kan ses her).

Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum tilladelser Se drop down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.04
Copyright ©2001-2021 Web Wiz Ltd.

Denne side blev genereret på 0.105 sekunder.