![]() |
Hjemmesiden Om foreningen Bestyrelsen Event Kalender Statistik om medlemmer Byggebladet Download Links |
Midistørrelse 8448 Super Street Sensation |
Besvar ![]() |
Forfatter | ||||
Carsten.Thomsen ![]() Liftarm ![]() ![]() Medlem siden: 26-Januar-2004 Sted: Denmark Region: ikke oplyst Status: Offline Point: 4842 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 03-November-2008 kl. 18:07 |
|||
For ikke at glemme bilbyggeriet helt, her midt i alt traktorbyggeriet, så har jeg i den forgangne weekend stykket en midi-størrelse 8448 sammen. Er den ikke "nuttet" ?
Så kan indehaveren af Dieselund Maskinstation jo blive standsmæssigt kørende, idet skalaen er den samme som traktorerne.
Modellen er en herlig omgang 100% liftarmsfræs, og den er rimeligt robust.
Midi-udgaven af 8448 er med sammenklappelig hardtop, hvor en fjeder sørger for at taget enten er helt nede eller helt oppe. Der var desværre ikke plads til en luftdæmper, ligesom på forbilledet, men med en 6.5L fjeder fungerer tag-mekanikken omtrent ligeså godt - og på samme måde som på originalen.
Styringen sker ved at dreje på den røde gear-knop (!) Derudover er der i "bedste" LEGO Racers-stil ikke nogen særlige "Techniske" funktioner.
"Vidunderet" kan herunder til sammenligning ses sammen med min efterhånden noget ombyggede/molesterede 8448. Volumenmæssigt er Midi-8448'eren under halvt så stor som originalen.
Og herunder kan Midi-8448'eren ses sammen med min første Midistørrelse-bil, nemlig Midi-8286, som udgør Dieselund Maskinstations ene firmabil, samt min Claas Xerion traktor:
Igen-igen-igen-igen-igen-igen-igen-igen... manglede jeg en 1x6 bent 4-3 liftarm: ... hele 18 stk. i rød og 2 stk. i sort. Så her måtte nogle brugte og ridsede 1x9 bent 6-4 og 1x9 bent 7-3 liftarms desværre saves til.
Og desuden manglede jeg 3 stk. røde 9L flex axles. Men de findes ligeledes heller ikke, så dér måtte nogle gamle brugte 11L flex axles afkortes til 9L (røde 11L flex axles koster heldigvis ikke mange basseører på BrickLink).
Ligesom på forbilledet er alle grå dele gammelgrå. Vægten blev 510 gram.
|
||||
![]() |
||||
René.Hoffmann ![]() Dæk ![]() ![]() Facebook kaptajn Medlem siden: 24-Januar-2004 Sted: Denmark Region: Hovedstadsområdet Status: Offline Point: 7680 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|||
Jo, den er rigtig nuttet, Carsten! Meeeen.... Jeg synes da, den er blevet lidt Brian-tunet i forhold til forbilledet? |
||||
René Hoffmann
LEGO-holic by nature Medlem af "Det Anarkistiske Firkløver" |
||||
![]() |
||||
C.Maglekær ![]() Panel ![]() ![]() Medlem siden: 20-Juni-2007 Sted: Denmark Region: ikke oplyst Status: Offline Point: 869 |
|||
Hvad er der galt med det? |
||||
![]() |
||||
Peter.Aasholm ![]() Panel ![]() Medlem siden: 05-September-2007 Sted: Denmark Region: Himmerland Status: Offline Point: 771 |
|||
Den er da uber cool!!!
De tager vist rigeligt for deres arbejde på den maskinstation når de er så godt kørende |
||||
Peter Aasholm
|
||||
![]() |
||||
Lars.Lange ![]() Panel ![]() ![]() Medlem siden: 24-Januar-2004 Sted: Denmark Region: Hovedstadsområdet Status: Offline Point: 1127 |
|||
Flot Thomsen - som sædvanligt
![]() |
||||
/Lars Lange
"Growing old is mandatory; growing up is optional!" Medlem af "Det Anarkistiske Firkløver" |
||||
![]() |
||||
Mads.Pedersen ![]() Panel ![]() Medlem siden: 16-Januar-2008 Sted: Denmark Region: ikke oplyst Status: Offline Point: 887 |
|||
Super flot.
der er bare en ting som undrer mig og det er: hvad er det for nogle dæk den har på? |
||||
Mads Møller Pedersen
|
||||
![]() |
||||
H.Bidstrup ![]() Panel ![]() ![]() Medlem siden: 20-Juni-2007 Sted: Denmark Region: Vestjylland Status: Offline Point: 1385 |
|||
Den sidder lige i øjet.
![]() ![]() |
||||
Henning Bidstrup
Vindmøller - skal de ikke lave strøm ell. ?????? - jeg tror jeg har et problem |
||||
![]() |
||||
Carsten.Thomsen ![]() Liftarm ![]() ![]() Medlem siden: 26-Januar-2004 Sted: Denmark Region: ikke oplyst Status: Offline Point: 4842 |
|||
Tark for roserne, gutter
Det kunne jeg da også godt lide at vide
Hehe, så vent til du ser bilen, der tilhører Dieselund Maskinstation's mekaniker (og nej, det er ikke byens mest rustne bil... Den skulle meget gerne være færdigbygget indenfor den nærmeste fremtid. (Edit: Den kan ses her).
Det er 41897-dæk. De koster heldigvis ikke mange basseører på BrickLink. |
||||
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |