![]() |
Hjemmesiden Om foreningen Bestyrelsen Event Kalender Statistik om medlemmer Byggebladet Download Links |
Midistørrelse 8649 Nitro Menace |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Carsten.Thomsen ![]() Liftarm ![]() ![]() Medlem siden: 26-Januar-2004 Sted: Denmark Region: ikke oplyst Status: Offline Point: 4842 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 10-November-2008 kl. 06:02 |
Her på min fridag kunne jeg jo lige vise en af den forgangne weekends frembringelser frem, nemlig en midi-størrelse udgave af 8649.
Mon ikke at det lige er en bil for Dieselund Maskinstation's mekaniker ?. (Og lur mig om ikke han hedder Brian...). Om ikke andet, så passer skalaen til Technic traktorerne. Volumenmæssigt er den cirka halvt så stor som den originale 8649.
Modellen er en herlig omgang 100% liftarmsfræs, og den er rimeligt robust.
Styringen sker ved at dreje på den blå knop i bagagerummet, hvor der ligesom på den originale 8649 befinder sig to tryktanke med lattergas. Derudover er der i "bedste" LEGO Racers-stil ikke ellers nogen særlige "Techniske" funktioner.
Herunder kan Midi-8649'eren ses sammen med de foreløbigt to øvrige midistørrelse-biler, nemlig min Midi-8286, som udgør Dieselund Maskinstations ene firmabil, Midi-8448'eren, som tilhører indehaveren af Dieselund Maskinstation, samt min Claas Xerion traktor:
Til sammenligning kan ses et billede af forbilledet her:
Igen-igen-igen-igen-igen-igen-igen-igen-igen... manglede jeg en 1x6 bent 4-3 liftarm: ... ialt 9 stk. i lime. Så her måtte nogle brugte og ridsede 1x9 bent 6-4 og 1x9 bent 7-3 liftarms desværre saves til. Tilsvarende måtte to stk. brugte og ridsede lime 11L liftarms afkortes til 9L. #24 og #25 paneler findes desuden heller ikke (officielt og tilgængelige for os alm. dødelige) i lime, så her måtte et par brugte og ridsede hhv. #23 og #22 paneler desværre saves til.
Desuden manglede jeg 2 stk. 19L flex axles i lime og 2 stk. 12L flex axles i lime, så dér måtte der desværre "kompromisses" lidt. Derudover manglede jeg 2 stk. Metallic Silver 9L flex axles til forruden. Men de findes ligeledes heller ikke, så dér måtte nogle gamle brugte 12L flex axles afkortes til 9L.
Ligesom på forbilledet er alle grå dele nygrå. Vægten blev 443 gram.
|
|
![]() |
|
ChristianGrønne ![]() Tagsten ![]() Medlem siden: 17-Oktober-2008 Sted: Denmark Region: ikke oplyst Status: Offline Point: 467 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
|
![]() |
|
C.Maglekær ![]() Panel ![]() ![]() Medlem siden: 20-Juni-2007 Sted: Denmark Region: ikke oplyst Status: Offline Point: 869 |
![]() |
|
Carsten.Thomsen ![]() Liftarm ![]() ![]() Medlem siden: 26-Januar-2004 Sted: Denmark Region: ikke oplyst Status: Offline Point: 4842 |
Jep, den er én af de kommende projekter - her kommer det dog til at knibe med 41896-hjul i sort + et passende bagdæk. I første omgang er der dog en anden midi-størrelse version af en af de andre store Technic-biler på vej meget snart. (Edit: Den kan ses her). |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |